قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والأربعون

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والأربعون

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والأربعون

فرح حاولت كتير تفك الحبل بس معرفتش حطت رأسها علي الارض.
فرح(بخوف): لا لا لا...
فرح صرخت اوي و بدأت ترتعش و شفايفها تبقي زرقاء و جسمها بدأ يتغير لونه و نفسها راح وقعت ميتة...
-بعد فترة.
دخل حارس يوديها الاكل و يشوفها صحيت و لا لسة.
حارس(بصدمة): يا نهار اسود!
الحارس طلع مسدسه و ضرب نار علي الحية ثعبان اللي قدامه...
في حارسين تانين جم بعد ما سمعوا صوت ضرب النار...
حارس2: حصل ايه؟!

حارس1: دخلت علشان اشوفها لقيتها ماتت.
حارس3: كان باين عليها انها تستاهل انها تموت.
حارس2: هتصل ب سعد بيه اقوله.
الحارس طلع تليفونه و اتصل ب سعد.
الخط اتفتح.
سعد(بنوم): ايه؟!
حارس: سعد بيه هو للاسف.
سعد: ايه اللي حصل؟!
حارس: الست اللي انت قولتلنا نحطها في المخزن.
سعد(بقلق): مالها؟!
حارس: ماتت.
سعد(بصدمة): ازاي ده؟!
حارس: كان في ثعبان و سمها.
سعد: طيب خليكوا هناك و لما اتصل بيكوا ابقوا امشوا.
سعد: باي.
عند سعد.

سعد اتصل ب رعد اكتر من كذا مرة بس رعد مردش.
سعد: يا ربي اعمل ايه دلوقتي بقي؟!
سعد اتصل تاني، الخط اتفتح.
رعد(بنوم): الو مين؟!
سعد: رعد انا سعد يا رعد.
رعد(بنوم): عايز ايه يا سعد؟!
سعد: انت مال صوتك؟!
رعد(بنوم): واحد نايم الطبيعي ايه اللي يحصل في صوته.
رعد(بنوم): في حاجة مهمة قول. مفيش و النبي سبني انام.
سعد: طيب بكرة نتكلم، الف سلامة.
رعد(بنوم): الله يسلمك.

سعد قفل مع رعد و مكنش عارف يقوله ايه و لا يعمل ايه...
سعد(بتنهيدة): يا رب خليك مع رعد.

رعد: ممكن اسامحها ليه لا؟! لو شوفت في عينيها حب و صدق هسامحها.
رعد: انت تعرف اني كنت بحبها اوي يا سعد و لما مشيت و بابا قال انها ماتت حبست نفسي شهر كامل في اوضتي مكنتش بشوف النور كانت اوضتي ضلمة كانت مرات عمي علا و تيتة هدي كانوا بيتحايلوا عليا اني اكل.
رعد: كانت شئ غالي يا سعد مكنتش متخيل اني ههون عليها انا و ادم و ادهم كدة.
رعد: نفسي تكون ندمانة فعلا يا سعد.

رعد: كان نفسي اخدها في حضني من زمان و كان نفسي تبقي موجودة معايا انا و نبض.
رعد: حاجة حلوة انك تشوف مراتك اللي بتبقي نسخة من مامتك و ترجع البيت علشان تشوف اهم اتنين في حياتك امك و مراتك حبيبتك.
رعد: بس للاسف نظرتها مش ندم كلها غل و حقد و كره.

عند رعد...
رعد بعد مكالمة سعد مكنش عارف ينام و قعد يتقلب في السرير كتير.
نبض(شبه نايمة): رعد.
نبض حطت ايديها علي خد رعد رعد مسك ايديها و باسها.
رعد: نعم.
نبض: مالك مش عارف تنام ليه؟!
رعد: سعد اتصل و من ساعتها مش عارف انام...
نبض: حصلت حاجة؟!
رعد: لا.
نبض: طب نام يلا نام.
رعد: لا نامي انتي. هقوم.
نبض: رعد.
رعد: نعم.
نبض: نام جمبي يا رعد و متقومش خالص.
رعد: حبيبي انا اللي مش عايزني ابعد خالص.

رعد قرب من نبض و (لخيالكوا).
نبض: نام بقي.
رعد غصب عنه ضغط علي بطن نبض بأيده.
نبض(بوجع و دموع): ابعد.
رعد: انا اسف مكنش قصدي.
نبض كانت بتتنفس بصعوبة شوية و في وجع شديد في بطنها نبض نامت علي جمبها و ودت ضهرها ل رعد و قعد تعيط.
رعد: حبيبتي اسف.
نبض(بدموع): عارفة انه مش ذنبك. متشلش هم هبقي كويسة بكرة الصبح ان شاء الله.

رعد قعد يملس علي بطن نبض ببطء و قعد يملس بايده التانية علي شعر نبض لغاية ما نبض نسيت الوجع و نامت.
رعد باس رأس نبض و فضل يفكر لغاية ما نام.

-في الصباح الباكر...
في الصعيد.
جلال: صباح الخير.
الكل: صباح النور.
جلال خرج للجنينة و كان هيمشي لقي ادم و ميران و تمارا و مراد و ادهم.
جلال: ايه اللي عمل فيكوا كدة؟!
ادهم: اسندني يا عمي.
جلال سند ادهم و قعد علي الكرسي...
جلال: فيكي ايه يا ميران؟!
ميران: ناس هجموا علي بيت رعد و نبض.
جلال(بقلق): طب و نبض؟!
ادهم: متقلقش بخير بس.
جلال(بقلق): انطقوا.
ادم: نبض كانت حامل و محدش يعرف فقدت الجنين.

جلال(بدموع و قلق): المهم هي طيب بخير؟!
ادم: متقلقش يا عمي.
جلال: و مين دول؟!
ادهم: احم تمارا. و ده مراد.
جلال بص ل مراد و بص في عيونه مراد مقدرش يستحمل عيط...
مراد(بعياط): بابا.
مراد جري علي جلال و حضنه جامد جلال كان مصدوم و حاوطه بايده قعد يطبطب علي ضهره.
ميران: ده مراد يا عمو. هو.
جلال هو كمان قعد يعيط و تمارا كانت مستغربة شوية.
جلال(بدموع): حبيبي انت كويس.
جلال قعد يفحص مراد يمين و شمال.

جلال(بدموع): ايه اللي حصلك؟!
عمر: انت لسة ممشتش؟!
عمر: ايه ده في ايه؟!
جلال(بدموع و فرحة): مراد ابني طلع عايش يا عمر.
عمر(بصدمة): ازاي؟!
ادهم: تمارا بنتك يا بابا.
عمر(بذهول): افندم! انت بتجول(بتقول) ايه؟!
ادم: طب ندخل جوا و نتكلم.
كلهم دخلوا جوا و جلال مسابش مراد خالص.
هدي: ايه ده في ايه؟!
عادل: مالكوا اكدي(كدة)مين ضربكوا؟!
ادم: هنحكي و الله نقعد بس نأخد نفسنا.

الكل قعد و هو علي اعصابه و ادم بدأ يحكي كل اللي حصل و الكل كان مندهش و مصدوم.
هدي: يا عيني يا بتي(بنتي).
عمر(بغضب): فين ال؟!
ادهم: محدش يعرف غير رعد و نتمني نراعي ان نبض حاليا تعبانة و رعد معاها و كمان رعد لما جالي انا و تمارا اتضرب كتير.
علا: ربنا يحفظهم يا رب.
عمر(بغضب): و البنت دي مش بتي(بنتي).
عادل: اهدي يا عمر.
بلال: يعني كدة ظهر شخص جديد في الورث.
كلهم بصوا ل بلال بصدمة و من طريقة تفكيره.

عادل(بحدة): هو ده تفكيرك يا ولد(ابن)السيوفي.
بلال: احم مش اكدي يا ابوي(كدة يا بابا) هو.
عادل(بحدة): خلص الكلام...
هدي: اسمك تمارا؟!
تمارا(بخوف): اه.
شربات: خايفة اكدي(كدة) ليه!
تمارا(بدموع): انا مكنتش اعرف فين عائلتي الحقيقة. ماما كانت دايما بتكرهمي و بتعمل كل اللي يسعد اللي اسمه فارس ده، رمتني للخدامة تربيني و كانت بتدفعلي قرشين كل شهر.
زهرة: تعالي يا بت عمي فوج(بنت عميفوق).

عمر(بغضب): لا ملهاش جعاد(قعاد) في البيت ده.
هدي: هترمي لحمك بره يا ولدي(ابني).
شربات: دي حرمة(ست).
عادل: خدييها يا زهرة علي فوج(فوق).
زهرة: حاضر يا جدي.
زهرة خدت تمارا و ميران طلعت معاهم طلعوا علي فوق.
زهرة: اسمك تمارا؟!
تمارا: اه.
زهرة: حلو.
ميران: انا هروح انام لاني بجد هموت و انام.
ميران كانت داخلة اوضتها ادم نادي عليها.
ميران: نعم.
ادم: حبيت اقولك ان الفرح الاسبوع الجاي.
ميران: فرح مين؟!

ادم: انا و انتي يا قمر.
ادم باي خد ميران و سابها و مشي دخل اوضته,ميران كانت مبسوطة و دخلت اوضتها قعدت تتنطط من الفرحة.
عند الباقي.
عمر(بغضب): و انا مش هجبلها يا ابوي(هقبلها يا بابا).
عادل: طول حياتي بعملك كيف(ازاي)بيكون الصبر يا عمر.
جلال: اهدي يا عمر و متأخدش قرار و انت متعصب...
عمر سابهم و خرج بره القصر كله راح للاراضي الزراعية و قعد لوحده.
هدي: هيهدي ده ابن بطني و انا عارفاه...

عادل: حمدلله بسلامتك يا مراد.
مراد: الله يسلمك يا جدي.
ورد: تعالي يا ولدي(ابني)اوريك جوضتك(اوضتك).
مراد: تمام.
ورد ودت مراد اوضة الضيوف و سابته و نزلت.
هدي: ورد خدي بتك(بنتك) و روحي للحكيمة(للدكتورة) يلا.
ورد: حاضر البسي يلا يا زهرة.
ادهم: هي تعبانة؟!
علا: لا يا حبيبي.
ادهم: اومال؟!
علا: في عريس متقدم ليها و عايزين نتأكد ان العيب مش منها هي.
ادهم: اه فهمت.
ورد خدت زهرة و راحوا للدكتورة.

الدكتورة: العيب مش من حضرتك خالص.
زهرة(بفرحة): بجد يا دكتورة؟!
الدكتورة: ايوه. الف مبروك.
ورد(بفرحة): ربنا ينصرك يا حضرة الحكيمة(الدكتورة).
ورد خدت زهرة و رجعت القصر الكل عرف الخبر و فرح جدا و قرروا يودوا فرصة لعثمان.

-في مكان تاني...
عند مالك و ملك.
مالك: حاسة بوجع؟!
ملك: لا متخافش عليا.
مالك: طيب يا حبيبتي، بليل هنسافر.
ملك: طيب هطلع اجهز الهدوم.
مالك: لا صابرين هي اللي تجهزهم خليكي انتي مرتاحة.
ملك: يا مالك لازم اشتغل شوية كتر الراحة دي غلط عليا انا.
مالك: بس يا ملك انتي لو اشتغلتي هتتعبي و كمان تعملي ايه يعني. مش كفاية بخليكي تعملي الاكل.
ملك: ما انت بتبقي طول اليوم بره في الشغل فبتسلي.

مالك: اخر مرة تعبتي و مرضتيش تقوليلي.
ملك: هو احنا بتخانق ليه!؟
مالك: معرفش. بس هو كدة انا بحب اتخانق معاكي.
ملك: و الله؟!
مالك: ايوه.
مالك باس خد ملك و خدها في حضنه.
مالك: يا جمالك يا ملوكتي.
ملك: امتي بطني تكبر هبقي مبسوطة اوي.
مالك: سبحان الله البنات كلها تتمني بطنها تختفي لما تكون حامل الا انتي.
ملك: بحبك.
مالك: يا بنتي بضعف يالهووووي.
ملك و مالك ضحكوا علي بعض...
صابرين: يا بيه الغداء جاهز.

مالك: تمام روحي انتي.
مالك شال ملك و قعدها علي كرسي السفرة و هو كمان قعد و بدأوا هما الاتنين يأكلوا.
ملك: ممكن تأخدني لما نوصل الصعيد لعائلتي؟!
مالك: اكيد يا روحي اول ما نوصل.
ملك: انت قولت ل حد اني حامل او كدة؟!
مالك: لا.
ملك: تمام.
مالك: مش هنطول اخرنا بالكتير اسبوع علشان هيبقي ورايا شغل هنا.
ملك: طيب.
مالك: كلي طبقك كله يلا.
ملك: يا خوفي بعد ما اخلف الاهتمام ده كله يروح.

مالك: يا روحي انتي مكانك في قلبي و كلنا لازم نهتم بقلوبنا صح و لا لا.
ملك: بتغلبني بالكلام دايما.
مالك: بتقولي حاجة يا قلبي؟!
ملك: بقول بحبك.
مالك: بموت فيكي...

-في مكان تاني...
عند مهند.
مهند: ها ايه الاخبار؟!
عز: لؤي رفع قضية علي رعد و رعد كان هيتفصل لولا ان اللواء اتدخل.
مهند: ما لؤي يتساهل اللي حصله الصراحة ده شخص معندوش دم يا ابني.
عز: بس رعد اتهور.
مهند: ما هو اللي استفزه بقي.
عز: يلا خير خير.
محرم: عز في مشكلة في ال system بتاعنا.
عز: مش فاهم.
محرم: الشبكة اللي كنا بنتابعها غيرت مسارها.
مهند: قصدك ان اللي زرعناه معاهم اشتغل لصالحهم.
محرم: بالظبط.

عز: ابعتيلي يزيد.
محرم: تمام.
مهند: هنعمل ايه؟!
عز: و حياتك ما اعرف، بس علي الاقل.
يزيد: نعم يا عز.
عز: عايزك تنزل تستجوب المشتبهين فيهم.
يزيد: تمام يا كبير.
عز: خلي بالك الموضوع حياة او موت.
يزيد: تمام.
الباب خبط.
مهند(باستغراب): سعد!
سعد: فاضي نتكلم يا مهند؟!
مهند: ايوه طبعا.
محرم و يزيد خرجوا من الاوضة سعد قعد علي الكرسي.
عز: في ايه يا ابني قلقتنا؟!
سعد: مامت رعد ماتت.

مهند و عز بصوا ل سعد بصدمة و بعدها بصوا ل بعض.
مهند: ازاي ده حصل و رعد عرف و لا لا؟!
سعد: كنت هقوله بس لقيته نايم قولت لما يصحي او يعدي يوم و يومين.
عز: طب حصل ايه؟!
سعد: معرفش لقيت رعد اتصل بيا و بعتلي موقع اخد منه مامته و اوديها المخزن القديم بس كان في ثعبان و سمها...
مهند: يبقي هي فعلا تستحق كدة.
سعد: مش عارف اقوله ايه و لا اعمل ايه؟!
عز: هو ده هيحل ايه و لا ايه؟!
مهند: ربنا معاه.
الكل: يا رب.

-في مكان تاني...
عند نبض و رعد.
رعد كان نايم علي السرير فتح عينه و بص جمبه ملقاش نبض.
رعد قام مفزوع و دخل اوضة الملابس و الحملم ملقهاش.
رعد نزل جري ل تحت و هو بينادي علي نبض بهستيرية.
رعد: نبض نبض يا نبض.
نبض: مالك؟!
رعد لقي نبض في المطبخ جري عليها و حضنها.
نبض: في ايه؟!
رعد: بعد كدة متقوميش من جمبي ابدا طول ما انا نايم، فاهمة؟!
نبض: اتحبس جمبك يعني؟!

رعد: هو كدة مليش فيه. و كمان ايه اللي نزلك كدة و وقفك في المطبخ هو مش انتي تعبانة.
رعد: يلا بينا علي فوق.
نبض: انت استحليت الموضوع.
نبض: انا لازم اعمل حركة علي الاقل.
رعد: بتعملي ايه هنا؟!
نبض: بحاول اعمل اكل.
رعد: طب خليكي انتي.
نبض(بابتسامة): هتعمل ايه؟!
رعد شال نبض بحرص و قعدها علي الترابيزة.
رعد(بغمزة): شوفي جوزك بقي و هو بيعمل الاكل.

رعد بدأ يتحرك في كل المطبخ و بيعمل الفطار ليه هو و نبض و نبض كانت مبتسمة...
نبض: تليفونك بيرن.
رعد: حطيه علي ودني.
رعد كان بيقطع الخضار و نبض فتحت الخط و حطت التليفون علي ودن رعد.
رعد: الو.
عمر(بغضب): انت راضي علي اللي بيوحصل(بيحصل) ده يا رعد؟!
عمر(بغضب): و كمان كيف عاد تعرف مكانها و متجولش ليا(و كمان ازاي يعني تعرف مكانها و متقولش ليا).

رعد: انت قصدك تمارا؟! لو علي تمارا فانا اتأكدت انها من صلبنا و دمنا احنا.
رعد: اما بالنسبة للتانية هقتلها بدم بارد في اقل لحظة.
نبض ايديها اترعشت و هي ماسكة التليفون,رعد لاحظ و باس ايديها و ابتسم ليها.
رعد: متقلقش وراك رجالة...
عمر: عايز اشوفها و اجتلها(اقتلها)بايدي يا رعد.
رعد: لما تيجي الفرصة.
رعد: اوعدك.
عمر: هترجع ميته(امتي)؟!
رعد: لسة معرفش نبض تعبانة شوية.
عمر: الف سلامة عليها ادم جه و حكي كل حاجة.

رعد: الله يسلمك.
عمر: ودهالي اطمن عليها.
رعد: خدي يا نبض.
نبض: الو ازيك يا عمو.
عمر: ازيك يا بتي(بنتي).
نبض: بخير يا عمو.
عمر: الحمدلله، خلي بالك من رعد يا بتي(بنتي).
نبض(بابتسامة): رعد في عيوني يا عمو.
عمر: و انتي في جلبه (قلبه)يا بتي(بنتي).
عمر: يلا مع السلامة.
نبض: سلام يا عمو...
رعد(بغمزة): رعد في عيوني يا عمو.
نبض: يا ظريف، يلا بقي انا جعانة في الاكل.
رعد: جهز اهو.
نبض: طيب.

رعد بدأ يطلع الاطباق علي السفرة و رجع قرب من نبض و شالها قعدها علي رجله و بدأ يأكل و يأكلها.
رعد: مالك؟!
نبض(بوجع): بطني وجعتني تاني.
رعد(بحيرة): طب اعملك ايه طيب؟!
نبض(بوجع): شوية و هبقي كويسة ان شاء الله.
رعد: طب اعملك حاجة دافية تشربيها.
نبض: طيب معلش هتعبك.
رعد: بس يا هبلة.
رعد قعد نبض علي الكنبة و دخل المطبخ لمح دم علي التي شيرت بتاعه رعد استغرب و جري علي بره لاحظ دم علي هدوم نبض.

رعد(بقلق): ايه ده يا نبض؟!
-نبض بصت لقت دم رفعت التي شيرت بتاعها لقت الجرح اتفتح. نبض بدأت تعيط و رعد قرب منها شالها و طلع علي اوضتهم دخل الحمام و خلاها تستحمي و خرج نيمها علي السرير بدأ يطهر ليها الجرح تاني و حط شاش و قطن.
رعد قام و جاب هدوم ل نبض و لبسها ليها.
نبض لبست عباية بيتي قصيرة لغاية الركبة ب ¾ كم باللون البيبي بلو و عليه ورود باللون الابيض. رعد سرح ليها شعرها علي ضهرها.

رعد(بابتسامة): يا اخواتي علي القمر.
نبض(بدموع): انا اسفة اني حمل تقيل عليك و الله د.
رعد(بحدة): نبض انتي مراتي و حبيبتي و هقولهالك لغاية ما اموت انتي اغلي حاجة في حياتي.
رعد(بحدة): اياكي تقولي كدة تاني، اي حاجة تخصك بتبقي راحة بالنسبة ليا.
نبض: شكرا.
رعد: نقول تور يقولوا احلبوه.
نبض بصت ل رعد بصدمة من المثل الشعبي بتاعه.
رعد(بغمزة): لا جوزك شاطر اوي في كل حاجة.
نبض: طيب مش وراك شغل.

رعد: تقريبا كدة هترفد منه.
نبض(بخضة): ايه ليه؟! حصل ايه؟!
رعد(بتنهيدة): كله بسببك يا ست هانم.
نبض: لو بسبب انشغالك بيا لا قوم روح شغلك يا رعد.
رعد(بابتسامة): هششش متخافيش متخافيش.
رعد: انا عندي شركة مع سعد يعني لو بعدت عن المخابرات هكون في الشركة، بصي جوزك دايما عنده خطة بديلة.
نبض: بس ايه اللي حصل؟!
رعد: بتفكريني ليه بس؟!
نبض: خلاص اسفة.
نبض باست خد رعد و حضنته بهدوء.
رعد: اهو انا مش محتاج غير الحضن ده...

رعد(بابتسامة): بيفكرني ب حضن طنط حياة.
نبض(بغيظ): و الله طب وسع كدة وسع. يلا وسع.
رعد(بضحك): استني بس.
نبض(بغيظ): ابعد عني بقي.
رعد: خلاص يا روحي استني.
نبض(بغيظ): لا وسع انت.
رعد: عندك قولت بيفكرني بحضنها ما انتي و هي واحد يا قلبي انتي بنتها عادي يا قلبي.
نبض: طيب.
رعد: طب اصالحك ازاي يا قلبي؟!
نبض: عايزة اكل ايس كريم...
رعد: الدكتور قال غلط.
نبض: خلاص بقي ابقي صالحني لما يبقي صح.
رعد: تعالي هنا.

نبض(بضحك): لا.
نبض قامت بسرعة و بعدت عنه و رعد قام وراها.
نبض: ببطء يا رعد.
رعد: طب ما تختصري و تيجي و تسمعي الكلام كدة...
نبض: لا.
رعد جري علي نبض و مسكها قبل ما تقع.
رعد: لو كنتي سمعتي الكلام بقي.
رعد شال نبض و نزل بيها للمطبخ طلع ليها ايس كريم من التلاجة و قعد يأكلها كمية بسيطة.
نبض: اوف طب سبني اكمل.
رعد: لا كفاية عليكي كدة.
نبض: براحتك كدة انت صالحتني لفترة بسيطة بس.
رعد: بت انتي استحليتيها و لا ايه؟!

نبض: اه عندك مانع.
رعد: بحبك.
نبض لا رد.
الباب خبط.
رعد: خليكي هنا هروح اشوف مين و راجع.
رعد راح و فتح الباب لقي سعد و مهند و عز...
رعد: ايه جمعكوا علي بعضكوا؟!
مهند: ممكن ندخل؟!
رعد: طبعا ده بيتكوا. احم بس لحظة.
رعد قفل الباب شوية و دخل شال نبض و طلعها اوضتها.
نبض: هتروح فين؟!
رعد: لا يا حبيبتي خدي غيري هدومك علشان لو نزلتي.
رعد نزل فتح الباب و دخلهم و راحوا قعدوا علي الركنة.
رعد: ايه اخباركوا؟!

سعد: بخير. المهم انت؟!
رعد(بابتسامة باهتة): الحمدلله.
عز: المهم تبقي كويس...
رعد: ايه جمعكوا علي بعض؟!
مهند: احم رعد هو.
رعد: ايه؟!
سعد: مامتك اتوفت.
عند الكلمتين دول الوقت وقف بالنسبة ل رعد، فضل ساكت و مش بيتكلم.
رعد(بهدوء): تمام، جهز اجراءات الدفنة...
سعد: انت كويس؟!
عز: رعد متزعلش.
رعد(بهدوء): و ايه اللي زعل راحت عادي جدا.
رعد(بهدوء): تمام تقدروا تمشوا دلوقتي.
مهند: رعد انت.
رعد(بهدوء): تقدروا تمشوا.

التلاتة بصوا ل بعض و قاموا مشيوا و هما خايفين علي بعض.
نبض كانت نازلة و سمعت اللي حصل و كانت راحة ليه بس رعد بدأ يكسر كل حاجة ازاز قدامه بغضب...
رعد(بصريخ): ليه؟!
نبض جريت علي رعد و حضنته من ضهره.
نبض(بدموع): رعد حبيبي اهدي.
رعد(بغضب): ابعدي عني.
رعد زق الترابيزة بغضب برجله و كان هيزق نبض بس نبض مسكت فيه جامد.
رعد(بغضب): ابعدي يا نبض ابعدي.
رعد زق نبض و نبض وقعت علي الكنبة و بطنها وجعتها.

نبض: رعد ممكن تهدي شوية.
نبض: علشان خاطري.
نبض قامت وقفت جمب رعد و رعد كان بيحاول يهدئ نفسه و فجأة حصل ضرب نار عليهم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة