قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

رواية قسوة الرعد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

رعد ساب نبض و طلع اوضته فوق,نبض قامت وقفت و بدأت تتسند و متضغطش جامد علي رجليها و طلعت لاوضتها.
نبض(بصدمة): ايه ده!
نبض: انت بتأجر في السلاح؟!
رعد(ببرود): لا و ملكيش دعوة...
رعد قفل الدولاب اللي قدامه بعد ما خد اللي هو عايزه.
رعد: غمضي عيونك.
نبض: اشمعنا؟! هتهرب اكيد.
رعد(بحدة): غمضي عيونك.
نبض غمضت عينيها و رعد قفل الدولاب بالرقم السري بتاعه و راح ناحيه السرير و رجعه مكانه.

كان في دولاب صغير نوعا ما برقم سري فيه اسلحة و تحت سرير رعد كان في اسلحة.
نبض: و انا انام ازاي بقي؟!
رعد: من يومين كنتي بتنامي عليه.
نبض: ايوه بس مكنتش اعرف انه فيه سلاح.
رعد: انسي انك شوفتي السلاح اصلا.
نبض(بعصبية): هو انت ليه بارد كدة؟!
رعد(ببرود): علشان انا بارد.
رعد ساب نبض و ابتسم لما سمع صوتها العالي.
نبض(بعصبية و صوت عالي): ما انت فعلا بارد يا بارد الله يحرق دمك زي ما حرقتلي دمي...

نبض(بصوت عالي): سامع يا بارد...
نبض(بعصبية): الحيوان اوف.
نبض راحت اوضة الملابس اختارت هدوم ليها و غيرت هدومها بسرعة و راحت علي السرير تنام بعمق.
نبض لبست تي شيرت لغاية الركبة باللون الاسود و عليه قلوب باللون الذهبي. سيبت شعرها علي ضهرها.
نبض حطت رأسها علي المخدة و نامت نوم عميق.
عند رعد.
رعد نزل لاخر دور في البرج لقي سعد مستنيه.
سعد: كدة تتأخر علينا؟!
رعد: خد و وريني هتخرج بيه ازاي؟!

سعد: اومال انت وظيفتك ايه يا معلم؟!
رعد: قدامي...
رعد و سعد مشيوا من جمب الامن و محدش فتشهم لانهم عارفين رعد.
رعد: غور و مشوفش وشك...
سعد: ده بدل ما تضايفني كوباية عصير من ايد مراتك الحلوة.
رعد ضم ايده بغضب و بص ل سعد.
رعد(بغضب): غور من وشي يا سعد، غور.
سعد: طيب يا عم.
سعد مشي من قدام رعد و ركب عربيته و رجع ل بيته,رعد دخل تاني و طلع ل شقته.

رعد دخل الحمام بس بعد فترة خرج مخضوض من الحمام لما سمع صوت نبض العالي...
رعد قرب علي نبض لقاها منكمشة علي نفسها و بتعيط و بتصرخ و هي نايمة.
رعد: نبض نبض يا نبض.
رعد: نبض فوقي ده كابوس.
رعد بدأ يفوق نبض لغاية ما نبض فاقت مخضوضة.
نبض حضنت رعد و قعدت تعيط.
رعد: اهدي ده كابوس...
رعد: هششش اهدي.
نبض فضلت حاضنة رعد و هي بترتعش و بتعيط و رعد محاوطها بايده الاتنين.
رعد: خلاص اهدي حصل خير.

رعد: ده مش حقيقي ده كابوس.
نبض بدأت تهدأ و هي في حضن رعد و غمضت عينيها و بدأت تنام، رعد حس بتقل جسم نبض بص ليها لقاها نامت.
رعد حط رأس نبض علي المخدة و شال شعرها من علي وشها. رعد كان هيقوم بس لقي رجل نبض باينة كلها غطي نبض بالبطانية و قام غير هدومه.
رعد راح طفي الانور و نام جمب نبض.

-في الصباح الباكر...
في الصعيد...
يوسف صحي من النوم قبل الكل و نزل للاسطبل خد خيله و ركبه و بدأ يتمشي بيه.
بعد فترة.
يوسف كان ماشي و لقي قدامه بنت. الخيل عمل صوت قوي و رفع رجله لفوق و البنت اتخضت و وقعت في الارض.
يوسف نزل بسرعة من علي الخيل بتاعه و قرب من البنت.
يوسف بدأ يشوف جرحها، حاول يفوقها بس مفاقتش.

-يوسف شال البنت دي و ركبها علي الخيل و ركب هو كمان و رجع للقصر تاني رجع الاسطبل و شال البنت بسرعة و طلع علي اوضته حطها علي السرير بتاعه.
يوسف وقف بيفكر يعمل ايه بعد كدة و بص علي الساعة.
يوسف(لنفسه): كلها خمس دقايق و تيتة تصحي.
يوسف بص للبنت بصة اخيرة و خرج وقف قدام الباب و فعلا بعد خمس دقايق هدي بدأت تصحي.
هدي خرجت بره اوضتها و لسة هتنزل لقت يوسف قاعد قدام اوضته.
هدي: مالك يا حبيبي؟!

يوسف مسك ايد هدي و دخلها اوضته.
هدي(بصدمة): مين دي يا يوسف؟!
يوسف شاور ليها بمعني انه ميعرفش.
يوسف شاور ل هدي انا ركبت خيل و لقيتها قدامي.
هدي قربت من البنت اللي قدامها و شافت جرحها.
هدي: انزل جيب بن يا يوسف.
يوسف نزل للمطبخ جاب بن و طلع لهدي تاني.
هدي كتمت الجرح اللي في رأس البنت بالبن.
هدي: ناولني الشاش و القطن.
يوسف راح جاب شاش و قطن و لازق طبي و وداهم ل هدي.

هدي بدأت تعمل جرح البنت اللي قدامها. هدي شالت شعر البنت من علي وشها علشان تشوفها.
هدي: دي بت عمك الخضرواي.
هدي: لازم اجول(اقول) لامها.
يوسف شاور ليها اصبري لما تفوق.
هدي: لا علشان ميجلجوش عليها(لا علشان ميقلقوش عليها.
هدي: اخرج يا ولدي(ابني).
يوسف خرج مع هدي و قعد معاها. هدي بعتت خبر لمامت البنت دي...
ماما البنت: شكرا يا ست الناس.
هدي: لا و لا يهمك يا ام عطر.
مامت عطر: تسلمي.

هدي: بس لما تفوج (تفوق)تعالي خديها.
مامت عطر: و مينفعش دلوجت(دلوقتي)؟!
هدي: مش هتجدري(هتقدري)تأخديها مغمن(مغمي)عليها.
مامت عطر: طيب يا ست الناس. مطمنة عليها طول ما هي في بيتك.
مامت عطر مشيت و هدي قعدت مع يوسف.
هدي: معلش يا يوسف لما تمشي تبجي(تبقي) اطلع نام براحتك.
يوسف شاور ليها بمعني و لا يهمك.
النهار بدأ يطلع...
ورد: همي يا خيتي(انجزي يا اختي).
علا: فاضل عشر دجايج(دقايق).
ورد: طيب، تعالي يا بت يا زهرة.

زهرة: نعم يا اما(امي).
ورد: اطلعي صحي خيتك(اختك) و شوفي مرت ابوكي(مرات ابوكي).
زهرة: حاضر يا اما(امي).
زهرة كانت طالعة لاوضة شربات بس لقت باب اوضتها مفتوح جريت علي اوضتها بسرعة.
زهرة: مسعد.
زهرة: كنت فين؟!
مسعد: في شغل يا زهرة.
زهرة: من غير ما تجولي(تقولي).
مسعد: و ده من ميته(و ده من امتي؟! ).
زهرة: جلجت عليك(قلقت عليك)...
مسعد: متجلجيش(متقلقيش).
زهرة: و بتغير خلجاتك ليه؟! (و بتغير هدومك ليه)؟

زهرة: انت هتنزل تاني عاد؟! (انت هتنزل تاني بقي).
مسعد: نسيتي شغل الارض.
مسعد ساب زهرة و خرج بره البيت.
زهرة(لنفسها): لازم اعرف ايه اللي غيرك يا مسعد. و هعرف.

-في مكان تاني.
عند مهند.
مهند صحي من النوم و خرج لقي فاطمة في المطبخ راح باس كتفها.
مهند: صباح الخير يا حبيبتي.
فاطمة: صباح النور يا حبيبي. تحب تفطر دلوقتي و لا بعد القهوة؟!
مهند: لو هتفطري انتي هفطر معاكي.
فاطمة: طيب.
مهند: بقولك هبقي اقول ل رعد و تروحي تقعدي مع نبض شوية.
فاطمة(برفعة حاجب): نبض مين؟!
مهند(بضحكة بسيطة): اهدي اهدي مالك قلبتي ليه؟!
مهند: نبض يا ستي تبقي مرات رعد...

فاطمة(بصدمة): هو رعد صاحبك اتجوز؟!
مهند: ايوه يلا كملي اكل.
فاطمة: تعالي هنا احكيلي هو في بنت اسااسا هترضي تتجوزه.
مهند(و هو بيخرج من المطبخ): جيبي الاكل و اقولك و احنا بنأكل.
فاطمة جهزت الفطار و بسرعة و حطته علي السفرة.
فاطمة: قول.
مهند: فضولية.

مهند: بصي يا ستي هي قصة كبيرة كدة انتهت بجواز رعد و نبض و هما الاتنين ولاد عم. نبض كانت عايشة في تركيا منزلتش مصر خالص بس بسم الله يعني بتتكلم مصري احسن مني و منك.
فاطمة: و دي هتعرف تتأقلم علي العيشة مع رعد؟! اكيد عيشته صعبة.
مهند: علشان كدة عايزك تصاحبيها.
فاطمة: طب هي متكبرة و الكلام ده؟!
مهند: لا متخافيش دي اغلب من الغلب.
فاطمة: طيب اشطا، و هي مشتركة في نادي ايه؟!
مهند: رعد مانعها من كل حاجة يعتبر.

فاطمة: طب ليه كدة؟!
مهند: علشان رزل. ها يا ستي قولتي ايه؟!
فاطمة: هصاحبها يا حبيبي علشان خاطرك...
مهند باس ايد فاطمة و باس خدها.
مهند: ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي.
فاطمة: و يخليك ليا يا حبيبي.
فاطمة: قولي بقي حلوة؟!
مهند: حلوة دي حلوة اوي يا فاطمة بس متغيريش انتي عارفة مقدرش ابص لواحدة غيرك.
فاطمة: واثقة فيك يا حبيبي.
مهند: عيونها ملونة و شعرها جميل بس هي من الاخر جميلة. واخدة جمال مامتها التركي.

مهند: و كمان هتنفعك مش كان نفسك تروحي تركيا جبتلك تركيا لغاية عندك.
فاطمة(بضحك): حبيبي...
مهند: خليكي انتي في حياة و مراد.
فاطمة: هخليني و ماله؟!
مهند: يا بت هضربك...
فاطمة: تقدر؟!
مهند: مقدرش يا قلبي انتي.
مهند: يلا صحي زياد و فطريه و البسي هدوم نروح ليهم.
فاطمة: طيب.

-في مكان تاني...
عند نبض و رعد.
نبض بدأت تفوق و تفتح عينيها لقت نفسها قريبة من رعد بعدت عنه و بصت للسقف.
نبض(بصريخ): آه.
رعد(بخضة): في ايه؟!
نبض(بعصبية): يا غبي ضغطت علي رجلي و انت بتتقلب.
نبض قربت رجليها منها و بدأت تفحصها.
رعد(بضيق): تصدقي انك تافهة. و عيلة فرفورة اوي.
نبض: انا برضو.
رعد(بعصبية): قصدك ايه؟!
نبض: بس صوتك مزعج.
نبض كانت هتقوم بس لقت رعد مسكها من دراعها.

رعد(بعصبية): نحترم نفسنا بقي. مكنش يوم و اتكلمت معاكي فيه حلو.
نبض: وسع...
نبض زقت رعد و قامت دخلت الحمام و خرجت مشيت علي رجليها و دخلت اوضة الملابس، رعد قام دخل الحمام.
نبض لبست بنطلون اسود و تي شيرت صوف بكم باللون الكشميري و لغاية الخصر. سيبت شعرها علي ضهرها.
نبض خرجت كانت هتخبط في رعد بس رعد بعد بسرعة...
رعد: فتحي و انتي ماشية.
رعد دخل و بدأ يغير هدومه...

رعد لبس بنطلون اسود و تي شيرت اسود و كوتشي ابيض عالي شوية.
رعد خرج لقي تليفونه بيرن، الخط اتفتح.
رعد: الو يا ياسر.
ياسر: ازيك يا رعد اخبارك؟!
رعد: كويس.
ياسر: و اخبار الدكتورة نبض؟!
رعد: كويسين. خير في ايه؟!
ياسر: هي مش ناوية تيجي تاني و لا ايه؟!
رعد: هي مريضة اليومين دول.
ياسر: خير ان شاء الله؟!
رعد: مفيش حاجة يومين و هترجع الشغل تاني.
ياسر: طيب انا قلقت بس عليها.
رعد: لا مفيش حاجة. و متشغلش بالك بيها.

ياسر: طيب اهتم بيها كويس.
رعد(ببرود): انا هعرف اهتم بمراتي كويس.
ياسر: ا.
رعد قفل التليفون في وش ياسر و حطه في جيبه.
نبض: هو ده الدكتور ياسر؟!
رعد(برفعة حاجب): عرفتي منين؟!
نبض: من طريقة كلامك معاه و كمان في البداية خالص قولت الو يا ياسر.
رعد: ايوه عايزة ايه بقي؟!
نبض: لا مش عايزة.
نبض سابت رعد و نزلت لتحت. رعد خد كذا ملف و نزل وراها.
رعد كان بيفتح الباب علشان يخرج لقي مهند لسة هيخبط علي الباب.

رعد: ايه اللي جابك؟!
مهند: جيت ازورك. و مش لوحدي معايا مراتي و ابني.
مهند: دخلني يا ابني في ايه؟!
رعد فتح الباب و مهند و فاطمة دخلوا.
فاطمة: السلام عليكم.
نبض رفعت عينيها و بصت ل رعد و بعدها بصت ل فاطمة...
نبض: و عليكم السلام.
مهند: في ايه يا ابني؟! مش هتعرفنا و مش هنعرفها.
نبض: قصدك ايه؟!
مهند: طبعا حضرتك عارفاني.
نبض: لا.
مهند(باحراج): ايه قصف الجبهة ده. احم.

مهند: انا صاحب رعد مهند اللي جيتلكم لما عملتوا حادثة انتي و هو.
مهند: دي مراتي فاطمة و ده ابني زياد. و دي يا فاطمة نبض مرات رعد...
فاطمة: اهلا و سهلا.
نبض قامت و راحت وقفت قدام فاطمة و مدت ايديها ليها.
نبض: تشرفت بحضرتك. اتفضلوا.
الكل راح قعد في الصالون و هما ساكتين.
مهند: في ايه؟!
رعد: مش المفروض ورانا شغل؟! قدامي يلا.
مهند: طب كوباية عصير طيب.
نبض: لحظة هخش اع.

رعد: لا متعمليش حاجة قدامي. سيبهم مع بعض يلا.
مهند: طب.
رعد(بحدة): مهند.
مهند: طيب طيب. خليكي يا حبيبتي و انا مروح هعدي عليكي.
فاطمة: حاضر.
مهند مشي مع رعد و فاطمة و نبض قعدوا مع بعض.
نبض: اسمك ايه؟!
زياد: زياد.
نبض: الله اسمك حلو اوي يا زياد، و انت جميل اوي.
زياد: و انتي جميلة اوي زي اللي ماما بتشوفهم في التلفزيون.
نبض: و ماما بتشوف ايه؟!
زياد: تركي.
نبض: و انت تتفرج معاها؟!
زياد: اه...
نبض: فكي الحجاب عادي.

فاطمة: لا مش مشكلة.
نبض: مفيش حد هنا خالص و رعد مش راجع دلوقتي اكيد يعني. فكي الحجاب فكيه احنا زي بعض عادي.
فاطمة: و الله حبيتك لما مهند اتكلم عنك.
نبض: تسلمي يا روحي.
فاطمة بدأت تقلع الطرحة و زياد بدأ يلعب في الشقة...
فاطمة: انتي عندك كام سنة؟!
نبض: يعني داخلة في ال25.
فاطمة(بضحك): اه و مش ناوية تخلفي قرود صغيرة؟!
نبض(بابتسامة بسيطة): لما ربنا يريد ان شاء الله.
فاطمة: عاملة ايه و مصر عاملة ايه؟!

نبض: مصر طول عمرها جميلة اسااسا كانت ماما بتحكيلي عنها كتير.
فاطمة: هي مامتك في تركيا؟!
نبض: لا ماما توفت و من و انا عندي 8 سنين.
فاطمة(بحزن): اسفة جدا مكنتش اعرف.
نبض(بابتسامة): لا عادي و لا يهمك.
فاطمة(بشهقة): الله يخرب بيتك عملت ايه؟!
نبض: اهدي اهدي حاجة بسيطة.
زياد و هو بيلعب و بيجري في الشقة وقع فازة وقعت اتكسرت.
فاطمة(بعصبية): كدة يا زياد تعالي هنا.
زياد: طنط نبض.
زياد جري و استخبي في نبض.

فاطمة(بعصبية): تعالي هنا.
نبض: خلاص بقي اهدي و الله حاجة بسيطة.
نبض: متعصبيش نفسك عادي يعني طفل.
نبض: تعالي معايا يا حبيبي.
نبض خدت زياد و دخلت المطبخ و جابت مكنسه و بدأت تلم الازاز اللي في الارض...
فاطمة: طب خليكي...
نبض: لا و الله ارجعي مكانك.
نبض شالت الازاز و عملت عصير و خرجت هي و زياد بيه.
نبض: اتفضلي.
فاطمة: معلش تعبتك معايا.
نبض: لا و الله مفيش حاجة، دي كلها حاجات بسيطة.

نبض: انا بس لو كنت بعرف اعمل اكل كنت عملت و الله بعتذرلك.
فاطمة: لا يا بنتي عادي.
نبض: شكرا.
نبض و فاطمة بدأوا يتكلموا كتير و الاتنين ارتاحوا لبعض...

-في مكان تاني...
في الصعيد.
كل الستات سمعت صوت صريخ جاي من اوضة يوسف.
علا(بخضة): ايه ده؟!
هدي: هتلاقيها عطر.
ورد: عطر مين يا اما(امي).
هدي: بت الخضراوي.
هدي: جت امبارح و اغمي عليها و بيتها هنا.
الكل طلع لاوضة يوسف و دخلوا لقوا عطر مدمرة كل حاجة في الاوضة و يوسف باصص ليها بصدمة.
عطر(بغضب): متعصبنيش انت مين و ايه اللي جابني اهني(هنا).
علا: اهدي يا بتي(بنتي).
هدي: اهدي يا ورد انا ستك هدي.

زهرة: انتي في بيت عائلة السيوفي عارفة يعني ايه بيت عائلة السيوفي، بعني و لا انتي و لا امك تحلموا بيه...
هدي(بحدة): زهرة انزلي تحت.
هدي: و انت يا يوسف انزل ل تحت.
يوسف بص ل عطر و بص للاوضة و سابهم و نزل.
علا: انزلي من عندك يا بتي(بنتي).
عطر نزلت من علي سرير يوسف.
عطر: يعني انتوا مش خاطفني؟!
هدي: لا يا بنتي و اغمي عليكي و امك عارفة و قالت هتيجي تأخدك الصبح.
عطر: طيب.

عطر(باحراج): اسفة علي اللي عملته في الاوضة.
ورد: انزلي يلا قدامنا.
عطر: حاضر.
نزلوا تاني و بعد فترة مامت عطر خدت عطر و مشيت.
علا: خلاص الاوضة هتتروق يا حبيبي دلوجت(دلوقتي).
هدي: معلش يا يوسف...
هدي: فين ادهم؟!
شربات: جالي(قالي) انه عنده ماتش كورة مع صحابه.
هدي: طيب. جهزوا الوكل(الاكل) علشان الرجالة زمانها حاية؟!
هدي: فين بتك(بنتك)يا ورد؟!
ورد: حابسة نفسيها(نفسها).
هدي: ليه اكدي(ليه كدة).

ورد: علشان اللي ابوها جالها عليه(قالها عليه).
علا: عنديها حج(عندها حق).
ورد: لا المفروض تتجوز خلاص هتعنس جمبينا اهني(لا المفروض تتجوز خلاص هتعنس جمبنا هنا)...
شربات: لسة سنها صغير يا خيتي(اختي).
ورد: ابوها ادري بمصلحتها.
هدي: خلاص اهدوا.
عادل: هدي.
هدي: نعم يا حاج.
عادل: كتب كتاب ابن الشيخ عبد الخالق علي ملك الاسبوع الجاي.
هدي: تمام يا حاج.
عادل سابهم و طلع علي اوضته و هدي وراه.
عند ملك.

ملك كانت بتعيط اوي و الباب خبط.
زهرة: افتحي يا خيتي(اختي).
ملك فتحت ل زهرة و زهرة دخلت و قفلت وراها الباب.
زهرة: الاسبوع الجاي كتب كتابك يا خيتي(اختي).
ملك فتحت عينيها من الصدمة و قعدت تعيط اكتر.
ملك(بعياط): مش هتجوز غير رعد يا زهرة.
زهرة: طب اهدي يا ملك.
ملك(بعياط): مفيش في جلبي(قلبي)غير رعد.
زهرة: مفيش مفر يا ملك للاسف هتتجوزي.

زهرة: و كمان متحرجيش جلبك اكدي علي واحد مبيحبكيش و مش شايفك كومان(و كمان متحرقيش قلبك كدة علي واحد مش بيحبك و مش شايفك كمان).
ملك(بعياط): بحبه يا خيتي(اختي) بحبه...
ملك(بعياط): انا بحبه جبليها(قلبلها).
ملك(بعياط): انا اللي اعرفه جبلها كومان(انا اللي اعرفه قبلها كمان)...
زهرة: متعيطيش يا خيتي(اختي).
الباب خبط.
زهرة: ادخل.
جلال دخل و قعد قدام ملك و زهرة.
جلال: اسف يا بنتي علي دخولي كدة.

جلال: احم عارف انك مغصوبة علي جوازك من ابن الشيخ عبد الخالق.
جلال: بس انا بأكدلك انه محترم جدا جدا و هيحافط عليكي و يصونك.
جلال: انا مكنتش موافق بس لما سألت عنه قولت ان ده هو اللي هيشيلك في عينيه.
جلال: ابن ناس و محترم و الله و يستاهل ادبله فرصة.
جلال: متزعليش نصيبك اللي مكتوبلك هتعشيه.
جلال: متضايقيش نفسك.
جلال: كمان اسبوع فرحك لارم تفرحي زي اي عروسة.
جلال قام و باس رأس ملك و طبطب علي كتفها.

جلال: ربنا يسعدك يا بنتي.
جلال ساب ملك و زهرة و خرج راح لاوضته.
ملك قعدت تعيط كتير و زهرة قامت و سابتها.

-في مكان تاني...
عند نبض.
عدت فترة كبيرة اوي علي نبض و فاطمة و كان الجو بليل خالص.
فاطمة(بقلق): هو اتأخر كدة ليه؟!
نبض: متخافيش هتلاقيهم كويسين.
فاطمة: ان شاء الله.
سمعوا صوت فتحة الباب فاطمة حطت الحجاب بسرعة علي شعرها,نبض لفت تشوف مين...
نبض: احم حمدلله بالسلامة...
رعد لا رد.
رعد: ادخل يا مهند...
مهند: البيت بيتي عارف.
مهند راح باس رأس فاطمة و باس زياد اللي كان نايم علي الكنبة.

مهند: اكيد زهقتي من رغي فاطمة؟!
نبض: لا لا طبعا.
مهند: مكسوفة تقولي و لا ايه؟! اذا كنت انا بزهق منها.
فاطمة: و الله، سيبك منه يا بنتي ده رخم.
فاطمة: انا كيوت و الله.
مهند: بالستر.
فاطمة: بس بقي.
نبض(بضحك): لا و الله هي قمر.
مهند: طيب نستأذن احنا.
رعد: طيب.
مهند شال زياد و فاطمة حضنت نبض...
فاطمة: ابقي كلميني.
نبض: اكيد.
رعد و نبض وصلوا مهند و فاطمة لغاية باب البيت.
نبض(ربعت ايديها و بصت ل رعد): جعانة.

رعد(برفعة حاجب): افندم؟!
نبض: ايه مسمعتش بقولك جعانة.
رعد: اتصرفي انا مالي.
نبض: انا عايزة اكل بيتزا.
رعد: اعملي بيتزا...
نبض: لا اتصل و اشتري بيتزا ليا.
رعد: مش معايا فلوس.
نبض: انت رخم علفكرة...
رعد(ببرود): لمي لسانك علشان مقصهوش ليكي.
رعد ساب نبض و طلع يغير هدومه و نبض بصت بغضب لضهره.
نبض(بغيظ): رخم.
نبض راحت للازاز اللي مغطي كل الحيطة و قفت و بدأت تتفرج علي منظر النيل و مصر من فوق.
بعد فترة بسيطة.

نبض لقت رعد حاوط خصرها بايده نبض رفعت رأسها ليه...
رعد قرب من نبض و (لخيالكوا).
نبض: انت بتعمل ايه؟!
رعد(ببرود): متنسيش اني قولت وقت ما اكون عايز اقربلك هيبقي بمزاجي...
رعد سند جسم نبض علي الازاز و لسة هيقرب منها.
نبض مسكت كف ايد رعد و تنته و رعد بصلها بصدمة,نبض لفت دراع رعد التاني حوالين رقبته.
نبض(بغضب مكتوم): بس انا مش جذمة لما تكون عايز تلبسها تلبسها و لما تكون عايز ترميها ترميها.

نبض(بغضب مكتوم): انا عندي طاقة و احذر مني لو خلصت.
نبض زقت رعد و سابته و طلعت الاوضة فوق.
رعد كان مذهول من حركاتها و اتضايق انه معرفش يتصرف و يعمل ردة فعل سريعة.
رعد طلع ورا نبض لقاها بتحط مخدات علي السرير.
رعد: بتعملي ايه؟!
نبض: بعمل حدود.
رعد: ليه؟!
نبض: لان مفيش غير سرير واحد و انت مش هيبقي عندك دم و تنام في اي حتة تانية و انا مش هنام الا علي السرير، ف هنحط حدود و محدش يقرب من التاني.
نبض: بس كدة.

نبض نامت في الجزء بتاعها و رعد راح نام في مكانه و كل واحد بدأ ينام...
نبض: رجلك ابعدها عني.
رعد: انا لمستك؟!
نبض: عيل رزل.
رعد: انا عملت حاجة؟!
نبض: اهو انا كيفي اشتمك ها عندك مانع؟!
رعد: حيوانة.
نبض: احترم نفسك.
رعد: احترميها انتي الاول.
نبض: بس بقي عايزة انام.
نبض غمضت عينيها و بدأت تدخل في نوم عميق,رعد بصلها بغيظ و كمل نومه.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة