قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل السادس والثلاثون

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل السادس والثلاثون

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل السادس والثلاثون

شغلت تالا التلفاز و رفعت الصوت على اعلى مستوى.

اكرم، ازيك ي تالا ي حبيبتي دلوقتي انتي اكيد بقيتي كبيرة واكيد ي تالا بقيتي تكرهيني وتكرهي ابوكي والعيلة كلها بس صدقيني ي بنتي اللي حصل ده غصبن عني كلو من بلال عزمي الرشيد و فاتن مرات عمك دلوقتي انتي اكيد كبيرة بس يمكن مش فهماني او مش عارفة حاجة انا هقولك زمان عمك لما شاف فاتن دخلت دماغو اووي ولما راح اتقدم ليها علشان كانو فقرا وافقو على طول وهي كانت مش بتحبو كانت بتحب بلال وابوها اجبرها ان هي تتجوز ودة كلو عرفتو بعد ما اتجوزت عزيز ورجعو بدؤ يتقابلو تاني وبعدين جت للسكرتيرة عندي وادتها فلوس هي وبلال وخلوها تحط ورقة تنازل لاملاكي بين ورق الشغل وانا مضيت لاني بثق فيها وطبعا لما جيت اكشف الحقيقة هددتني وقالت انها هتطرد العيلة كلها ولما ابوكي اتجوز فاطمة انا فرحت ومكنش عندي مانع انها تبقى مرات ابني بس فاتن الله يسامحها هددتني بالورقة وانا عملت كل ده غصبن عني ولما جيتي الفلة وعيطي انا قلبي كان بيتقطع عليكي وفضلت اراقبكم من بعيد واكتشفت فوق كل ده ان فاتن بتدي فلوس لبلال علشان يشغلها في الممنوعات والمخدرات وانا عملت الشريط ده علشان لما تكبري تشوفيه انا هحطو عند مديرة الميتم اللي انتو قاعدين فيه وهحكلها كل حاجة لما تشوفي الفيديو ده ي تالا عايزك تجبيلي حقي وحق ابوكي وحق كل حد اتضر بسببهم.

اغلقت تالا الفيديو.

تالا، طبعا اكيد كلكم مصدومين بس اكملكو انا بقى جدو لما خلص تسجيل الشريط جه عندي الميتم ساعتها انا كنت مش بتكلم وقالي بس جدي بقى وقعت تحت ايدو الورقة بتاعت الاملاك راح حرقها وجه عندنا علشان ياخدنا بس طبعا إيه بقى طلقة في كفر العربية العربية تتقلب جدو يموت والحكاية خلصت بس توضيح صغيور ماما لما كانت حامل في تالين جم وقبضو عليها بتهمه الخطف خطف مين بقى خطفي ام خطفت بنتها ولما سالتهم قالو بابا السبب انا سمعت كده وبعدين رحت اشوف القسم الاقي مين بقى شفت مراتي العمي المصون بتدي رشوة لعسكري علشان يقول ان بابا السبب ديه بقى كل الحقيقة وفي كمان بقى مش يسكتو ويحمدو ربهم لا دول بعتو كارما اللي هي بنت اختو تتجوز هشام وبرضو تاخد الثروة ومش كده وبس نادية ي نادية.

نادت تالا على احد الخادمات
نادية، نعم ي بنتي
تالا، قولي كل اللي جيتي وقولتيهولي
نادية، حاضر في يوم جتلي الست فاتن وادتني حبوب وقالتلي اديها لست تالا ولما سالتها قالتلي ملكيش دعوة انا خفت لتكون سم اروح انا في الرجلين رحت الصيدلية طلعت
اكملت تالا، طلعت حبوب منع الحمل مرات عمي كانت بتحطلي حبوب منع الحمل كملي.

نادية، وعلشان انا عندي بنات خفت وانتو عارفين الديان لا ينام قولت لتالا راحت هي قالتلي اني اقولها اني بحطلها الحبوب ورمت الحبوب في الزبالا.

تالا، شكرا ي نادية امشي انتي اكمل انا بقى انا حملت بعد ما ظهر للجميع ان بلال مات بس في الحقيقة هو مماتش احنا خفيناه عن الكل طبعا بقى انا قتلت خال ديه وقتلت جوز ديه الانتقام معلش ودو هشام شقة كارما علشان اروح والمفروض لما انزل اتخطف بس للاسف وقعت من على السلم وساعتها هشام خدني طبعا الخطف اتلغى طالما انا خسرت ابني بس برضو.

هوضح برضو حاجة بسيطة ان بعد ما عمي مات مرات عمي الجميلة رجعت لحبيب القلب واتجوزو عرفي اومال عايزنهم يعيشو في الحرام امركم عجيب
كان الجميع في صدمة من الاشياء التي اصبحت كثيرة
حسن، كل حاجة دخلت في بعضها
تالا، ليك حق والله انا هقولك مرات اخوك وبلال قتلو باباك وجدي واتجوزو عرفي وقتلو ابني وتاجرو في المخدرات وكل البلاوي اللي حصلت بسببهم وانا جدي مكنش ليه اي دخل.

رامي، ماما قولي ان الكلام ده كلو كدب قولي ان تالا كدابة
بلعت فاتن ريقها بخوف
تالا، دلوقتي انا نفذت امر جدي بس الحاجة الوحيدة اللي مسموح بيهل ليكم امكم كارما وبلال هيتسجنو ومش بعيد يتعدمو مامتكم بقى عايزين تعاقبوها براحتكم عايزين تطردوها برة وتقطع علاقتها بيكم برضو براحتكم يعني عقابها انتو اللي هتحددو
جودي، ماما علشان خاطري ردي قولي ان ده كدب
يزيد، ردي ي ماما قولي ان ده كلو كذب.

فاتن بصراخ، حقيقة كل اللي قالتو تالا حقيقة انا كنت مش بحب ابوكو كنت متجوزاه علشان ابويا غصب عني كنت بكرهو
تقدم حسن وصفعها بقوة كان الجميع ينظر لها بغضب وكرة شديد حتى دخل حسام ومعه قوة من الامن
حسام، امسكو بلال وكارما
تالا، مامتكم اهي انتو قولو عايزين البوليس ياخدها ولا لا
يزيد بجمود، خدوها
رامي. ديه مش امنا احنا امنا ماتت
فاتن، إيه اللي انتو بتقولو ده
يزيد، بس بقى حرام عليكي ي شيخة انتي مستحيل تكوني ام.

جودي، اخواتي معاهم حق وانا برضو امي ماتت
رامي، انتي متعرفيش حتى انا عندي كام سنة ولا في كلية إيه انتي بجد مش ام
يزيد، كان كل همك الخروجات حتى لما تولدينا ترمينا تيتة وعمتو وعمي هما اللي ربونا مش انتي انتي مجرد ام على الشهادة فاهمه يعني إيه
حسن، حتى ولادك مش عيزينك ومحدش في البيت عايزك.

تقدم حسام و وضع الكلبشات في يدها نظرت لاطفالها ادار يزيد وجهها بينما كان ينظر لها رامي بغضب وجودي التي دموعها تنزل بصمت اخذتهم جيمعا الشرطة تقدم يزيد إلى فاطمة وجلس امامها
يزيد، انا انا مش عارف اقولك إيه ي طنط بس صدقيني احنا ملناش دعوة بكل اللي حصل ده وانا
فاطمة، بس ي ابني ما تكملش انتو ملكوش ذنب في اللي حصل ده.

تقدم اسلام واحتضن جودي وهو يخفف من المها قليلا صعد رامي إلى غرفته تبعته فريدة عندمل دخلت وجدته بجانب الشباك ينظر إلى اللا شئ تقدمت فريدة واحتضنته بقوة اما هو احتضنها واصبحت دموعه تسبقة وشهقاته تزداد
فريدة، خلاص ي رامي معلش
رامي من بين شهقاته، امي نزلت راسنا كلنا في الارض انا مش مصدق ي فريدة انا خايف تسبيني
فريدة، مش هسيبك ابدا ي رامي مش هاخدك بذنب حد انا بحبك انتا.

رفعت وجهها ومسحت دموعه بحب، الدموع ديه متنزلش علشان حد حتى علشاني ي قلبي
اوما لها رامي بحب اخذته فريدة وغسلت له وجهه ونزل الاثنان إلى الاسفل
حسن، دلوقتي انا مش عايز اللي حصل ياثر علينا احنا هنفضل زي ما احنا وصفحة وخلصت واتحرقت كمان فاهمين
اوما له الجميع
فريدة. طب يلا بقى نحتفل بتالين
مازن، صحيح ي تالا تالين حامل
تالا، بجد احتضنتها تالا بحب مبروك ي قلبي يتربى في عزك مبروك ي زيزو.

تالين، إيه زيزو ديه انا اللي مراتو مش بقولها
يزيد. يعني الست مغلطتش ي تالين يعني
تالين، بقى كده
هشام، هو إيه اللي زيزو في إيه ي تالا اهدي كده ي قلبي
دخلت الخادمة ببعض الكيك
امل. يلا ناكول كيك بمناسبة حمل تالين
احتفلت عائلة القاضي واغلقت صفحة قديمة ولكنها تركت بعض الاثار.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة