قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث عشر

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث عشر

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث عشر

تالين، الووو
حسن، الوو ي حبيبتي
تالين، ماما وافقت وعزماكم كلكم عندها انهرده
حسن، بجد وتالا
تالين، سيبك منها خليها مفاجاة
حسن. طيب ي حبيبتي على الساعة 5 هنيجي
تالين. تنور سلام دلوقتي علشان اكمل اكل
حسن، روحي ي حبيبتي
اغلقت تالين مع والدها وذهبت لتعد العشاء
حسن، امل امل
امل، إيه
حسن، اجهزو انهرده الساعة خمسة هقابل تالا وفاطمة
امل. بجد
حسن، ايوة عزمانا كلنا
فاتن، إيه انا اروح في حتة شقة.

هشام، على فكرة ساكنين في منطقة راقية جدا
فاتن، ماشي
حسن، يلا نقوم نجهز نفسنا
هشام، ماشي وانا هكلم كارما اقولها اني مش هخرج
يزيد، مصدقت انتا ها
هشام، طبعا
رامي، بتقولو إيه
ريماس، واو اما متحمسة كتير اني اشوف البنت اللي ضربتكم
حسن، ههههههه والله وانا كمان
يزيد، عجبك كده ي ابو علي بنتك جيبالي الكلام
امل، هههههه نفسي اشوفها يلا نروح نلبس
فاطمة، الو ي تالا
تالا، ايوة ي ماما خير.

فاطمة، تعالي الساعة 4 ونص وزمان الضيوف جايين
تالا، ي ماما انا كان عندي نبطشية مسائية وغيرتها خليتها صباحية انا من الساعة 8 وهمشي 6 تمام غير كده انسو وهرجع تعبانة يعني يدوب هتغدا وانام
فاطمة، بس
تالا، حاضر هعصر على نفسي لمونة واقعد معاهم سلام دلوقتي علشان الحق اخلص شغل
فاطمة، ماشي سلام
تالين، ها
فاطمة، مش هتيجي قبل 6
تالين، طيب ده بابا نفسو يشوفها اووي
فاطمة، هيلحقو يشوفها كلهم
اما عند تالا.

العسكري، ي سيادة الرائد الظرف ده وصلك
تالا، شكرا
اخذت تالا الظرف وبدات بقرائته
تالا، واووو مبروك ي توتي
طرق حسام الباب
حسام، نقول مبروك ي سيادة المقدم
تالا، شكرا عقبالك ي سيادة الرائد
حسام، لا مهو انا كمان اترقيت
تالا، مبروك ي سيادة المقدم حسام
حسام، الله يبارك فيكي امتى هنتجمع انا وانتي علشان نحدد العملية
تالا، الموعد بتاعها بعد اربع شهور يعني الاجتماع بعد اسبوعين باذن الله عندي
حسام، ماشي عن اذنك.

تالا، اتفضل
غادر حسام بينما تابعت تالا المحاضر التي اتتها وتباشر عملها
اما عند تالين تجهزت هي وفاطمة
فاطمة، تالين إيه رايك
تالين، مززة ي ماما ده بابا هيتجنن عليكي
فاطمة، بس ي بت
تالين، إيه ي حجة ده جوزك محدش غريب يعني
فاطمة، ههههه كتك إيه
تالين، الله يسهلو ي عم اوعدنا ي رب
فاطمة، ههه ي رب
تالين، بعد الشر
فاطمة، لا مهو انا مخلصش من اختك تيجي انتي
تالين، واللهي انتي لسة مخلصتيش منها
تك تك تك.

تالين، جم جم يلا ي فطومة اتلحلحي كده وقومي افتحي عقبال ما اجهز العصاير
فاطمة، ي رب اخلص من لسانك
تالين، قومي افتحي ي بطوط لجوزك يلا الله يسهلو ي عم
ضحك فاطمة على صغيرتها ونهضت لتفتح الباب فتحت الباب كان حسن في المقدمة عندما وجد حبيبته لم يبالي لاحد واحتضنها بشوق كبير تقدمت تالين وهي تصفر بينما ضحك الجميع عليه فيبدو كمراهق
تالين، خلاص ي بابا كفاية ماما مش هتطير هتفضل قاعدة مش طايرة.

امل، هههههههه عايزة اسلم على فطومة حبيبتي
ابتعد حسن وهو يضحك قبل يد فاطمة
حسن، وحشتيني ي فطومة
ابتسمت فاطمة بخجل
حسن، انا اسف ي حبيبتي على كل اللي عملتو
فاطمة، تالين قالتلي كل حاجة وانا كنت عارفة وعلي كان بيقولولي
امل، وانا ي فطومتي نسيتي الراديو
رحبت فاطمة بالجميع وادخلتهم ليجلسو
فاتن، يعني انا مكنتش متوقعة ان انتو عايشين في شقة مستواها كده
تالين، ليه بقى ان شاء الله.

فاتن، يعني اصل هي اكيد غالية والايجار غالي وانتو مستواكم سوري يعني
فاطمة، البركة في تالا
حسن، صحيح هي فين انا نفسي اشوفها اووي
تالين، تالا في الشغل شوية وجاية وبعدين ي طنط الشقة ديه ملك مش ايجار
فاتن، امممم شكلها غالية
فاطمة، كل حاجة هنا بسبب تالا
حسن، احلوت تالا وكبرت وبقت حلوة وعروسة
فاطمة، ايوة مفيش حد بيفضل علي حالو
تالين، اتفضلو على الغدا
حسن، لا انا هستني تالا
فاطمة، براحتكم.

امل، وانتي بقى ي تالين اخبارك
تالين، فل الفل ي عمتو والله انا فرحانة اووي اني معاكم
ريماس، انا اللي فرحانة اووي اصل انتي مش عارفة انا و جودي بس
خالد، الثنائي الشيطان
تالين، ولا يهمك ي خالودة بكرة هيبقى ثلاثي
جودي، العب ي معلم.

فتحت تالا الباب ودخلت نظر الجميع لها كانت ترتدي بنطال اسود جينز وقميص ابيض وعليه جاكيت اسود به بعض السلاسل نظر لها حسن باعجاب لفت وجهها لتجد اناس لم تعرفهم ولكن شخص واحد هي من عرفته عرفت وقتها ان عائلة القاضي في منزلها تقدمت نحو والدتها
تالا، ازيك ي ماما
فاطمة، ازيك ي حبيبتي
تالا، الحمد لله انا هدخل اغير هدومي
تالين، بس ي ت...
ولكن وجدت تالا دخلت إلى غرفتها واغلقت الباب.

تالين بحرج، انا اسفة ي بابا بس تالا كده
حسن، لا ي حبيبتي ميهمكيش
فاطمة، روحي ي حبيبتي جهزي الاكل
جودي، خودينا معاكي يلا ي ريمو
ريماس. يلا
امل، ما شاء الله تالا كبرت واحلوت
فاطمة، ربنا يخليكي بس واللهي تالا طيبة جدا
فاتن، واضح اوووي
تالين، يلا ي ماما الاكل.

اما عند تالا في الداخل اغلقت الباب كانت تشعر بنبضات قلبها الغير متساوية ودقاتة ترتفع كانت تريد ان تحضن والدها وتعوض كل الحرمان ولكن لا محال دخلت إلى الحمام واخذت دش بارد لعله يهدا جسدها ونبضات قلبها ارتدت بنطال ابيض وعليه قميص باللون الازرق والاخضر ورفعت شعرها واخذت مسدسها في جيبها الخلفى
وخرجت
تالين. يلا ي توتي الاكل اتحط
توجهت تالا إلى سفرة الطعام وجلست في المقدمة بدات في الاكل.

فاتن بصوت مرتفع نسبيا، إيه قلة الذوق ديه وعدم الاحترام ده
وضعت تالا المعلقة بجانبها ونظرت لها ببرود قاتل
تالا، صوتك ميعلاش عليا فاهمة
فاطمة، خلاص ي تالا عيب كده اتفضلو ي جدعان
هشام بهمس. شوفت عملت في امك إيه
يزيد، ههههه البت ديه مفيش منها
رامي، بتقولو إيه
يزيد، ي ابني انتا على طول كده
جلس حسن بجانب تالا كان ينظر لها باعجاب شديد اما تالا كانت تتابع نظراته دون اي ردة فعل
ريماس، انتي تالا
تالا، انتي شايفة إيه.

ريماس، شيفاكي حلوة اووي الصراحة
تالا، شكرا
تالين، تاخد شوربة ي بابا
حسن، لا مش باكول شوربة مش بحبها
تالين، ده بجد
فاطمة، اومال هتبقى طالعة لمين يعني
امل. قصدكم إيه
تالين، اصل تالا كمان مش بتشرب الشوربة ولا بتحبها
رامي، وفيها شبة جامد من عمو حسن
امل، اللي خلف مامتش
تضايقت تالا في جلستها بسبب المسدس نهضت من مكانها ومدت يدها خلف ظهرها واخرجت المسدس
فاطمة. اعاااا ي تالا ابعدية
تالا، ي ماما هشيلو
خالد، ده حقيقي.

تالا، لا تهيئات
تالين، ي ابني انتا مش عارف انتا بتتكلم مع مين انتا بتتكلم مع سيادة الرائد تالا حسن القاضي
الجميع باستغراب، رااائد
تالا، قصدك المقدم تالا القاضي
فاطمة، اترقيتي
تالا، ايوة
تالين، ي سلام اخيرا الواحد بقى مسنود
حسن، انتي ضابط شرطة
تالا ببرود، ايوة
امل، بس ده شغل ولاد وبعدين انتي بنت
فاتن، المفروض تبقى رومانسية ورقيقة كده.

تالا. عادي طب ما عندك ابنك رامي اهو يبان راجل بس هو للاسف مش راجل وهو عارف قصدي إيه
احس رامي بالاحراج من كلامها
تك تك تك
تالا، روحي افتحي
تالين، حااضر
ذهبت تالين لتفتح الباب
تالين بصراخ، تالاااااااااااا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة