قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع عشر

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع عشر

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع عشر

ارتدت تالا بيجامة عادية ورفعت شعرها كعكة عشوائية ونزلت وجدت الجميع مجتمع على طاولة الطعام تعمد الجميع ان يجعلوها تجلس بجانب هشام جلست وهي ترسم اللامبلاة بوضوح
فاتن، هو انتي 24 ساعة عاملة شعرك كحكة إيه شعرك وحش
تالا، انا حرة اعملو كحكة اقصو اولع فيه مش داخلك
فاتن، اصلي خايفة يبقى وحش ومنعكش
تالين، نعععم تالا شعرها منعكش فكي ي بت وريها
تالا، خلاص ي تالين
نهضت تالين وسحبتها من مكانها.

تالين، انا هوريكي شعرها
تالا، قلت خلاص ي تالين
لم تستمع لها تالين وازاحت المشبك ليسقط شعرها على ظهرها واصلا إلى خصرها اسود كالليل وناعم كالحرير نظر الجميع باعجاب إلى ذلك الشعر الطويل
تالين، وريلها شعرك علشان تعرف
تالا، خلاص بقي انا مش قادرة اتخانق
مدت يدها ولفت شعرها هلى شكل كعكة مرة اخرى وعادت للجلوس بعد قليل دخلت الخادمة
الخادمة. مدام تالا
فتحت تالا عينيها على مصرعهما لقد نادتها بمدام في اقل من ثانية.

تحول وجهها للون الاحمر نظر لها هشام وهمس بالقرب من اذنها
هشام، عن قريب
ضيقت عينيها بغضب
تالا، قليل الادب
تالا، نعم
الخادمة، في واحد عايزك برة
وفي هذه اللحظة تبدلت الوجوه فاصبح وجه هشام غاضب
هشام بحدة خفيفة، مين البية
دخل حسام، معاك المقدم حسام
نهضت تالا وتوجهت الية
تالا، ازيك ي حسام
حسام، الحمد لله انا جهزت كل حاجة وعايزك ساعة
تالا، اتفضل انا عايزة مكان فاضي هنا محدش يدخل علينا
حسن، روحي المكتب عندي.

اكتفت تالا بالايماء وذهبت وتبعها حسام بينما هشام كان سوف يحطم الطاولة ويجعل كل شئ راس على عقب
تالا، اتفضل
اخرج حسام احد الفلاشات من جيبة
تالا، طب دقيقة هجيب اللاب بتاعي
ذهبت واحضرت اللاب الخاص بها وفتحته ادخل حسام الفلاش وبدؤ يستعرضون الخرائط معا
تالا، يبقى احنا وجهتنا هتبقى قبلي وبحري وهيبقو محاصرين
حسام، ولاحظي كمان ان هما مجهزين مراكب علشان لو هجمنا عليهم
تالا، ساعتها القوات البحرية هتستقبلهم.

حسام، انتي هتبقى موجودة
تالا، اكيد انا بيني وبين بلال الرشيد طار
حسام، إيه ي حجة طار إيه
تالا، ها مفيش في حاجة تانية
حسام، لا بس التدريبات بعد 3 اسابيع
تالا، انتي هتبقى موجود
حسام، طبعا لازم ناخد تدريب من مستوى عالي علشان ديه هتبقى عملية خطيرة وانا من رائي انك متحضريش
تالا، يبقى انتا مش عارف مين تالا القاضي
حسام، ماشي عايزة حاجة
تالا، سلامتك.

نهضت تالا لتوصله بينما كان هشام ينظر لهم ويريد ان يقتل الاثنان معا ودعتة تالا وصعدت إلى غرفتها مسرعة
يزيد، ودنك بطلع في شرار ليه
هشام، ملكش دعوة
رامي، اوبا ده الحب ولع في الدرة
يزيد، شكلو كده ي رامي ي اخويا
هشام، كك خوت في دماغك انتا وهو انا طالع
رامي، الله يسهلو ي عم
صعد هشام مسرعا إلى غرفة تالا فتح الباب مسرعا تفاجات تالا من دخوله وسحبت البطانية عليها
تالا، انتا عندك عقدة إيه مش تخبط على الباب.

هشام، وانتي مالك انا داخل عند مراتي وبعدين لما اتلكم معاكي قومي اوقفي
تالا، والله انا حرة بقى اقف او لا ملكش فية
سحبها هشام بعنف مفرط وجعلها تقف امامه انزاحت البطانية عن جسدها كانت ترتدي عبائة منزلية تصل إلى قبل ركبتها كب بفتحه دائرية من الرقبة انتبهت إلى نظراته التي كانت تخرق جسدها
تالا، ابعد ايدك وشيل عينك.

هشام. اتعدلي معايا انا بقولك وبعدين واخدة الباشمهندس و داخلة المكتب وقافلين عليكم الباب ليه ان شاء الله
تالا، و انتا مالك
هشام، لا ي روحي شكلك ناسية انا مين انا جوزك يعني ليا في اكتر ما ليكي
تالا، ابعد بقى يخربيت البرود
هشام، انتي شكلك محتاجة تتربي من اول وجديد
تالا، والله انا متربية
هشام، لا واضح اووي
تالا، ابعد بقى وملكش دعوة بيا انت ملكش حاجة عندي
هشام، قولتلك انتي مراتي فاهمة يعني إيه مراتي.

تالا، لا مش فاهمة
ادميت شفتيها نتيجة لقبلة عنيفة جدا حاولت تالا ابعادة استجمعت كل قوتها في يدها ودفعتة رفعت يدها لتصفعة ولكنة كان اسرع منها ولف يدها إلى الخلف
تالا، سيب ايدي
هشام، لما تتعدلي ابقى اسيبك
تالا، والله محدش قالي اني معوجه
شدد هشام في الضغط على يدها حتى تركت علامة
تالا، بقولك سيب ايدي
هشام، اعتذري
تالا، إيه اعتذر يبقى خليني كده
هشام، بقولك اعتذري
تالا، وانا قول...
قاطعهم صوت هاتف تالا.

هشام، ومين بقى اللي بيتصل في الوقت ده
تالا، ملكش فية
مدت تالا يدها الثانية واخذت الهاتف
اسلام، نقول مبروك للعروسة
تالا، ي زفت هو ده وقتك
اسلام، انا قولت ابارك
تالا، الله يبارك فيك ي حبي خلاص ااااااااه
نظرت تالا إلى هشام الذي ينظر لها بعصبية سحب الهاتف منها واغلقة
تالا، انتا ازاي تعمل كده
هشام، نامي ي تالا بدل ما ارتكب جناية
تالا، انا حرة بقى وبعدين جيب التليفون.

هشام، حرة ديه كانت زمان انتي دلوقتي مراتي وبعدين تليفونك هيفضل معايا لحد بكرة
تالا، ننننعم هو. إيه ده اللي بكرة بقولك هات التلفون
دفعها هشام لتقع على الفراش
هشام، تصبحي على خير ي مدام هشام رائف القاضي.

و وضع الهاتف في جيبة وخرج مغلقا الباب خلفة كانت تالا في حالة لم تحدث لها قبل ذلك كانت في صدمة فهذه اول مرة شخص يتعدى هذه الحدود معها ويغلبها قوة تمددت على الفراش وغاصت في نوم عميق لقد كان يوم حافلا لها استيقظت على اثر مداعبة في وجنتيها الوردية تململت من الفراش ولكنة اعاد الحركة مرة اخري
تالا، بس ي اسلام سبني انام
فتح هشام عينيه بقوة ولم يشعر بنفسة الا وهو يسحبها من شعرها الية.

تالا، ااااااااااه إيه الغباوة اللي على الصبح ديه وبعدين انتا مين سمحلك تدخل اوضتي
هشام، نفس اللي سمح لاسلام بتاعك ده
تالا، على الاقل ده اخويا وبثق فيه
هشام، وانا جوزك والمفروض الثقة ديه تبقى ليا مش لاخوكي
تالا، والله بقى. ، هشام، بس بس انا مش عايز اتجادل معاكي على الصبح البسي وحصليني
تالا، بس ياض مش ناقصة عيال على الصبح.

هشام، تالاااااااا اتعدلي بدل ما اجي اوريكي العيال ممكن تعمل إيه ي مدام هشام القاضي ها
وخرج صافكا الباب خلفة بينما هي كانت تموت خجلا من كلماتة فهذه اول مرة تسمع هذا الكلام نهضت واخذت حماما باردا وارتدت ثياب عادية ونزلت للاسفل
تالين، ما كنتي اتاخري شوية كمان انا هموت من الجوع
تالا، ما تاكلي انا مسكاكي
تالين، مهو بابا قال محدش ياكل الا لما تالا تيجي
تالا، ماشي
جودي بهمس. هي اختك دبش كده على طول.

تالين، اه والله ياختشي
ريماس. طب مش تقول شكرا ولا حاجة
تالا، ما تخليكي في نفسك انتي وهي بقى
جودي، انتي سمعتي انا قولت إيه
تالا، مسمعتش بس قرات
ريماس، الافكار
تالا، الشفايف
تالين، اااااه قرائة الشفايف ده تدريب عندكم
هشام، اهم حاجة البنات يخلصو اكل وكمان ساعة ويجهزو
جودي، ليه ي اتش
هشام، هنروح نشتري حاجات الفرح الفستان والكلام ده
كده من غيري
تالا، فري حبيبتي
فريدة، توتو الجميل هيتجوز
تالا. غوري ي فريدة.

تالين، فرفورتي حبي انا
فريدة، توتي العشق
جودي، الحب الحب
فريدة، الشوق الشوق
ريماس، بولوبيف بولوبيف
فريدة، من طرف اخوك اللمبي
فاطمة، ههههه ازيك ي فوفوة
فريدة، كويسة ي خالتو
تالا، إيه اللي جابك من الاسكندرية لهنا ي بت اوعي تكوني هربانة
فريدة، اه جاية بدور على love
تالين، بس ي موكوسة حب إيه ونيلة إيه.

فريدة، انتي صدقتي ي بت انا جالي تحويل جامعة القاهره والزفت اخويا كلم الزفتة اختك بس الخط قطع ومقلهاش اني واصلة بليل
نظرت تالا إلى هشام بغضب بينما هو رفع كتفية بلامبالاة
هشام، يلا ي تالا
تالا. خير
هشام، هنروح للدكتور
تالا، دكتور
هشام، ايوة انهرده معاد الكشف والفحوصات بتاعك يلا علشان نلحق نشتري حاجات الفرح مبقاش غير اربع ايام
تالا، بس
سحبها هشام من يدها، يلا مع السلام.

اكمل سيرة بينما كان الجميع يضحك فهم يشبهون القط والفار.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة