قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل العاشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل العاشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل العاشر

سليم: خرجوا ازاي
يوسف بصدمة: نعم خرجوا
سليم بغضب: طب هما فين يا عمي
احمد: معرفش فين بظبط بس هما كانو هيروحو مول هما مكنوش قايلين ليكم
سليم: لا مكنوش قايلين
احمد: طب انا هتصرف معاهم اما يجوا
سليم: لا حضرتك متعملش حاجة بس احنا ينفع نيجي عند حضرتك مستناهم عشان احنا ال هنتصرف معاهم
احمد: اه طبعا تعالوا مستنينكم
سليم: اوك مع السلاملينظر ل يوسفتعالي هنروح نستناهم و هناك نتصرف
يوسف: ماشي يلا بس اما اشوفها.

في النادي
سارة: يا جبارة و جينا النادي كمان الساعه 9 يا ميرال يلا نروح
ميرال: يا سارة اهدي بقا احنا لحقنا نقعد استني ناكل حاجة و نروح
سارة: اوك خلاص انا اصلا جعانة
بعد ان وصلو إلى فيلا احمد الألفي
احمد: نورتو تعالو طب ادخلو جوا
يوسف: لا يا عمي شكراً احنا هنستناهم هنا
احمد بضحك: واضح ان انتو علي اخركم و هطلعوا عليهم كل دة
سليم بغضب: لا احنا بس هنخليهم يندموا انهم فكروا ينزلو.

احمد: مش هقدر اقولك حاجة عشان ال حصل غلط و انت قولت مش بيردو علي موبيلتهم كمان فاعندكم حق
يوسف: مع اننا حذرنا و بس عادي يشربوا هما بقا
احمد: طب هروح ابعتلكم حد يشوفكم تشربوا إيه
ليتركهم و يذهب و بعد مرور أكثر من ساعة
ميرال بضحك: هههههه خلاص وصلنا بقا بطلي زن
سارة بصدمة: الحقي يا ميرال يوسف و سليم هنا
ميرال: نعم لا يا يوم اسود بصي احنا نمشي اكننا مش شيفنهم تمام
سارة: تمام ماشي
ليراهم سليم و يوسف.

سليم بصوت عالي: ميرااال
ميرال في نفسها: يارب اموت دلوقتي يارب و مشفوش
ميرال بمرح مصتنع: سليم إيه ده انت جيت يااا نورت
يوسف بهدوء يقلق: سارة تعالي معايا نقف بعيد شوية
سارة بقلق: طيب جاية
ميرال في نفسها: بقيت لوحدي اجري اهرب منه
ليجذبها سليم من يديها بعنف
سليم بغضب: انا نورت فعلاً بس هضلمها عليكيلبصيح بصوت عاليكنتي فين كل دة الساعة 11 ونص يا هانم.

ميرال بعصبية: ايدي يا سليم و بعدين عادي يعني اننا نخرج هتحبس في البيت
سليموهو يجذب يديها أكثر: انشالله تكسر و انا مقولتلكيش اتحبسي بس قولت تتصلي تستأذني انك نازلة راحة حتة
ميرال بوجع: اه يا بني سيب ايدي و انا قولت لمامي علي فكرة و بابي كمان عارف.

سليم بغضب: مش سايب زفت خليكي عارفة كويس انك بقيتي من عيلة الشافعي و انا مش هقبل ان مراتي تيجي في وقت زي دة ولا معرفش هي رايحة فين و بعد كدة تستأذني مني انا يأما اوافق او موفقش و لو ده اتكرر تاني ابقي اتمني الموت قبل ما تشوفيني مفهوم
ميرال بنبرة اوشكت علي البكاء: مفهوم
ليلقيها بعنف علي الكرسي و يتركها و يذهب
ثم تذهب سريعاً إلى غرفتها ركضاً
عند يوسف و سارة.

سارة بسرعة: بص يا يوسف من غير ماتتعصب انا عارفة اني غلطت لما موقلتلكش بس بجد نزلنا بسرعة و معرفتش اتصل طول اليوم بجد سوري
يوسف بغضب: يعني انتي عارفة انك غلطتي
سارة بقلق: اه عارفة
يوسف بعصبية: و انا اعمل إيه بقا بعد ما عرفتي انك غلطتي متأخر سارة انتي مبقتيش لوحدك دلوقتي يعني لازم تكوني عارفة ان تقوليلي حاجة مش مجوزة عيل سوسن انتي.

سارة: انا بجد عارفة اني غلطت بعد كدة هقولك قبل ماعمل اي حاجة صدقني متزعلش مني بجد اخر مرة مش هتكرر تاني
يوسف بغضب: ولواتكررت تاني اعمل إيه
سارة بهدوء: اعمل ال انت عاوزه بس هي اصلا مش هتتكرر تاني هااا بقا خلاص
يوسف بضيق: خلاص ماشي
سارة: خلاص بجد سوريثم تقبلة في خدةِ و تذهب ركضاً ليذهب هو مبتسماً
في غرفة ميرال
نهال: مالك عنيكي مدمعة لية
ميرال: مفيش حاجة و سيبيني في حالي لو سمحتي يا مامي.

نهال: واضح ان مفيش حاجةو هي تنظر ليديها
ميرال بعصبية: اوووف بقا بعد اذنك انا عاوزه انام
نهال: براحتك اخرت العند بيعمل كتير
لتتركها و تذهب لتنظر ميرال إلى اصابعه المعلمه بيديها بأحمرار شديد
ميرال بغضب: غبي متخلفلتطفئ النور و تنام
في غرفة سليم.

سليم مع نفسة: زودها اكيد ايدها كانت هتتكسر و انا ماسكا ماكنت كلمتها بهدوء يعني هي بينفع معاها الهدوء دي دماغها ماشية بالعند و بس خلاص بقا بطل تفكير فيها و نام وراك شغل بكرة
لينام الجميع بعضهم بسعادة و بعضهم بحزن
ليأتي يوم الدراسة و الذهاب إالي الجامعات
غرفة ميرال
نهال: يلا ميرال اصحي عندك جامعة عشان تروحي تشوفي الجدول ميرال روحتي فين
ميرال: انا اهو يا مامي صاحية من بدريو هي تخرج من بلكونة غرفتها.

نهال: صاحية بدري لوحدك كدة طب المهم اجهزي عشان تروحي الكلية وصح قولي لسليم عشان مشكلة امبارح متتكررش
ميرال: اوك يا مامي
عند سارة
سارة و هي تتكلم بالهاتف: اه يا يوسف هنروح انهاردة الكلية كنت متصلة اقولك لا معرفش هخلص امتي نتغدا سوا بس انا معرفش هخلص امتي اوك خلاص ابقا اجيلك الشركة بعد اما اخلص اوك باي
نهال: إيه انتي صحيتي
سارة: اه صحيت يا حبيبتي هلبس و انزل على طول
في وكالة النيابة العامة.

سليم: حاضر يا فندم هدرس القضية و هرد عليك
: انا عارف انك قدها يا سليم
ثم ذهب و تركه ليستمع لأرسال رساله لة يوجد به
سليم انهاردة اول يوم كلية عشان تعرف انا هنزل اروح بعد شوية باي
سليم لنفسه: اه يا مجنونة كدة هي رمت الكورة في ملعبك يا سليم خلاص اروحلها الكلية و اشوفها انهاردة
فيلا احمد الألفي
سارة: انا كلت خلاص مش يلا يا ميرال
ميرال: اوك يلا باي يا مامي انتي و بابي
ليذهبو إلى الجامعة
عند يوسف.

يوسف: ايوة يا سليم اه في الشركة
سليم: طب انا رايح لميرال الكلية
يوسف: اه قولتلي بقا هل يبداء الحب يا اخي
سليم: معرفش بس بقيت افكر فيها كتير بس مش حب لا المهم عامل إيه في الشركة
يوسف: طيب اه الناس ال هنتفق معاهم جاين انهاردة و هنمضي العقد
سليم: اه طب حلو
بالجامعة
ميزال: اهو وصلنا
سارة: الحقي يا ميرال مش ده سليم
ميرال: إيه ده إيه ال جابو
لتذهب اليه
ميرال: سليم إيه ال جابك.

سليم: عادي جيت اشوفك في حد يقول ان هو نازل برسالة
ميرال: عادي بس قولتلك اهو
ليأتي لهم احد
: ميرال عاملة ايه واحشتيني اوووي في الاجازه
لينظر لها سليم بغضب
ميرال بقلق: اه شادي عامل إيه
شادي مع زميل ميرال بالجامعة يحبها منذ ان رائها
سليم: مش تعرفينا يا ميرال
شادي: انا شادي زميل ميرال اكيد انت اخوها متهيألي هو ممكن اقولك حاجة مهمه حتى ميرال ماتعرفهاش
سليم: اتفضل.

شادي: انا بحب ميرال من اول ماشوفتها و كنت عاوز اتقدملها ممكن نتكلم انا و حضرتك و نتعرف اكتر
سليم بغضب: نعم يا روح امك...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة