قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الحادي عشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الحادي عشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الحادي عشر

شادي: انا بحب ميرال من اول ماشوفتها و كنت عاوز اتقدملها ممكن نتكلم انا و حضرتك و نتعرف اكتر
سليم بغضب: نعم يا روح امك تتقدم لمين
شادي: ؛ هو انا قولت حاجة غلط حضرتك
سليم: اه قولت اصل انت بتتقدم لمراتي
شادي بصدمة: نعم هي اتجوزت
سليم: اه تصدق و انا البأف جوزها
شادي: طب انا اسف يا استاذ سليم افتكرتك اخوها
سليم بغضب: بلا اسف بلا مش اسف اياك اشوفك معدي من جمبها بس اتفضل امشي
ليذهب شادي ويتركهم.

يلتفت سليم إالي ميرال و يجذبها من يديها
سليم: إيه الكلام ال قالو ده بقا عاوز افهم
ميرال: انا اصلا معرفش صدقني ان هو عاوز كده و سيب ايدي بقا
سليم: سبت زفتلينظر ليديها بصدمة
سليم بصدمةو هو يشير ليديها: إيه ده
ميرال بغضب: تفتكر من إيه
سليم: ده من امبارح
ميرال: اه
سليم: طب انا مخدتش بالي متزعليش
ميرال: خلاص يا سليم
سليم: طب متزعليش انتي هتخلصي امتا
ميرال: ملكش دعوة.

سليم: انتي تاني طيب يا ميرال انتي لل بتجبية لنفسك هعرف بطرقتي هتخلصي امتا و بعد و لو في حتة عاوزه تروحيها هتتصلي بيا مفهوم
ميرال بغضب: مفهوم
ليتركها و يذهب و اتت اليها سارة
سارة: إيه في إيه
ميرال بعصبية: مفيش يلا عشان نروح نشوف المحاضرات
سارة: اوك يلا
بعد ان دخلو ليرو جدول المحاضرات و لم يوجد لديهم اليوم اي شئ
ميرال: طب إيه انهاردة معندناش حاجة هنروح و لا إيه
سارة: لا انا مش هروح انا راحة ليوسف الشركة.

ميرال بضحك: احقد عليكي انا كدة خلاص روحي انتي و انا هروح و نشوف اما تيجي
سارة: اوك يا حبيبتي خلاص
لتذهب سارة إالي شركة الشافعي
وصلت ميرال إلى بيتها
فيلا احمد الألفي
نهال: إيه الجابك بدري كدة
ميرال: مفيش حاجة عندنا انهاردة
نهال: اه امال فين سارة
ميرال: سارة راحت ليوسف الشركة
نهال: اه وانتي مش هتروحي في حتة
ميرال بهمس: وال يعرف سليم يروح في حتة
نهال: بتقولي إيه
ميرال: لا يا مامي مش راحة انا طالعة اوضتي بقا.

لتذهب لغرفتها و تسمع صوت هاتفها يرن لتري اسمة علي هاتفها
ميرال: نعم في حاجة
سليم بضحك: احلي حاجة انك لما بتكلميني من بعيد بتبقي شجاعة اوي لكن لو قدامك بتقلبي قطة مغمطة
ميرال بغيظ: سليم هتقول عاوز إيه ولا تقفل احسن
سليم: عرفت ان النهاردة معندكيش محاضرات
ميرال: اه معنديش بس انت عرفت منين
سليم: مش قولتلك هعرف بطريقتي
ميرال: اه طيب
سليم: انتي في البيت اكيد صح
ميرال: ما تعرف لوحدك مش انت بتعرف كل حاجة بطريقتك.

سليم: اخلصي في البيت
ميرال لتغيظه: امال هكون فين مع شادي مثلا بنحب في بعض
سليم بغضب: ميرال اتعدلي يأما بقا انا ال هعدلك مش مرات سليم الشافعي ال تقول كدة
ميرال: و لو متعدلتش هتعمل إيه يعني
سليم بغموض: هتعرفي بس استحملي بقا
ثم اغلق بوجهها
ميرال بغيظ: متخلف صح
شركة الشافعي
تدخل سارة شركة الشافعي
سارة: هو فين مكتب يوسف الشافعي
الرسيبشن: في الدور البعد ده حضرتك
سارة: شكراً
لتصعد اليه
سارة: هو ده مكتب يوسف الشافعي.

السكرتيرة: اه حضرتك نقولو مين
سارة بأبتسامة: لا انا هدخلو علي طول
لتدخل دون ان تستمع اليها لتري انه يجلس مع فتاة ممشوقة القوام و تبهر من ينظر اليهايوسف بفرح: سارة نورتي
: خلاص واضح ان اجاك ضيوف يا يوسف
يوسف: لا استني هنمضي العقد الاول بس اعرفك سارة مراتي سارة دي ريتا
ريتا بحقد: مرتك كيف يوسف انت اتجوزت
سارة بأبتسامة مزيفة: اه تصدقي
ريتا: طب الف مبروك إلك يوسف و احنا خلاص اتفقنا انا همشي هلأ يوسف.

لتقبله في خديه لتنظر لها سارة بغيرة
ريتا: اتشرفت بمعرفتك سارة
لتتركهم و تذهب
يوسف: كويس انك جيتي عملتي إيه انهاردة
سارة بضيق: معملتش مكانش في حاجة انهاردة
يوسف بخبث: امال مالك في حاجة ولا إيه
سارة: مفيش بس هو انت بتخلي اي حد يبوسك و خلاص كدة
يوسف بخبث: اكيد لا بس ريتا عميلة مهمه مش اي حد بس بتسألي لية
سارة: عادي يعني
يوسف و هو يجلس بجانبها: لتكوني بتغيري.

سارة بسخرية: نعم و انا اغير لية بس انا بقول عادي علي كدة بقا لو انت شوفت حد بيحضني او يبوسني مش هتتكلم هيكون صاحبي بقا
يوسف بغضب: انتي اتهبلتي و لا إيه ارجعي في القولتية احسنلك
سارة بعند: لا مش هرجع يا يوسف و لية لتكوت انت ال بتغير
يوسف و هو يجذبها من يديها: اه بغير
سارة و هي تنظر بعينيه: و بتغير لية
يوسف بغضب: عشان بحبكليأخذ شفتيها في قبلة شديدة الرقة لينفصل عنها بعد ثوان
سارة بحب: و انا كمان بحبك.

فيلا احمد الألفي
تدق نهال علي غرفة ميرال و تدخل لها
ميرال: في حاجة يا مامي
نهال: اه سليم تحت و عاوزك تنزلي
ميرال: إيه....

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة