قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الثاني عشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الثاني عشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الثاني عشر

نهال: اه سليم تحت و عاوزك تنزلي
ميرال: إيه لا يا مامي قوليلو اني نايمة
نهال: ميرال متهزريش انزلي شوفي جوزك
ميرال بغضب: اوك نازلة
لتنزل ليراها ترتدي بجامتها التي تتكون من بنطلون و تيشرت نصف كم علية الشخصية الكرتونية ميكي ماوس و ترفع شعرها كعكة طفولية
سليم بضحك هيستيري: ههههههه ده انا مجوز عيلة عمدها 5 سنين انتي بتقعدي كدة بجد مسخرة.

ميرال بغيظ: انت بتضحك علي إيه انا مش عيلة و بعدين دة عادي بجامة انا غلطانة اصلا اني نزلت
سليم بغضب: اه صح انا نسيت انا جاي لية تعالي هنا عشان اعرف اتكلم معاكي
ميرال بقلق: لا مش جاية
ليأتي لها بغضب شديد و كانه سيقسمها نصفين لتضع يديها علي و جهها بخوف من اي تهور منه ليبتسم هو لمنظرها الطفولي
سليم بأبتسامة: خلاص نزلي ايدك مش هكلمك مش هتنرفز عليكي خلاص
ميرال بقلق: بتكدب صح.

سليم بأبتسامة: لا مش بكدب خلاص بقا
لتنزل يديها و تنظر له بطفولية ليبتسم هو
سليم: بصي هكلم بهدوء عشان قولتلك اني مش هترفز
ميرال: بص انا بجد قولت كدة عشان نرفزتني
ليجذبها من خصرها اليه لتبقي مسافة قليلة بينهم كأثنان سم
سليم بهمس في اذنها: لو الكلام ال قولتية في الموبيل اتقال تاني ساعتها محدش هيرحمك مني مش سليم الشافعي ال مراته تقولو انها قاعدة تحب في راجل تاني مفهوم
ميرال بهدوء: مفهوم.

سليم بهمس: طب بما انك سمعتي الكلام من غير عند ممكن اخرجك دلوقتي ها إيه رأيك
ميرال بفرحة و هي تصيح بصوت عالي: بجد يا سليملتقبله في وجنتهربع ساعة بس و هتلاقيني جاهزة
سليم بضحك: ولاهي مجنونة
يوسف و سارة
في مطعم
الجارسون: تشربوا إيه يا فندم
يوسف: لا احنا هناكل كمان هتاكلي إيه يا سارة
سارة: ممكن اسكالب بانية و سلطة و هشرب عصير فرولة
يوسف: خلاص انا كمان نفس الطلب بس هشرب قهوه
الجارسون: تؤمر بحاجة تانية يا فندم.

يوسف: لا شكراًلينظر لسارةتعرفي انا بحبك من امتي
سارة بكسوف: من امتي
يوسف: من اول يوم شوفتك و انا اعجبت بيكي بس حكاية جدي دي لغبتطني بس بعد كدة حسيت ان انا بحبك بجد فأنا بحبك يا سارة
لتنظر له بحب
سارة: و انا كمان
يوسف: من امتي
سارة: معرفش من امتي بظبط بس حسيت اني بفكر فيك و كده بس حبيتك
ليأتي لهم الطعام و يأكلو
يوسف: كلي بقا
سارة: اوك
فيلا احمد الألفي.

لتنزل له ميرال و هي ترتدي فستان قصير بالكاد يصل ؤالي بداية ساقها كات لونة وردي
ميرال: انا جاهزة
سليم: طب اطلعي كملي لبسك الاول و بعدين نمشي
ميرال: بس انا خلصت
سليم و هو ينظر لها لأعلي إلى أسفل: و انتي هتنزلي معايا كدة انتي هبلة
ميرال: اه يا سليم عادي
سليم: طب بصي لو كدة مفيش خروج
ميرال: خلاص هخرج لوحديو هي تنظر له بتحدي
سليم: يبقا كده انتي ال بتدعي علي نفسك
ليقاطعهم احمد و يدخل البيت.

احمد: في إيه يا ولاد صوتكم عالي
سليم: مفيش بس واضح انها عاوزة تتظبط
احمد: انتو كنتوا خارجين ولا إيه
ميرال: اه كنا خارجين بس سليم ميبقاش سليم لو منكدش عليا
سليم بغضب: ميرال انتي تسكتي خالص بلبسك دة
احمد: اه فهمت طيب مينفعش اصلا خروج دلوقتي عشان الحاج ابراهيم اتصل و قالي اجمعكم و اتصلت بيوسف و سارة و هما جايين
سليم: و هو عاوز إيه
احمد: ادينا هنعرف
و بعد انا اتي الجميع.

احمد و هو يتكلم بالهاتف: ايوه يا حاج هما موجدين
الجد: افتح الصوت العالي يا احمد يا ابني
بعد ان فتح مكبر الهاتف
الجد: بصو يا ولاد و كلكو جاعدين اكدةقاعدين كدةعاوزين انحدد معاد الفرح....

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة