قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الثالث عشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الثالث عشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الثالث عشر

الجد: بصو يا ولاد و كلكو جاعدين اكدةقاعدين كدةعاوزين انحدد معاد الفرح
لينظر الجميع إلى بعضهن بصدمة
احمد: انا موافق عن نفسي لو بكرة
ميرال بغضب: نعم يا بابي لا طبعا ده بعد سنة علي الأقل
الجد: يا ميرال يا بتي سنة كتير بصو هو اسبوع تكونوا خلصتو في حاجة و حجزتو المكان
سليم بهدوء: انا عن نفسي موافق خلاص يا جدي تمام اسبوع و هيكون الفرح
يوسف بفرح: و انا موافق لو دلوقتي حتي
الجد: و انتي يا سارة.

سارة: انا كمان موافقة
لتنظر لها ميرال بصدمة
سليم بحزم: خلاص يا جدي الفرح بعد اسبوع اتفاقنا
الجد: خلاص يا ولدي سلام
ميرال بغضب: بس انا يا بابي مش عاوزة اعمل فرح دلوقتي
سليم بهدوء: معلش يا عمي هاخد ميرال نتكلم برة في الجنينة شوية
احمد: اتفضل يا ابني
ليجذب ميرال من يديها إالي ان وصل لحديقة الفيلا
ميرال بغضب: عاوز إيه يا سليم
سليم ببرود: انتي مش موافقة لية علي الفرح خايفة تحبيني مثلا.

ميرال بسخرية: احبك و انا هحبك انت لية إنشاء الله كنت مين
سليم ببرود: سليم الشافعي بس طلاما انتي واثقة من نفسك اوووي كدة نعمل الفرح بس هتحبيني يا ميرال
ميرال: ده في حلمك يا سليم ده في حلمك خلاص هنعمل فرح
سليم: خلاص اتفقنا
في الداخل
يوسف بهمس: انا لسة هستني اسبوع
سارة: اه مش احسن من سنة كاملة
يوسف: لا و علي إيه هستني اسبوع
ليدخل سليم و ميرال
سليم: خلاص يا عمي ميرال موافقة و هنبتدي تجهيزات الفرح.

سارة: طب هنلحق نعمل إيه في الاسبوع ده
ميرال: اه و الفساتين و الهدوم الهنشتريها و البيت الهنعيش فية
يوسف: انا و سليم كل واحد عندو فيلا مش عايشين فيها و جاهزة من كل حاجه
سليم: و الفساتين هتيجي من باريس بكرة هبعتلكم حد بال تصميمات و تنقو ال عاوزينو
سارة: طب خلاص كدة تمام و احنا هننزل يا ميرال نجيب الهدوم او طنط نهال تنزل تجبهملنا و احنا هنتفق مع سنتر عشان نكون جاهزين
ميرال: خلاص ماشي.

سليم: خلاص يبقا اتفقنا هنمشي بقا احنا يلا يا يوسف
ثم ذهب سليم و يوسف و بعد مرور بعض الوقت
نهال: خلاص يا بنات حكاية اللبس دي عليا انا و انتو اعملو بقيت الحاجة
ميرال: خلاص يا مامي اتفقنا و احنا بكرة هنشوف التصميمات يلا ننام احنا بقا
غرفة ميرال
ميرال مع نفسها: معقول ممكن احبو واتعلق بيه بس سليم عصبي و بيغضب علي طول لا مش معقول احبه لا احب فيه إيه ده نامي يا ميرال و بطلي التخلف بتاعك ده
غرفة سليم.

سليم: معقول بفكر فيها كتير كدة يمكن اكون حبيتها هي مجنونة و شقية و عنيدة بردو اما نشوف الايام معاكي يا ست ميرال
ليشع نور الصباح في يوم جديد
نهال: هو مش قالو هيبعتهوا انهاردة
سارة: اه بس يوسف كلمني قالي ان هو و سليم جاين
ميرال: بجد تلاقيهم هما ال بيخبطو ناو
احمد: اهلا بيكو يا ولاد ادخلو
سليم بسرعة: احنا جايين بس نشوف التصميمات ال هيختاروها و نمشي
ميرال: خلاص تعالي يا سارة.

يوسف بضحك: لا انا عاوز مراتي انا و هي ننقيه سوا
ميرال: اشبعو ببعض انا هشوف مع سليم
سليم: ها نقي ال هيعجبك
لتنظراليهم بدقة لتصرخ عاليا
ميرال: حلو اوووي ده يا سليمفستان قصير إلى طول الساق و بدون حمالات
سليم بغضب: نعم لا طبعا ده لا
ميرال: لية ده حلو
سليم: قولت لا هتنقي انتي و لا انقي انا اخلصي
ميرال: اوف رخم طب دة حلووهي تنظر الية بترجيهااااكان فستان طويل منفوش رقيق للغاية كات بة رسمات فرشات رقيقة.

سليم بضحك: خلاص ماشي ده حلو
ميرال: بجد اخيراًلتقبلة في خدية
ميرال بخجل: سوري يا سليم مكنتش اقصد
سليم بأبتسامة: عادي علي فكرة
يوسف و سارة
يوسف: بصي عشان نتفق بلاش فستان قصير و لا عريان عشان انا مش عاوز اي حد يبصلك غيري مفهوم
سارة بكسوف: مفهوم
لتري جميع التصميمات
سارة بأبتسامة: ده حلو اووي يا يوسففستان منفوش الشكل ذا حمالة واحدة جميل للغاية و بةطبقة من الدانتيل.

يوسف: اه حلو جدا هموت و اشوفك بية هيكون شكلك حلو اوووي و انتي عروسة
سارة بأبتسامة: و انت شكلك هيكون حلو و انت عريس
ليقبلها يوسف في خدية
يوسف: بحبك
سارة: و انا كمان بحبك
ليدخل سليم اليهم
سليم: خلصت ولا لسة
يوسف: اه خلصت
سليم: طب يلا
ثم ذهبو إلى اعمالهم
نهال: و انا هنزل انا و ليلي و مامت يوسف هنجيب حجاتكو
سارة: اوك يا طنط
ثم مر هذا الاسبوع بأنشغال الجميع إال ان اتً يوم الحنه.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة