قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الخامس عشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الخامس عشر

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل الخامس عشر

يوم الفرح يستيقظ الجميع باكراً فها هم العرايس في البيوتي سنتر
ميرال: لسه اليوم طويل اوووي
سارة: اه طويل اوووي
: انا سالي ال هعملكو كل حاجة انتي ميرال و هي سارة صح
ميرال: اه فعلا
سالي: اه استاذ سليم و استاذ يوسف كانو قايلين انكو جاين هنا و موصين عليكو جدا احنا ممكن دلوقتي نبداء بماسكات للبشرة
سارة: اوك يلا
عند يوسف و سليم
منصور: إيه يا عرسان خلاص فرحكو انهاردة
يوسف: اه أخيراً.

جلال: هما هيخلصو علي 8 فضلهم ساعتين يعني اجهزو فيهم انتو عشان عشان نوصلهم هنا 7 و نص
سليم: طيب خلاص هنلبس البدل علي طول و نجهز يلا يا يوسف
البيوتي سنتر
سارة: الفساتين هنا صح
سالي: اه موجدين من الصبح
ميرال: طب هو احنا كده خلصنا و لا فضلنا حاجات تانيه
سالي: لا هو ممكن تلبسو الفساتين دلوقتي و بعد كدة هنظبت المكياج
بعد ان ارتدو الفساتين.

الجدة: الله و اكبر عليكو هتتحسدو انهاردة يا بناتنعم فهم كانوا ملكات بحق في فساتنهن البيضاد و مكياجهم الرقيق و شعرهم الذي فوقة تاج رقيق للغاية
سارة: بجد حلويين يعني
نهال: جدا حلوين اووي يا بنات
ليلي: إيه الجمال ده يا بنات
ميرال: ميرسي يا طنط
ليلي: طب العرسان جم برة مش يلا بقا
ميرال بقلق: اه يلا
لقد نزلو فقد انبهروا بجمالهن كانو مثل الاميرات لا مثيل لهم
يوسف: انتي بجد
سارة بكسوف: اه بجد.

يوسف: يا نهار اسود يا ناس هي دي هتبقا بتاعتي
سارة بكسوف: بس يا يوسف بقا
يوسف: ايه هو يوسف بس عارفة انا عاوز اخدك و اخطفك من وسط الناس دي كلها بحبك
سارة: و انا كمان.

سليم: شكلك حلو اوووي علي فكرة
ميرال: و انت كمان شكلك حلو
سليم بغلاسة: بس اشتغلت عليكي جامد عشان تطلعك حلوة كدة
ميرال بعصبية: لا مين دي ال اشتغلت انا اصلا حلوة
سليم: حلوة ده فين دة انتي مفيكيش حاجة حلوة
ميرال: انا مفيش فيا حاجة حلوة ده كل الولاد بيجروا ورايا من حلوتي انت ايه ال فهمك اصلا في البنات كنت تفهم إيه
سليم: نعم افهم إيه قولي مبفهمش في إيه و بيجروا وراكي علي إيه تلاقيهم كانو مفكرينك حرامية.

ميرال: انت قل...
ليقاطعهم صوت السائق بأنهم قد وصلو
ليدخلو اياديهم بأيد بعض علي اغنية طلي بالأبيض طلي فكانو مثل الامير و الاميرة ثم يجلسو
يوسف: اخيراً هتبقي ليا
سارة: انا مبسوطة اوووي
يوسف: سارة اوعدك اني هفضل جمبك و عمري ما هسيبك زعلانة و هفضل احبك علي طول
سارة: انت بتطمني اوووي بالكلام ده و انا اوعدك اني علي قد ما اقدر اسعدك و اننا هنكون سوا دايما بحبك يا يوسف.

يوسف: و انا بموت فيكي يا عيون و حياة يوسف تيجي نرقص
سارة: يلا.

سليم و هو بجذبها من يديها: يلا عشان الرقصة
ميرال بغضب: مش عاوزه ارقص معاك
سليم: بقول يلا بطلي استعباط
لتقوم معة و هي تنظر له بغيظ
سليم بغضب: يا بنتي بطلي دوس بالجزمة بتاعتك علي رجلي
ميرال: احسن تستاهل و اهولتدوس علي رجلية بقوة
سليم بوجع: اه ماشي يا ميرال شوفي مين بعد كده هينقذك من ايدي
ميرال: مش هتقدر تعملي حاجة
سليم بغموض: لا انا مش هعمل خالص هعلمك الادب بس
ميرال بقلق: يعمي إيه
سليم ببرود: هتشوفي.

يوسف: واضح ان سليم و ميرال متفقين اوووي
سارة بضحك: اه جدا دي يعيني قلقانة منة
يوسف بضحك: لا اطمنك انا سليم هيطلع عينها بس يعني ندعلها بالرحمة من دلوقتي بس سيبك منهم بقا مالك انتي حلوة كدة لية
سارة: انت كمان علي فكرة حلو
يوسف: تيجي نمشي و نسيب الناس ديو هو يغمز لها
سارة: يوسف بس و بعدين دة فرحي عاوزة استمتع بيه
يوسف بضحك: استمتعي استمتعي بس نروح نقعد بقا عشان الاغنية خلصت
ليجلس جميعهن.

الجدة: تفتكر سليم و يوسف هيتفجوهيتفقوسوا
الجد: سليم هيعرف ازاي يخليها تحبه و هو هيحبها بردو
الجدة: ربنا معاهم بس هتحصل مشاكل كتير ما بينهم في الاول
الجد: اه هيحصل بس البعد كدة احلي و احلي.

سليم و ميرال
يأتي الجميع ليسلم عليهن
: الف مبروك يا سليم كده يا سليم انا زعلانة منك اوووي
سليم: زعلانة مني لية يا نادين
نادين: كده يا سليم تتجوز من غير حتى ماعرف و بعدين انت عارف اني بحبك
ميرال: نعم يا حلوة بتحبي مين انتي هبلة و لا إيه
نادين: انتي بقا العروسه
ميرال: اه انا
سليم: خلاص ياميرال نادين مينفعش تقولي الكلام ده انا دلوقتي متجوز و انا مبحبكيش اتفضلي بقا و متزعجيناش اكتر من كده.

نادين: ماشي يا سليم خليك فاكر ال قولتو ده كويس
ميرال: هي دي مجنونة و لا إيه
سليم ببرود: لا واحدة و بتحبني
لياتي لهم بوسف
يوسف: دي نادين جت سليم: اه سلمت علينا كمان
سارة بضيق: هي مين نادين
يوسف: كانت عميله عندنا و بتحب سليم
ميرال: قال بتحب سليم قال
ليضحك الجميع علي جملتها
يوسف: بقولك إيه انا قولت لجدي ان يلم الليلة و هنمشي بدري
ميرال: لا يا سارة ده فرحنا تعالي نرقص
سارة: تعالي يلا
يوسف: ايه ال تعالي مفيش رقص.

سليم: لو مشيتي خطوة بس مش هيحصل كويس
سارة: اوف يعني فرحي و مش هرقص فية
يوسف: اه مفيش رقص مش هنفرج الناس عليكو
ميرال: بس مش هينفع...
سليم بصرامة: الموضوع خلص
و بعد مرور بعض الوقت
احم: اتا هوصيكم انتو الاتنين خلو بالكم منهم و حافظو عليهمليقبل ميرال و سارة من رأسهم
الجد بضحك: هما يقدرو يعملولهم حاجة يلا يا ولاد العربيات برة
و بعد ان وصلو إلى منزلهم.

فيلا يوسف الشافعي
يوسف بحب: نورتي بيتك يا عروستي
سارة: حلو اوووي البيت يا يوسف
يوسف بخبث: هو حلو اه بس فوق احليليحملها و يصعد بها إلى غرفتهم
يوسف: مش قولتلك فوق احلي
سارة: طب نزلني بقا
يوسف: اهو يا ستي
سارة: اطلع برة بقا
يوسف: اطلع برة
سارة: اه عشان اغير هدومي
يوسف: في حمام في الاوضة عادي يعني
سارة: اوك هدخل اغير هدومي
يوسف بخبث: طب مش محتاجة مساعدة
سارة: لا.

فيلا سليم الشافعي
سليم: ادخلي
ميرال: حلو البيت
سليم: مش من ذوقي
ميرال: يا دمك رخم انا طالعة فوق
بعد ان صعدت
ميرال: الاوضة حلوة اووويلتدخل لتغير ملابسها لترتدي بجامة من هوت شورت و تيشرت كان عليهم شخصيات كرتونية
ميرال: هفرشلو بقا في الارض عشان ينام هو في الارض و انا علي السرير
ليدخل سليم بعد ان فرشت و هو يرتدي ترنج بيتي
سليم: إيه ال انتي فرشاه ده
ميرال: عشان انت هتنام هنا.

سليم و هو يجلس علي السرير: و مين قال كدة
ميرال: انا لحسن تفتكر ان ممكن يحصل بينا حاجة
سليم بسخرية: بيني انا و انتي انتي اصلا مش منوع ال بحبة و انا هيحصل بيني و بينك حاجة ده انت حتت عيلة
ميرال بغضب: علي فكرة انت قليل الذوق
ليجذبها من يديها بشدة و عيناه مليئه بالغضب
سليم بغضب: لا انتي تفوقي مش انا ال تتكلمي معاه كدة وال حصل في الفرح مش هعديه انا بحذرك من دلوقتي لو عملتي اي حاجة معجبتنيش متلوميش غير نفسك.

ميرال: علي فكرة انا مبتهددش و سيب ايدي دي
ليقبلها من شفتيها بعنف شديد و يقول بهمس
سليم بهمس: مش سليم الشافعي ال يهدد انا بعمل علي طولويليقيها علي السرير بعنف
ميرال: انت قليل الادب
سليم ببرود: و سافل كمان
ميرال بغضب: طب خلاص هروح انا في اوضة تانية
سليم: كان نفسي بس في خدمين جاين بكرة بدري و مينفعش يشفونا كل واحد طالع من اوضةو اتنيلي نامي بقا
ميرال بتعب: بس انا مش هعرف انام في الرض انا تعبانة طول اليوم.

سليم: و انا اعملك إيه خلاص نامي علي السرير
لتنظر له بصمت لتذهب و تنام علي السرير بقلق ليطفئ النور و يذهب هو ايضا ليحاولو ان ينامو لكن لم يعرفون و بعد قليل غفو في نوم عميق من كثرة التعب.

فيلا يوسف الشافعي
يوسفو هو يدق علي الباب: كل ده يا سارة
لتخرج له بالفستان
يوسف: انتي لسة مغيرتيش
سارة بكسوف: اصل السوستة معلقة
يوسف بخبث: طب هاتي اعملهالك انا
سارة بكسوف: طيب
ليفتح لة السوستة بهدوء شديد
يوسف: خلاص خلصت
سارة: خلاص انا هروح اكمل
يوسف بخبث: لا تعالي هنا مفيش دخول تاني
و هو يجذبها من يديها و يقبلها بعمق ثم تسكت شهرذاد عن الكلام الغير مباح.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة