قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل التاسع

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل التاسع

رواية عشقت مدللة للكاتبة إستير أشرف الفصل التاسع

سليم: عمي احمد احنا متفقين مع البنات ان ميرال هتركب معايا و سارة مع يوسف
احمد: طيب طلاما اتفقتو خلاص
ليبتسم سليم و يوسف بخبث
بعد توديع الجد و الجدة لهم و تحرك السيارات إالي القاهرة
سيارة سليم
ميرال: انا مش فاهمة انت بتكدب لية احنا متفقناش علي حاجة و بعدين مش كفاية ال عملتو امبارح انت بجد معندكش ذوق.

سليم بغضب: بت انا بقولك إيه لسانك يتلم احسن لك و اتقي شري و ايه ال عملتو امبارح عادي مراتي و اياكي انا بقولك اهو لو غلطتي تاني بلاش اقولك هتصرف ازاي
ميرال بعصبية: علي فكرة انا معملتش حاجة لكل ال بتقولو ده
ليوقف السيارة بعنف فجأة ليجذبها من يديها.

سليم بهدوء مخيف: انا اعمل ال انا عاوزو ده اول حاجة تاني حاجة لو صوتك علي تاني هقطعلك لسانك ده و احب اقولك بقا ايامك هتكون سواد معايا بسبب دلعك دة الدلع ده مش معايا انا و انا هعرف اظبطك ازاي ماشي
ميرال و هي تبلع ريقها: ماشي
ليتركها و تصمت و لم تتكلم مرة اخري
سيارة يوسف.

يوسف: انتي زعلانة من امبارح مني انا عارف اني اتعصبت عليكي و مكنش ينفع اتعصب في يوم زي ده بس انا بجد عصبي فامفيش غيرك هتستحملني و لا إيه
سارة بهدوء: علي فكرة انت لو كنت فهمتني بهدوء ال انت عاوزو كنت هعملك ال يريحك حتى مدتنيش فرصة اقولك ان انكل احمد قالي مقعدتش في البيت لوحدي و كنت هقولك بس لقيت فجاءة زعقت و اتعصبت.

يوسف بضحك: هههه يا ده انتي شايلة مني بقا بصي انا عارف اني اتعصبت بس متزعليش بقا هاااا خلاص
سارة بضحك: هههههه خلاص مش زعلانة
يوسف: علي فكرة كنتي حلوة اوووي امبارح
سارة بفرحة: ميرسي
سيارة احمد
احمد: تفتكري عملو إيه بعض
نهال: مظنش ان سليم و ميرال هيتفقو
احمد: احنا عارفين ده بس هيقعو في حب بعض
نهال: اما نشوف
سيارة سليم
سليم لنفسه: ايه ال عملتو ده عكيتها اكتر اهو بس هي ال بتغلط.

ميرال بزهق: هو احنا فضلنا كتير و لا قربنا
سليم: لا قربنا انتي زهقتي
ميرال: اه زهقت اصل انا و سارة بنقعدش كدة بنقعد نتكلم سوا مش بنفضل ساكتين كده
سليم ليغيظها: اه انتي كمان رغاية
ميرال: تصدق انا غلطانة اني اتكلمت مين يتكلم معاك انت
سليم بضحك: هههه بتتضايقي بسرعة اوووي صح هو انتي في كلية إيه
ميرال: و انت مالكلينظر لها بغضبخلاص خلاص في فنون جمية اخر سنة
سليم: اه دي الدراسة هتبتدي بعد بكرة خلاص.

ميرال: اه مهو عشان كده انا و سارة نازلين بكرة نجيب حاجات و كدة
سليم: و انتي قررتي لوحدك كدة
ميرال: قررت لوحدي ازاي
سليم: مفيش حد تستأذني منو يوافق الاول كدة
ميرال: لا بابي هيوافق عادي
سليم: مهو بعد انهاردة مش هتسألي بابا بس انا كمان لازم اوافق
ميرال: لا طبعا و انت مالك
سليم بغضب: طب انزلي بقا عشان وصلنا
بعد ان نزلو من السيارة كانت ستتركه و تذهب ثم جذبها من يديها
ميرال: عاوز إيه تاني.

سليم: اول حاجة عند فيكي مش هتروحي مكان بكرة و ابقا اعرف انك نزلتي من بيتكم عشان انا من حقي من انهاردة ادخل في اي حاجة تخصك تاني حاجةثم جذب منها هاتفهاده رقمي عشان لو هتنزلي في حتى لازم اعرف و انا هسجل بتاعك عندي صح نسيت استنيثم اتَ بعلبةدي الدبلةو جذب يدهاو اياكي اشوفك مش لبسها
اضع الدبلة يديها بغضب ملحوظ
ميرال: بص بقا الدبلة كاشي بس موعدكش اني هنفذ كلامك في كل ال قولتلولتجذب هاتفها و تتركه و تذهب.

عند يوسف
يوسف: سارة احنا وصلنا
سارة: طب شكرا اوووي يا يوسف
يوسف: لا مفيش حاجة بصي هاتي موبيلك عشان معيش رقمك
ثم تابدلو ارقام الهواتف
يوسف: لو في حاجة هتعمليها ياريت تبقي تقوليلي
سارة: اه اكيد
يوسف: هاتي ايدك بقا البسك الدبلة
ليلبسها الدبله ثم يقبل يديها و ينظر لها بحب
سارة بكسوف: طب انا هنزل بقا
ليرتاح بعد ذلك الجميع ولم يحدث بهذا اليوم اي شئ اخر ليأتي عليهم يوم جديد ملئ بالأحداث
غرفة ميرال.

لتستيقظ علي صوت هاتفها المزعج
ميرال: الو
سليم: انتي لسة نايمة لا انا مبحبش مراتي تكون بتكسل كدة
ميرال: هو انت عاوز إيه
سليم: و انا هعوز منك إيه
ميرال: طب تصدق انا غلطانة اني رديت
ثم اغلقت بوجهه
سليم: اه يا بنت ال، و لا لية انا هعرف اعمل معاها إيه
عند ميرال
ميرال: سارة احنا مش هنروح نشوف لو في حاجة هنجبها عشان الكلية و ننزل
سارة: طيب ماشي بس استني هكلم يوسف
ميرال: و تكلمية لية
سارة: عشان يبقا عارف عادي.

ميرال: لا لا مش فاضين روحي البسي يلا
سارة: اوك طيب
ثم ذهبو ليرتدو ملابسهم
ميرال: مامي احنا راحين المول و ممكن نروح النادي لسه هنشوف بس هكلمك
نهال: انتي قولتي ل سليم و يوسف عارفين
ميرال: بابي يا مامي عشان منتأخرش يلل يا سارة
سليم و يوسف
يوسف: اخيراًخلصت يا سليم بية كل ده لطعني هنا
سليم: معلش كان ورايا سغل كتير و قضية جديدة
يوسف: طب هتشرب إيه
سليم: قهوة مظبوطة.

يوسف: طيبليشير إالي الجرسونلو سمحت اتنين قهوة مظبوطة
الجارسون: تؤمر بحاجة تاني يا فندم
يوسف: لا شكراليوجه نطره لسليمعامل إيه مع ميرال
سليم بضحك: مطلع عينها بس تستاهل لغاية اما تتعدل و انت
يوسف: تمام ماشين كويس بس باين هحبها
سليم: كنت حاسس طب حلو
يوسف: طب انت تعرف تكلم ميرال عشان بكلم سارة و مش بترود معرفش هما فين
سليم: اكيد في البيت طب استني هتصل
في المول
سارة: يا بنتي المفروض كنت كلمت يوسف.

ميرال: خلاص بقا هنشتري الحاجة و بعد كدة اتصلي بية
سارة: انتي هتفضلي تعندي مع سليم كده كتير
ميرال: اه مهو انا مش تحت امره
في الكافية
سليم: مش بترود بردو
يوسف: طب اتصل بعمي احمد كدة
سليم: طيبليتصل بهاتفهاه الو ازيك يا عمي عامل إيه
احمد: كويس الحمدلله انت عامل إيه
سليم: انا تمام معلش يا عمي هي ميرال عندك
احمد: لا ميرال و سارة خرجوا يجيبوا حاجات
سليم: خرجوا ازاي
يوسف بصدمة: نعم خرجوا...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة