قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشقت ضابط مخابرات للكاتبة رقية محمود الفصل الرابع

رواية عشقت ضابط مخابرات للكاتبة رقية محمود الفصل الرابع

رواية عشقت ضابط مخابرات للكاتبة رقية محمود الفصل الرابع

اسر: هو انت ناوى تعمل معاها ايه ياادم
ادم: هقولك
اسر: قول
ادم بشر: هتجوزها وانتقم منها
اسر: لاحرام ياادم وبعدين هي ممكن متوافقش ودا الا اكيد أن هي مش هاتوافق
ادم بحده: وهي مش هاتوافق ليه وبعدين حتى لو موافقتش عادى هتجوزها غصب عنها
اسر: أهدى بس ياادم انا مش قصدى اى حاجه انا بقولك حرام علشان شكل البت دى غلبانه وبعدين هي اكيد لما قلت ادبها عليك مكانتش تعرف انت مين.

ادم: اديك قولتها قلت ادبها يبقى لازم تتعاقب علشان بعد كدا تعرف هي بتكلم مين
اسر: ياادم كدا غلط حرام عليك البنت قاطعه فصل الخط
اسر: ايه دا دا قفل في وشى طب وانا مالى هو انا اللى هزقته ثم قعد يضحك.

عند جورى فاقت من النوم متأخره عن معاد الشغل ثم قامت من على السرير بسرعه ودخلت الحمام واخدت شاور واتوضت وخرجت لبست اسدال وصلت ثم غيرت الاسدال ولبست تيشرت وبنطلون وعملت شعرها ديل حصان ثم خرجت من البيت لكى لايتكلم ابوها معاها ونزلت وركبت تاكسى وذهبت إلى الشركه
عند ادم بعد مافصل الخط مع أسر اتصل بشخص
ادم: الو
الشخص: ايوه ياباشا
ادم: انهارده عايزك تخطف بنت
الشخص: تمام ياباشا ايه هو العنوان.

ادم: العنوان( ) وعايزك تاخدها عند المخزن
الشخص: تمام ياباشا سلام
ثم قفل مع الشخص وقعد يفكر ازاى يتنقم من جورى
ثم حدث نفسه قائلا بقسوه: مشكلتك أن انتى وقعتى في طريقى وانتى متعرفيش انا مين بس ورحمه امى انا مش هسيبك لازم انتقم منك علشان تعرفى بعد كدا الاول انتى بتكلمى مين
عند هاجر وسليمان
سليمان ابو جورى بغضب: بنتك راحت فين
هاجر ام جورى: نزلت الشغل.

سليمان ابو جورى بعصبيه وغضب: من غير ماتقولى انا هوريها ازاى تنزل من غير ماتقول ليا
هاجر بعصبيه: انت ايه اكيد انت مش بنى ادم حرام عليك البنت انت ازاى كدا
سليمان بصوت عالى: بقولك ايه لمى لسانك بدل ودينى لهوريكى ايام سوده انتى وبنتك وبلاش انتى اللى تتكلمى لأنك انتى عارفه ليه بعمل كدا ثم تركها وذهب.

ثم قعدت هاجر على كرسى تبكى وتدعى ربنا تقول: يارب والنبى اهدي جوزى يارب ويارب يابنتى متعرفى هو ليه بيعمل كدا لانك صعب تستحملى ليه بيعمل كدا
عند اسر خرج من المنزل وركب عربيته لكى يذهب إلى البحر لانه يحب البحر اوى وبيعتبره صديقه لانه وقت اما بيكون زهقان أو مخنوق يذهب إلى البحر ويقعد يشكى له وهو ماشى بالعربيه كان سوف يخبط شخص ثم نزل من العربيه وجد بنت قصيره بس مش اوى وحاطه يديها على وجهها.

اسر: انتى كويسه
البنت شالت ايديها من على وجهها ثم قالت: ايوه انا كويسه بس ياريت بعد كدا تخلى بالك وانت ماشى لااما ماتسوقش عربيات طالما مش بتعرف تسوق قالت اخر جمله بسخريه
اسر بغضب: وانتى مين انتى علشان تقوليلى اسوق وال ماسوقش
شهد بغضب: انا مش هرد على واحد زيك ثم تركته وذهبت
ثم ذهب هو أيضا وهو غاضب من تلك الفتاه ثم ذهب إلى البحر
استووووب.

(شهد عاصم ابوها صاحب شركات وهو رجل اعمال مشهور فتاه عمرها ٢٠سنه وهي أوله جامعه أدب وهي فتاه لديها ملامح رقيقه لديها عيون بنى ولديها بشره بيضاء ولديها شفايف حمراء ولديها جسم رشيق ولديها شعر اسود قصير يصل إلى كتفها وهي تحب ابيها وامها )
عند جورى وصلت إلى الشركه ثم دخلت وشافها صاحب الشركه أن هي جايه متأخر
احمد بغضب وصوت عالى: انتى يااستاذه انتى
جورى وقفت وقالت: حضرتك بتنادى عليا انا.

احمد بغضب: اه ايه اللى جابك متأخر يااستاذه
جورى: معلش يافندم مش هتتكرر تانى
احمد: اخر مره يااستاذه لأن بعد كدا هيبقا فيها رفد
جورى: حاضر
ثم ذهبت جورى إلى عملها
وذهب احمد إلى مكتبه
استوووب
(احمد الشاذلى صاحب الشركه ولديه فروع اخرى في اماكن تانيه وهو رجل لديه ملامح رجوليه يحب والده اوى ووالدته متوفيه وليس لديه اخوات )
عند اسر قعد شويه عند البحر ثم ركب عربيته وذهب إلى بيته وجد أخته تبكى.

اسر بخوف: مالك ياحبيبتى بتعيطى ليه
ريم: لإعادى مافيش حاجه
اسر: مافيش ازاى امال كنتى بتعيطى ليه
ريم: ابدا بابا وماما وحشونى اوى
اسر بهدوء عكس مابداخله: معلش ياحبيبتى هما في مكان احسن من هنا
(ام اسر وابو اسر ماتوا في حادثه عربيه والحادثه دى كانت مدبره وهنعرف مين اللى عمل كدا وعمل كدا وليه واسر عارف كدا بس لسه مش عارف مين اللى عمل كدا هو عارف أن في حد اللى كان مدبر الحادثه دى ).

ريم: انت بردو مش هتقولى بابا وماما ماتوا ازاى متقوليش ماتوا بسبب حادثه عربيه
اسر: والله ياحبيبى ماتوا بسبب حادثه عربيه لان العربيه مكانش فيها فرامل
ريم: طب مين اللى عمل كدا
اسر: والله ياحبيبتى لسه مش عارف بس لازم اعرف
ريم: بس انت عرفت ازاى أن الحادثه دى في حد مدبرها
اسر: في واحد هو اللى قالى أن في حد كان تحت العربيه بتاعت بابا وماما بس قالى معرفش يشوف شكلو
ريم: مش يمكن مش هو.

اسر: لا اكيد هو لان بعد الحادثه اكتشفنا أن سلك الفرامل كان مقطوع علشان كدا بقولك اكيد هو اعرف بس هو مين واجيب حق بابا وماما
ريم: خلى بالك على نفسك يااسر
اسر: ان شاء الله خير قومى انتى نامى
ريم بابتسامه: حاضر
ثم ذهبت إلى غرفتها
قعد هو يفكر ازاى يعرف مين اللى دبر الحادثه لابوه وامه حتى نام على الكنبه
استووووب.

(ريم اخت اسر بنت عمرها ١٩سنه تحب اخوها اوى وهي لديها ملامح رقيقه اوى وجميله وهي تدرس في تالته ثانوى وهي حلمها تدخل هندسه )
عند جورى اليوم انتهى بسرعه ثم ذهبت من الشركه ونزلت وركبت تاكسى وذهبت إلى البيت ثم وصل التاكسى تحت بيت جورى ثم دفعت جورى ونزلت من التاكسى وجاءت لكى تدخل العماره وفجاه جاء حد من وراها وضربها على دماغها حتى فقدت الوعى وشالها ودخلها العربيه ثم ذهب.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة