قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشقت ضابط مخابرات للكاتبة رقية محمود الفصل الثاني

رواية عشقت ضابط مخابرات للكاتبة رقية محمود الفصل الثاني

رواية عشقت ضابط مخابرات للكاتبة رقية محمود الفصل الثاني

رفع الراجل يده لكى يصفع جورى بالقلم وفجاه وجد من يمسك يده ويضربه بالاكميات حتى الراجل غير قادر على صد لاكميه واحده رغم أن الراجل ضخم الا أنه لايستطيع أن يضرب الشبح لاكميه واحده فقط
ادم بغضب وصوت عالى: دا بس درس علشان بعد كدا تتجرأ انك تمسك طفل وتكون عايز تضربه وعلشان تكون عايز تضرب واحده ست ثم قال بصوت أقوى: يلا غور من هنا ياحيوان انت
جرى الراجل بسرعه من أمام ادم.

ادم بصوت عالى: يلا ياجدع انت وهو أمشى من هنا الخناقه انتهت
ثم مشى كل الناس وتبقا هو وجورى والطفل
الطفل ببكاء: والله يا أبله انا كنت جعان
جورى بحنان: لإعادى ياحبيبى تعال ناكل انا وانت اصل انا كمان جعانه زيك كانت تتكلم وهي متجاهله ادم وهذا جعل ادم يتغاظ منها
الطفل بطفوله: بجد يا أبله يعنى انا وانتى هنأكل
جورى بطفوله: اه اصل انا ملحقتش أكل وجعانه اوى يلا بينا علشان نأكل
الطفل بفرحه: يلا.

ثم جاءت لكى تذهب وجدت من يمسك ايديها
جورى بغضب: سيب ايدى يااستاذ انت
ادم ببرود: لا وبعدين انا لسه مقولتش انا عايز ايه
جورى بنفاذ صبر: عايز ايه
ادم: لازم الطفل دا يجئ علشان يتحقق معاه
جورى بغضب: يتحقق مع مين ياجدع انت
ادم بغضب: لمى لسانك يابت انتى انتى متعرفيش انا مين وممكن اعمل فيكى ايه وبعدين الطفل دا كان هايسرق يعنى لازم يتحقق معاه.

جورى بغضب وصوت عالى: اولا بت اما بتك وانت اللى تلم لسانك ثانيا انا مش بخاف من حد لاحسن تكون فاكر نفسك شبح ثالثا الطفل دا مش هيروح في حته واخبط دماغك في الحيطه
الطفل بخوف: والله ياعمو انا اسف مش هعمل كدا تانى بس علشان خاطرى سيب الأبله متعملش ليها حاجه
ادم بغضب: ماشى انا مش هعملك حاجه ثم وجه حديثه إلى جورى بس انتى مش هسيبك وهدفعك تمن الكلام دا غالى ثم تركهم ومشى وركب عربيته وساق بها بسرعه.

عند ام جورى وأبو جورى
هاجر بغضب: انت ايه حرام عليك البنت انت مش عندك دم
صفعها سليمان بالقلم على وشها
سليمان بغضب وصوت عالى: لمى نفسك ياوليه انتى لاحسن تكونى ناسيه نفسك انتى ايه ثم تركها وخرج من البيت
هاجر قعدت على الأرض تبكى وتقول: ربنا معاكى يابنتى ويارب ماتعرف هو ليه بيعمل معاها كدا
عند جورى والطفل قاعدين في مطعم وبياكلوا
جورى بأبتسامه: انت اسمك ايه
الطفل: اسمى يوسف.

جورى: طب انا عايزه اعرف انت عملت كدا ليه
يوسف بحزن: علشان احنا مش لاقين ناكل
جورى باستغراب: انتو مين
يوسف: انا وامى وأخواتى البنات
جورى: انت عندك كام اخت
يوسف: اتنين وانا الولد الوحيد
جورى بابتسامه: من انهارده عندك تلات اخوات
يوسف باستغراب: تلاته ازاى
جورى: اعتبرنى انا كمان اختك ممكن علشان انا كمان مش عندى اخوات لا ولاد ولا بنات
يوسف بفرحه: بجد. هو انتى اسمك ايه
جورى: اسمى جورى.

بعد شويه جورى بتبص في الساعه وجدت الساعه ٨ونصف
جورى: انا هاقوم أمشى دلوقتى علشان اتأخرت
يوسف: ماشى
جورى: صح استنى انا هديك عنوان بيتى وانت أو اخواتك لو عوزتو اى حاجه تعالوا
يوسف قام وحضنها جامد وهي كمان وحضنتوا وخانتها دمعه ونزلت ثم مسحتها بسرعه وقالت له: سلام. ثم ذهبت وركبت تاكسى وذهبت إلى العمل
عند ادم وصل إلى بيته وهو غاضب ثم دخل إلى بيته
محمد ابو ادم: مالك ياادم فيك ايه.

ادم بغضب: ابدا بنت قليله الادب قلت أدبها عليا
محمد ضحك بصوت عالى: بنت قله ادبها على الشبح
ادم بغضب: بابا انت بتضحك على ايه بس ورحمه امى ماانا سيبها وهعلمها ازاى تقف قدام الشبح
محمد بجديه: ادم انا بحذرك اوعى تيجى جنب البنت
انت فاهم
ادم بخبث: ماشى يابابا
استووب.

(محمد ابو ادم رجل عنده ٦٢سنه راجل ليس يابن عليه أنه راجل عجوز انه يهتم بنفسه وبصحته راجل فرفوش عكس ابنه تماما لكن وقت الجد جد وهو يحب ابنه وابنته جدا وهو أيضا كان يشتغل في المخابرات لكنه قعد في البيت لانه كبر وصعب عليه يقوم بشغل المخابرات )
ثم ذهب ودخل قعد في المكتب وقفل عليه ثم اتصل بشخص
ادم: الو يااسر
اسر: الو ياادم ايه عامل ايه
ادم: الحمدلله تمام بص انا عايز منك خدمه
اسر بمرح: قول يادومى.

ادم: في بنت انهارده اتخانقت معايا وقلت ادبها عليا انا عايز منك تجيبلى كل المعلومات عن البنت دى
اسر بزهول: يعنى هي هزقت الشبح
ادم بغضب: ايه يااسر ماتتعدل كدا في كلامك
اسر: معلش بس دا من الصدمه المهم اجيبلك ازاى معلومات عنها يعنى انت تعرف اسمها
ادم بنفاذ صبر: لا
اسر: امال ازاى هجيب ليك كل المعلومات عنها.

ادم بغضب: ماليش دعوه يااسر انا عايز بكره اعرف عنها تاريخ ميلادها من اول مااتولدت لحد وهي كانت واقفه معايا
اسر: خلاص ماشى اهدى انت بس
ادم: تمام ماشى يلا سلام
اسر: سلام
استووب.

(اسر شاب عمره ٢٩سنه من سن ادم وهو لديه عيون زرقاء ولديه بشره بيضاء ولديه ملامح رجوليه ولديه عضلات وهو رياضى وهو يتيم الأب والام ليس لديه غير شقيقته الذي بيحبها جدااا وهو يشتغل في المخابرات وهو صديق ادم وهو يحبه اوى وادم أيضا يحبه )
قعد ادم شويه في المكتب ثم طلع الى غرفته ونام نوم عميق
عند جورى في الشركه
حازم: انسه جورى
جورى: افندم
حازم: انا زميلك هنا
جورى: اه اهلا في حاجه.

حازم بأبتسامه: انا معجب بيكى وعايز اتجوزك
جورى بصدمه: ايه
البارت خلص الأحداث بقت مشوقه اكتر كل واحد يتابعنى علشان يوصل ليكو كل جديد وعايزه تفاعل جامد
ياترى ادم هيعمل ايه مع جورى
ياترى ايه هو السر وراء أن ابو جورى يعامل بنتو كدا
ياترى جورى هترد على حازم وهتقوله ايه
كل دا هنعرفه في البارت اللى جاى.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة