قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشقت ضابط مخابرات للكاتبة رقية محمود الفصل الثالث

رواية عشقت ضابط مخابرات للكاتبة رقية محمود الفصل الثالث

رواية عشقت ضابط مخابرات للكاتبة رقية محمود الفصل الثالث

عند جورى في الشركه
حازم: انسه جورى
جورى: افندم
حازم: انا زميلك هنا
جورى: اه اهلا في حاجه
حازم بأبتسامه: انا معجب بيكى وعايز اتجوزك
جورى بصدمه: ايه
حازم بغرور: وانا عارف ومتأكد انك بردو معجبه بيا زى ماانا معجب بيكى قاطعته صفعه جورى
جورى بغضب وصوت عالى حتى جاء الموظفين على صوتها: انت واحد حيوان وبعدين ايه الغرور والثقه اللى انت بتتكلم بيها دى انا لا بحبك ولا معجبه بيك.

حازم بغضب: انتى بتضربينى يابت ال والله هوريكى ازاى ترفعى ايدك عليا اصبرى انتى بس
ثم ذهب وتركها
جورى في سرها هو ايه اليوم دا كل واحد يقولى هوريكى ثم ذهبت لكى تكمل عملها
جورى يعرف عنها الشجاعه مش بتخاف من حد غير ربنا
عند محمد ابو ادم وبنته ريهام كان قاعد معاها
محمد: انا خايف لاحسن ادم يعمل حاجه للبنت دى انا عارف ادم مش هايعدى الموضوع دا كدا
ريهام باستغراب: بنت مين وموضوع ايه يابابا انا مش فاهمه اى حاجه.

محمد: اخوكى ياستى في بنت هزقته وقلت ادبها عليه
ريهام بصدمه: ايه يانهار ابيض دا ادم اكيد مش هيسبها في حالها ابدا
محمد: ربنا يستر
ريهام: يارب.

استوووب.
(ريهام محمد اخت ادم وهي تحب ابيها اوى وأخوها ادم عمرها ١٨سنه وهي لديها عيون فيروزيه جميله ولديها بشره بيضاء ولديها شفايف حمراء ولديها شعر طويل لونه لون ذهبى وهي بتدرس في سنه تالته ثانوى وهي حلمها أن هي تدخل كليه الطب )
فى مخزن مهجور
زعيم المافيا: بكره انا عايز البضاعه دى تهرب بره مصر
الشخص: تمام ياباشا بكره السلاح هيتهرب بره مصر بس هو انت هتيجى واحنا بنهربها وال لا.

زعيم المافيا: اه طبعا هكون موجود بكره
الشخص: تمام انا هاروح اظبط الدنيا كدا علشان نكون في الامان
زعيم المافيا: ماشى
ثم ذهبوا من المكان.

استوووب.
(زعيم المافيا دا بقا هو اللى بيقول مواعيد تهريب السلاح وهو أكبر زعيم مافيا في مصر وهو زكى جدا واسمه علاء وهو عمره ٣٥سنه وهو بيكره شبح المخابرات
والشخص اللى كان بيتكلم معاه دا دا ذراعه اليمين اللى هو بيعتمد عليه في كل حاجه وهو اسمه ايمن )
عند جورى انتهى اليوم بسرعه وذهبت إلى البيت ثم دخلت الى البيت
جورى: السلام عليكم
هاجر وسليمان: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته.

سليمان بعصبيه وصوت عالى: ما لسه بدرى ياهانم
جورى بهدوء عكس اللى جواها: يابابا لسه بدرى دا الساعه لسه ٨ بليل
سليمان بصوت عالى: انا قولت انتى متأخره يعنى متأخره ويلا غورى من قدامى واعرفى لو بعد كدا اتأخرتى تانى في الشغل هتقعدى في البيت ومافيش شغل تانى
جورى بدموع متحجره في عينها وبصوت مختنق: حاضر
ثم دخلت الى غرفتها بسرعه ورمت نفسها على السرير وقعدت تبكى كتير حتى غطت في نوم عميق.

فى صباح يوم جديد فاق ادم من النوم ثم دخل إلى الحمام واخد شاور واتوضى ثم خرج من الحمام ولبس بدله سوداء وقميص أبيض وبنطلون اسود ثم صفف شعره ثم صلى وخرج من البيت بدون فطار وركب عربيته وذهب إلى عمله ثم وصل إلى هناك واخد الشباب وذهب إلى مكان تهريب السلاح
عند مخزن مهجور
علاء زعيم المافيا: يلا يا رجاله طلعوا البضاعه دى من المخزن وخدوها وطلعوها على العربيات اللى بره دى
الرجاله: تمام ياباشا.

وصل ادم إلى المكان ثم دخل واقتحم المكان وتم القبض على الناس اللى كانوا مع الزعيم وتم القبض على الزعيم ثم أخذه إلى الحبس ثم ذهب إلى بيته ودخل إلى مكتبه وجاء له اتصال من أسر
ادم: الو يااسر
اسر: ايوه ياادم انا عرفت المعلومات عن البنت اللى انت قولتلى عليها
ادم بلهفه: طب ماتقول ياعم
قال له اسر كل حاجه عن جورى
اسر: هو انت ناوى تعمل معاها ايه ياادم
ادم: هقولك.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة