قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشق الصعيدي الجزء الأول للكاتبة جهاد خليفة الفصل السادس والعشرون

رواية عشق الصعيدي الجزء الأول للكاتبة جهاد خليفة الفصل السادس والعشرون

رواية عشق الصعيدي الجزء الأول للكاتبة جهاد خليفة الفصل السادس والعشرون

في الصعيد...
سالم بتعب: ياسين انا تعبت انزل هات حاجه نشربها
ياسين باهتمام: انا متعبتش تنزل هات انتا علشات المسأله دى بقالى ساعه بحلها
سالم وهو يستدير لاخيه: ورينى يمكن اعرف احلها انا
ياسين باهتمام: لاء خليك هحاول لو معرفتش هقول سبنى احلها
سالم: ماشى انا نازل اجيب حاجه نكلها اجبلك حاجه معينه
ياسين: لاء هات اللى تجيبوا
سالم وهو يخرج: ماشى سلام
ياسين: ...
وبعد عده دقائق دخل سالم وفي يده الكثير من الاشياء.

سالم: ايه لسه معرفتش
ياسين: لاء
سالم وهو يضع الاشياء التي بيده: طب متجيب يا بنى اعملها ليك بدل ما انتا معذب نفسك كده
ياسين بغضب: وايه اللى عرفك انك هتعرف تعملها ابو العريف انتا
سالم بغضب: ايوه ابو العريف انتا حضرت كام حصه رياضه يتعدوا على الصوابع كنت على طول سرحان مع الولاد الزباله اللى انتا صحبتهم
ياسين بغضب: اصاحب او مصحبش ملكش دعوه.

سالم بغضب: لاء ليا يا ياسين لما اشوف اخويا مصاحب ولاد مس يهمهم غير انهم يفسدوا غيرهم يبقى عاوزنى اتكلم ولا متكلمش
ياسين بتأفف: اوووف سالم ابعد عن دماغى السعادى
سالم بهدوء: هبعد يا ياسين بس لو رجعت ليهم مش هكلمك بس ابوك هوه اللى هيكلمك
ياسين بغضب: سااالم ملكش دعوه باللى بصاحبهم
سالم بحزن: ماشى يا ياسين
ثم خرج وهو غاضب بشده من اخيه ياسين.

في بيت نضال...
استيقظ نضال وهو سعيد للغايه لان حبيبته اعترفت بحبها له ليله امس كانت من اجمل اليالى التي مر بها نظر نضال إليها وهي غافيه بجانبه مثل الملاك البرئ وتحتضن الغطاء الى جسدها العارى بشده ابتسم نضال من فعلتها ثم اقترب منها ثم نزل الى مستوى شفتيها وقبلها برقه متناهيه كان الشوق يقتله ولم يستطع التحكم بنفسه اكثر فبدأ يتعمق في قبلته لها ولم يكترث انه يقسو على شفتيها الرقيقه...

بدأت تاليا التململ في نومها عندما شعرت بألم في شفتيها جحظت تاليا عينيها عندما وجدته يقبلها وبتلك الطريقه المؤلمه حاولت تاليا إبعاده ولكنها لم تستطع كادت تاليا ان تفقد انفاسها الاخيره ظلت تضربه بيديها الصغيره على صدره القوى العريض شعر نضال بحركتها الضعيفه فابتعد عنها لحاجته للهواء نظر نضال لها فوجدها تنظر له بشده ولم تقل حرف واحدا اقترب نضال منها واحتضنها بشده.

نضال بحب: بعشقك ثم قبلها من راسها: انا اسف انى صحيتك بس بجد مقدرتش اتحمل
نظر لها وجدها ساكنه فقبلها من شفتيها قبله سريعه ثم نهض واتجه الى الحمام لياخذ حماما سريعا
بعد دخول نضال الى الحمام نظرت تاليا الى سقف الغرفه وهي تفكر فيما حصل ليله امس
تاليا: ايه اللى عملتو ده طب ابص في وشو تانى اذاى ااااه يا ربى، احسن حاجه دلوقتى اخرج واروح اوضتى وموريهوش وشى.

وقفت تاليا وهي تلف نفسها بالملآه نظرت الى الارض والى ملابسهم المتناثره في الغرفه وخجلت بشده وحاولت ان تبحث عن شئ ترتديه للذهاب الى الغرفه جاءت ان تاخذ اشيائها سمعت توقف صوت المياه في الداخل توتره تاليا واخذة ماكان تحت قدميها وكان قميص خاص لنضال حاولت ان تغلقه بسرعه ولكنها متوتره ويدها ترتعش بقوه
تاليا بغضب: اووووف دماغك ناشفه زي صحبك.

وفجأه شعرت به يحتضنها من الخلف ويضع راسه على كتفها ويده امسكت يد تاليا لتتجمد تاليا كليا
نضال بعبث: بقه انا دماغى ناشفه
تاليا بتوتر وتعلثم: ا، ا، لاء، ده، يعنى
ابتعد تضال عنها ووقف امامها ثم تظر إليها من راسها لاخمص قدميها
تاليا وهي تغلق القميص بيدها وتشدد بامساكه: انتا قليل الادب ودى وشك الناحيه التانيه كده عيب.

نضال بقهقه وهو يقترب منها حتى التصق بها واخذها بين احضانه وهمس في اذنها: واللى حصل امبارح ده مكنش قله ادب وعيب
تاليا بخجل: لاء، قصدى ايوه، لاء، هوه يعنى
نضال وهو يهمس: بتقولى انا قليل الادب امال مين اللى منيمنى وش الفجر وكل ما اقول ننام يقولى شويه كمان ساعه وحده بس!تفتكرى مين ولا انا كنت بتخيل
تاليا وهي تكاد تنصهر من شده خجلها: نضااال بس
نضال ببتسامه ساحره: اوك.

اقترب نضال منها والصق جسدها بجسده بعد ان ابعد يدها عن القميص ووضعها على رقبته ثم اقترب منها وبدا يقبلها بشوق جارف. كانت تاليا تحلق في سماء العشق بقبلته تلك ولا تنكر انها احبت التصاق جسديهما هكذا ولكن ابتعد نضال عنها فقضبت جبينها لا تريد ذلك
نضال بهمس امام شفتيها: بصراحه انا مش فاكر ايه اللى حصل امبارح تيجى نفتكر تانى اصل انا بنسر بسرعه.

ابتسمت تاليا بقوه على حبيبها الغير مهذب: وانا كمان مش فاكره ثم وقفت على اطراف اصابعها لكى تقبله ولكنها لم تصل إليه فقضبت جبينها فقهقه نضال عليها ثم اقترب والتهم شفتيها بقبله بث فيها جميع انواع العشق، حملها نضال واتجه الى الفراش لتحلق تاليا عاليا مع الفراشات ولكنها ليست اى فراشات بل فراشات عشق الصعيدى.

في المساء خرج نضال من الحمام وهو يرتدى بنطال قطنى فقط ومنشفه يجفف بها شعره نظر نضال الى تاليا النائمه وتحتضن الملآة بشده وكان ظهرها مكشوف اثر نهوضه من جانبها وفجاه تذكر محادثتهم منذ ساعات
Back.

فاجات تاليا عندما شعرت بشئ دافئ بين فخذيها ازاحت الغطاء قليلا وتفاجات بانها دماء عزيرتها
تاليا بصراخ: نضااااااال
نضال بنعاس: ايه يا تاليا بتصوتى كده ليه
تاليا بصراخ: قوووووم مش وقت النوم
اعتدل نضال وهو يمسح وجهه بيده: نعم يا ست تاليا مش كنتى نايمه ايه اللى صحاكى نضال بخبث: ولا وحشتك
تاليا: وحشتنى ايه اتنيل انا، انا
نضال بقلق: في ايه يا تاليا في حاجه وجعاكى
تاليا بخجل: لاء هوه، يعنى، ف، في د، دم.

نظر نضال باتجاهها ثم قهقه مره واحده
تاليا بغضب: نضال انا مش بهزر بجد في دم
نضال وهو يهدأ من روعه: منا عارف يا قلب نضال
جحظت تاليا عينيها وابتسمت: ي، يعنى هناك...
نضال مقاطعا: لاء ده دمى انا اتنرفزت فرميت الفازه فاتعورت جاتلى الفكره وعملتها
تاليا باستفهام: سنيه بس انا مكنتش لابسه هدوم.

نضال بهدوء: مهو انا اللى قالعتهملك و، وفجاه احتضنت تاليا نضال بقوه وظلت تقبله من كل مكان في وجهه وهي تردد بحبك، بحبك، بحبك
احتضنها نضال هو الاخر وهو يضحك لفرح حبيبته: بس بقه وشى وجعنى
تاليا وهي تبتسم بشده وكانها وجدت الماستها الضائعه: سورى سورى محستش بنفسى لتحتضنه مره اخرى بقوه اكبر
تاليا بصراخ: فرحانااااااااااااااا
نضال: للدرجه دى مكنتيش عوزانى المسك
تاليا ببتسامه: لاء.

نضال بحزن: بس انا كنت بعشقك وكنت متشوق لكده
تاليا بعبوس وهي تقترب منه بشده: خلاص بقه ده انتا نكدى اوى وكمان انتا نولت حبى وجسمى وبقيت كلى ليك انتا بس يا حياتى و، ومش برضو حاجه احلى لما لمستنى برضايا
عندما اقتربت منه كان نضال كالسكير: ايوه حلو اوى وعاوز تانى وهم ان يقبلها فابتعدت تاليا بسرعه عنه فنظر لها نضال بغضب
تاليا وهي تبتسم: سورى يا حياتى كفايه كده مش هستحمل.

نهض نضال من جانبها وهو يتجه الى المرحاض وهو يلعن جنس حواء ابتسمت تاليا بشده واستلقت على السرير وهي تسحب الغطاء على جسدها وسعيده بشده
Back.

جلس نضال بجانبها وهو يعدل من وضع الملاه عليها ثم نهض وقرر ان يتابع اعماله بواسطه الهاتف واللاب توب فهو لم يشأ ان يترك تاليا وحده بعد تلك الليله الجامحه والمليئه بالمشاعر، ظل نضال يعمل طوال ساعتان كملتان ولم ينهض حتى لان يشرب فقط يعمل
نضال بغضب؛وبعدين معاكى يا تاليا يبقى انا قاعد من الشغل علشان نقعد مع بعضنا وحضرتك نايمه اوووووف.

في الغرفه المقابله
كانت تاليا تضع بعض القمصان على السرير وهي محتاره ايهم تختار وكانت تلف جسدها بفوطه كبيره
تاليا بافف: وبعدين البس ده لاء بس ده وسيع اوى اوووف
كان نضال ينظر الى الورق الذي امامه باهتمام شديد وفجاه شعر بتاليا وهي تجلس فوق رجليه
تاليا بدلال: كده ينفع تسيب حببتك نايمه وتبجى تشتغل
نضال وهو يبتسم: مهو علشان لقى حببتو نايمه وتعبانه فسبها وقال تبقى تصحى براحتها.

تاليا بدلال: اوك سيبك من الشغل بقه وتعالى معايا نسمع في التلفزيون
نضال وهو ينهض ويحملها معه: حببتى تامر بس وانا انفذ
حمل نضال تاليا وذهب الى غرفه التلفاز ثم وضعها برفق على الاريكه ثم ذهب واحضر الكثييييييير من المسليات ووضعهم على الطاوله وجلس بجانبها وامسك الريموت
نضال بحماس: تحبى تتفرجى على ايه
تاليا بحماس؛اسبونش بوب
نضال بهدوء: تاليا اعقلى وقولى حاجه عدله
تاليا بتذمر: اوك خلاص، لقتها ريبانزل.

نضال: بيتهيالى سمعت اخواتى بيقولو عليه
وبعد قليل كان نضال ينظر الى التلفاز بملل شديد ولكن محبوبته تستمتع فإذن هو يستمتع
نضال وهو منتبه: اوتش كل دى ضربه بت مفتريه
تاليا باعتراض: متقولش عليها كده هيا مسكينه وخيفه ومشفتش رجاله قبل كده فده طبيعى
نضال بغضب: يعنى اول مره تشوفو تعمل كده
تاليا وهي منتبهه الى التلفاز: اكييييييييد
وبعد قليل.

نضال وهو يلتهم بعض الفوشار: لاء بجد الراجل ده صعب عليا قال ايه خايفه وراحه تغنى مع مجرمين وإو اخرتو متشعلق
تاليا: ههههههههههههههه بليز اسمع وانتا ساكت
نضال وهو يضع راسه على قدم تاليا؛اوك هنام لما تخلصى صحينى
تاليا بصراخ: ايييييه مين اللى ينام وانا اقعد اكلم الحيطان
نضال بصراخ: مهو إنتي عامله زى الطفله وجيبالى حجات اطفال تسمعهالى
تاليا بتذمر: اوك خلاص هسمعو وخلاص واعمل اللى انتا عاوزو ماشى.

نضال بخبث: اوك بس إنتي اللى قولتى
وبعد مده طويله انتهى الفلم الكرتونى
نضال بفرح: اخيرا الحريه
تاليا ببتسامه: نضال حبيبى اما عاوزه اسمع سندرلا
نضال بصراخ: اييييييه
تاليا بفزع: لاء لاء كنت بهزر والله متخدش على نفسك اوى كده
نضال باصرار: طيب يا حببتى قدامى على الاوضه
تاليا وهي تضحك: لاء وفجاه ظلت تركض ولا تعلم الى اين فقط هي تجرى من نضال.

نضال بصراخ وهو يركض خلفها: لاء لاء تاليا كده غش إنتي قولتى الفلم يخلص وتعملى اللى انا عاوزو
تاليا وهي تقفل الباب خوف منه: لاء بعد كده متثقش في حواء تانى
لم تكمل حتى وجدت نضال يدفع الباب ولكن برفق لكى لايؤذيها عند دفعه للباب ولكن كانت دفعته الخفيفه كفيله ان تطرح تاليا ارضا وهي تقهقه
تاليا بضحك: سورى سورى خلاص.

نضال وهو يسحبها حتى اصبحت بين احضانه: سورى على ايه انك تزنبينى جنبك انى اسمع كرتون اطفال بالعفيه او انك خدعتينى وبعدين سبتينى ومشيتى
تاليا وهي تحتضنه بدلال: سورى على كل ده
نضال بهدوء: اوك ماشى مقبوله المره دى
تاليا بدلال: اوك سبنى وانا هروح معاك
نضال وهو يضعها على كتفه مثل شوال البطاطا: لاء يا ماما إنتي لسه قايله انى مثقش في جنس حواء وانا بصراحه بحب اسمع كلام مراتى حببتى اوى.

تاليا بصراخ: نضال متشلنيش كده بطنى وجعتنى و...
لم تكمل حتى وجدت نفسها بين زراعيه وعلى السرير
تاليا بتفاجا: ايه ده انتا عملت كده ازاى
نضال وهو يهمس في اذنها: متستهنيش بقدرات زوجك يا مدام
تاليا بدلال: طب هوه انا قولت ليك ان انا عاوزه اخش الحمام
نضال ببتسامه: ومالو وانا جاى معاكى
تاليا بصراخ: اييييه لاء خلاص
نضال بهدوء: لاء ايه
تاليا بخجل: مش عاوزه ا، اخش الحمام.

نضال بقهقه وهو يحتضن تاليا إليه بقوه: نامى يا تاليا نامى يا مغلبانى
تاليا بقلق: نضال بجد انا عاوزه اخش الحمام مش قادره
نضال بغضب: تاليا إنتي بتهزرى
تاليا وهي تدفع نضال وتقوم بسرعه: اوعى بجد انا بطنى قالبه
نضال بغضب: تاليا بحد إنتي محبطه ومقرفه كمان.

وبعد مده قصيره خرجت تاليا وهي تبتسم في قد استراحت كثيرا فقد كانت تعانى توعك في الامعاء نظرت تاليا الى نضال ثم ابتسمت ونامت في طرف السرير الاخر فقد كانت تظن انه نام ولكنها شعرت به يحتضنها من الخلف فابتسمات واستسلمت الى النوم
انا دلوقتى بتسحر هوووووووووس.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة