قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الخامس عشر

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الخامس عشر

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الخامس عشر

في القصر
حازم هو ممكن اسالك سؤال
حسام اكيد اتفضل
حازم انت تعرف شهد منين
عمر
حازم بتضحك على ايه ياحيوان
عمر اصل طلع في اغبي مني
حازم مش فاهم
عمر هفهمك مش شهد تبقا بنت خاله نور
حازم ايوا
عمر والاخ ده يبقا اخو نور
حازم ايوا
عمر ايوا ايه اكيد شهد تبقا مراته
حازم ايه
حسام ههههه انتم نكته انتم الاتنين
عمر لا انا بس
حسام شهد تبقا بنت خالتي و
سيلا حسام انت بتعمل ايه هنا
حسام لا رد
سيلا البقاء لله
حسام لا رد.

سيلا هي ملك عامله ايه الوقتي انا كنت هجلي اعزيها بكره
حسام هو ادم اتاخر ليه انا قلقت
عمر زمانه جاي انشالله
حازم اهو وصل صوت عربيته بره
وصل ادهم إلى القصر وصف سيارته وتوجه للدخول
بمجرد ان خرجت نور من السياره احست بدوار شديد حتى انها فقدات توازنها وكادت ان تسقط ولكن يد قويه منعتها من السقوط وهي يد الصقر
ادهم نور انتي كويسه
نور حاسه ان الدنيا بتلف بيا
ادهم طب تعالي
نور هتعمل ايه.

استني وحملها ادهم بين ذرعيه فكانت كالعصفور بين يد الصقر فادهم قوي البنيه
مفتول العضلات
نور بخجل شديد ادهم نزلني
ادهم ششش خلاص
نور ادهم
ادهم نور انا اسمي ادم ارجوكي مضيعيش الا عملته
نور ههههههههههههه
ادهم انا قولت حاجه بتضحك للدرجادي
نور ههههه اول مره احس ان الصقر غبي
ادهم اي ده انت بتتكلمي عليا
نور ايوه
ادهم غبي فين بقا
نور مش انت قولت لاحمد ده على كل حاجه
ادهم ايوا
نور هيفضحك ياغبي هههه.

ادهم وهو يتصنع الجديه شكلك عجبك القلم المعتبر ال بتاخديه صح
نور ههههههههه
ادهم ههه ايه ال بيضحكك الوقتي
نور اصل العيون لسه رمادي مش بني
ادهم اي يعني مفهمتش
نور يعني انت بتهزر ههههههه
ادهم ماشي يانور انا مش غبي الحيوان ده مش هينطق بكلمه
نور ليه انشالله
ادهم حد اخرس بيتكلم
نور بصدمه انت عملت ايه
ادهم وهو يصعد السلالم ليوصل لباب القصر الداخلي مفيش شلل كلي بس
نور انت ايه
ادهم انا ادم ها فاهمه
نور نزلني بقولك.

ادهم نور
كانت هذه النظره كافيه لكي تخرس نور وتترك الصقر يكمل طريقه
اخذها ادهم إلى غرفته
نور هو انت مش قولت حسام هنا
ادهم وهو يفتح براد الصغير ويخرج لها بعض الفواكه والعصائر
ادهم ايوا
نور هو مشي صح لسه زعلان مني
ادهم لا تحت ان بعت الخدم يجبوه هنا لانك تعبانه ممكن تشربي العصير ده
نور لا انا عايزه اخويا انت كادب كدبت عليا عشان ارجع معاك القصر
حسام لا يانور ادم مش كادب انا هنا
نور بفرحه حسام.

وجاءت حتى تقف فوقعت على الفراش
ادهم مش قولتلك ارتاحي انتي عنيده كده في كل حاجه
حسام ادم معاه حق يانور انتي لازم ترتاحي عشان البيي الجميل ده
كانت نور تنظر له بذهول شديد غير مدراكه لما تسمع هل هذا اخاها
ادهم طب انا هنزل اشوف حازم وعمر
نور حسام انا
حسام خلاص يانور ادم حكالي كل حاجه
نور بدموع انا اسفه مقصدتش اجرحك
حسام خلاص بقا يانوري انا عرفت كل حاجه
نور من ادم.

حسام ايوا ومن حازم وعمر يانور انا فعلا اتنرفزت من ادم وكنت هقتله بس لما حازم حكلي انه حماكي من احمد الكلب ده انا هديت شويه وهو كمان قالي انه جوزك رسمي
اندهشت نور مما سمعت
ادهم لسه برضو يانور ما اكلتيش حاجه
نور مش عايزه حاجه يالا ياحسام عايزه اشوف ملك
ادهم انا قولت مفيش خروج من هنا كدا خطر عليكي
نور انا هخرج من هنا مع حسام
حسام ادهم معه حق يانور كدا هيبقي فيه خطر عليكي احنا منعرفش الناس دي ممكن تعمل ايه.

نور بس ياحسام
حسام اسمعي الكلام يانور حياتك اهم
نور بدموع بس انا عايزه ارجع معاك واشوف ملك
حسام وهو يحتضن اخته بحنان
بعدين ياحبيبتي اهم حاجه سلامتك
نور حسام خدني معاك
ادهم خلاص يانور بكره هخدك تشوفي ملك
نظرت له نور بخوف شديد
استشعر ادهم ذلك فطمن قلبها
ادهم اوعدك يانور هخدك ليها بكره
حسام انشالله همشي انا وهستناك بكره توفي بوعدك
ادهم ادم سليم مبترجعش في واعده
حسام ماشي السلام عليكم.

وخرج حسام من الغرفه وتوجه إلى الخروج من القصر
ولكن اوقفته سيلا
سيلا حسام
واقف حسام دون ان يرفع عيناه بسيلا
حسام نعم
سيلا هو انا عملت فيك حاجه ليه بتكلمني كدا حسام انا والله مااعرف اي حاجه عن ال حصل صدقني
حسام عن اذنك
وتحرك حسام ولكن اوقفته سيلا عندما امسكت ذراعيه
سيلا حسام انا بحبك
كانت هذه الكلمه كالسيف الذي كسر حصونه
حسام وعيناه لا تغادر الارض ممكن تسيبي ايدي
سيلا انا
حسام لو سمحتي.

فتركته سيلا ولكن احست انها تركت قلبها معه
خرج حسام من القصر
وعادت سيلا منكسره إلى غرفتها
في غرفه ادهم
دخل ادهم إلى المرحاض لتبديل ملابسه.

اما نو فكانت تجلس على الفراش بخوف شديد من هذا الصقر
فقطع شرودها دق الباب
نور ادخل
فدخل ادم
ادم اذيك يانونونه عامله ايه
نور ادم
ادم ايوا عامله ايه واذي العيال
نور باستغراب عيال مين
ادهم انت بتعمل ايه ياحيوان انت
ادم قاعد ياخويا هكون بعمل ايه يعني
ادهم هو انا اعمي مانا متزفت شايفك اقعد بقولك بتعمل هنا ياحيوان
ادم كنت جاي اطمن على مراتي حبيبتي الله
ادهم مراتك مين ياخويا.

ادم براحه علينا ياخويا الله هي مش مرات ادم سليم وانا ادم سليم
ادم انتي مرات مين يابنتي
نور ادم
ادم وهو يرفع يده بطريقه كومديه جبتش حاجه من عند امي
نور هههههه
ادم خراشي على الحلاوه ياجدعان
ادهم ادم اخرج من هنا احسنلك
ادم عليا الطلبات مانا خارج
لمح ادم العين الصقريه تحتل عين ادهم
ادم الا ما اخد تفاحه وهخرج
ادهم خد ال انت عايزه واخرج من وشي.

ادم طب ياخويا مانا طلبت منك سوداني وشوكلاته وكرتوتين شبسي اسلي نفسي وانا اقعد معربتنيش
ادهم بصوته الرعدي ادم
ادم خلاص خارج يكش تولع بجاز وميلقوش ميه يطفوك فيستعملوا الشباشب
نور ههههههه
ادم اكيد بابي عسل عشان يخلف النحله دي قولتلي ليكي اخوات
نور لا مقولتش
ادم قولي
نور ايوا بس ليه
ادم هتجوزها بس اختفاها الاول واعمل فيها ابو زيد الهلالي او شكماذ ال جانبك ده
ادهم ادم اخر مره بحذرك.

ادم طالع ياخويا دك نيله وانت شبه خاله حفيظه كدا
توجه ادهم اليه حتى يساعده على الخروج
ادم استني التفاحه
نور ههه خد الطبق كله
ادم والنبي انتي عسسسل مش ذي الباف ده
ادهم وهو ينزل لمستوي اخيه انا ممكن اخرسك عادي وانت عارف
ادم لا وعلي ايه وديني اوضتي يابن الحلال لتاذيني ول اذيك
ادهم اكيد دانا هوصلك للسرير بنفسي
ادم لا عارف الطريق
وخرج ادم إلى غرفته السريه
اما نور لم تستطيع كبت ضحكاتها المتتاليه على ادم.

ادهم عجبك اوي
نور ههههه جدا بجد مش قادره بطني هههههه
اقترب ادهم منها
ادهم نور
توقفت نور عن الضحك وظلت تستمع له
ادهم وهي يمسك يداها انا اسف يانور بجد ياريت تسامحيني والا انتي عايزاه انا هعملهولك
سحبت نور يدها بهدوء
نور انا مش عايزه حاجه غير انك تطلقتي
ادهم اطلقك
نور ايوا انت قولت هتحميني الفتره دي وبعدين تطلقني
ادهم مش هتديني فرصه
نور الا بيدي فرصه بيكون بيحب وانا مش بحبك عشان اديك فرصه.

ادهم نور انا عارف اني غلطت عشان كدا انتي كرهتني بس كان عصب عني
نور بدموع من فضلك مش عايزه اتكلم في الموضوع ده تاني ارجوك.

ادهم وهو يحاول ان يجذبها إلى احضانه ولكنها دفعته بشده
نور اخرج بره
ادهم خلاص اهدي حاضر هخرج
وبالفعل ترك ادهم نور وتوجه إلى غرفه ادم السريه
في فيلا عمر السيوفي
عمر: يا اهل البيت يا ناس يلي سكنين هنا
مامت عمر: ايه يابني صوتك عالي كده ليه
عمر: انا جعان وعايز اكل
مامت عمر: هو ال جعان يعمل كده
عمر اينعم امال يعمل ايه يعني
ريهام، مفيش اكل خير غير لما سرين تيجي.

عمر: ليه انشاء الله كنت خلفتها ونستها انا جعان ومش قادر
سرين: انا جيت
نظر عمر إلى مصدر الصوت فوجد سرين ترتدي نضاره كبيره تأكل نص وجهها وملابس كالرجال غير مرتبه
عمر بصوت منخفض: بقا ده وش حد يبصله وهو بياكل
سرين: بتقول حاجه يا عموري
عمر: عمورك
سرين: ايوا عموري
عمر: لا يا ستي انا مش عمور حد يلا ياماما انا جعان
سرين: وانا كمان يا طنط
عمر: سرين
سرين: نعم
عمر: انتوا معندكوش اكل في بتكم
سرين: لا عندنا.

عمر: امال جيه تاكلي هنا ليه
سرين: علشان اكل معاك يا عموري
عمر بصوت منخفض. وانا مش طايق اهلك
على مائده الطعام
كان عمر ينظر إلى سرين بتقزز فهي كانت تلوث فمها مثل الاطفال وتأكل بيديها
مامت عمر: ايه يا سرين مش بتاكلي ليه
عمر: كل ده وماكلتش
امال لو كانت كلت كانت كلتنا بقاا
سرين فين ده ماكلتش حاجه
عمر اومال مين إلى واكل الاكل ده كله
سرين: مش عارفه اعمل للناس إلى بتحسد دي ايه
عمر: وانا احسدك على ايه.

سرين: علشان انا اكل مهما اكل ومش بتخنوالدور والباقي على إلى طلعلوا كرش
نظر عمر إلى بطنه ولم يجد كرش فبطته مسطحه مليه بعضلات البطن
عمر: فين الكرش ده انا معنديش كرش
سرين: مستقبلا يعني لما نتجوز
عمر: انا طالع اوضتي يا ماما قال نتجوز قال
انا اتجوز البتاعه دي
سرين شايفه ياطنط
ريهام معلش يابنتي مامحبه الا بعد عدواه
سرين وهي تاكل اما نشوف ياختي
عند حازم
في فيلا حازم.

كان حازم يفكر في شهد وعن علاقتها بالذي يدعي حسام إلى ان قاطع تفكيره
الخادمه: حازم بيه في واحده مستنياك بره في الحديقه وعايزه تقابلك حضرتك
حازم: مقلتش اسمها
الخادمه: لا
نزل حازم إلى الحديقه
فوجد شهد في انتظاره فتحول لون وجه إلى الاحمر حين تذكرها وهي تتحدث مع حسام.

شهد: ايه ياعم بتصل بيك مش بترد ليه ولا انت غيرت رأيك على العموم قولي يعني علشان انا العرسان على بابي اد كده
حازم وقد زاد غضبه: انت هتقوليلي على العرسان إلى عندك بس ومش هتقوليلي على الناس التانيه إلى بتمشي معاهم
شهد: بمشي معاهم ايه الكلام ده
حازم: يعني مش كفايه انك ماشيه على حل شعرك وكمان كدابه يابجحتك لا وفوق كل ده تمشي معاه وانا واقف معاكي.

رفعت شهد يدها كي تصفع حازم لكن حازم امسك يدها في لمح البصر
حازم: مش حازم إلى واحده رخيصه زيك تمد ايدها عليه
ابعدت شهد يدها
شهد: انا اشرف منك ومن اي حد ولو انت شاكك فيا فدي حاجه ترجعلك وانا اصلا غلطانه اني وافقت على واحد زيك
حازم: ههههه بجد هو انت كونتي تطولي دانتم ماصدقتم شاب غني ومتريش وهيطلعك من الفقر الا انتي فيه
انا بقا هخليكي تتمني الموت
ابتسمت شهد بسخريه وقالت.

شهد: لا والله صدق خفت ومين قالك اني هوافق عليك
ابتسم حازم بسخريه اكبر
حازم: غصب عنك لانك ادامك خيراين من 9الاتنين وموافقتك متوقفه عليه
الاول: انك هتوافقي غصب عنك لانك عارفه انا ممكن اعمل ايه في عيلتك
التاني: انك لو مش عايزه نتجوز اشطا بس انا حاليا في بيتي يعني اقدر اعمل كل إلى انا عاوزه وانت مش هتقدري تمنعيني وبعدين اخد شويه صور اهلك يشوفوها وممكن اوزعها كمان على اهل المنطقه.

بكت شهد من هذا الحقير كيف يفعل معها هذا
شهد بصوت باكي انت حيوان
حازم لا مش دي الا عايز اسمعها ها عندك اعتراض
شهد لارد
حازم كدا تعجيني
تركته شهد ورحلت وهي منكسره
وصلت شهد إلى منزلها
فراها حسام ولكن ما ذاد قلقه
انها لم تلقي السلام كعادتها
حسام ايه يابنتي مالك
شهد لا رد
حسام شهد
رفعت شهد نظرها اليه فصدم حسام فكانت شهد تبكي
حسام مالك يا شهد في ايه
ارتمت شهد في حضن حسام وظلت تبكي بشده احتضنها حسام.

حسام: مالك بس قوليلي مين إلى مزعلك
شهد انا عايزه اروح عند ملك
حسام حاضر تعالي
واصلها حسام إلى باب المنزل و ودلفوا إلى المنزل
ولكن لم تري شهد عيون حازم التي كانت تراقبهم والتي تحولت إلى اللون الاحمر وذاد توعده لشهد
فهو لا يعلم ان حسام يكون شقيق شهد بالرضاعه
في غرفه ادم
ادم ادهم لاااااااا
ادهم في ايه يالا هو ايه الا لا
ادم هو مش انت جاي تموتني
ادهم هو الا بيدخل يموت حد بيفتح النور.

ادم والله يابني كل حاجه في الزمن ده وارد
وبعدين شكلك يفزع وانت عامل شبه هركليز كده
ادهم ادم
ادم طب جي ليه طيب
ادهم احم هبات هنا
ادم ههههههههه يالهوووي على الرجاله ياناس وعملي فيها الصقر ومربنا الرعب وانتي مطروده يا حسنيه ههههههه
البت نونونه دي عجب عملت ال محدش عرف يعمله لازم اشكرها بنفسي
ادهم ادم
ادم بهزر ياجدع الله تعال اتفضل الاوضه اوضتك ياخويا خد راحتك بس سؤال ولو مش عايز تجوب برحه رحتك.

ادهم اتزفت في ام الليله دي
ادم ليه جيت هنا والقصر ملان قوض
ولا خايف لرمز الصقر يتهز الصقر اتطرد هههههههههههه شكلك هيبقا مسخره
ادهم وهو يتجه لادم الذي يجلس على الفراش
ادهم عارف ياادم
ادم ايه
ادهم انا هخلص عليك
ادم وهو يبتلع ريقه بخوف ليه
ادهم مزاجي بيقول كدا
ادم انا نمت
ورفع ادم الغطاء على وجه
ادم بس الله يخليك ماتمنش جانبي
ادهم ليه بتتكسف
ادم لا بتخض نسخه نايمه جانبي بافزع
ادهم اتخمد ياحيوان.

في صباح يوما جديد ملئ بالاحداث
استيقظ ادهم وتوجه إلى غرفه نور
استيقظت نور واستعدت كي تادي فريضتها
دخل ادهم إلى الغرفه فوجدها تادي فرضتها فاتجه إلى المرحاض وابدل ثيابه
خرج ادهم من المرحاض وهو يرتدي بنطلون اسود وفي يده قميص اسود
قامت نور ولكنها صعقت عندما وجدت ادهم يقف امامها بالبنطلون فقط دون اي قميص فكان يشرع في ارتداه
نور وهي تضع يداها على عيناها
نور اي ده
ادهم اي مالك اول مره تشوفي حد بيغير هدومه.

نور ونزعت يدها لا بس مشفتش واقحه كدا
اولا انت اذي تدخل هنا من غير ماتخبط
ثانيا مش في حمام تغير فيه ول ضيق عليك
ادهم اولا دا اوضتي وانتي مراتي يعني ادخل براحتي
ثانيا انا اعمل الا انا عايزه
نور انت وقح و
ابتلع ادهم باقي جملتها في قبله طويله يبث لها كم يعشقها وانها ملكا له
نظرت له نور بصدمه تحاول ان تستعوب ماحدث
نور اي ده
ادهم وهو يكمل ارتدا ملابسه كانه لم يفعل شئ ايه
نور ال عملته
ادهم بدهشه عملت ايه.

نور ب انقطع لسانها عن النطق واحمر وجهها خجلا
ابتسم ادم ابتسامته الجذابه
ادهم انصحك متتحديش الصقر يانور
نور انت
فطع حديثه دق الباب
ادهم ادخل
سيلا ادم انا عايزه اجي معكم اعزي ملك ينفع
نور هو احنا هنروح
ادهم موعدتش وخلفت البسي يانور
كانت السعاده ترفرف من اعين نور
ولاحظ ادهم جمال عيناه عندما تبسمت
فابتسم له وتوعد لها بالسعاده وان يعوض لها ما فعله.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة