قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون

ظلت ملك تبكي بشده على تجاهل ادم لها فهي حاولت ان تقنعه بانها تحبه ولا تره عاجز ولكنه لم يستمع لها
دلفت سيلا إلى الغرفه فوجدت ملك تخرج ملابسها وتضعها في حقيبتها
سيلا: ايه دا ياملك انتي راحه فين
ملك بدموع: همشي ياسيلا انا ماليش مكان هنا
سيلا: ليه بتقولي كدا في حاجه حصلت احكيلي في ايه
ملك بدموع: ادم هيطلقني ياسيلا
سيلا بصدمه: ايه الكلام ده ياملك انتي اكيد بتهزري صح ادم بيموت فيكي وكلنا عرفين كدا.

ملك: عارفه ياسيلا بس هو في نظره انه دا الصح انه عاجز وهعيش معاه شفقه مني مش عارفه اعمل ايه تاني
سيلا وهي تضع يدها على كتف ملك: تحاولي تاني متستسلميش بالسهوله دي ياملك دا ملكك انتي ماتسمحيش انا حد ياخد منك الحق ده فكري كويس ياملك
وتركت سيلا ملك حتى تنعم ببعض الوقت للتتخذ قرارها.

في فيلا حازم
كانت شهد تجلس امام التلفاز عندما دلف حازم
حازم: السلام عليكم
شهد بابتسامه: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
حازم: ايه الجمال ده
شهد باستغراب: فين ده
حازم: لا متخديش في بالك
شهد: احسن برضو احط الغدا
حازم: اوك
توجهت شهد إلى المطبخ حتى تصنع الغدا ولكن شعرت ببعض الدوار فاخذ الشك يدور بداخلها فقررت ان تقطعه بعمل اختبار حمل منزلي.

ابدل حازم ثيابه وتوجه إلى الاسفل حتى يتناول غدائه ولكنه انتظارها كثيرا ولم تاتي
فتوجه إلى المطبخ حتى يري لما اخذت كل ذلك الوقت
فزع حازم عندما راي شهد تجلس على المقعد وتبكي وهي كالمصدومه فاسرع اليها
حازم بخوف: شهد مالك انتي كويسه
لم تجيبه شهد اكتفت بتحريك راسها كالدلاله انها ليست بخير
حازم بقلق: مالك ياحبيبتي انا كنت سايبك كويسه
شهد لا رد فقط تدعي دموعها تعبر عن الفرح بداخلها ولكن بطريقتها المجنونه.

حازم: يابنتي ردي عليا متقلقنيش عليكي
لمح حازم الاختبار في يداها فسحبه منها واعتلت الفرحه وجهه عندما وجد انه ايجابي
حازم بفرحه: شهد انتي حامل
اكتفت شهد فقط بتحريك راسه بمعني نعم
احتضنها حازم واحس انه يملك هذا العالم من سعادته
حازم وهو يجلس امامها: مش قادر اصدق معقول ربنا بيحبني لدرجادي يعطيني الزوجه الصالحه الا اتمنتها من الدنيا وكمان ابن بجد مش عارف اوصفلك سعادتي.

شهد بصوت ممزوج بالبكاء: ولا انا ياحازم مش مصدقه اني هيكون ليا ابن منك انت متعرفش انا بحبك اد ايه انت عوضتني عن حرماني من الاب انت الوقتي كل حاجه في حياتي
احتضن حازم شهد بشده كي يثبت لها مدي حبه وعشقه لها
واسترسلت هي البكاء فقال في محاوله لاضحكاها
حازم: مكنتش اعرف انك بتعرفي تقولي كلام حلو كدا كنت فاكرك مالكيش الا في الاكل بس
قامت شهد بنغزه في صدره
شهد: بتقول ايه ياذفت
حازم ؛ذفت دا انا.

شهد: اه وعندما وجدت وجه حازم تلون باللون الاحمر كدلاله على غضبه فلجئت للطريقه المصريه الشهيره كأي ست مصريه عظيمه
شهد: اه بطني اه متزعلش دي هرمونات حمل مش هتستحملني انا وابنك نروح عند امي لحد ما اولده
حازم: لا تروحي فين دا فيلته ياقلبي وقولي الا يعجبك هم 9شهور هيعدوا بالطول والا العرض
شهد: حبيبي يا ابو الادهم انا اصلي قررت اذا جبت ولد هسميه ادهم.

عند ذكر شهد لاسم ادهم عاد الحزن يكسو قلبه من جديد اي حب هذا الذي يظل في قلوب الجميع ولم يستطيع احد نسيانه
فلم اخطئ عندما قلت لكم انهم كالمثلث واذا اختفي ضلعا منه لايسمي مثلثا
حاولت شهد اصلاح ما افتعلت ولكنها فشلت
حازم بحزن: تعالي اطلعك اوضتك
شهد: انت كويس ياحازم
حازم: ايوا ياحبيبتي انا كويس بس محتاج اكون لوحدي
شهد بدموع: اسفه والله مااقصد طب خلاص مش هنسمي الاسم ده.

حازم: لا طبعا الاسم ده ان شاء الله لو طلع ولد هسميه
شهد بفرحه: ولو بنت هسميها نور دي هتفرح اووي لم تعرف بحملي ثم استرسلت ببكاء وحشتني اووي ياحازم
حازم بحزن على ما حدث لصاحب دربه وزوجته: ان شاء الله خير ادعيلها ياشهد ان ربنا يعدلها الفتره دي على خير هي والا في بطنها دا لو حصلهم حاجه ممكن ادم يروح فيها
شهد بدموع: ربنا يقومها بالسلامه
احتضنها حازم بحنان فهو يعلم مدي حبها لنور
حازم: يارب ياقلبي يارب.

اما ملك فاخذت تفكر في حديث سيلا وحسمت امورها واندفعت غاضبه إلى غرفه ادم
فدفعت الباب فكل ما اتيت من قوه حتى وجدته ينام على الفراش مسند ظهره إلى الوساده وينظر بشرود إلى مكانا ما بالغرفه ويبدو عليه الحزن الشديد
فزع ادم من طريقه دخول ملك
ادم بغضب: انتي مجنونه اذي تدخلي عليا كدا
ملك: ادخل براحتي انت جوزي
ادم: كنت جوزك
ملك يعدم استيعاب: يعني ايه كنت
فتح ادم احد الادراج واخرج منه عده اوراق والقها لها.

ادم: دي اوراق الطلاق انا مضيت فاضل انتي ياريت تمضيه بسرعه
ملك بدموع اغرقت وجهها مع صدمه كبيره كانت كافيان لحاله الجنان التي وصلت هي لها
ملك بعدم استيعاب وصوتا ذلزال القصر: انتي طلقتني ياادم فاكر انك كدا بتقدملي حياه افضل بس انا بحبك ومش همضي ومزقت ملك العقد
ادم: تفتكري كدا المشكله اتحلت انا خلاص ياملك قررت خلاص واقدر اعمل ميت الف عقد غيره.

ملك ببكاء وصوت متقطع: اعملهم ياادم بس مش هكون موجوده عشان امضي ابقي هاتهم لجثتي تمضيه وركضت شهد إلى الاعلي
ادم بصدمه لما سمع ماذا احبيبته ستموت لا ابدا لم يقدر ان ينطقها
اخذ ادم يصرخ باسمها حتى تقف ولكنها لا تستمع له
فزحف ادم إلى مقعده ولحق بيها باستخدام المصعد
صعدت ملك إلى اعلي المنزل وتوجهت إلى مكان بالسطح لايوجد به سور فقط يزينه باقات الورد الطبيعي قامت بالقاهم
ووقفت على حافه السطح.

جن ادم لما راي واخذ يصرخ بها
ادم بفزع: انتي مجنونه ملك اعقلي
ملك وهي تنظر له وترجع خطوات إلى الخلف تعطي ظهرها للموت ووجهها إلى معشوقها
ملك: انت الا وصلتني للمرحله دي
ادم وهو يتحرك باتجهها فتترجع هي للخلف
ادم بخوف شديد لم يعهده من قبل: اعقلي ياملك
ملك: خلاص ياادم معتش في عقل انت الا عوز كدا
متفرقش انا كدا كدا هبقا ميته بس الا هعمله الوقتي ده ارحم بكتير من الا انت هتعمله فيا.

ادم: ملك ارجعي هنا ارجوكي انا مش ناقص الا في مكفيني
ملك: ارجع ياادم مالكش دعوه بيا
ادم بصراخ: انتي مجنونه انتي كده هتكوني كافره هتكفري بالله عشان ايه
لحظه لم تقصد ملك كهذا هي فقط اردت تهديده من هي حتى تعصي الله الواحد الاحد
ظل ادم يجاهد حتى تعود ولكنها لم تستمع منه
حتى ملك ظلت تنظر له حتى يترجع عن قراره او يحدث مافي عقلها ولكنه كان يحاول تهديتها فقط.

لم تشعر ملك بانها تقف على اخر الحافه اذا تحركت حركه بسيطه ستقع
وحدث ما لم تتوقعه بالفعل غلباتها قدمها وتعسرت فوقعت
كأن احدا ما يضع تلفاز امامه لم يعد يستوعب ماحدث للتو
ما افقاه صراخ ملك باسمه
فكانت ملك تتمسك باحد فروع الازرع اذا تركتها ستلقي حتفها
ملك: ادم ادم
كان ادم كالمغيب وصوتها من اعاده.

فتوجه اليها ولكن الكرسي اللعين ابي التحرك لوجود درج مكون من تلات درجات فقد كيف سيصعد لثاني مره يشعر ادم بالعجز بسبب هذه المراءه الحمقاء
ملك بخوف شديد وفزع عندما وجدت الفرع الذي تتمسك به يقطع: ادم ادم ارجوك ياادم مش عايزه اموت كدا.

ادم متخافيش ياحبيبتي بحث ادم في جيوبه على فونه ولكنه نساه بالاسفل كره نفسه وانه عاجز فكم من الصعب ان تسمع حبيبك يستغيث بك وانت لم تقدر على مساعدته لانك عاجز سوء جسديا او ماديا او اي شئ
تحد ادم نفسه نعم تحداها وحارب كثيرا حتى يقف على قدامه وينقذ معشوقته وامام العون من الله و الاصرار والارداه
من الذي يقف امامك.

استطاع ادم بعد عدد من المحاولات ان يقف ويتحرك وان كانت حركه بطيئه ولكنها كانت كافيه لانقاذ حبيبته
اتجه ادم نحو السور التي كانت تتدلي من فروع الزرع التي تتشبس هي به
وقام بجذب الفرع وهي معه
ادم: امسكي ايدي ياملك
ملك بدموع دون ان تستوعب ما تراه فادم يقف على قدمه
ملك: مش عارفه ياادم لو سبت الفرع هقع
ادم: مستحيل اسيبك يالا حاولي مفيش وقت
الثقه.

الثقه من جعلت ملك تترك الفرع الذي كان بمثابه النجاه لها وهي تعلم ان حبيبها لن يتركها ابدا
وبالفعل استطاع ادم الوصول لملك وقام بحملها حتى سارت بين احضانه فاخرجها بقسوه
ادم: انتي مجنونه اذي تعملي كدا مش خايفه من ربنا انتي اكيد حصل لدماغك حاجه
لم تستمع ملك لاي كلمه منه فقط تنظر له بدموع وفرحه ادم يقف امامها بثبات
ادم بغضب شديد وهو يحركها بعصبيه: مش بكلمك انا ردي عليا.

ملك بصوت متحشرج من البكاء: ادم انت واقف
لم يستعوب ادم ما قالته الا عندما رددته مره اخري
ملك بفرحه: واقف على رجالك
تتطلع ادم إلى نفسه في عدم تصديق نعم انه يقف على قداماه التي حرم منها منذ سنوات
اخذ ادم يتحرك كي يصدق ما تراه عيناه
ملك: الحمد لله انا مش مصدقه انك واقف ياادم
ادم بفرحه وهو يتحرك كالعصفور الذي يتعلم الطير او الرضيع الذي يتعلم الحركه فيخطو خطوه ويقع ولكن ملك تسانده.

ملك بفرحه: لو مكنش ادهم مات كنت قولت انك هو
نغصه احتلت قلب ادم فادهم كانت امنيته ان يراه واقفا امامه وفعل كثير من اجله حتى تتحقق امنياته
سيلا: ملك انتي هنا وانا قلبت الدنيا على صدمه الجمت لسانها فهي الان بصدمتين لا يقل اهميه عن بعضهم
اهذا ادهم اما ان ادم قد استراد ماحرم منه لسنوات
ملك بدموع ممزوج بفرحه: ادم بيمشي يا سيلا
سيلا بدموع وهي تركض إلى حضن اخاها حتى انه كاد ان يقع من قوه راكضها.

سيلا: ادم حبيبي مش مصدقه الا انا شايفه انت واقف ياادم طب اذي
ادم بفرحه: معرفش
ملك بتكبر وتعالي مزيف: بسببي انا خطتي نجحت
ادم بصدمه: خطه ايه
ملك: هههه انا كنت بسرق كتب من دولاب نور واقرها عرفت ان الشلل ده ممكن نتغلب عليه بالارده والاصرار فسبكت الدور ونجحت واديك واقف ادمي بس انا مكنت ش
صفعه قويه تلقتها ملك من ادم حتى نزف فمها.

ادم بغضب شديد: بتلعبي بحياتك عشان ايه ها عشان تثبتي لنفسك انك ذكيه يعني طب مفكرتيش لو انك وقعتي بجد وموتي كنتي هتقولي لربنا ايه
وانا مفكرتيش احساسي هيكون ايه لو موتي ادمي ومقدرتش اساعدك كنت هعيش عمري كله وانا كره نفسي وحاسس بالعجز انتي قتلتني بسكينه بارده لما عملتي كدا مش هقدر اوثفلك احساسي لما شوفتك بتستغيثي بيا وانا عاجز
انت فعلا نجحتي برفو عليكي بهنيكي.

وتركها ادم وتوجه إلى الاسفل ولكن بخطوات بطئيه احس انه سيقع عده مرات ولكن لحسن حظه كان عمر وحازم في التوجه إلى غرفته فوجدوه يهبط بالدرج
صدمه وزهول احتلت عقولهم ولكن ما افاقهم ادم
ادم: حازم الحقني مش قادر اقف
راكض حازم اليه وعمر ايضا واسندوه إلى غرفته
اما ملك فظلت تبكي بشده وهي تمسك وجهها تأبي التصديق لما حدث
سيلا: معلشي ياملك
اخذت ملك تبكي بشده.

فأحتضنتها سيلا: اهدي كده غصب عنه برضو يابت بيحبك وكان خايف يخسرك
ملك بدموع: نادنيش فرصه اكمل كلامي انا مقصدتش انا اقع انا فعلا وقعت بجد انا خطتي اني اخوفه مش اكتر
سيلا: الحمد لله انها جيت سليمه وهو شويه وهيهدي يالا بقا اضحكي متضيعيش فرحتنا بقا
ابتسمت ملك فهي فرحه لرؤيه ادم انه تحد نفسه من اجلها فهذا كافي للاثبات بحبه وعشقه لها.

في غرفه ادم
عمر بفرحه: ادم انت واقفت ونزلت اذي
ادم: معرفش
حازم: انا كلمت الدكتور فورا وذمانه على وصول
عمر: ان شاء الله خير اخيرا هشوفك واقف ذيبنا دانا هفختك لف ههه مش مصدق الا شوفته ده
كان ادم يغوص في ذكرياته
ادهم: متخفش يا ادم اوعدك هفضل جنبك للاخر ثم اكمل بفرحه انت الحمد لله ابتديت تتكلم وتحرك دراعك ودا انجاز مافضلش غير العمليه بس وترجع توقف على رجلك
ادم: بلاش ياادهم انا خايف اووي.

ادهم بعصبيه مزيفه: اخو ادهم سليم بيقول خايف اذي دي
ادم بخوف منه: لا ياعم دانا قلبي حديد وراشق معاك يامعلم
ادهم: ايه راشق دي ماتتكلم عدل يالا
ادم: حاضر
ادهم: بيئه
ادم: متشنكر متشنكر
ادهم: طب ايه رايك اخليك توقف من غير عمليات
ادم بفرحه: اذي
ادهم: بطريقتي الخاصه طريقه ادم سليم
ادم بفزع: لا ياعم مستغنين عن خدماتك
ضحك ادهم بشده ثم تحدث بجديه
ادهم وهو يجلس بمحاذاه اخيه.

ياريت ياادم اخد اي حاجه تزعلقك واعطيك مكانها الفرح لو بايدي انزع فرحي واعطيه ليك والله ما هتاخر نفسي اكون مكانك عشان انا هنا بتعذب اكتر منك وانا شايفك حزين كدا
ادم بدموع: انت عندي دنيتي يا ادهم مش عايز فرح ولا حتى اقف على رجلي انا عايزك انت
انت سندي وقوتي
ادهم وهو يحتضن اخاه: انا جنبك ياحبيي ديما مادام فيا الروح عمري ماهتخالي عنك مش هيبعدني عنك الا الموت ياادم الموت.

افاق ادم من ذكرياته وامسح الدمعه التي تعبر عن اشتيقه لقوته ادهم على دلفوف الطبيب إلى الغرفه
بعد كشف الطبيب على ادم اخبرهم بانه قد استرد عفيته فقط بمارس بعض التمارين الرياضيه ويتمشي باستمرار
كما انه ابدي اعجابه بطريقه ملك التي كسرت عاجز المعجزات في الطب واولا هو توفيق من الله وامرا منه
مرت الايام وملك تحاول ان تتحدث إلى ادم ولكن لم يعطي لها فرصه واصبح ادم يتحرك بصوره طبيعيه.

واستلم جميع الاعمال التي كان يقوم به ادهم وعلم ان اخاه كان يحمل عبئ شديد وهو لا يعلم حتى جاء اليوم العسير
فنور الان في بدايه شهرها الخامس واخبرهم الطبيب بضروره استعاده وعيها حتى لا يشكل خطر عليها وعلي جنينها
في غرفه نور الطبيبه
كان يجلس كلامن حسام وادم وحازم وعمر وشهد وسيلا وملك حتى سرين كانت موجوده فهي تشعر بالحب تجاه نور دون التحدث معها
الطبيب: لازم يا استاذ حسام المدام نور تتقبل الواقع.

حسام بدموع على اخته: طب بس نعمل ايه
الطبيب: يوسفني اني اقولك ان كده ممكن تفقدهم
ملك بدموع: لا مستحيل نور مش هتسبني
ادم: اهدي يا ملك طب مفيش اي طريقه يا دكتور
الطبيب: للاسف لا
عند سماع نور صوت ادم بدات تحرك اصابعها تاره وجفونها تاره اخري
حازم: اهدوا ياجماعه خير ان شاء الله
سيلا ببكاء: يارب يارب
عمر: ربنا هيستر ان شاء الله
ادم: طب يا دكتور انا ممكن اسافرها في اي مكان المهم تقوم هي.

فتحت نور جفونها عند سماع صوت ادم ولكن لم ينتبه لها احد ظلت تتطلع له وهي تراه واقفا امامها فظنته ادهم
الطبيب: للاسف محدش هيفدك صدقني علاجها انها تتقبل الواقع
نور بضعف: اد ه م
التفت الجميع لمصدر الصوت فوجدوا نور قد استعادت وعيها وتنظر إلى ادم
حسام بفرحه: نور
ملك وهي تحتضنها: نور حبيبتي
حازم: حمد لله على سلامتك يا نور
لحظ الطبيب انها تنظر إلى ادم وتريد التحدث
نور ببكاء: ادهم.

انصدم الجميع حتى ادم عندما وجدةها تنظر اليه وتشير له بيده ظننا انها ادهم
كان عمر على وشك التحدث
ولكن اوقفه ادم باشاره يده لانه فهم من نظرات الطبيب ما يريد اخباره به
اقترب ادم منها تحت نظرات اندهاش من الجميع
فوجد نور تمد له يدها فامسكها ادم
نور ببكاء ممزوج بابتسامه ؛كنت متاكده انك عايش ممتش الحمد لله انك حي ياادهم
ادم: انا كويس يانور متحمليش هم قومي انتي بس عشان الا في بطنك.

صدم الجميع فادم استطاع بنجاح تقليد صوت ادهم كيف
نور: اكيد هقوم يادهم بس سامحني الاول اني كنت قاسيه معاك اوي كدا
ادم: مسمحك يانور
اعطي الطبيب نور ابره مهده حتى تغفو
وبالفعل استجابت نور اليها ونامت بعمق ولكنها ابت ترك يد ادم
حسام: فاهمنا يادكتور ايه الا حصل ده
الطبيب: انا الا عايز افهم هو الاستاذ يشبه حد قريب ليها
ادم: انا تؤام جوزها الله يرحمه
الطبيب: الله يرحمه بس كدا انتم لقيتم العلاج
عمر: علاج ايه.

الطبيب: هي لم سمعت صوته وشافته قاومت وقامت لازم تستمر بالتمثيل انك زوجها لحد لما تسترد عافيتها
حسام: بس
الطبيب: مفيش بس انا قولتلكم الا انا شوفته وحضرتكم عليكم الباقي استاذن انا
حازم اتفضل يا دكتور
شهد: وفيها ايه يا حسام لحد بس اما تفوق
حسام: انتم مجانين صح اذي هتتعامل معه انها زوجته انتو فاهمني يعني مثلا ممكن تقعد ادامه من غير حجابها
ملك: بس هي هترجع لينا يا حسام.

ادم: الحل بسيط اني هتحجج بالشغل وهبات بره
حازم: ادم صح فكرته حلوه
عمر: ان شاء الله تنجح رايك ايه يا حسام
حسام بياس: موافق
وبالفعل اصطحب الجميع نور إلى القصر مره اخري
وتمت الترتيبات على ان ادم هو ادهم وانتحل شخصيته حتى ينقذ حبيبته وابناءه من الموت ياله من حب اخوه
اخ ضحي بهويته سنوات لكي يحمي اخاه من الموت
والاخ الاخر ينتحل شخصيته حتى ينقذ حبه واولاده
هذا هو الحب الحقيقي خب اشقاه.

مرت الايام وبداءت نور في استعاده وعيها وصحتها كامله
ولكنها لم تعرف الحقيقه قط فسالت عن ادم
واخبرتها ملك كما اخبرها ادم ان تقول انه في الخارج يتعالج كي يقف على قداماه
لاحظت نور تغير ادهم انه لم يجلس بالمنزل فترات طويله وانه لا يختلط بها كثيرا
حتى جاء اليوم المنشود
في غرفه مكتب القصر
كان يجلس ادم وهو يرجع بعض الملفات فدخلت اليه ملك
ملك: ادم
ادم: تعالي ياملك.

ملك: مش ناوي تسامحني حرام عليك يا ادم انت مخصامني من شهر واخذت تبكي بشده انا اعتذرتلك كتير ياادم وانت مش راضي تسامحني
ادم وهو يقف ويترك المكتب ويتوجه اليها: عارفه ليه ياملك
ملك: ليه
ادم: لانك نقطه ضعفي ومش عايز اي حد يستغلها كفيا خساره ادهم مش حمل خساير تانيه
ملك بصدمه: يعني ايه ياادم هتفضل تعاملني كدا كتير خلاص انا هريحك مني وهسبلك القصر وهمشي
جاءت ملك حتى تتركه وترحل فوجدت من يقبض على ذراعاها بقوه.

احتضانها ادم بقوه كأنه يريد ان يخباها في اضلاعه
ادم: لا يا ملك كله الا انك تسيبني انا بحبك اووي يا ملك انتي مراتي وعشقي كله
كل ذلك تحت نظرات نور التي انهارت من البكاء
ادم: نور انا
نور بدموع وانكسار: انت ايه ياادم ليه عملت كدا ليه خالتني ارجع احلم من جديد ليه ما صرحتنيش بالواقع ان ادهم انتهي لييه حرام عليك على الاقل ماكنتش هتوجع اووي كدا.

وانتي ياملك اذي سبتني اغلط كدا افترضي اني اتعملت معه على انه زوجي كنت هقابل ربنا اقوله ايه
ملك بدموع: نور افهمنا
نور بصراخ: افهم ايه افهم انكم ادتولي امل جديد واخدتوه مني تاني لا مش عايزه افهم حاجه
وتركتهم نور وتوجهت إلى غرفتها تبكي بشده ونستغفر ربها ان يرحمها
اما ادم فقد احس انه عاجز مره اخري فلم يعد بامكانه التحمل
في احد المستشفيات الخاصه بنجلترا.

كان يجلس ممدوح الشرقاوي وهو يبدو عليه التعب الشديد لما تعرض له
الحوار مترجم
الممرضه: ارتاح سيدي فانت مازالت مريضا
ممدوح: انا بخير اخبريني ماهو حال ابني
الممرضه: وضعه الان لا بأس به
والطبيب اخبرنا ان معتز ابنك سيكون بخير لانه بدا يستجيب للعلاج
ممدوح باللغه العربيه الحمد لله ربنا ينجيك يابني.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة