قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الرابع

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الرابع

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الرابع

سلمى: لوضعتي اتصلي عليا
رهف: متخافيش
ونزلت سلمى ظلت رهف تجوب المواقف إلى ان وجدت مكانين اخذت احداهما وجاءت سيارة بجانب سيارتها الحمراء سيارة سوداء لم تعيرها رهف إهتمام ونزلت من سيارتها وجلست علي الكبوت تربط رباط جذمتها وجاء لها اتصال من يوسف
رهف: هلو جو
يوسف: فينك يا روفي
رهف: انا في الباركينج جاية من دقيقة وانت
يوسف: انا كنت باخد دش وجايلك
رهف: ماشي هستناك
يوسف: اوك روحي see you soon (اراك قريبا ).

رهف: اوك بيبي باي
وطلعت إلى التراك وجدت سلمى جالسة مع محمد ذهبت اليها
رهف: السلام عليكم
محمد وسلمى: وعليكم السلام
سلمى: اتاخرتي كدا ليه يا روفه
رهف؛ معلش الباركينج كان زحمة
سلمى: محمد خطيبي ودية رهف صحبتي من زمان من ساعت ما كنا في التمهيدي
محمد: اهلا انسة رهف
رهف: اولا انا مش بحب الالقاب اسمي رهف روفة روفي اي بطيخ الا انسة
محمد: هههههههه والله انتي دمك عسل
سلمى: طب على مهلك لتلزق يا خفة.

رهف: انا شامة ريحة شياط انا رايحة التراك وعلى فكرة چو جاي باي
محمد: صحبتك حلوة وروحه حلوة
سلمى: ايوة يا رومانسي
محمد: بس انت اللي في القلب بس تعالي هنا مين چو ده
سلمي: ده يوسف وسيف واحمد
محمد: ايوة يعني مين
سلمى: اخوات رهف وراضعين مع بعض كلنا
محمد: ازاي.

سلمى: بص سيف واحمد اخوات اشقاء بس رهف من ام تانية بس حصلت ظروف ورهف سابت امها وراحت عند طنط امنية وكنا صحاب ومامتي وطنط امنية كانو اصحاب وانا كنت راضعة مع احمد وكدا ابقى انا اختهم اما يوسف يبقى ابن خالهم عندو 22سنة وزي العسل ويبقى اخونا
محمد: اه كدا انا فهمت مش هنجري
سلمى؛يلا بس اسر فين
محمد؛كلمتو وقال انو في البركينج
سلمى: يلاطيب.

وذهبو ليركضو بينما رهف كانت في اللفة الثالثه لها ركضا وقفت رهف قليلا لتستريح وخلعت الجاكت وربطتة على وسطها وكملت جري وهي بتسمع موسيقي وجدت سلمى واحمد بجانبها
رهف: اهلا اهلا بعصافير الحب
سلمى: انا تعبت اقفو
بعد ما وقفو كلهم
محمد: يالهوي ده احنا لسة في بداية التانية وتعبتي
رهف: اييييييييية ده انا خلصت الرابعة وداخلة على الخمسة
محمد: طب اه رايك نتسابق
رهف: اوك معنديش مانع
ليررن تليفون محمد
محمد: ايوة يا اسور.

اسر: ايوة يا زفت انت فين انا عند الترابيزة بتاعتكو
محمد ؛خلاص سلمى جيالك دلوقتي باي
اسر: باي
محمد: سلمى روحي لاسر وانا لما اخلص السباق و. هاجي
سلمى: اوك باي حظ سعيد
بعد ان ذهبت سلمى
رهف؛جاهز هنلف واحدة. ولا اتنين
محمد: لا واحده بس
1/2/3. Go
انطلق محمد ورهف بسرعة ولكن رهف كانت في المقدمة وانتهت من السباق وظلت تنتظر محمد حتى ياتي وبعد قليل جاء محمد
رهف: ايه بسابق سلحفة
محمد: ايه انتي السرعة ديه بسابق فهد.

رهف رافعة اصابعها الخمسة: الله اكبر يلا نروح عند سلمى
محمد: يلا
رهف: اه رايك ناخدها جري
محمد: ابعدي عني يا ست انتي
عند سلمى
سلمى: اسر ازيك عامل إيه
اسر؛ كويس يا سلمى وانتي عاملة إيه
Stop
اسر محمد السيوفي ابن عمت رهف واحمد وسيف عندو 27سنة بتاع بنات وكل البنات بتترمى علية مغرور وعندو اختين تؤام دينا ودنيا
Play
سلمى: انا تمام
اسر: محمد فين
سلمى؛بيتسابق مع واحدة صحبتي انت اتاخرت ليه.

اسر: المحامي بتاع العيله كان قاعد معانا في البيت وكان عايزني
سلمى: اهم بيجرو علينا
وكالعادة رهف جت الاول وكانت بتضحك بس النضارة مغطية نص وشها (معلومة عن رهف دايما بتحب تلبس نضارة شمسية الصبح)
رهف قعدت وجه محمد قعد
رهف بضحك: بتسابق مع سلحفه
محمد: كداب
سلمى: مين اللي فاز
رهف؛في التراك انا ومن التراك لهنا انا برضو
محمد ؛سلمى خلى صحبتك تبعد عني
رهف: اللي يلعب بالنار هتلسعو
اسر: إيه يا محمد مش شايفني.

محمد: ازيك يا اسورة معلش انا من كتر التعب اتعميت
اسر: طب انت اتعميت والقمر اللي لابس نضارة اتعمى برضو
رهف: اووووف
ترررررن ترررررن
رهف: ده تلفوني
رهف ؛ايوة يا چو فينك
يوسف: انا بعوم تعالو
رهف: طيب يا حبيبي احنا جايين
يوسف: باي حياتي
رهف وهي ترفع النضارة: يوسف موجود عند البسين
اسر: إيه العيون ديه
رهف؛اية يا كابتن اوووف واخذت شنطتها انا رايحة اغير
سلمى: انا جاية معاكي
اسر: إيه يلا البيت ديه
محمد: اسر احترم نفسك.

اسر: سكتنا اهو بس هي مش من هنا صح
محمد: من بريطانيا بس انت اتاخرت ليه كدا
عند رهف
رهف: انسان بارد ومستفز
سلمى: معلش بس هو دايما كدا
رهف: مع اللي يعرفة مش معايا انا داخلة اخد دش.

ارتدت رهف بنطلون ابيض وتي شيرت وردي وعلية جاكت اسود وسابت شعرها وحطت روج وردي خفيف وارتدت نظارتها السوداء وطلعت وجدت سلمى ارتدت بنطلون اسود وقميص احمر
سلمى: اووووووووف إيه الجمال ده يا روفة ده انتي مزة
رهف: طب يلا يا قلبي
وما ان خرجو وجدو محمد واسر منتظريهم عند الباب
سلمى: اتاخرنا عليكم
محمد: إيه الحلاوة ديه انتي وهي كتكو الارف في حلاوتكو.

رهف: ههههه يا ابني ديه اقل حاجة عندي ومشيو كان رهف في الوسط وبجانبها محمد وبجانب محمد اسر وعلى الجانب الاخر لرهف سلمى ليقول محمد
محمد: رهف انتي ليه ديما لبسه نضارة وانتي عنيكي حلوة
سلمى: هي ديما كده حتى واحنا صغيرين كانت ديما بتلبس نضارة الصبح
اسر: يمكن خايفة من الحسد
رهف وهي تشلح نضارتها: على فكرة انت مستفز وبارد
اسر: قديمة
رهف: لا ماشاءالله ثقة في النفس إيه
تررررررن تررررررررن
رهف: استنو هرد واجيلكو.

رهف؛ ازيك يا سيف فينكم
سيف: احنا كويسين الحمد لله وانتي ياروفة عاملة إيه
رهف: انا كويسة انتى واحمد فين
سيف: احنا في الطريق مين معاكي
رهف: معايا سلمى ومحمد وصاحب محمد ورايحين عند يوسف
سيف: خدي احمد عايزك
احمد: ايوة يا روفة عاملة إيه
رهف: حلو اوي يا احمد مش هتيجو
احمد: احنا في الطريق يا روحي اه رأيك في ام الدنيا
رهف: جميلة جدا فعلا ام الدنيا
احمد ؛طب كلمي انكل مدحت هو جاي بعد شوية
رهف: ماشي باي
احمد: باي.

رهف: ايوة يا انكل مدحت
مدحت: ازيك يا بنتي وحشاني
رهف؛وانت أكتر يا انكل احنا في النادي تعالا
مدحت: طيب انا في الطريق سلام
رهف: سلام
رهف وهي راجعة
شاب: اموت في الابيض
رهف...
الشاب يا تقيل خف شوية
ياتي إليها اسر ومحمد
اسر: في إيه يا رهف وينظر إلى الشاب في حاجة يا كابتن
الشاب: ما انتي يا قطة مدوراها اهو
ذهبت رهف اليه ؛هو انا حلو
الشاب: قمر
رهف: طب هات ايدك
ليميل اسر على محمد وسلمى قائلا: هي بتعمل إيه
محمد: مش عارف.

سارة: بس انا عارفة استنو
مد الشاب يدة لرهف لتمسكة رهف وتلويه وترمية على الأرض بقوة
رهف وهي تضرب احد وجنتية: علمهلك بقى علشان القطة بتخربش لتقول بصوت عالي مفهوم وترتدي نظارتها مرة اخري وتعود اليهم
رهف: مش يلا
وهم يسيرون
محمد: ازاي عملتي كدا
اسر؛ايوة جبتي القوة ديه منين
رهف: يا جماعة في إيه انا كنت بتدرب كارتية وسباحة ورماية وركوب خيل
اسر ؛اية كل ده
رهف؛كل يوم بعد ما اخلص شغل بلعب كل حاجة ساعة ده غير الجري.

محمد: هو انني بتشتغلي
سلمى؛رهف ماسكة شركة والدها وهي اللي بتدير كل حاجة
اسر: نفس بنت خالي بتشتغل
ودخلو عند البسين ورهف شاروت ليوسف وجلست وبعد قليل جاء يوسف وقبل وجنتي رهف وسلمى وجلس على قرابة منهم ومحمد واسر مصدومين
يوسف: فرحانين
رهف و سلمى: جدا
سلمى: فاتك يا چو رهف من شويه كانت بتشقلب واحد
يوسف: واية الجديد في ديه
سلمى: على رايك احب اعرفك محمد خطيبي واسر صاحبة
محمد: لا والله لسة واخدة بالك منا.

يوسف وهو ينظر اليه ويضحك: يا معلم دول اخواتي
محمد: مين فيهم
رهف: احنا الاتنين ويلا علشان نلحق نعمل اوردر علشان الشباب جايين وانكل مدحت ونتغدي
يوسف: اه لحسن هموت من الجوع
رهف: طب انا هجري واسبقكم
محمد: انتي اه يا بنتي مش بتتعبي
يوسف: ههههههههه ديه كانت بتلف بالعشرين لفة
اسر: طب اه رايك نتسابق
رهف وهي ترفع النضارة: مفيش مانع
وبدأو في الركض حتى وصلو للمطعم وكانت رهف في المقدمة وفازت عليه.

اسر وهو يلهث: واو انتي سريعة جدا
رهف: وانت بطيئ جدا
رهف وهي ترفع هاتفها وتتصل على مدحت
رهف: فينك يا انكل
مدحت: انا جاي عايزة حاجة
رهف: ا انا هطلب اوردر هعمل حسابك
مدحت: ماشي مين عندك
رهف: مفيش غيري انا وجو وسلمى واحمد وسيف في الطريق
مدحت: طب يا روحي سلام
رهف: سلام
وبعد ان اغلقت ذهبت إلى المطعم وجدت اسر يتحدث في الهاتف
وعندما انتهي وجد رهف تقول له
رهف: خلصت يلا
اسر: اوك خدي الكريدت كرد اهي
رهف: لا انا عزماكو.

اسر: براحتك
رهف: لو سمحت عايزة 7 ساندوتش
الشاب: حاضر يا فندم الحساب 100$
رهف واعطتة الكريدت كارد: اتفضل
وتقف رهف واسر ينتظرون الطلب وتطلع رهف التلفون
رهف: اووووف ماشي يا جذم
لتجد يد تحاوط خصرها بتلف وتنظر لتجدة سيف تضع يدها على عنقة
رهف: اتاخرتو ليه
سيف: معلش يا روفي بس البركينج بس سيبك انتي وحشاني
رهف وهي تطبع قبلة على وجنتيه ؛وانت اكتر.

لياتي احمد: خيااااااانة اختي واخويا مع بعض يا ريتني كنت جيت من شويه هههههههه
رهف وهي تحتضنه وحشتني
احمد ؛ اه رايك في مصر حلوة صح
رهف: حلوه بس مش احلى مني
لتسمع رهف صوت خلفها
اسر بغضب: رهف الاوردر جاهز
احمد: مين ده
رهف: اعرفكم ببعض احمد وسيف اخواتي وده اسر صاحب محمد خطيب سلمى
اسر بابتسامة: اتشرفنا
سيف: احنا اكتر على فكرة انكل مدحت تحت وطالع
رهف: يلا علشان يوسف هياكلنا
وذهبو وحملو السندويتشات.

رهف وهي ترفع الاكل: احنا جينا
وجلسو على طاولة كبيرة ويتحدثون وبعض قليل جاء مدحت
رهف: انكل اتاخرت كده ليه
مدحت: معلش
اسر يرفع نظرة: عمو مدحت
مدحت: انت بتعمل إيه هنا يا اسر
رهف: ده صاحب محمد خطيب سلمى هو انتو تعرفو بعض
مدحت: ده اسر ابن عمتك
لتهب رهف من مكانها وتشلح نظراتها: ايييييييييييييييه
ليقف الجميع
اسر: يعني ديه...
مدحت: ايوة بنت خالك
اسر: وانت تقولي بنت خالك. رقيقة وحلوة وطيبة
رهف: الكائن ده ابن عمتي.

اسر: كائن في عينك
احمد؛ممكن تهدو وتقعدو ولا اقولكو تعالو الشقة عندنا
رهف: انا موافقة ويلا
احمد: انا وسيف عربيتنا فوق
محمد: وانا كمان
مدحت ؛وانا كمان
يوسف: me too
رهف واسر معا: وانا في البركينج
مدحت: طب اسمعو بقى كلنا كده هنطلع عند عمتك وابقي اسبقينا يا بنتي
رهف: انا معرفش العنوان
احمد؛ امشي ورا اسر.

رهف: طب يلا وذهبو وكانت رهف غير مصدقة ما حدث وفي البركينج كان اسر سبق رهف إلى بوابة البركينج وانتظر رهف حتى تاتي ولكنها تاخرت فذهب ليرا ما بها
رهف وهي تمشي ياتي شاب ويضع يديه علي الكبوت رهف وهي تخرج من السيارة
رهف: انت!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة