قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث

وذهبت الفتاتان إلى حيث تجلس رهف
رهف: بصو يا جماعة مين معايا
ليرفع الجميع بصرة
ويقول احمد وسيف ويوسف في نفس واحد: سلممممى
سلمى: لالالالالالا احمد ويوسف وسيف كده كتير
ليقف يوسف ويمسك يدها: ديه طلعت بجد مش هزار
سلمى: لسة رخم زي ماانت
يوسف وهو يحتضنها: وحشتني موت
سلمى وهي تبادله نفس الحضن: وانت اكتر
احمد: ابعد يا عم خليني انا كمان احضن وهو يحتضنها وحشتني جدا يا سلومة
سلمى: وانت اكتر يا حمودي.

سيف: طب وانا سلمي يا زفت وحشاني
سلمى وهي تركض الية وتحتضنة: سيف كلب وحشني
عمو مدحت ازي حضرتك
مدحت: ازيك يا سوسو عاملة ايه
سلمى: وانت اكتر يا عمو
احمد: تعالي قعدي هنا
سلمى: غضبن عنك
سيف: ههههههه البس
احمد واوقع الكرسي: طب اهو
رهف: يا زفت منك ليه ليه ليها تعالو نتمشى
مدحت: وانا هروح
يوسف: يابابا تعالا بقى
مدحت: لا يا ابني الساعة 9 تصبحو على خير وانت يا جو مش تتاخر
رهف: لا يا عمو احنا هنصهر وجو هيبات عندي.

يو سف وهو يقبل احدا وجنتيها: واللهي بتفهم
مدحت: خلاص بس طمنوني عليكو وبعد بكرة نتجمع هنا علشان بكرة هكلم عمتك ماشي
رهف احمد سيف: ماشي
يوسف: استبينا
رهف: لوكل
سلمي: بيئة
احمد: زبالا
سيف: اخص
مدحت: يا خسارة التربية
يوسف: اشتمو اشتمو علموكو في بلادكو تشتمو
ههههههههههههههههههه
ليذهب الجميع لتمشية
سلمى: بصي يا روفه ده التراك علشان تجري
رهف: ماشي
احمد: متسهري معانا يا سلوم
سيف: اه واللهي وحشتنا سهرات زمان.

يوسف: ايوة يا سلمى فاكرين ايام زمان والبلايستيشن والكلام ده كله
سلمى: انا عن نفسي موافقة بس امي
تررررررن ترررررررررن
رهف: تليفون مين ده
سلمى: ديه امي
رهف: كلميها وانا هستاذن منها انك تيجي معانا
سلمى: ماشي
سلمى: السلام عليكم يا سمسم
Stop
سمية عثمان والدة سلمي ست طيبة جداجدا وبتحب سلمى قوي ووالد سلمى وبتتمنى تسعدهم وتبقى صحبة امنية الله يرحمها الروح بالروح
Play.

سمية: وعليكم السلام فينك يا سلوم اتصلت بمحمد قال انو مشي من زمان
سلمى: عارفة يا امي انا قابلت مين
سمية: مين يا حبيبتي
لتخطف رهف التلفون منها
رهف: سمسمة ازيك يا روحي عاملة إيه وحشاني
سمية: رهف يا قلبي يا بنتي وحشاني موت كدا تبقي في مصر و متجيش عندي ماشي يا رهف
رهف: اهدي يا سمسمة انا لسة جاية الصبح
سمية: حمد لله على السلامة تعالي مع سلمى انا نفسي اشوفك وحشاني يا بنتي
ليخطف سيف منها الهاتف.

سيف: هي بس اللي وحشتك يا سوما ماشي لما اشوفك
سمية: سيف وحشني يا قلب امك عامل ايه
سيف: انا تمام يا ست الكل وحشاني
سمية: وانت كمان يا قلبي
ياخذ احمد الهاتف
احمد: هلا هلا بسيمو اللي نسيتني
سمية: وحشني يا لمض ازيك عامل إيه
احمد: كدا يا سوسو وانا اقول انا اللي في القلب
سمية: طول عمرك بكاش
يوسف وهو ياخذ الهاتف
يوسف: وانا يعني ابن البطة السوداء
سمية: يا قلبي الشله كلة انا هرجع بريطانيا
يوسف: ماشي ربنا يسامحك.

سمية: وحشني يا ابو لسان طويل
يوسف: ماشي ماشي اما اشوفك بس وحشني المحشي والبامية والملوخية
سمية: تعالا انت بس ومتشلش هم اديني رهف
سيف: حاضر خدي روفة كلمي طنط
رهف: أيوة يا سمسمة انا عيزاكي في خدمة
سمية: امرك يا بنتي عايزة فلوس تعالي اديلك
رهف: لا يا سوما خيرك سابق احنا عايزين سهرة من بتوع زمان
سمية: ماشي يا بنتي بس تحصل عندي في الفيلا
رهف: يا سمسم انا عايزة اتعرف على البلد.

سمية: اسمعي يا روفة الساعة 11: 30 لو مش كلوكو موجودين عندي انسو انكو تعرفوني وكمان هتباتو عندي
رهف: ماشي يا سمسم جهزي نفسك التتار جاي
سمية: ماشي يا روحي لا اله إلا الله
رهف: محمد رسول الله
سلمي: ها قالت إيه
رهف: عزمتنا كلنا نبات عندكو
سلمي: احسن تعالو بابا هيفرح قوي
يوسف: طب يلا نروح نجيب لبس
احمد: ماشي
سلمى: انا هروح بأية انا كنت جاية مع محمد
سيف: محمد مين
رهف: خطيبها
سيف: مبروك يا سوسو كبرتي وبقيتي عروسة.

يوسف: سوسا اللي كانت بتلعب معانا كبرت وبقيت عروسة مبرروك
احمد: مبروووووك يا سلومة بس الله يعينة
رهف: احنا كل واحد جاي بعربيتة انتي هتركبي معايا وبعدين نروح عندنا البيت نطلع نجيب لبس وبعدين ننزل بعربيتي انا ويوسف بعدين نطلع على انكل مدحت ونروح كلنا بعربيتي
احمد: ماشي
سيف: معنديش مانع
يوسف: ماشي بش هتبقى ضيقة
سيف: لاعربية رهف واسعة من جوا
طب يلا وارشدتهم رهف على طريق بيتها ووصلو.

ركض الجميع إلى الداخل ظلو ينادون
سلمى: يا ماما
رهف: يا سمسم
احمد: يا حاجة سمسمة
سيف: يا سوما
يوسف: يا اهل الدار
ما ان نزلت سمية حتى هرول الجميع اليها
سمية بدموع: وحشني يا ولاد عاملين إيه
سيف: احنا كويسين خالص وانتي عاملة إيه
سمية: بخير طول ما شفت ولادي كلهم من تاني
وبعد السلامات والترحيبات
احمد والد سلمى: وازي علي مدحت عاملين إيه
سلمى: عمو على توفي وعمو مدحت لسة شايفة.

احمد والد سلمى: لا حول ولا قوة الا بالله البقاء لله يا ولاد
رهف: ربنا يرحمة
يوسف: انا جعان
سمية: عملالك احلى اكل يا ابني المحشي وكل اللي انت عاوزة
رهف: ليه بس كدا يا سمسم تعبتي نفسك وبعدين حد ياكل الاكل ده باليل الساعة 11: 15
سمية: مش انتو هتصهرو وبعدين والله ازعل
سيف: لا كل الا زعل سوما ويقبل راسها
احمد والد سلمى: لاحظ ان جوزها موجود
احمد: منور يا حج واللهي
سمية: طب يلا نروح ناكل.

وبعد الاكل ذهب احمد إلى سيارة رهف واحضر اكياس بها ايس كريم وشبسي وعصاير وبيبسي ولب كتيييييير
سمية: اه يا عيال كل ده وبعدين ده مضر بالصحة
رهف: اهو نقنق واحنا فوق
سمية: ماشي في اوضة فوق انا حطة فيها السراير بتاعت الصحرا اللي بتدور ديه والتلفزيون والبلايستيشن نقلنا فوق
رهف: تسلملنا يا ست الكل
سمية: تسلمي يا بنتي.

وصعد الجميع إلى الاعلى وظلو يضحكو وسهر إلى الساعة السادسة صباحا صلو الفجر ونامو استيقظت رهف على اذان الظهر وايقظتهم وصلو ونامو مرة اخري ولم يستيقظو الا على صراخ سمية
سمية: ياجذم اصحو تعبتوني
رهف؛ والنبي يا سمسم شوية
سيف: ياطنط علشان خاطري
احمد: يا حاج تعال خد مراتك
سمية: طب اصحو صلو الفجر والظهر ونامو
يوسف: صلناهم يا سمسمة
سلمى: خلاص انا صحيت
رهف: وانا صحيت
سمية: يسعد صباحكم يلا يا شباب.

احمد سيف يوسف: صحينا
سمية: صباحكم فل يلا الفطار جاهز
يوسف: يا سمسم الساعة كام
سميه: الساعه 4 العصر يا حبيبي
رهف: يالهوي احنا تاخرنا اوي
سمية: طب يلا قومو
نهض الجميع واغتسلو وصلو ونزلو على الفطار
احمد والد سلمى: صباح الفل يا حبايبي
احمد ؛صباحك فل
احمد والد سلمى: اه نشاطكم انهرده
رهف: انا هروح البيت بعد شوية وبعدين اطلع النادي واروح
سلمى: واناجاية معاكي
رهف: ماشي
احمد والد سلمى: والشباب.

سيف: هنروح عند انكل مدحت ونشوف هنعمل إيه في المستشفى وبعدين نطلع على النادي
احمد والد سلمى: مستشفى إيه
رهف: اصلهم يا انكل ناوين يفتحو مستشفى
احمد والد سلمى: ربنا يوفقكو
سمية: سلمى محمد جيلك النهاردة النادي
سلمى: خلاص يا ماما هاقبلو هناك
رهف طب يلا يا سلمى هي الساعة كام؟
احمد والد سلمى: الساعة 2: 55
رهف: طب يلا يا سلمى
سلمى: حاضر
ارتدت سلمي ترنج يتكون من جاكت بكم وردي وتحتة بلوزة بيضاء وبنطلون وردي.

احمد: بمبي بمبي بمبي
يوسف: الحياة بقى لونها بمبي
سيف: وانا جمبك وانت جمبي
رهف: بمبي بمبي بمبي
سلمى: غلسيين
سيف ؛ههههههه قديمة
احمد: على فكرة في تحديثات نزلت السوق
رهف ؛طب يلا على عربيتي
وصلو جميعا إلى المنزل دخلت رهف ارتدت بنطلون اسود وتيشرت ابيض نص كم وجاكت جل كم اسود من ماركة اديدس وعملت شعرها ديل حصان وارتدت نظارتها الشمسية واخذت حقيبة بها سماعتها وهاتفها وترنج اخر باللون الابيض وتي شيرت.

وردي وجاكت اسود واغلقت الحقيبة ووضعتها خلف ظهرها
رهف: خلصتو يا شباب
احمد: انا جبت ترنج علشان لما اخلص مع انكل مدحت اجي اجري
سيف: وانا زي احمد
يوسف: لا جري إيه انا هعوم
رهف: طب يلا علشان اوديكو لانكل وبعدين اخد سلمى وامشى
احمد: طب انا هروح بعربيتي
سيف: وانا كمان
رهف: طيب انا نازلة ومعايا نسخة قفلو الشقة كويس
احمد وهو يقبلها: خلي بالك من نفسك
رهف: متخافش
سيف وهو يحضنها: متتخانقيش.

رهف وهي تخرج من حضنة: واللهي منا ده اختي منى
يوسف: طب وانا مليش حضن وبوسة زيهم
رهف: ده انت الاصل واخذتة في الحضن وسلمو علي سلمى بنفس الطريقة حضن وبوسة لكل واحد
سلمى: يلا يا ست المستعجلة
رهف: يلا تشاو يا جماعة
وذهبو ما ان وصلو إلى البوابة
خالد(فرد امن): ازي حضرتك مش انتي تبع مستر يوسف
رهف وهي تشلح نظارتها بابتسامة: ايوة انا انت خالد صح
خالد: ايوا يا انسة.

رهف: طيب بص ده الكارت بتاع العضوية واحفظني علشان ادخل والمهم مش عايزة اسمع كلمة انسة انا رهف بس
خالد: ماشي يا رهف ادخلي
وضعت نضارتها السوداء ودخلت عند المواقف ولفت وجهها لسلمى
رهف: انزلي شوف خطيبك وانا هركن واجيلك عند التراك
سلمى: اوك هستناكي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة