قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل العاشر

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل العاشر

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل العاشر

دخلت ليلين هي وآدم في نفس الوقت الى الاسناسير
فجاه الاسناسير وقف ليلين وهي خايفه. هو وقف ليه
ادم: اكيد حصل عطل
ليلين: طب ما تعمل حاجه
ادم: طيب اصبرى
ليلين: طيب يلا
ادم: لو تسكتى شويه
ليلين: اوف هو الاسناسير سايب الوقت ده كله وجى دلوقتى ويقف
ادم: من حظى اللى اسود أن هو يعطل وانا معكى
ليلين: في سرها بارد وحقير
ادم وهو بيحاول يتصل على جاسر أو اى حد، اوف
ليلين: في ايه.

ادم: مافيش شبكه خالص عشان قدر تواصل مع حد
ليلين: طيب هنعمل ايه دلوقتي
ادم: مش عارفه
ليلين وهي بدأت تتعب
ادم لحظ تعب ليلين بس مداش اى اهميه اللى موضوع
ليلين وهي بدأت تتعب اوى وهي حاسه أن هي هتغيب عن الوعى
ليلين: ارجوك تصرف اعمل اى حاجه انا مش قادرة استحمل
ادم: اعمل ايه يعنى
بعد فتره سمع ادم حد من العمال
العمال وهو بيقول في حد جواه
ادم: اه
عمال: ادم بيه احنا بنحاول نخرج حضرتك دلوقتى
ادم: قدامك قد ايه.

العمال: ساعه بكتير
ادم: تمام بسرعه
ليلين وهي مش قادرة تاخد نفسها يعنى ايه هيفضل ساعه انا مش قادرة اخد نفسى وقبل ماتكمل كلمه اغمى عليه
ادم وهو مصدوم لحق ليلين قبل ما اتوقع على الأرض اخدها في حضن
ادم وهو بيحاول يفوق ليلين
ادم: ليلين قومى
مافيش رد من ليلين
ادم وهو بيزعق حد سمعنى هنا
العمال: نعم يا ادم بيه احنا موجودين هنا
ادم: انجز بسرعه
جاسر وهو جى جرى في ايه اللى حصل حد من موظفين
ادم بيه الاسناسير عطل بي.

جاسر: طب وانتوا ماتجركتوش ليه
العمال: انا قربت تخلص وهافتح الاسناسير يعد فتره من الوقت وآدم قعد في لأرض و واخذ ليلين في حضن فجاه لقى لاسناسير اشتغل والباب تفتح خرج ادم من الاسناسير وهو شيل ليلين ودخل بيها إلى مكتب جاسر اول ماشاف كده راح على ادم
جاسر: ايه اللى حصل
ادم: مش عارفه اصبرى لم ادخل جواه
جاسر: تعالى يلا
دخل كلا من جاسر وآدم وهو شيل ليلين على ذراع ودخل بيها وضع ليلين على. كنبه موجوده في مكتبه.

ادم: جاسر هات مياه بسرعه
جاسر: تمام
راح جاسر جاب مياه ورجع حاول ادم يفوق ليلين بعد فتره فاقت ليلين وهي بتبص حاوليها
جاسر: حمدالله على سلامه
ليلين: الله يسلامك، هو ايه اللى حصل
ادم بكل برود: والله حاجه اغمى عليكى وجبتك هنا ليلين: تمام شكرا
ادم مرديش عليها وسابها ومشى
ليلين حاولت تقوم من على كنبه
جاسر: لو لسه تعبانه ممكن اوصلك إللى بيت.

ليلين: لا شكرا
جاسر: تمام
خرجت ليلين من عند ادم وهي رايحه مكتبها
في مكتب ادم
جاسر: انت اللى عاملتوا ده
ادم: عملت ايه
جاسر: البنت بتشكرك مترديش عليه وغير كده مفروض تقولها امشى بس ازاى طبعا سبتها ومشيت
ادم: عادى يعنى هي لو عايزه تمشى انا موافق بس هي ماقالتيش
جاسر: انت جيب البرود ده منين
ادم: انت كنت جي عشان حاجه مهمه ايه هي
جاسر: اه في رحله تبع كليه وكنت عايزك انت وملك تيجى معى
ادم: لا مش فاضى عندى شغل.

جاسر: مافيش كلام ده ولو موافقتيش هقول لملك وانت عارف ملك مش هتسكت
ادم: بردو لا
جاسر: تمام
خرج جاسر من عند ادم وهو مشى شاف ليلين قعده في مكتبه بترسم راح جاسر ناحيه ليلين
جاسر: انتى كويسه
ليلين: اه
جاسر: تمام
جاه جاسر يمشى لقى ليلين بتنادى عليه
جاسر: في حاجه ليلين
ليلين: اه
جاسر: تمام تكلمى انا سمعك
ليلين: كنت عايزه اشكر حضرتك على إللى انت عاملتوا معى في الفتره اللي فاتت اوى
جاسر: انا ماعملتيش حاجه ده حقك.

ليلين: تمام , مستر جاسر.

جاسر: بلاش مستر وقوليلى يا جاسر اعتبرنى صديقك و اخوكى لو احتجتى اى حاجه قوليلى.
ليلين وهي تبتسم تمام
جاسر: انا همشى انا وانتى كملى شغلك
ليلين: تمام
مشى جاسر وفضلت ليلين تكمل بقيت تصميم
في بيت لارا
لارا: يا ماما وفقى بقى انا هطلع وهاخد ليلين ومراد معى
مروه: لا مش مراد قالك لا
لارا: يا بابا قول حاجه وخلى ماما توافق بقى
رامى: خالص يامروه خليها تروح.

مروه: خالص مواققه بس عندى شرط مراد يوافق ويطلع معكى انتى وليلين كده انا هطمن عليكوا وهبقى واثقه انكوا مش هتعملوا مشاكل
لارا بفرحه وهي بتجرى على مروه وتحضنها تسلمى يا احلى ام ونسبها وتجرى على غرفتها تجيب حاجاتها وتطلع تجرى على برا
مروه: رايحه فين يا مجنونه
لارا: رايحه لمراد وليلين سلام
ومشيت لارا
مروه: عجبك تصرفت لارا
رامى: يا حبيبتى لارا صغيره وماتخافيش عليها طول ما مراد معها هي ومجنونه تانيه.

مروه: ربنا يستر
في شركه عند ادم
ليلين بعد ما خلصت تصميم بتاعها راحت ندى سكرتيره ادم
ليلين: انا خلصت تصميم
ندى: تمام
ليلين: اقدر امشى
ندى: تفضلى
مشيت ليلين وفي أثناء لحظت جروحها دخلت ندى عند ادم
ندى: مستر ادم تصميم اهو بتاع لانسه ليلين
ادم: تمام
خرجت ندى من عند ادم
بعد فتره رجعت ليلين إلى بيت لقيت لارا بتمشى وراء مراد في البيت ازاى طفل صغير
لارا: يا مراد وافق ارجوك
مراد: لا
ليلين: هو في ايه.

لارا: مراد مش موافق أن احنا روح رحله
ليلين: ليه كده يا مراد ارجوك وافق عشان خاطرى
مراد: وهو بيبص عليهم انتوا بقى متفقين عليه
لارا: طبعا لا، بس ارجوك وافق
مراد: لا يعنى. لا
ليلين: ارجوك يا مراد
لارا: طب ايه رايك تيجى معنا
ياترى مراد هيوافق و لا لا؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة