قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل الحادي عشر

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل الحادي عشر

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل الحادي عشر

ليلين هي ولارا قاعدين جمب مراد مستنين قرار
مراد: تمام موافق هاجى معكوا
ليلين و لارا بفرحه وجريوا على مراد يحضنوا
ليلين وهي بتحضن مراد ربنا يخليك ليا
مراد ويخليكى ليا ياحببتى
لاار: ومايحرمنيش منك ابدا. يا احلى مراد في دنيا
مراد: ويخليكي ليا يا حبيبتى
مراد: طب يلا ناكل بقى بدل مرفض تانى
ليلين ولارا في نفس وقت لا يلا بينا ضحك عليهم مراد وراحوا يأكلوا سوى
بعد فتره وصل مراد لارا إلى البيت
في القصر عند ادم.

جاسر هو وقعد جمب ملك روحى تكلمى مع
ملك: طيب
ملك: ادم حبيبى
ادم: لا
ملك: هو ايه لا
ادم: انا عارف انتى عايزه وانا مش موافق
ملك: ليه
ادم: عندى شغل كتير
ملك وهي بتمثل أن هي بتعيط خالص ماشى انا زعلانه منك وماتكلمنيش تانى
ادم: حاس أن هي زعلانه
ادم: خلاص ياملك تعالى متزعليش وانا موافق هاجى معكوا
ملك وهي بتحضن ادم ربنا يخليك ليا
ادم وهو بيحضنها يخليكى ليا
جاسر: اه بقى انا قول على رحله وتسيبونى لوحدى
ادم: احسن.

ملك: حرام عليك يا ادم ده حتى جاسر عسل شبه القرد
ضحك ادم هو ملك على جاسر لحد مادخلت سعاد وهي بتقول
سعاد: سيبك. منهم يا جاسر ده انت حبيبى وحلو وازاى القمر
جاسر: حبيتى يا خالتى
ملك: بقى ده حلو و ازاى القمر
جاسر وهو بيغظ في ملك
جاسر: اه انا حلو و ازاى القمر
ادم: خلاص بقى بطلوا صداع انا رايح مكتب
سعاد: خليك قعد معنا ياحبيبى
ادم: معليش يا ماما عندى. شغل كتير
سعاد: تمام ياحبيبى
في صباح اليوم التانى.

ليلين وهي قعده مع اهلها على سفره بيفطار
سعد: ايه اخبار كليتك يا ليلين
ليلين: الحمدلله يا بابا
سعد: تمام
مراد: بابا انا با استاذن حضرتك هاخد ليلين ولارا في رحله تبع كليه
سعد: بدل انت هتبقى معهم انا مش قلقان علي. اختك
مراد: تمام
مراد: يلا يا ليلين جهزى نفسك عشان تروحى شركه
ليلين: تمام دخلت ليلين غرفتها و لابست فستان وحجابها وخرجت
ليلين: مراد انا جاهزه
مراد: تمام.

مراد اخد ليلين ونزلوا وبعد فتره دخلت ليلين شركه ومراد مشى
في موقع عند مراد
مراد مجمع مواظفين كلهم ومهندسين
مراد: انا هاخد اجازه اسبوع ومستر عادل هو ليكمل معكوا مشروع لحد مرجع
مهندسين ومواظفين تمام
بعد فتره راحت ملك لمراد
ملك: مستر مراد
مراد: نعم
ملك: كنت محتاجه اجازه اسبوع
مراد: ليه بقى
ملك: رايحه رحله مع اهلى
مراد: تمام
ملك في سرها هو لم خد اجازه حد سألوا ليه لم هو لازم يسأل.

مراد: وقفه كده ليه يلا روحى شوفى شغلك
ملك: هاا اه رايحه اهو
مراد: تمام
مشيت ملك وفضل مراد سرحان شويه وبعد كده رجع لشغلوا تانى
في كليه عند لارا وهي بتكلم مع ليلين في تليفون
لارا: انا مش قادرة صدق أن اللى احنا رايحين رحله
ليلين بسعاده: ولا انا قدر صدق
لارا: يلا هقفل معكى دلوقتى عشان عندى محاضره مع طور
ليلين وهي بتضحك تمام سلام
قفلت ليلين هي ولارا مكلمه راحت لارا المحاضره لقت جاسر جوه
جاسر: بره
لارا: ايه.

جاسر: بره جايه متاخره
لارا: بصت في ساعه لقيت نفسها متاخره 10 دقائق عن محاضره
جاسر: هتفضلى وقفه كده كتير عايز خلص محاضره
خرجت لارا وهي متعصبه من محاضره
في شركه عند ادم
ندى سكرتيره ادم
ندى: ليلين
ليلين: نعم
ندى: مستر ادم عايزك
ليلين: عايزنى في ايه
ندى: مش عارفه دلوقتى تعارفى
ليلين: تمام
مشيت ليلين مع ندى لحد ما وصلت عند مكتب ادم
خبطت ندى على بابا مكتب ادم
دخلت ندى
ندى: مستر ادم ليلين بره
ادم: تمام. دخليها.

خرجت ندى من عند ادم دخلت ليلين
ليلين: حضرتك كنت عايزنى
ادم: اه ايه تصميم ده
ليلين: مالوا تصميم يا مستر ادم
ادم: انتى شايفه تصميم كله اللى محجبات
ليلين: اه
ادم: مافيش حد عمل تصميم ده قبل كده
ليلين: عارفه
ادم: طب لم انتى عارفه عملتى ليه
ليلين: ينفع اشرح لحضرتك
ادم: طبعا
ليلين: حضرتك عارف ان مافيش عارضات الازياء محجبه وماحديش بيعمل تصميم المحجبين اوى وخاصه اللى احنا في مجتمع شرقى
ادم: ايوه وده هيفد بيها.

ليلين: هيفيد بكتير لم نعمل حاجه ازاى دى جديد اكيد. هتعجب ناس كتير وخاصه محجبات ولو جبنا عارضات محجبات ده هيفيد اوى أنهم يكون عندهم ثقه كبير في نفسهم والحجاب وان ده مش هيعارض
ادم: بتفكير بكلام ليلين اعجب بكلامها جدا
ادم: تمام موافق جدا على فكره وهندور على عارضات ازياء محجبه
ليلين: تمام
ادم: بس انتى إللى هتطولي موضوع ده
ليلين: تمام
ليلين فضلت وقفه شويه
ادم: في حاجه
ليلين: كنت عايزه اخد اجازه اسبوع
ادم: تمام.

ليلين: بسهوله دى
ادم: لا طبعا أنا كمان واخد اجازه والعرض هنبداء في بعد مرجع
ليلين: تمام شكرا جدا لحضرتك
ادم: تمام
خرجت ليلين من عند ادم وهي مبسوطه
بعد فتره خلصت ليلين شغلها و ذهبت إلى البيت
ليلين اول مدخلت جريت على فاطمه وحضنتها
فاطمه: مبسوطه اوى كده ليه نهارده
ليلين: نهارده قدمت تصميم بتاعى وصاحب شركه وفق عليه ومش بس كده ده هو وكلني انا با لعرض كله
فاطمه بفرحه: الف مبروك يا حبيبتى.

في هذا الاثناء دخل سعد إلى البيت وهو بيقول فرحنين كده ليه
جريت عليه ليلين وحضنت سعد
سعد: مالك ايه حصل معكى
ليلين وهي فرحانه حكت لسعد على اللى حصل
سعد: برفوا عليكى يا حبيبت بابا
فضلت تكلم مع سعد وفاطمه كتير لحد ماجى مراد
مراد: خاينه انتوا قاعدين من غيرى وفرحنينا
فاطمه وهي بتضحك تعالى يا حبيبى
مراد: ايه سبب لمه دى
سعد: اصل اختك نهارده مدير وفق على عرض بتاعها وخليها هي تقوم بى بكل حاجه.

مراد بفرحه: الف مبروك يا لولو
ليلين: وهي بتحضن مراد الله يبارك فيك
مراد: جهزتى حاجتك عشان هنمشى بدرى
ليلين: اوبس نسيت هروح حالا اعمل كده
مراد: تمام
مراد: بابا انا عايز تكلم مع حضرتك في حاجه
سعد تمام
دخل سعد هو ومراد الى غرفه وبعد فتره خرجوا
مراد: انا هروح بقى أنام عشان رحله
سعد: تمام
مراد: بابا متنسيش
سعد: ماتقلقيش انا هتصرف
دخل مراد غرفته وهو بيفكر في حاجه
تانى يوم في صباح صحيت ليلي.

مراد: بابا انا عايز تكلم مع حضرتك في حاجه
سعد تمام
دخل سعد هو ومراد الى غرفه وبعد فتره خرجوا
مراد: انا هروح بقى أنام عشان رحله
سعد: تمام
مراد: بابا متنسيش
سعد: ماتقلقيش انا هتصرف
دخل مراد غرفته وهو بيفكر في حاجه
تانى يوم في صباح صحيت ليلين ودخلت إلى الحمام وخرجت صلت فرضها وبعدين لابست فستانها وحجابها وخدت شنطتها وخرجت لقيت مراد قعد مع سعد
ليلين: انا خلصت
مراد: طب يلا بينا.

خرجت ليلين هي ومراد وراحوا عند لارا
وقف مراد عند بيت لارا لقوا لارا خرج ومعها شنطتها
لارا: عاملين ايه
مراد و ليلين: كويسين مراد: طب جاهزين
ليلين ولارا في صوت واحد بحماس يلا
مراد: والله مجانين
بعد فتره وصلوا لمكان رحله فجاه وهم واقفين تصدموا بلا جينا عليهم.

ياترى سعد ومراد تكلموا في ايه؟
وياترى ليلين ولارا ومراد شافوا مين؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة