قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل الرابع عشر

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل الرابع عشر

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل الرابع عشر

بعد أسبوع
رجع كل واحد فيهم الحياه طبيعيه تانى
ملك قعده بتفكر في كل إللى حصل وازاى تصرفاتها تغير مع مراد و ازاى بدأت تعجب بي وتفكر
ملك وهي قعد بتفكر في مراد فاقت على صوت مراد وهو بيقولها
مراد: مشروع فين
ملك: مشروع ايه
مراد: بنفاذ صبر مشروع بتاع فيلا يا ملك هيكون مشروع ايه
ملك بعد ما استوعبت وفاقت
ملك: اه مشروع جاهز اهو
أخد منها مشروع ومشى وسبها وقفه بتبص علي.

ملك في نفسها اول مره اعرف انك حلو كده وقعده تفتكر وهم بيلعبوا لم خبطت في
فلاش باك
ملك وهي بتجرى وراء لارا راح خبطت في مراد وقعت عليه وسرحت في عين مراد الخضراء وهو سرح في عيونها رمادى
فاقت ملك على صوت تليفون
ملك في نفسها هو في ايه كل مفتكر حد يقطعنى بتبص لقيت لارا بترن عليه
لارا: عامله ايه يلا نستينا بعد رحله
ضحكت ملك: يابنتى منستيش حد فيكوا بس كان في مشروع عندى وكان لازم خلصوا.

ليلين: تمام عفون عنك وهي بتضحك هي ولارا
ملك: اده هو انتى كمان معها
لارا: اه اصل احنا رايحين مول نشترى حاجات تيجى معنا
ملك: اشطا هنتقابل فين
لارا: هنتقابل قدام مول
ملك: تمام
قفلت لارا و ليلين مع ملك
رجعت ليلين ولارا بيتكلموا سوى
لارا: بس انا حاسه اللى مراد معجب بيها
ليلين: وهي كمان معجب بي بس لازم نعرف لاول قبل مانعمل اى حاجه
لارا: تمام
بعد ساعه وصلت ليلين هي ولارا مول وقف يبصوا على ملك لقوا ملك جى من بعيد.

ملك: عاملين ايه وحشانى
ليلين وهي بتحضنها لو وحشناك كنتى سالتى علينا
ملك: خالص بقى خلى قلبك ابيض
ليلين: ماشى ياستى
لارا: انا بقى شريرة ومش هسامحك
ملك: ليه كده بس ياكبير ده انا بحبك
لارا: بردو لا
ملك: ايه رايك نروح ملاهى سوى بعد مول
لارا بتفكير: اشطا إذا كان كده عفون عنك
فضلوا يضحكوا ثلاثه سوى وهم ماشين في مول بيشتروا الحاجات اللى عايزنها وبعد ماخلصوا راحوا ملاهى
في شركه عند ادم
ادم قعد في مكتب.

دخلت ندى سكرتيره
ندى: مستر ادم حضرتك عندك اجتماع بعد نص ساعه
ادم: ماشى روحى انتى دلوقتى
ندى: تمام
خرجت ندى من كتب وجاهز ادم نفسوا وراح الاجتماع بعد ساعتين خلص الاجتماع وراح ادم المكتب و نداء ندى
دخلت ندى
ندى: حضرتك طلبتينى مستر ادم
ادم: اه عايزك تروحى ليلين وتقولها ت جاهز عشان مشروع
ندى: بس ليلين مش موجوده
ادم: يعنى ايه مش موجوده
ندى: خدت اجازه يومين
ادم بعصبية: ازاى ده يحصل من غير معارف.

ندى: اسفه مستر ادم بس هي استاذنت مستر جاسر وهو وافق
ادم بعصبية: لمفروض اعرف وهي تاخد اذنى انا روحى دلوقتى تتصلى عليها خليها تيجى سمعها
ندى: حاضر
ادم: استنى وانتى خرجه طلبلى جاسر
ندى: حاضر
خرجت ندى من عند جاسر وهي متوترة جدا
تصلت ندى على جاسر اللى كان موجود أصلا في شركه
جاسر: نعم يا ندى في ايه
ندى: مستر ادم عايز حضرتك حالا
جاسر: في ايه
ندى: عارف ان حضرتك اللي اديت ليلين اللى اجازه
جاسر: طب وفيها ايه دى.

ندى: ماحضرتك عارف مستر ادم اده ايه بيتعصب لم حد بيعمل حاجه من غير إذن
جاسر: تمام خالص انا جى حالا
ندى: تمام مستر جاسر
قفلت ندى مع جاسر وخلال دقائق كان جاسر عند ادم في مكتب
ادم بكل عصبيه: انت ازاى تعمل كده من غير اذنى
جاسر: فيها ايه واحده طلبت اجازه يومين وانا اديتها لاذن.

ادم: ازاى يعنى انت عارف اللى احنا شغلينا على اكبر عرض هيحصل والمفروض هي اللى هتصمم العرض ازاى بقى تاخد اجازه والعرض فاضل عليه أقل من شهر
جاسر: خالص اهداء يا ادم
ادم: اهداء ازاى والمفروض في اجتماع كمان ساعه عشان للاستاذه تعرض تصميم وهي مش موجوده
جاسر: خالص انا هتصرف وهكلمها
ادم: بنرفزه ياريت بسرعه
خرج جاسر من مكتب ادم وهو بياخد نفس اوف. ده لو كنت فضلت دقيقة كمان كان قتلينى.

في مكان تانى قعدة ليلين مع ملك ولارا في مطعم بعد ملاهى
ليلين: اوف تليفون فصل منى
لارا: عادى ماجنا مع بعض ولو خالتوا عايزكى هتتصل عليه
ملك: اده انتوا اولاد خالت مش أصحاب
ليلين: اه
ملك: الله دى حاجه حلو
لارا: يابنتى ما مراد قال لم كن في رحله يا ذكيه
ملك: ماخدتيش بالى من كلام
ليلين: خالص محصليش حاجه خلينا بقى نأكل بقى عشان انا جعانه وممكن اكلكوا دلوقتى
ضحكت ملك هي ولارا وطلبوا لاكل
عند جاسر.

جاسر: اوف ده وقت يكون تليفونك مقفول في ده انتى لو ماجتيش ادم هيعلقنى على باب شركه
انا هروح اشوف في ملف بتاعها على اى رقم تانى ليه
عند مراد
مراد قعد بيشوف مشروع ومشغل جدا
أحد عمال: باشا مهندس مراد
مراد: نعم
أحد عمال: في واحد عايز حضرتك بره
مراد: مين ده
أحد عمال: معارفيش
مراد: تمام روح انت وانا جى وراك
مشى العامل وراح مراد يشوف مين ده لقى راجل في الأربعين من عمره
مراد: مين حضرتك.

راجل: مش فكرنى انا جتلك هنا من اسبوعين
مراد بعد تفكير افتكر راجل
مراد: اه انت بقى عايز ايه
راجل: كل لى هقولوا قول سعد اللى احنا عارفين هو فين وسب راجل وماشى من غير اى كلام أو اى حاجه
مراد وهو بيفكر ياترى مين ده وايه علاقه ب بابا انا لازم اول مروح اعارف من بابا مين ده وعايز منوا ايه
فجاه لقى تليفون بتاع بيرن رد مراد على تليفون
مراد: الو مين معى
جاسر: اذيك يا مراد انا جاسر
مراد: اه اهلا في حاجه ولا ايه.

جاسر: اه هي فين ليلين
مراد: مع لارا خرجوا
جاسر: طب انا عايز رقم لارا عشان اوصل ليلين بسرعه
مراد: في ايه قولى
جاسر: المفروض في اجتماع وليلين تحضر عشان تصميم بتاعها وهي مش موجوده وتليفونها كمان مقفول
مراد: تمام خد رقم لارا اهو ######
جاسر: شكرا جدا
مراد: العفو
قفل جاسر مع مراد
وراح تصل على رقم لارا
لارا وهي قعده في مطعم لقيت تلفونها بيرن برقم غريب ردت
لارا: الو مين
جاسر: انا جاسر.

لارا بعصبية: هو انت عايز ايه وازاى تتصل عليه وجبت رقمى منين
جاسر: ايه هي ايه، كل ده عشان رنيت
اولا انا رنيت عشان ليلين ومش عايزك انتى في حاجه
لارا: وانت بقى عايز ليلين في ايه
جاسر: مالكيش دعوه هاتى ليلين بعد اذنك
لارا بعند.

جاسر: مالكيش دعوه هاتى ليلين بعد اذنك
لارا بعند: لا
جاسر بنفاذ صبر: بعد اذنك في مشكله وعايزها بسرعه
لارا: طيب اهى معك
لارا: ليلين خدى جاسر عايزك
ليلين: عايزنى ليه
لارا: مش عارفه
ليلين: طيب هاتى
اخدت ليلين تليفون من لارا وكلمت جاسر
ليلين: الو جاسر
جاسر: بلهفه ليلين انتى فين وتيلفون مقفول ليه
ليلين: انا في اجازه محضرتك عارف وتليفون فصل
جاسر: انتى لازم تيجى شركه حالا
ادم متعصب بيدور عليكى
عشان اجتماع عرض.

ليلين: بس تصميم مش معى ده في البيت وانا بره
جاسر: بس حاولى تجيب وخلال نص ساعه تكونى قدامى عشان لو تاخرتى ادم هيموتنى
ليلين: تمام هتصرف
جاسر: بسرعه عشان فاضل ساعه على اجتماع
ليلين: تمام
قفلت ليلين تليفون مع جاسر.

ياترى ليلين هتعمل ايه وهتلحق الاجتماع ولالا؟
وياترى مراد هيقدر يعارف ايه اللى بيحصل ومين راجل ده وعايز منوا ايه هو وسعد؟
وياترى ادم هيعمل ايه عشان عرض لم ليلين ماجتيش؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة