قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية طغيان عاشق للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثاني والثلاثون

رواية طغيان عاشق للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثاني والثلاثون

رواية طغيان عاشق للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثاني والثلاثون

جاسر بلفهه ايه؟
مدحت فرك عينه و قال ام ليل مكنتش بتخلف و ليل مش بنت صبري
حلقت الصدمة عليه و رجت كيانه و انتظر لثواني ليستوعب ما قاله و رد قائلا ازاي؟
-الكلام دا عرفته من ابويا، أصله كان على معرفة بصبري قبل ما يتجوز امي...
-عايز خلصه شعر
مدحت بدهشه ايه؟

-اسمع اللي قولتلك عليه و انهاردة بالكتير تبقى عندي و قفل معاه على طول لأنه كان خايف ليل تصحى و تسمعه و كان بيفكر في المصيبة دي و ان ليل ازاي هتتقبل الموضوع دا؟ أتنهد جاسر و اتجه ناحيه التسريحة و امسك فرشة شعرها الخاصة و أخذ منها خصله من شعرها و بعد أن انتهى، اتجه إليها و جلس بجانبها و ازح خصلات شعرها المبعثرة و طبع قبله على جبنها و قال ليل...؟

ظل يردد باسمها إلى أن استيقظت ليل، و قالت بابتسامة صباح الخير يا حبيبي...
-قومي البسي و لا واخدة اجازة...
تقلبت في الفراش و قالت بنعاس لا هقوم و بعدين ما انت اللي سهرتنا امبارح...
-بس ايه رايك...؟
-انزل حضر الفطار بدل ما انت سأفل كدا...
أبتسم و قال لا بس السفالة ليها طعم تاني معاكي...
ليل احمرت وجنتها بخجل خلاص بقا...
قام جاسر و قال خلال ١٠ دقايق تكوني خلصتي...
ابتسمت ليل قالت حاضر.

جهزت ليل و نزلت و تنالوا الفطار و بعد ذلك ذهبوا الي الشركة جلست ليل في مكتبها لتباشر عملها...
انتبهت إلى السيدة التي دخلت المكتب، اتجهت اليها و قالت عندي ميعاد مع جاسر بيه
ابتسمت ليل و قالت حاضر ثواني هكلمه، اتفضلي ارتاحي
أخبرت جاسر و دخلت حكمت إليه، قام جاسر و قال اتفضلي...
-مش ناوي تجيبها لبرا
ابتسم جاسر على طول كدا
-لما تعطل مصالحي و مصالح جوزي يبقى لازم اتكلم و بعدين دا سامي جالك و أتكلم معاك...

رد جاسر ببرود والله انا بمشي كل حاجه لنفسي...
طرقت ليل الباب و دخلت و وضعت القهوة أمامها و قالت اتفضلي
ابتسمت حكمت و قالت شكرا...
نظرت حكمت إلى جاسر و قالت هتاخد مننا المناقصة الجديدة برضو...
-جاسر المنشاوي مبيخسرش...
ليل وقفت لأنها معجبهاش طريقته و قالت هي المناقصة المفروض تكون لمين...؟
رددت حكمت على حسب المشروع اللي هيتقدم...
-طب ما تشتركوا مع بعض؟!
جاسر بدهشة نعم؟

حكمت برفض مستحيل طبعا و بعدين جاسر شغله يختلف
تنهدت ليل و قالت لو المناقصة كبيرة يبقى شركتين مع بعض احسن و الاستفادة هتكون للكل
ابتسمت حكمت و قالت انا موافقه يا...
-ليل
جاسر مكنش عنده حل غير انه يوافق و قال تمام...
قامت حكمت و قالت عايزة ابقى اشوفك تاني يا ليل
ابتسمت ليل و قالت اكيد
-هو انتي سكرتيرة جاسر..؟
هزت ليل رأسها، و لكن رد جاسر بجمود و مراتي...
استغربت حكمت و قالت بداخلها غيرك خالص.

-سامي هيبقي يتفق معاك علي كل حاجه، و خرجت حكمت من المكتب...
جلست ليل و قالت انت بتعامل الست كدا ليه؟
-عادي مش طايقهم
تنهدت ليل و قالت دا شغل يا جاسر و بعدين مش طايقهم الست شكلها محترم...
زفر جاسر بضيق سامي العراقي يبقى اخو مني مرات ابويا، بلس أن جوز مني امي كانت على علاقه به
فأنا مبكرهش في حياتي غيرهم أصلا و طبعا بجانب ابويا و امي
-سامح يا جاسر عشان ترتاح...

تنهد و قال مش قادر و مش هعرف و بعدين انا عملت اللي عليا معاها و وديتها المستشفى...
ابتسمت ليل و قالت كويس ربنا يشفيها...
-ممكن تقعدي من الشغل..
ليل بضيق ليه؟
-عشان انتي حامل و بعدين الحركة مش حلوه في الشهور الأولى...
-انا مرتاحة كدا...
-يا ليل عشان متتعبيش
قامت ليل و طرقت المكتب بكفيها و قالت بضيق عايز تجيب واحدة تفضل داخله خارجه...
تنهد جاسر و قام و قال عادي يعني؟
ليل باقتصاب و نظرت له بجد عادي...

حاوط خصرها و قربها منه و قال اهاا مش هخونك متخافيش...
ليل بعصبية و انت بتفكر تخوني...
-يعني هيكون بحبك اوي كدا و هروح اخونك مش منطق يعني...
-بتحبني قد ايه؟
جاسر بتفكر مش عارف بس بحبك اكتر من ايه حاجه في حياتي...
ابتسمت ليل و قالت و انا بحبك بس خايفه نسيب بعض هو انت ممكن تسيبني...
-لا و بعدين خايفه ازاي ما انتي حامل بابني يعني هنفضل مرتبطين ببعض
-يعني اللي هيربطني بيك هو ابنك؟

ابتسم و قال انتي عايزة ايه اكتر من كدا، نظرت له بحزن و ابتعدت عنه و أدارت جسدها و قالت مش عايزة...
عناقها من الخلف و قال قلبي هيفضل متعلق بيكي لآخر العمر...
ابتسمت و قالت هو انت بتحبني بجد؟
-مش باين؟!
تنهدت ليل و قالت خايفه أكون بحلم حلم جميل و بعدين اصحى، خايفه يكون حبك ليا ينتهي
-ينتهي.؟!
التفت له و قالت انا مقتنعة أن كل حاجه في حياتنا ليها نهاية...
-هو الحب لي نهاية...

-لا، بس ممكن يختفي، تعرف ان نفسي تفضل تحبني لحد بعد ما اموت يعني متنسنيش و تروح تتجوز...
جاسر بعد عنها و قال بضيق روحي على المكتب...
ليل بدهشة في ايه؟
جاسر بعصبية اتفضلي...
-هو انا عملت ايه يا جاسر؟
-بلاش تجيبي سيرة الموت تاني...
ليل نظرت له بحزن و قالت طيب
-هتروحي بدري انهاردة عشان انا عندي شغل كتير...
-طب ما انا ممكن أفضل معاك...
-لا يا ليل هتروحي عشان ترتاحي، زفرت ليل بضيق و قالت انا زعلت...
-ماشي...

تأوهت ليل بألم و قالت الحقني يا جاسر اهااا، اقترب منها و قال بقلق و خوف مالك؟
-شيلني...
-ايه؟
ليل بألم اهااا شليني بقا، ، تنهد جاسر و حملها و وضعها على الاريكة و قال مالك؟
-مفيش حاجه...
-هزعلك على فكرة، عقدت ذراعها حول عنقه و اقتربت منه و وضعت قبله على شفتيه و قالت زعلني...
حدق بعينها التي اذبته بعشقها و قال ليل...
-نعم؟
-احنا في الشركة، ابتسمت ليل قائلة قول لنفسك...

-ما هو انتي متقعدش تبوسي فيا و بعدين تقوليلي قول لنفسك...
ليل بخجل انا بتكسف على فكرة...
-لا واضح...
ابتسمت ليل و قالت طب هستناك و نروح مع بعض...
-ماشي يا ليل، قبلته مره أخرى و قالت انا هخرج بقا...
-لا خليكي هنا..؟
-ما انت عندك شغل...
-خليكي معايا...
ابتسمت ليل و قال ماشي يا حبيبي...

مر يومين و ظهرت نتيجة التحليل و كانت كما توقع، أخذها جاسر و ذهب إلى منزل صبري طرق الباب و انتظر إلى أن فتح له و قال جاسر بيه اتفضل...
-لا تعالي أنت معايا...
صبري مستغرب و نزل معاه، جاسر ركب العربية و صبري ركب جانبه، و كانت وراهم عربية حراسه
وصل جاسر إلى منطقة مجهورة و صف سيارته
صبري بقلق هو احنا وقفنا هنا ليه؟
-انزل...
نزل جاسر، و صبري اول ما نزل تلقى لكمه بوجه
جاسر بعصبية مين أهلها؟

صبري بتوتر انت بتتكلم علي مين..؟
اخرج جاسر الورق و قال التحليل دا بيثبت انك مش ابوها...
صبري بصدمة ليل بنتي...
جاسر بغضب إشارة واحدة بس و هخليهم يقتلوك، ليل تبقى مين؟ خطفتها ازاي
صبري فضل ساكت، أشار جاسر لهم و انهالوا بالضرب عليه
بصق الدماء من فمه و قال خلاص هتكلم...
تنهد جاسر و قال انطق...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة