قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية طريق الهلاك للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والعشرون

رواية طريق الهلاك للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والعشرون

رواية طريق الهلاك للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والعشرون

إيلاف قامت مفزوعة من نومها على صوت ضرب نار...
إيلاف حطت ايديها على ودانها بفزع، دارك صحى بسبب إيلاف و بصلها لقاها بترتعش و حاطة ايدها على ودانها بخوف.
دارك قام بسرعة و شد إيلاف لحضنه.
إيلاف(بدموع): أبعد عني.
دارك: طب فهميني حصل ايه؟
إيلاف(بدموع): مفيش مجرد كابوس وسع.
إيلاف بِعدت عن دارك اللي بصلها بقلق على حالتها، إيلاف دخلت الحمام و حاولت تكتم صوت عياطها.

إيلاف بدأت تغسل وشها كذا مرة و في كل مرة تزيد دموعها على خدها...
الباب خبط، دارك فتح باب الحمام و بص لإيلاف اللي بِعدت عينيها بعيد عنه.
دارك: ممكن أعرف حلمتي بإيه؟
إيلاف: ملكش الحق.
إيلاف سابت دارك و راحت ناحية السرير بدأت تنام، دارك جه و نام علي الناحية التانية.
إيلاف فضلت صاحية معرفتش تنام و بدأت تتقلب كل شوية في السرير.
دارك: خايفة تنامي؟
إيلاف: لا مش بخاف.

دارك نام على جمبه و بقى وشه في وش إيلاف و حط كف ايده على خدها.
دارك: بس عينيكي بتقول كلام غير.
إيلاف: المشكلة في عينيك بقى...
دارك: و تفتكري أنا هصدق ايه، عينيكي و لا كلامك؟!
إيلاف لا رد.
دارك: عايزة تنامي؟
إيلاف: اه.
دارك قرب من إيلاف و شدها لحضنه و حاوطها بايده، دارك شبك صوابع ايده بايد إيلاف.
إيلاف(بملل): و هي دي طريقة للنوم!
دارك(بهمس): جربي كدة.

إيلاف غمضت عينيها و مر قدامها حادثة عائلتها ضغطت على ايد دارك جامد.
دارك(بهمس): فاكرة أول مرة شوفتك فيها كان باين عليكي القوة عينيكي اتحدتني، فين إيلاف اللي مش بتسمح لأي حد يتجاوز حدوده!
دارك(بهمس): و مش مجرد ذكرى أو حلم هيضعفوا الدكتورة إيلاف.
دارك(بهمس): غمضي عينك و فكري في شيء جميل.
إيلاف غمضت عينيها تاني و بدأت تحاول تنام لغاية ما نامت من غير كوابيس و لا أحلام.

بعد عدة ساعات، إيلاف بدأت تفتح عينيها لقت دارك واقف قدامها بيعدل قميصه قدام المراية.
إيلاف: أنت رايح فين؟
دارك: هروح مشوار و اجي.
إيلاف: أيوه فين؟
دارك: مش مهم تعرفي.
دارك قعد جمب إيلاف على السرير.
دارك: حاسة بإيه دلوقتي؟
إيلاف: احسن.
دارك: طب يلا قومي غيري هدومك.
إيلاف قامت من على السرير و خدت الهدوم اللي جابتها ميرنا و دخلت الحمام بدأت تغير هدومها.

إيلاف لبست جيبة جينز قصيرة لغاية الركبة و فوقها تي شيرت بنص كم باللون الأسود، لبست كوتشي ابيض عالي شوية و عملت شعرها ديل حصان.
إيلاف نزلت هي و دارك لتحت لقت ميرنا في وشها.
ميرنا: كنت لسة هطلع أصحيكوا ايه ده كله نوم!
ميرنا(بهمس): هو جوزك قمر في أي حاجة بيلبسها كدة.
إيلاف: خالو.
إيلاف حضنت إيهاب و باست خده.
أمينة: تعالي يا حبيبتي أنتي و جوزك علشان تأكلوا.

أمينة: اخيرا لقيت حد اتكلم معاه عربي بدل العفريتة دي.
إيلاف: يا جميلة.
إيلاف باست خد أمينة، الكل قعد على السفرة و بدأوا يفطروا مع بعض.
إيهاب: خلص فطارك و تعالى نقعد في الجنينة عايزك.
دارك: عندي مشوار مهم لازم اعمله علشان ارجع اللي اتسرق مني و لازم أقابل حد هنا.
إيهاب: أنا بمثابة حماك و المفروض لما اطلب طلب يتنفذ.
أمينة: طب يظبط أموره بس يا إيهاب متبقاش كدة بقى.
ميرنا: كويس انا هأخد إيلاف و نتسوق شوية.

دارك: لا.
ميرنا: افندم!
دارك: بلاش إيلاف الزيارة التانية إن شاء الله لكن حاليا انا جاي امريكا اخلص ورق و هأخد إيلاف و نسافر.
إيهاب: خلي بالك مش مرتاحلك.
إيلاف: سيبه براحته يا خالو.
دارك قام وقف و باس رأس إيلاف و مال على ودنها و اتكلم بصوت واطي هي بس اللي سمعته.
دارك: أجي الأقياكي في البيت إياكي تخرجي يا إيلاف.
إيلاف(بهمس، برفعة حاجب): و لو خرجت؟
دارك(بابتسامة مستفزة): أعمليها و أنتي تعرفي.

دارك باس إيلاف على خدها و سابهم و مشي.
أمينة: واضح عليه بيحبك.
إيهاب: بارد.
إيلاف(بضحك): عندك حق يا خالو.
إيهاب: بتتعاملي معاه ازاي ده البرود بيمشي في دمه.
إيهاب: وقعتي عليه منين؟
إيلاف: قدري.
ميرنا: احكيلنا عن اول لقاء بينكم.
إيهاب: احكيلي بقى ازاي تتجوزي و انا معرفش ايه مش قد المقام يا بنت صبا!
إيلاف: ظروف يا خالو.
إيلاف: و كمان اضطرينا نتجوز بسرعة علشان خاطر حازم انت عارفه المجنون ده.

أمينة: حد ميعرفش حازم ربنا ينتقم من أمه.
ميرنا: هتيجي نتسوق.
إيلاف: اكيد بس شوية كدة.
إيلاف(بابتسامة): واحشني اوي.
عند دارك.
دارك وقف عمل مكالمة من تليفون الشارع.
دارك(بالانجليزية): م أ ي ك ر ا.
رائد(بفرحة، بالانجليزية): أنت هنا؟
دارك(بالانجليزية): عايز عربية في.
رائد(بالانجليزية): تمام.
عدت فترة بسيطة و كان رائد بعربيته قدام دارك، رائد نزل و جري حضن دارك.
دارك(بضيق): وسع كدة ده هما يومين.
رائد: اركب اركب.

دارك ركب مع رائد اللي بدأ يسوق ناحية الباقي.
رائد: إيلاف فين؟
دارك: في مكان أمن.
رائد: هنا؟
دارك: اه.
رائد وقف قدام العمارة اللي الشباب ساكنين فيها، الاتنين طلعوا ناحية الشقة.
طاهر(بابتسامة): دارك.
ريان: اخيرا رجعت.
كمال: حمدلله علي سلامتك يا بطل.
جوليا جريت ناحية دارك و حضنته.
طاهر(بضيق): اومال فين الرخامة؟
اصلي: فين إيلاف؟
طاهر: ما هي دي الرخامة.
دارك: إيلاف كويسة.
جوليا: اومال مجتش معاك ليه؟

دارك: سيبتها مع خالها شوية.
ريان: طب ده مش خطر عليها؟
دارك: لا أكيد مش خطر عليها لأن احنا بس اللي عارفين.
أصلي: هنفضل هنا كتير!
دارك: مقابلة جاك امتى؟
كمال: بكرة.
دارك: طيب و انا عايز الشباب اللي سرقوني امبارح.
رائد(بضحك): و هو حد قدر يسرقك!
دارك(بضيق): كان لازم اسيبهم يسرقوني علشان الظابط ميأخدش باله و لا تحصل مشكلة.
طاهر: و هو مسدسك بيعمل معاك ايه؟!
دارك(ببرود): شايفكم واخدين عليا أوي.

طاهر: بقولك يا جوليا ما تعمليلي عصير.
رائد: كنت عايز اناقشك في موضوع غاية الاهمية يا ريان يلا بينا يا فتى.
كمال: سيبك من العيال دي ما تحكي ايه اللي حصل.

دارك: إيلاف إيلاف.
إيلاف فتحت عينيها و بصت لدارك.
دارك: يلا لازم نتحرك.
دارك مسك إيد إيلاف و خرجوا بره القطر و ركبوا تاكسي و وصلوا لمحطة قطر تانية و ركبوا القطر و بعد فترة وصلوا لأمريكا.
إيلاف(بوجع): حد يسافر لامريكا بقطر!
دارك: كنا هنلفت الأنظار لينا يلا.
إيلاف: أه يا جسمي كله.
دارك: شدي حيلك كدة لسة فاضل.
إيلاف(بضيق): لسة تاني!
دارك: لو عايزاني أشيلك معنديش مانع.
إيلاف لا رد.
دارك: ها؟

إيلاف بِعدت عنه بسرعة و بصتله بضيق.
إيلاف: أنت عايز دلوقتي؟
دارك: انا مش عايز أنتي اللي عايزة.
دارك لمح ظابط شرطي مسك ايد إيلاف ناحية طريق ضلمة و فيه ضوء بسيط جدا.
إيلاف(بخفوت): احنا جايين نعمل ايه هنا؟
دارك: هغتصبك امشي يا إيلاف قدامي.
إيلاف و دارك كانوا ماشين فجأة في شخصين ظهروا قدام دارك و إيلاف.
إيلاف(بخضة): دارك.
دارك وقف قدام إيلاف، إيلاف مسكت في ايده.
إيلاف(بهمس): تعالى نمشي.

شخص(بالانجليزية): كل حاجة معاك طلعها بهدوء.
دارك بص وراه و بعدها بص لشخص اللي قدامه و رفع ايده قدامه.
دارك(بالانجليزية): مش معايا.
شخص2(بالانجليزية): يبقى حبيبتك من نصيبنا الليلة دي.
دارك فتح شنطة ضهره و طلع موبايله و محفظته و رمتهم في الأرض.
دارك(بالانجليزية): تقدروا تمشوا دلوقتي.
في شخص منهم طلع سكينة حادة و حطها في وش دارك، إيلاف ضغطت على كتف دارك جامد.
شخص2(بالانجليزية): لكن حبيبتك عجبتني.

دارك(بالانجليزية): قدامك كل حاجة تقدر تأخدها.
شخص(بالانجليزية): مش هو قالك انها عجبتنا.
دارك طلع من ورا ضهره مسدسه و ضرب نار جمب رجلهم.
دارك(بالانجليزية): الطلقة التانية هتكون في رأسك.
خدوا محفظة و موبايل دارك و طلعوا يجروا، دارك مسك ايد إيلاف و كان لسة هيجري.
ظابط(بالانجليزية): اقف مكانك.
دارك(بضيق): ايه المصايب دي!
دارك رمى سلاحه على الارض و رفع ايده و قرب من الظابط بهدوء.

ظابط(بالانجليزية): وريني بطاقتك.
دارك مسك ايد الظابط و تناها لورا ضهرها، الظابط ضرب دارك في رجله و لف ضربه بوكس في وشه.
الاتنين بدأوا يضربوا بعض، إيلاف كانت واقفة مصدومة و حاطة ايديه على بوقها بخوف على دارك.
دارك مسك رأس الظابط و لفها أدى لكسر رقبته. الظابط وقع في الأرض و كذلك دارك اللي غمض عيونه بتعب.
إيلاف(بخضة): دارك.
إيلاف(بدموع): دارك فتح عينك.

كمال: طب ما الظابط كدة شاف وش إيلاف.
دارك: لسة فترة على ما يفوق و يتكلم و يعترف يعني.
دارك: دلوقتي عايز اخد حقي من الشباب البايظة بتوع امبارح دول.
طاهر: طيب يلا بينا.
دارك: ابحثلي عنهم يا رائد.
رائد: حاضر.
كمال: ستيفان اتعرض ليك؟
دارك: الطرد وصلكم؟
طاهر: أيوه.
دارك: كويس عايزك تبعته لمصر.
دارك: فين مالك؟
كمال: مع ألبرتو.
دارك: طيب.
دارك: ماركوس في أي أخبار عنه؟
كمال: جوليا خدي أصلي و ادخلوا جوا.

طاهر: ماركوس بيشتغل مع ستيفان و جين.
دارك(ببرود): يعني هما عارفين إني دارك!
كمال: اه.
دارك(ببرود): و مع ذلك لعبوا معايا!
دارك: تمام حلو جدا يستحملوا.
دارك: ريان.
ريان: نعم؟
دارك: عايزك النهاردة تبعت حملة على قصر ستيفان عايزهم رماد الليلة.
ريان: تمام.
ريان سابهم و خرح بره الشقة، دارك بدأ يشتغل مع الشباب شوية.

-في مكان تاني...
عند حازم.
حازم كان قاعد قدام شغف و بيهز رجله بعصبية.
حازم: يعني إيه مش عايزة تروحي معايا؟
شغف: قولت هروح مع بابا.
حازم(ببرود): شغف.
شغف: ايه؟
حازم: قدامي على البيت.
شغف: لا هروح مع بابا عندًا فيك.
حازم: طيب يا حبيبتي اختارتي.
حازم شال شغف على كتفه و خرج بره المكتب.
شغف(بصوت عالي): الحقوني.
ادهم: ابن المجنونة ده بيعمل ايه؟!
سراج: بتعمل ايه يا حازم؟
شغف: بابا متسبنيش.

حازم: لو سمحت يا سراج بيه أنا هعرف كويس أتعامل مع بنت حضرتك.
حازم: مش انت جوزتهالي انا حر بقى.
حازم خرج بره المبنى و ركب شغف في عربيته و لف بسرعة ركب و ساق قبل ما شغف تنزل.
شغف: يا حقير استغلتني.
حازم لا رد.
حازم وقف قدام الفيلا بتاعته و نزل فتح باب العربية لشغف.
حازم: انزلي.
شغف: مش نازلة.
حازم(بحدة): شغف متعصبنيش منك يا شغف.
شغف: اللي عندك اعمله.
حازم(بحدة): شغف.

شغف بصت لحازم بضيق و نزلت من العربية، حازم مسكها من دراعها و دخلها الفيلا.
حازم: مهرة يا مهرة.
مهرة: نعم يا بيه.
حازم: شغف هانم مراتي.
مهرة: نورتي بيتك يا ست شغف.
بهيرة(بحدة): مرات مين يا حازم؟
حازم: مراتي يا بهيرة هانم.
بهيرة(بحدة): علي جثتي ده يحصل جايبلي واحدة من الشارع و تقولي مراتي.
شغف بصت لحازم بحزن و كانت هتمشي، حازم مسك ايد شغف و شدها ناحيته...
حازم: مراتي مقامها من مقامي يا بهيرة هانم عن اذنك.

حازم مسك ايد شغف و طلع لأوضته و قفل الباب وراه، شغف ودت ضهرها لحازم و حاولت تمنع دموعها.
شغف: عايزة امشي من هنا.
حازم: للاسف مش هينفع لفترة مؤقتة.
حازم قرب من شغف و حضنها من ضهرها و باس رقبتها بهدوء، شغف عيطت.
حازم: بتعيطي ليه دلوقتي؟
شغف: انت بتكرهني مش كدة؟
حازم: لا.
شغف(بدموع): اومال؟
حازم: سمعتي عن الحب قبل كدة؟
شغف: عشت الحب معاك انت.

حازم: اه انا بحبك يا شغف بس للاسف يا شغف مصدوم، مصدوم من فكرة أني كنت لعبة بتحركيها انتي و والدك براحتكم مش قادر اسامح.
حازم: بس اللي متأكد منه أنه هيجي الوقت اللي هقدر فيه احبك بشكل صحيح.
حازم باس رأس شغف و مسح دموعه بايده.
حازم: خليكي هنا متخرجيش بره الاوضة دي لغاية ما اجيلك هروح مشوار مهم و اجي.
حازم ساب شغف و خرج بره اوضته، بهيرة مسكته بغضب من دراعه.
بهيرة: الجربوعة بتعمل ايه فوق؟

حازم: قاعدة في أوضة جوزها.
بهيرة: حازم متخلنيش اندم إني سيبتك براحتك.
حازم: بهيرة هانم دي مراتي و مش هتخلي عنها.
بهيرة: اتجوزتها ليه بالسرعة دي بتداري علي خيبة عملتها؟
حازم: مسمحلكيش.
حازم بِعد عن بهيرة و خرج بره البيت و ركب عربيته و مشي.

سراج: شغف أنا عارف انها ضعيفة و دخلت كلية الشرطة إرضاءًا ليا و انا اللي دمرتها لما استخدمت مركزي و شغلتها في المخابرات و ساعدتها رغم عدم قدرتها الكافية.
سراج: بس كان عندي امل و لو بسيط.
سراج: أنا و والدتها منفصلين والدتها عاشت بره مصر و انا كنت دايما مشغول بالشغل.
سراج: اتقدم واحد علشان يخطبها حب ضعفها.
سراج: بس شغف مكنتش قادرة تعيش معاه.

سراج: و الحكاية كلها طلعت أنه كان متراهن مع صحابه أن شغف تبقى ليه.
سراج: نفسية شغف تعبت و شخصيتها ضعفت اكتر و والدتها مكنتش موجودة تاخد بالها منها و انا مكنتش عارف احتويها بسبب مشاغلي.
سراج: الشخص ده بقى خوف و ضعف شغف هوسه بيتسلى بخوفها.
سراج: كل فترة بيخوفها هو و صحابه مستمتعين باللي بيحصل ليها.
سراج: للأسف مفيش ولا دليل يدينهم على ده.
سراج: انا خايف علي شغف أوي.
حازم: سراج بيه عايز اطلب منك طلب.

سراج: قول.
حازم: عايز اتجوز شغف...
سراج: بس.
حازم: انت عارف إني بحبها و عمري ما هأذيها.
حازم: هيبقى صعب الحياة بينا في الاول بس صدقني هحميها بروحي.
حازم: و كمان علشان اوقف ال عند حده.
سراج: طب و اهلك؟
حازم: مش مهم.
سراج(بتفكير): بس.
حازم: على بركة الله.

حازم وقف قدام شركة كبيرة و نزل من العربية.
حازم: لو سمحت عزم بيه موجود.
موظفة: مين يا فندم؟
حازم: الظابط حازم.
حازم دخل علطول مكتب عزم من غير اي إجراءات كبقية الأفراد.
عزم: مين؟
حازم طلع مسدسه من ورا ضهره و حطه في وش عزم.
عزم(بخوف): في ايه؟
حازم: إنا ابقي زوج شغف.
حازم: و جاي ابلغك رسالة.
حازم مسك عزم من هدومه و شده ناحيته.
حازم(بحدة): مجرد التفكير في شغف من دلوقتي هتبقى كتبت الموت علي نفسك.

حازم زق عزم على الحيطة اللي وراه و ضرب نار جمب رجله و سابه و خرج بره الشركة كلها.

-في مكان تاني...
عند إيلاف.
إيلاف: يا ميرنا خلاص مش هنشتري حاجة تاني.
ميرنا: لا طبعا لازم لما ترجعي بيتك يكون معاكي هدايا مني تفتكريني بيها يا عالم امتى هنشوف بعض تاني.
ميرنا: بقالنا سنين مشوفناش بعض.
ميرنا: بس بالرغم من ده عمرك ما سيبتيني لحظة كنتي دايما بتطمني عليا و تسمعي مشاكلي و عمرك ما اشتكيتي مني.
ميرنا: انتي دايما الافضل في كل شيء.
ميرنا(بغمزة): حتى في اختيار زوجك.

إيلاف: اممممم حاسة كدة عينك منه.
ميرنا(بصدمة): انا!؟
إيلاف ضحكت و شربت من العصير اللي قدامها و بصت حواليها و اتنهدت بعمق.
ميرنا: امتى ناوية تجيبي بيبي؟
إيلاف(بصدمة): ايه! قولتي ايه؟
ميرنا: قولت امتى ناوية تجيبي بيبي و لا ناوية تأجلي الخلفة!؟!
ميرنا: عايزة اشيل بيبي كدة جميل طالع لأمه او لابوه ايهما اقرب.
ميرنا(بحماس): هيبقى لطيف أوي.
إيلاف: هدخل الحمام بطني قلبت.

إيلاف سابت ميرنا و جريت على الحمام و بدأت تغسل وشها كذا مرة كانت بتهرب من سؤال ميرنا.
إيلاف خرجت لكنها خبطت في شخص.
شخص(بالانجليزية): انا آسف انا فعلا آسف مكنش قصدي.
إيلاف(بالانجليزية): و لا يهمك عن اذنك.
إيلاف رجعت تاني لميرنا و قعدت تاني و الاتنين بدأوا يتكلموا في مواضيع مختلفة، طلبوا أكل و قعدوا يأكلوا و قضوا وقت طويل مع بعض.
ميرنا(بفرحة): كانت احلي خروجة من احلي بنت عمة في الدنيا.

ميرنا باست خد إيلاف كتير و إيلاف قعدت تضحك عليها، حطوا الشنط في العربية و ميرنا بدأت تسوق ناحية البيت.
تليفون ميرنا رن، الخط اتفتح.
ميرنا(بالانجليزية): أهلا لورين.
لورين(بالانجليزية): انا في مشكلة يا ميرنا ممكن تيجي؟
ميرنا(بالانجليزية): ايه هي المشكلة؟ ابعتي العنوان؟
لورين(بالانجليزية): صاحب الملهى مش عايزني أمشي و مش عايز يوديني الحساب.
ميرنا(بالانجليزية): الخنزير ده مش بيحرم.
ميرنا(بالانجليزية): جاية.

إيلاف: في ايه؟
ميرنا: واحدة صاحبتي في مشكلة هرجعك البيت و.
إيلاف: لا هأجي معاكي طبعا.
إيلاف: بس حصل ايه فهميني؟
ميرنا: لورين بتشغل في ملهى ليلي و.
إيلاف بصت لميرنا، ميرنا بصت قدامها و بعدها بصت لإيلاف.
ميرنا: متخافيش بتشغل بشرف بتفتح بس.
إيلاف(بسخرية): ميرنا و هو ده شغل بشرف! إيلاف: هتساعديها المرة دي بس و المرة الجاية هتقطعي علاقتك بيها اصلا.
إيلاف: كملي.

ميرنا: عايزها تشتغل لساعات إضافية و هي رافضة و عايزة تروح لان الوقت متأخر.
ميرنا: و علفكرة هي بتشتغل كدة مؤقتا بتجمع فلوس وبتدور على شغل تاني شريف.
ميرنا وقفت قدام ملهى ليلي، إيلاف بصت لميرنا و فتحت باب العربية و نزلت بصت قدامها.
إيلاف(بضيق): عارفة إني بكره الاماكن دي.
ميرنا: عارفة علشان كدة قولتك اوصلك.
إيلاف: و هو هينفع تتصرفي بنفسك!

إيلاف و ميرنا دخلوا الملهى الليلي كانت لورين بتتخانق مع صاحب الملهى.
لورين(بحدة، بالانجليزية): قولتلك خلصت ساعات شغلي مش مضطرة أشتغل تاني.
صاحب الملهى(بالانجليزية): لا إما الشغل لا إما مش عايز اشوف وشك هنا تاني...
إيلاف مسكت ايد الراجل من على هدوم لورين.
إيلاف(بالانجليزية، بحدة): ايدك.
إيلاف زقت ايد الراجل بعيد عن لورين اللي مسكت في ايد ميرنا.

ميرنا(بالانجليزية): متخافيش دي بنت عمتي اللي كلمتك عنها كتير...
لورين(بالانجليزية): مستر تشارلي سيبني امشي أنا مش عايزة اشتغل ساعات اضافية.
تشارلي(بالانجليزية): و انا عندي شغل و الطلب بيكون انتي بالاسم.
إيلاف(بالانجليزية): مفيش شغل.
إيلاف(بالانجليزية): يلا يا بنات.
تشارلي(بالانجليزية): مفيش خروج من هنا.
تشارلي(بالانجليزية): بدل ما يبقى عندي واحدة هيبقى عندي تلاتة الليلة دي.

إيلاف مسكت الازازة اللي كانت في ايد تشارلي و ضربته على رأسه بيها.
في راجلين جم ناحية إيلاف، إيلاف بدأت تضرب واحد منهم و التاني زق إيلاف على الأرض رأسها اتخبطت.
إيلاف(بوجع): مش قولتلك الأماكن دي مبحبهاش.
إيلاف كعبلت شخص من الاتنين و قامت وقفت بمساعدة ميرنا و لورين.
إيلاف بدأت تضرب الشخص التاني.
لورين(بالانجليزية): روك.
لورين(بالانجليزية): آرني متعملوش كدة.

إيلاف(بالانجليزية): و هما الخنازير بتسمع يا بنتي.
آرني مسك إيلاف رفعها لفوق و رماها على الأرض، إيلاف قعدت تكح و نزلت دم من بوقها.
تشارلي(بغضب): خدوهم من هنا.
ميرنا قومت إيلاف من على الأرض.
لورين(بالانجليزية): آرني إياك تعمل كدة.
لورين(بانفعال، بالانجليزية): مش عايزة اشتغل هنا تاني خلاص خلاص.
إيلاف(بصدمة): دارك!
ميرنا(بفرحة، بصوت عالي): را.
إيلاف حطت ايديها على بوق ميرنا و شدتها بعيد و شدت معاها لورين...

ميرنا: نناديه ا.
إيلاف(بالانجليزية): اجروا.
التلت بنت بدأوا يجروا تحت استغراب ميرنا من تصرف إيلاف و آرني و روك وراهم.
دارك(ببرود): هما دول.
كمال و رائد قربوا من الشابين اللي اتعرضوا لدارك و بدأوا يضربوهم تحت صدمتهم.
دارك طلع مسدسه و ضرب عليهم نار.
تشارلي(بصوت عالي، بالانجليزية): آرني روك.

آرني و روك جم ناحية تشارلي اللي شاور على دارك و الباقي أول ما روك مشي ناحية دارك وقع مرمي في الأرض بسبب الطلقة اللي خدها من مسدس دارك و كان نصيب آرني زيه.
لورين(بالانجليزية، و هي بتنهج): مشيوا.
إيلاف(بالانجليزية): لازم نخرج من المكان المقرف ده.
إيلاف بدأت تبص حواليها بحذر و حمدت ربنا أنها ملقتش دارك.

إيلاف خرجت بسرعة هي و ميرنا و لورين و كانوا لسة هيركبوا العربية، في نفس اللحظة كان رائد بيجيب العربية و الشباب بتركب.
دارك(بحدة): إيلاف.
إيلاف(بخفوت): ميرنا اللي انا سمعته صح؟
ميرنا: أيوه رائف وراكي.
إيلاف حطت ايديها على وشها و لفت ببطء ناحية دارك، دارك مشي ناحيتها و شدها من دراعها بعنف.
دارك(بغضب): مش قولتلك م.
كمال: دارك ماركوس هنا.

في أقل من لحظة كان الكل متحاوط من رجالة ماركوس و موجهين مسدساتهم ناحية الكل...
دارك حمى إيلاف بجسمه و حاوطها بايده...
ماركوس(بالانجليزية): أظن أنك منفذتش مهمتك.
ماركوس وجه مسدسه ناحية إيلاف اللي بصت لدارك و غمضت عينيها بخوف.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة