قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع والثلاثون

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع والثلاثون

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع والثلاثون

حياة قامت و قفت قدام ليث.
حياة: خد.
ليث: ايه ده؟
حياة: شوف و انت تعرف.
ليث مسك اللي في ايد حياة و شافه و بعد شوية.
ليث بص ل حياة بصدمة و حياة بصتله بترقب لردة فعله.
ليث: حياة انتي مدركة للي انتي عملتيه.
حياة: ايوه علشان كدة طلبت منك الاوراق. عملت كل حاجة و خلاص.
ليث: يا هبلة انتي مجنونة و لا شكلك كدة. انا مش عايز فلوسك.
حياة(برفعة حاجب): فلوسك؟! فلوسي يا عم هي فلوسك.
ليث: و انا مش محتاج لفلوسك.

حياة: طب يا عم عندي قكرة خد فلوسي شغلهم معاك و الارباح قسمهم و حطهم في البنك باسمي انا و اخواتي.
ليث: بس.
حياة: خلاص بقي. و كمان انا زعلانة منك.
حياة: يلا باي.
حياة كانت هتمشي بس ليث مسكها بسرعة.
ليث: ليه بس؟
حياة(بتريقة): كدة انتي اكدتي انك مش واثقة فيا.
ليث: آسف.
حياة: اعمل ايه بأسفك مش فاهمة انا.
ليث: خلاص بقي يا ستي. و كمان يعني.
حياة: ايه؟
ليث: في مفأجاة عاملها ليكي بعد كتب كتاب الكل.
حياة: عاملي ايه؟

ليث: لا مفأجاة. تعالي بقي ننزل نتغدي في اي مكان.
حياة: طيب اشطا يلا.
ليث خد حياة و خرجوا من الشركة و راحوا لمطعم و بدأوا يأكلوا و مبسوطين اوي.
ليث: بقولك.
حياة: نعم.
ليث: كتب كتاب فردوس و فهد بكرة.
حياة: اممم بس كدة ناقص حاجات كتير.
ليث: لا متخافيش هظبط كل حاجة.
حياة: طيب.
ليث: و بعده بيوم فتون و فريد و لا نازلي و كريم.
حياة: لا كدة كتير.
ليث: حد يقول للافراح لا.
حياة: طيب. و امتي حاتم و تالا؟

ليث: بعديهم بيوم برضو. هيبقي الفاصل يوم واحد بس، و بعديهم.
حياة: ايه ده ايه ايه الكل بيتجوز في مين كمان.
ليث: هسافر انا و انتي.
حياة(بفرحة): بجد انا و انت لوحدينا؟
ليث: ايوه يا ستي لوحدينا.
حياة: هيييييييي بحبك اوي.
ليث: و انا كمان. و هنقعد شهر و هنرجع علي فرح الكل.
حياة: بحببببببببببببببك.
ليث: يا مجنونة.

تسريع بسيط للأحداث.
-عدي يوم و نص. و جه يوم كتب كتاب فهد و فردوس.
في الصباح الباكر.
ليث(بصوت عالي): حياااااااة.
حياة(بخضة): ايه في ايه؟
ليث: ايه انتي يا بنتي بتنامي كتير ايه ده؟
حياة: ايه الكدب ده يا عم. عايز ايه بقي؟
ليث: نسيتي النهاردة كتب كتاب فردوس.
حياة: طاه هقوم اهو.
حياة كملت نوم تاني و ليث قبل ما ينزل راح يشوفها لقاها نامت تاني.
ليث(بنفاذ صبر): حياااااة.
حياة: قومت اهو قومت.

حياة قامت و دخلت الحمام خدت دوش يفوقها و خرجت لبست و نزلت ورا ليث.
حياة: صباح الخير.
الكل: صباح النور.
ليث: مدام هند جاية كل الستات تقعد هنا براحتها. و انا و الشباب هنروح مشوار و نرجع يلا باي.
ليث مشي و الستات قعدت تتكلم.
حياة: يا واد يا مكسوف انت.
فردوس(باحراج): بس بقي يا بت.
حياة: و افرحي يا عروسة انا العريس يا عروسة يا عروسة.
نازلي: ده مجرد كتبت كتاب مش فرح يعني.
حور: انتي هتبقي عروسة يا فردوس.

فردوس: عقبالك يا روحي.
صفاء: يلا يا حبيبتي الفستان جه.
فردوس: لسه بدري لسة فاضل ساعة كاملة.
تالا: طب تعالي بس نجرب.
صفاء: انتي ايه اللي نيمك لغاية دلوقتي يا حياة.
حياة: و الله ما اعرف.
صفاء: لتكوني حامل.
حياة(بفزع): ايه لا يا طنط حامل ايه بس. هو نوم يعني حمل لا طبعا.
تالا: مالك يا بنتي اتفزعتي ليه؟
حياة(بتوتر): لا مفيش.
هند: مساء الخير.
الكل: مساء النور.
فتون: كلب البحر اللي مبتسألش.
حياة: قلبي عاملة ايه؟

فتون: طب مش هنطلع نلبس و لا انتوا مستنين ايه؟
نازلي: لا يلا نطلع يلا.
و كل البنات طلعوا مع فردوس. و بدأوا يجهزوا و يلبسوا.
حياة: طالعة قمر اوي بسم الله ما شاء الله.
نازلي: طب و انا يا ست حياة.
حياة: قمر قمر قمر...
نازلي: بس بقي بتكسف...
حور: حياة حياة.
حياة: نعم يا قلبي.
حور: حطيلي روچ زيكوا...
تالا(بضحك): عرفتي الروچ يا طفلة.
حياة: تعالي يا حبيبتي احطلك. تعالي اقفي علي السرير هنا قدامي.

حور(بفرحة): هييييييييييي.
و كل البنات لبسوا فساتينهم و مبسوطين.
فردوس لبست فستان منفوش باللون الازرق ب ¾ كم و بسيط و سادة و سيبت شعرها و حطت روچ باللون الاحمر الغامق و لبست صندل باللون الاحمر.
تالا لبست فستان بسيط باللون الاسود في ورود باللون الاحمر سيبت شعرها و الفستان قصير لغاية الركبة و حطت روچ باللون الاحمر و صندل احمر.

نازلي لبست فستان احمر طويل و ليه ديل طويل من ورا و لبست صندل اسود و حطت روچ بسيط.
فتون لبست فستان باللون البنفسجي قصير و فيه حزام باللون الاسود و لبست صندل اسود و حطت روچ هادي جدا.
حياة لبست فستان باللون الابيض قصير لغاية الركبة بحمالة رفيعة و محددها من فوق و نازل بوسع و لبست صندل نبيتي و حطت روچ احمر غامق و سيبت شعرها.
حور لبست فستان هادي باللون الوردي في ابيض و لبست صندل ابيض و سيبت شعرها.

فردوس(بتوتر): شكلي حلو؟
تالا: امشي يا بت زي القمر.
حياة: يلا بينا.
فردوس خرجت و حواليها البنات و نزلوا علي السلالم و كل واحدة لقت حبيبها مستنيها تحت.
حياة: ياض انت اختي دي في عينك...
فهد: في قلبي يا حياة.
فهد: بسم الله ما شاء الله...
كريم: يلا يا جدعان المأذون بره عقبالي يا رب.
الكل ضحك علي كريم و خرجوا.
صفاء: حياة جيبيلي الدواء و النبي من اوضتي. علشان حاسة اني تعبانة شوية.
حياة: حاضر يا طنط.

حياة طلعت بسرعة لاوضة صفاء و جابت الدواء و خرجت لسة هتنزل علي السلالم لقت حد بيمكسها من خصرها و بيشدها معاه لاوضة من الاوض.
حياة(بخضة): حرام عليك يا ليث، خضتني.
ليث: وحشتيني.
حياة: حرام عليك لسة شيفاك من ساعة و نص.
ليث باس رأسها و بعدين خدها.
ليث: لما اقولك وحشتيني قولي و انت كمان.
حياة: طيب يلا بقي ننزل هنتأخر...
ليث: مش مهم بس حضنك لا يقاوم...
حياة(بخجل): ليث يلا بقي...
ليث: طيب لينا يوم. يلا.

حياة و ليث نزلوا و راحوا وقفوا مع الكل.
كانت الحفلة عائلية بس.
فهد: يلا يا مولانا...
المأذون: مالك يا ابني مستعجل علي ايه بس؟
احمد: كدة اخص عليكوا اخص.
فتون: حبيبي اخيرا جيت.
حياة: احنا عملنا حاجة يا ابني...
احمد: ماشي ماشي ليكوا يوم.
احمد: و كمان انت اهبل يا فهد مين وكيلها.
ليث: كنا مستنينك يلا يا احمد.
و بدأوا يكتبوا كتب الكتاب و الكل مبسوط...
كريم: الصراحة يا نازلي مش قادر استحمل.

نازلي: ده هو يوم راحد بس ايه ده؟
كريم: اوف يا رب...
المأذون: بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكم بخير...
فهد(بفرحة): أخيراااااااااااا.
فهد قام و حضن فردوس و باس رأسها و الكل صقف ليهم.
فردوس(بخجل): بس بقي الله.
فهد: قلب فهد و عيونه.
المأذون: عن اذنكوا...
فريد: اتفضل.
كريم: لا استني الصراحة مش قادر اشوف فهد بيتجوز و انا لا استني يا شيخنا.
كريم: يلا جوزني.
نازلي(بصدمة): كريم.

كريم: اخرسي يا بت، يلا يا شيخنا و لا مولانا يلا...
المأذون: طيب.
ليث: متأكد يا كريم؟
كريم: هو الكلام ده فيه هزار.
كريم: تعالي يا احمد.
احمد: مرمطوني معاكوا بقي...
كريم: يا عم هبقي اكرمش في ايدك خمسين جنيه...
الكل قعد يضحك علي جنون كريم. و بدأوا يكتبوا الكتاب...
المأذون: بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكم في خير...
كريم: يا رب الحمد لله حققلي حلمي.
فهد: اتجدعنوا و اعملوا زي كريم.
حاتم: انت شايف كدة؟

فهد: ايوه.
ليث: لا اركن علي جمب انت يا حاتم.
حاتم: و النبي يا ليث و حياة حياة عندك.
حياة: احم احم ايه الاحراج ده؟
ليث: اوف موافقة يا تالا؟
تالا(بعدم فهم): علي ايه؟
حاتم: علي بركة الله.
و بدأوا يكتبوا كتب كتاب حاتم و تالا...
المأذون: موافقة يا عروسة.
فتون: انتي يا بنتي.
تالا: هو في ايه مش فاهمة. هو حاتم قاعد ليه هناك.
محمد: يا نهار اسود، يا بنتي بيكتبوا كتابك موافقة.
تالا(بسرعة): اه.

المأذون: بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكم في خير.
حاتم قام و باس ايد والده و مامته و راح حضن تالا.
تالا(باحراج): ايه ده؟ ازاي تعمل كدة؟
حياة: لا سيبوهالي.
حياة قربت من تالا.
حياة: تالا سمعاني؟
تالا: اه.
حياة: انتي دلوقتي يا حبيبتي كتبوا كتابك يعني بقيتي مرات حاتم.
تالا(بصدمة): هو ده كتب كتاب.
حياة: في ايه يا ليث هي اختك ممسوح عقلها...
محمد: الصبر يا رب.
ليث: ايه يا فريد مش ناوي تعملها...

فريد: لو عمي يسمحلي معنديش مانع...
مأمون: خليكوا في ميعادكوا احسن.
ليث: لا ابوس ايدك انا بقي. انا عايز اسافر انا و البت الغلبانة دي.
هند: خلاص يا حاج.
فتون: بس.
فريد: اخرسي يا بت.
و كتبوا كتب كتاب فريد و فتون.
المأذون: بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكم في خير.
ليث: اخيرا بقي يا ناس.
ليث شد حياة لحضنه و باس رأسها.
حياة: حبيبي انت.
صفاء: ليكوا اوضتكم.
حياة: ايه ده لا مش للدرجة دي يعني.

الكل قعد يتكلم و يهزر...
ادم: كلي جاتوه...
حور: بأكل.
ادم: طيب.
ادهم: نعمان...
نعمان: نعم.
ادهم: انت اكبر مني محتاج منك مساعدة في الدراسة.
نعمان: طيب بما اني اكبر منك...
ادهم: بطل تكبر ياض انت.
نعمان(بخوف مصطنع): تمام يا فندم.
و اتكلموا وضحكوا و يتريقوا و يعملوا كل حاجة، الكل كان مبسوط اوي.
فريد: بصي بقي كلام مع شباب غيري قسما بربي اكسرلك عضمك.

فريد: قبل ما تخرجي تستأذني مني. و لو في مشكلة تتصلي بيا انا اول واحد.
فتون(بصوت عالي نسبيا): الحقوا ده قاعد عمال يحط شروط و قوانين ايه ده.
حاتم: جوزك يا اختي.
فتون: اووووووووووف.
هند: فتون عيب.
فريد: سيبيها يا طنط هي محتاجة اعادة تدوير.
فتون: نينينينينينينينيني.
حاتم: مش قولتلك بركاتك يا ست حياة.
حياة: انا عملت ايه؟ انا برئية يا سيادة القاضي.
ليث: بالستر يا حبيبتي بالستر...
حياة: نينيننينينينيننينييني.

احمد: مش هتباركولي و لا ايه؟
نازلي: خير يا عم.
احمد(بفرحة): هبقي اب.
الكل فرح لاحمد و الكل قام حضنه هو و ياسمين.
فردوس: حقيقي فرحتلك انت و ياسمين جدا.
فهد: اجدعني بقي علشان الكل يفرح لينا زيهم كدة.
فردوس: شايفين بيقول ايه؟
حياة: اه صح متسكتيش ليه.
فردوس: مش هرد عليه اساسا.
كريم: يا واد انت يا جميل.
نازلي: بتعاكس اختي يا زفت انت...
فهد: لا ده مش بيعاكس اختك بس ده بيعاكس مراتي...

كريم: انت اهبل طب ما هي نفس الشخص.
الكل ضحك عليهم.
مأمون: طيب نستأذن احنا.
حاتم: ليث حياة ابوس ايديكوا البت شكلها اتخرست و لا حصلها ايه؟ اتصرفوا.
محمد: هي تالا كدة مش قد المسئولية يلا فاضل شهر مبروك. عقباااااااااااالي.
حياة(بمكر): جميلة جميلة جميلة.
محمد(بحدة خفيفة): حياة.
حياة: ملامحك جميلة و كلك جميلة جميلة جميلة جميلة.
محمد: اه بحسب.
حياة(بضحك): يا الله طلع اللي في بالي حقيقي.

-عائلة مأمون روحوا بيتهم. و بعديهم كريم و مامته.
صفاء: يلا تصبحوا علي خير.
الكل: و انتي من اهله.
فردوس: و انا كمان...
فهد: استني هأجي اودعك.
فردوس: ظريف. غور.
فهد مسك ايد فردوس و طلع علي اوضتها.
فردوس: اوف بقي يا فهد امشي، عايز ايه؟
فهد قرب من فردوس و باس خدها.
فهد: مش عارف الصراحة هستني شهر كامل و هأجي اقولك...
فهد: باي بحبك.
فهد ساب فردوس و مشي.
فردوس(بأبتسامة): و انا كمان.
تحت.

كل واحد طلع علي اوضته ينام. و كل واحد بيفكر في حبيبه و بيبتسم.
حياة: يلا يا ليث الكل طلع احنا هنا بنعمل ايه؟
ليث: هاتي ايدك.
حياة: اتفضل. محسسني بتطلب حتة جاتوه.
ليث مشي و حياة ماشية وراه لغاية ما لقت ليث راح للمكتبه.
ليث: غمضي عينيك.
حياة: اهو.
ليث شال حياة بين ايديه و دخل المكتبة.
حياة(بتوتر): ليث انت ليه شايلني؟
ليث: عادي بس اياكي تفتحي عينيك.
حياة: حاضر.
و بعدين حياة لقت ليث نزلها علي الارض.
حياة: افتح.

ليث: عدي من واحد ل عشرة في سرك و فتحي.
حياة(لنفسها): واحد اتنين تلاتة اربعة خامسة ستة سابعة تمانية تسعة عشرة.
-حياة بدأت تفتح عينيها ببطء و اول ما بصت حواليها اتصدمت و عيونها دمعت.
المكتبة كانت متزيينة و في صور لحياة كتير صور من و هي صغيرة لحد دلوقتي و لقت علبة هدايا كبيرة باللون الاسود و عليها ورود باللون الاحمر و مغلفة بشكل جميل. و اللي صدم حياة اكتر ان ليث راكع قدامها و مد ايده بعلبه في خاتم ماس.

ليث: عارف اني ظلمتك كتير بس ممكن الظلم ده علشان نبقي مع بعض و علشان الاقي فتاة احلامي و علشان نكمل بعض. علشان ارجعلك حقك انتي و اخواتك علشان ربنا يعوضك خير علشان احس بالامان و الاحتواء. انا مش عايزك تزعلي مني لو في يوم اذيتك فيه سواء بالكلام او الافعال انا آسف.

ليث: انا بحبك و هحاول علي قد ما اقدر اخليكي سعيدة و مش عايز اشوف اي دمعة سواء بسببي او بسبب غيري. انا عايز نكمل حياتنا مع بعض و نبنيها صح علي الصدق علي الاخلاص علي الامان علي كل حاجة حلوة عايز بيتنا مستحيل اي حد يقدر يوقعه. و مهما يحصل او هيحصل نفضل مع بعض.
ليث: انا بحبك يا حياة، تقبلي تكوني مراتي قدام الناس كلها و بينا.
ليث: تقبلي؟
حياة(بدموع و فرحة): ايوه.

ليث قام و لبسها الخاتم الماس و حضنها و شالها و لف بيها.
حياة(بدموع): انا بحبك اوي.
ليث: وانا بعشقك.
ليث قرب من حياة و (لخيالكوا).
ليث: تعالي في هدية ليكي.
ليث مسك ايد حياة و راح وقف قدام علبة الهدايا.
ليث: افتحي.
حياة سحبت شريط لقت العلبة اتفتحت و اتصدمت من اللي جواها و بصت ل ليث.
ليث: ايوه يا حياتي. هنتجوز و هنعمل فرح.
حياة(بعياط): انت احسن واحد في الدنيا انا بحبك اوي.
حياة لفت حضنت ليث جامد و مسكت فيه.

ليث: مش قولت مش عايزين عياط.
حياة: بجد بجد انت اعظم راجل و اعظم انسان قابلته في حياتي.
ليث مسح دموع حياة بأيده و باس رأسها.
ليث: مقولتيش ايه رأيك في الفستان؟
حياة(بانبهار): خيال.
ليث: بحبك.
حياة: و انا كمان.
ليث: يلا طيب نطلع ننام...
حياة: طيب. بس سؤال هو الفرح هيبقي انتي؟
ليث: احم يعني هو.
حياة: ايوه هو؟
ليث: بكرة.
حياة(بصدمة): نعم! بكرة ايه انا مش جاهزة و لا اي حاجة.

ليث: هشششششش اهدي. الصبح في ناس هيجوا هتروحي معاه للفندق و بعدين اجي اخدك نروح الفرح و بعدين هنسافر علطول. متشليش هم.
حياة: طب و هنقول ايه للعائلة؟
ليث: انتي طيبة و علي نياتك العائلة كلها عارفة.
حياة: اه يا واطي.
ليث: طب يلا بقي.
حياة: انت قولت بكرة الفرح صح.
ليث: اه.
حياة: طيب تصبح علي خير.
حياة سابت ليث و جريت.
ليث(باستغراب): هي قصدها ايه؟
ليث(بصدمة): و النبي.

ليث طلع يجري ورا حياة لقاها دخلت الاوضة اللي جمب اوضتهم و قفلت الباب.
ليث: حياة افتحي.
حياة: تصبح علي خير يا بيبي، باي.
-حياة اترمت علي السرير و نامت و هي مبسوطة.
-ليث ابتسم علي جنانها و راح لاوضته هو كمان ينام بيفكر في بكرة...

-في الصباح الباكر...
عند ليث.
ليث لبس هدومه و راح علي اوضة حياة.
ليث: حياة حياة.
ليث خبط كتير علي حياة لغاية ما حياة صحيت.
حياة(شبه نايمة): ايه القيامة قامت؟
ليث: افتحي يا بنتي الباب.
حياة قامت و فتحت الباب و سندت عليه.
حياة: خير جنابك عايز ايه؟
ليث: انتي ناسية انك عروسة.
حياة: آآآآه.
ليث(بقلق): مالك؟
حياة: حاسة بوجع فظيع في ضهري.
ليث: خلاص الف سلامة. نأجل الفرح؟
حياة: لا لا. هأخد برشامة و هنام تاني.

ليث: يعني بتعملي ده كله علشان تنامي. امشي يا جذمة خشي البسي في عربية هتأخدك للفندق.
حياة: طيب طيب.
ليث ساب حياة و نزل. حياة دخلت خدت دوش و غيرت هدومها و نزلت...
فردوس: مبروووووك.
حياة: الله يبارك فيكي يا روحي.
صفاء: مبروك يا حبيبتي.
حياة: شكرا يا طنط.
تالا: الف مليون مبروك عايزاكي بقي تظبطي ليث.
حياة(بضحك): و ده اظبطه ازاي ده عايزة اعادة ضبط.
محمد: و مبروك يا عروسة اخويا العريس.
الكل ضحك علي جملة محمد.

حياة: محمد تعالي عايزاك.
محمد: حاضر.
حياة: بص يا عم بالنسبة لحالة مامت جميلة الحالة بسيطة علفكرة.
حياة: لو هنتدخل جراحي يبقي مش اقل من شهرين.
محمد: طيب هبقي اكلم جميلة.
حياة(بغمزة): ابقي سلميلي عليها.
و البنات قعدوا يرقصوا شوية و يهيصوا و مبسوطين.
نور: حياة هانم العربية في انتظارك.
حياة: طيب.
البنات راحوا و ركبوا العربية و راحوا للفندق.
فريد: لا يا فتون لما يجيوا ساعتها هسيبك.
فتون: عيل رزل.

فريد: بت احترمي نفسك كنت بسكت في الاول انما دلوقتي خلاص.
فتون: حياة جت.
نازلي: هاي ازيك يا فريد ازيك يا فتون.
فريد: الحمد لله. عن اذنكوا.
حياة: طب بالنسبة اني مش عارفة اي حاجة في اي حاجة.
تالا: تعالي نسأل...
دخلوا و راحوا عند الاستقبال.
نازلي: لو سمحت حجز باسم حياة عز الدين.
موظف: لا مفيش حجز.
فردوس: طب حجز باسم ليث...
موظف: اه في حجز بالاسم ده. غرفة رقم 390.
حياة: ميرسي.

البنات طلعوا علي رقم الغرفة و فتحوا الباب.
البنات(بصوت عالي): عاااااااااااااااااااااااا.
البنات لفوا وشهم و خرجوا و قفلوا الباب بسرعة...
فهد: هما شافونا؟
حاتم: صوتهم معداش علي ودانك و لا حاجة.
ليث: انت متأكد يا فريد انكم قولتلهم ان الحجز بمدام ليث...
فريد: نسيت.
ليث: اصرفها منين دلوقتي.
كريم: من بنك النسيان.
ليث: حد يلبس هدومه و يروح يقولهم مكانهم.
فهد: هو فرحك و لا فرحنا.

ليث خد التي شيرت بتاعه و لبسه و خرج للبنات بره.
حياة: اوف يا الله...
فتون: انا صرخت لما شوفتهم كلهم قالعين التي شيرتات بتاعتهم...
فردوس: لا المنظر كان صعب انا حسيت داخلة شقة كلها رجالة و انا البنت الوحيدة اللي فيها.
حياة: لا و كمان لابسين شورتات جنابهم.
ليث(ببرود): نلبس براحتنا...
ليث(ببرود): و كمان انتوا اللي جيتوا اوضتنا.

حياة(بغيظ من بروده): و علي اساس جنابك قولتلنا اي حاجة علي الاوضة و احنا جينا هنا مثلا قصد.
ليث(ببرود): اوضتكم اهي. مش عايز صداع.
ليث(بحدة): و قسما بالله اسمع بس صوت واحدة عالي او صوت ضحكة حد عالية هيشوف ايه اللي هيحصل...
حياة: نينينيننينينينينينينيني.
موظفة: حضرتك ليث بيه؟
ليث: ايوه.
موظفة: احنا بنات المساچ.
ليث(باحراج): احم طيب ادخلوا.
حياة: ايه يا حبيبي بس علشان مسمعتش؟

حياة(بغضب): قسما بربي بنت واحدة بس تلمسك لاكون قاتلاها و قاتلاك و هأخد عزاك بدم بارد. فاهم.
حياة: غوري يا بت منك ليها. في رجالة تقدر تعمل كدة.
نازلي(بهمس): حياة اتحولت.
فردوس(بهمس): دي عينيها بتطلع اسهم نارية.
تالا(بهمس): ليث باصص ليها ببرود. هيعمل ايه يا تري؟
فتون(بهمس): اخرسوا حبة.
ليث(ببرود): دول ليكوا يا حياة. يلا مش ناقص دوشة.
ليث دخل و قفل الباب في وش البنات.
عند الشباب.

فهد(بضحك): دي كانت ناقص تأكلك.
ليث(بضحك): هي هتعديها اساسا ليا. اصبروا بس هتكون قالبة وشها 180 درجة...
فريد(بضحك): خبرة بقي يا معلم.
كريم: كان نفسي اكون مكانك اشوف نازلي هتعمل ايه.
فهد: لا و علي ايه نقولك احنا يا حبيبي...
حاتم: بكل بساطة كانت هتعمل خريطة في وشك بس حاجة بسيطة اهي.
الكل ضحك و كان مبسوط.
عند البنات.
حياة(بغيظ): بارد. حتى في يوم فرحي جاي تنكد عليا. رجالة نكدية.

البنات دخلت اوضتها و بدأوا يجهزوا و لقوا فساتنيهم في الدولاب كل فستان باسم واحدة.
الميكب ارتست: اتفضلي يا حياة هانم...
حياة: ميرسي.
الميكب ارتست بدأت تحط الميكب ل حياة و تظبطها. و مساعدينها بيظبطوا باقي البنات.

-في مكان تاني.
في القصر.
صفاء: يا ادم يلا بقي.
ادم: طيب بلبس القميص اهو...
صفاء: و انت يا ادهم؟
ادهم: هلبس الجذمة و اسرح شعري و احصلك.
صفاء: طيب هروح اشوف حور.
ادم: لسة جاي من عندها و بتلبس.
صفاء: طيب يا حبيبي.
هند: ها يا صفاء لبستي؟
صفاء: اه يا هند يلا بينا.
هند: مأمون سبق علي القاعة.
صفاء: طيب الحمد لله.
ادم: هروح اجيب حور و انتوا اسبقوني.
ادهم: يلا بينا.
ادم راح لاوضة حور و دخل.
ادم(ببرود): اخرجي.

خدامة: حاضر يا بيه.
ادم: عاجبك فستانك؟
حور(بفرحة): حلو اوي. و البنت دي حطتلي تاج شيك اوي.
ادم: طيب تعالي قربي.
حور: نعم.
ادم قرب من حور و (لخيالكوا).
حور(بصدمة): ايه ده؟
ادم(بتردد): مش حاجة.
ادم مسك ايد حور و مشي و حور كانت خايفة من ادم.
ادم(بجمود): متخافيش مني مش هأكلك يعني.
صفاء: يلا يلا اركبوا.
و الكل ركب العربيات و راحوا للقاعة.

-في مكان تاني.
في الفندق.
حياة كانت مودية ضهرها للمراية.
حياة(بابتسامة عريضة): الف.
البنات(بانبهار): لفي.
-حياة لفت ببطء ناحية المراية و شافت نفسها و قعدت تضحك جامد و بصوت عالي.
حياة(بفرحة): الله شكلي حلو اوي.
الميكب ارتست: انتي اساسا جميلة مكنتيش محتاجة مكياج كتير.
حياة: تسلمي يا روحي تعبتك معايا.
تالا(بغمزة): بس ايه الفستان اللي فيه الماظ ده.
حياة: اخوكي اللي مبذر.
فتون: اوعدنا يا رب.

نازلي: طب البوكيه فين؟
فردوس: انتي هبلة يا بت اكيد ليث هيجيبه و هو جاي.
حياة: اه صح. خلتيني اشك في الواد يا بت.
فردوس: استر يا رب بشكك ده مش هتعيشوا...
حياة(بضحك): يستحمل.
عند الشباب.
فريد: عريس بصحيح.
فهد: ايه يا ابني الجمال ده احسن مية مرة ساعة فرح كاميليا.
ليث(بعصبية): بتفكرني ليه يا فهد؟
محمد: خلاص يا معلم ايه انت عريس مضايقيش نفسك.
حاتم: كاميليا مين؟
فريد: انتوا ناوين تروحوا فين يا ليث؟
فهد: انا عارف.

محمد: طب ما تقول.
كريم: لا لازم يذلنا.
ليث: خلاص بقي لما نرجع ده لو اليوم عدي علي خير.
فريد: متخافش يا معلم وراك رجالة.
كريم: مش يلا و لا ايه؟
محمد: عايز تشوفها و لا ايه؟
كريم: هي مين؟
حاتم: نازلي يا اهبل.
كريم: اتريقوا اتريقوا.
كريم كان لابس بدلة باللون الرصاصي و قميص ابيض و جذمة سوداء و ساعته السوداء و حط برفيوم.
حاتم لبس بدلة باللون الكحلي و قميص باللون الاسود و جذمة سوداء و لبس ساعته و حط برفيوم.

فريد لبس بدلة باللون الرمادي و قميص اسود و لبس جذمة باللون الاسود و لبس ساعته و حط البرفيوم
فهد لبس بدلة باللون الكحلي بس بقميص ابيض و جذمة جملي و لبس ساعته و حط البرفيوم
محمد لبس بنطلون اسود و تي شيرت ابيض و فوقه جاكت جلد اسود و كوتشي ابيض و لبس ساعته و حط البرفيوم.

ليث لبس بدلة باللون الاسود و قميص ابيض و حزام اسود و جذمة باللون الاسود شيك و بتلمع و لبس ساعة ماركة باللون الاسود و سرح شعره و حط البرفيوم بتاعه.
ليث: يلا بينا يا رجالة.
الكل: يلا.
ضحكوا و حضنوا بعض و باركوا ل ليث.
عند البنات.
نازلي: الله يا حليوة.
البنات قعدت تضحك علي اسلوب نازلي.
نازلي: حسيتك متوترة فقولت اخفف عنك.
حياة(برفعة حاجب): انا مش متوترة خالص. هو يقدر يعمل حاجة تزعلني بس.
تالا: يا واد يا واثق.

حياة: بس الصراحة متوترة.
الكل ضحك و حضنوا بعض و مبسوطين.
نازلي كانت لابسة فستان طويل بكم باللون الاحمر كان ضيق لغاية بعد الركبة و بعدها منفوش بسيط. عملت شعرها علي شكل ديل حصان و حطت روچ احمر بنفس درجة الفستان و صندل باللون البيج.
فردوس لبست فستان باللون الاسود قصير لغاية الركبة و فيه خطوط باللون الابيض و صندل ابيض و لمت شعرها علي شكل كحكة عالية و حطت روچ هادئ.

فتون لبست فستان باللون سماوي واصل للركبة و فيه حزام باللون الاسود و لبست صندل اسود و سيبت شعرها و حطت روچ هادئ.
تالا لبست جيبة باللون الدهبي منفوشة و عليها قميص باللون الاسود و صندل باللون الدهبي مع الاسود و عملت شعرها علي شكل ديل حصان علي جمب و حطت روچ احمر هادئ.

حياة لبست فستانها الأبيض كان زي فستان سندريلا ب ¾ كم و الاكمام شفافة و ضيق من الجزء اللي فوق و من عند الخصر نازل بوسع دائري و علي الجزء اللي فوق كان في حبات لؤلؤ مزينة الفستان و لبست صندل بكعب بسيط باللون الابيض و عليه برضو حبات لؤلؤ و مزين بطريقة جميلة. و لبست عقد بسيط و رقيق من الماس و حلقين بيلمعوا في ودانها. و طرحة الفستان كان متوسطة الطول و و شعرها كان كحكة تحت طرحة الفستان و لبست تاج مزين من بعد فصوص الماس. و حطت روچ باللون الاحمر الغامق و كحل محدد عينيها.

الميكب ارتست: حياة هانم ليث بيه منتظر حضرتك بره.
حياة: احم تمام انا اساسا مش خايفة طبيعي.
فتون(بضحك): واضح انك مش خايفة.
حياة: حياة خدي نفس عميق اوف بس.
-حياة خرجت من الاوضة و هي موطية رأسها و لقت ليث قدامها. ليث رفع دقن حياة بأيده.
ليث(بانبهار): بسم الله ما شاء الله...
حياة(بابتسامة هادية): شكلك وسيم.
فريد: احم هو احنا هنفضل هنا طول اليوم.
ليث: اتفضلي.
حياة: شكرا.

ليث قرب من حياة و باس رأسها و مسك ايديها و مشيوا و وراهم الباقي.
حاتم(بهمس): مكنتش اعرف انك جميلة اوي كدة.
تالا(بهمس): علشان معندكش نظر بس.
حاتم(بهمس): بحبك.
تالا(باحراج): و انا كمان.
حاتم(بهمس): مفيش احراج انتي مراتي.
فهد(بهمس): اجمل شئ فيكي البساطة و علطول بتطلعي زي القمر.
فردوس(بخجل): شكرا ليك. و انت كمان حلو.
فهد(بهمس): عقبالنا.
فردوس: ان شاء الله.
فريد(بهمس): عجبتيني.
فتون: تقدر تقول غير كدة.

فريد: خلاص ياما انا اسف.
فتون: و انت كمان.
فريد: ما طلعنا بنقول اهو و انت كمان.
فتون: الله مش جوزي.
فريد: بركاتك يا ليث انت و حياة.
فتون(بضحك): طيب.
نازلي: مش هتتكلم.
كريم: لا هتكلم انتي مش حلوة خالص علفكرة.
نازلي بصتله بغضب و كانت هتسيبه و تمشي بس هو مسكها جامد و قربها منه.
كريم: انتي احلي من الحلو بكتير.
نازلي: لا تصدق كسفتني.
كريم(بضحك): طلع عندك دم يعني.
نازلي: يا رزل.

ليث(بهمس): انا بقول الوقت اللي هنضيعه في الفرح ملهوش لازمة نروح علي البيت.
حياة: و ايه لازمة المصاريف بقي طالما هتغير رأيك...
ليث: تصدقي اقنعتيني.
حياة(بضحك): اهم حاجة الاقتناع.
ليث: بحبك.
حياة: و انا كمان.
محمد: ليث بيهمس لحياة حياة بترد علي ليث.
ليث: اقفل ياض الكاميرا دي.
فريد: ما تسيبه يصور.
فهد: احسن ما هو لوحده كدة.
محمد: اه يا جذم.
فردوس: معلش يا ابني عيال هاطلة.
حياة: صور صور يا ابني.

نزلوا علي سلم الفندق و لقوا كل الصحفيين واقفين و بيصوروا و في ناس بتسأل اسئلة و بتوجها للكل.
فريد: خلاص يا ابني خلاص. امشي يا ليث.
صحفي: يا ليث بيه بس اصبر...
صحفية: يا ليث بيه بس أخر سؤال و الاول و الله...
-ليث شد حياة معاه و كل واحد خد حبيبته و مشوا وراه و الحراس منعت الصحفيين.
محمد: يلا الphoto session.
حياة: الله يلا يا ليث.
ليث: طيب يا مجنونة.
و بدأوا يتصوروا كتير. و راحوا ركبوا العربيات.

حياة: تعبت من دلوقتي يعني...
ليث(برفعة حاجب): مين ده اللي تعب؟
حياة(بضحك): خلاص خلاص بضحك معاك يا عم.
-و بعد فترة وصلوا لقاعة الفرح كانت من اضخم القاعات اللي موجودة في مصر.
نازلي: هنطلع سلالم ليه علشان ننزل غيرها.
حياة(بضحك): تعب بعيد عنك.
ليث: لو مش قادرة ممكن اشيلك.
فريد: الواد جاهز.
فردوس(بضحك): ده لو عليه يروح علي البيت ده مش طايق نفسه.
حاتم: بنت عيب.

فريد: تعالوا احنا هنخش من هنا و ليث و حياة هيطلعوا من هنا. يلا.
الكل مشي و دخلوا القاعة علطول.
اما ليث و حياة طلعوا سلالم كانت كلها مزيينة بالورد الابيض و الحمر و بعدين نزلوا سلالم القاعة و الكل صقف ليهم اوي و بحرارة.
حياة(بفرحة): ليث.
ليث: عيونه.
حياة(بفرحة): انا بحبك اوي الفرح حلو القاعة الفستان كل حاجة مذهلة.
ليث: بحبك اكتر. يلا بينا.
ليث و حياة راحوا لمكانهم و قعدوا و الكل بدأ يسلم عليهم.

صفاء(بدموع): اخيرا يا حبيبي شوفتك مبسوط.
صفاء: مبروك يا حياة.
حياة: ميرسي يا طنط.
ادم: مبروك...
ليث: الله يبارك فيك يا بطل. فين ادهم؟
ادهم: اذا حضرت سيرتي حضرتُ انا...
حياة: مش حلوة علفكرة.
ادهم(بضحك): علشان كدة قولتها.
حياة: ادم ادهم حور في عينيكوا و النبي.
ادهم: متخافيش ادم سداد.
حياة: انا واثقة فيكوا.
هند: الف مبروك يا حبيبتي...
حياة: الله يبارك فيكي يا طنط.
مأمون: مش هتلاقي زيها يا ليث يا ابني.

ليث: اكيد يا عمي...
حياة: ميرسي يا عمو.
ليث: مالك؟
حياة: مفيش.
ليث: اومال ايه الدموع دي؟
حياة: كان نفسي بابا يبقي موجود.
ليث: انا هنا متقلقيش...
حياة(بدموع و ابتسامة): عارفة علشان كدة بحبك.
فريد: الف الف مبروك لصاحب عمري.
ليث: الله يبارك فيك يا حبيبي.
فتون: مبرووووووك اخيرا دخلتي القفص.
فريد: ما انتي هتدخليه كمان شهر.
حياة: اخدت الرد من علي لساني.
فتون: واطية.
نازلي: اختي يعني الرجولة.

حياة(بضحك): هتسيحي يا بت و لا ايه؟
ليث: هو في حاجة انا معرفهاش.
كريم: قصدك حاجات.
ليث: انت تعرف؟
كريم: لا.
ليث: امشي ياض من قدامي...
فهد: اخويا صاحبي حبيبي.
ليث: تسلم عقبالك.
فردوس: مبروك يا حبيبتي مبروك يا ليث.
حياة: الله يبارك فيكي يا حبيبتي.
حاتم: حياة ام عيون سود مش هتلاقي زيها دي في اي حتة و لا في اسااسا دي كنز يا عم...
حياة: دول جايين يعملوا اعلان بقي.
ليث: الله يبارك فيك يا حاتم.

تالا: انت كدة بتطرد بس بشياكة.
حاتم: بجد. طب يلا بينا.
حاتم شد تالا معاه و مشي.
تالا: طب اسلم طب.
حياة(بضحك): مجانين.
ماهي(بدلع): مبروك يا ليث بيه.
ماهي قربت من ليث و حضنته و باسته من خده.
ليث(بقرف): ابعدي يا ماهي الله يبارك فيكي.
ماهي(بدلع): مبروك يا مدام حياة.
حياة(بغيظ): لا انسه يا حبيبتي.
ماهي: ايه ده بجد افتكرتك انك عندك 30 سنة في الحدود دي.
ليث(بحدة): تأخدي بعضك و تمشي احسن ما اخليكي تمشي علي نقالة...

حياة: كنت مبسوط؟
ليث: حياة احنا في فرحنا بلاش ننكد.
حياة قربت من ليث و رقبته. حياة شاورت ل فردوس تيجي.
فردوس: ايه يا حبيبتي؟
حياة: تقولي ل فهد يجيب البرفيوم بتاع ليث حالا.
فردوس: طيب.
و بعد فترة رجعت ب برفيوم ليث و ودته ليها. حياة رشت علي ليث اللي اتصدم من ردة فعلها.
حياة: متشكرين.
ليث: و الناس تشوفني اني معفن مثلا.
حياة: مش مهم الناس المهم انا. البت الملزقة دي ريحتها كانت فيك.
ليث: دي حضنتني ثواني.

حياة: كويس انك عارف انها حضنتك و انا معملتش مشكلة علشان شكلك بس.
موظف: اتفضلوا علشان رقصة ال slow.
حياة و ليث بدأوا يرقصوا و ليث مقرب حياة منه. و كل ثنائي جم رقصوا جمب ليث و حياة.
حياة(بصداع): انا تعبت.
ليث: لحقتي يا بنتي...
حياة: ايوه صدعت اعمل ايه؟
ليث: طيب.
ليث و حياة رجعوا مكانهم و جت فقرة الاكل و الكل بدأ يأكل. و بعدها ليث راح رقص مع اخواته و صحابه. و رجع تاني.
حياة: ليث.
ليث: نعم.

حياة: نعمان مشفتهوش طول الفرح. هو فين؟
ليث: متقلقيش انا باعته مشوار.
حياة: حرام عليك اي حد يروح مكانه ده اخويا.
ليث: لا هو يعتبر معانا في الفرح متشغليش بالك.
فريد: يلا نختم الفرح قوموا ارقصوا تاني...
حياة و ليث بدأوا يرقصوا علي اغنية و ماله...

و ماله لو ليلة تهنا بعيد وسبنا كل الناس
أنا يا حبيبي حاسس بحب جديد ماليني ده الإحساس
وأنا هنا جنبي أغلى الناس
أنا جنبي أحلى االناس
وماله لو ليلة تهنا بعيد وسبنا كل الناس
أنا يا حبيبي حاسس بحب جديد ماليني ده الإحساس
وأنا هنا جنبي أغلى الناس
جنبي أحلى االناس
حبيبي ليلة تعالى ننسى فيها اللي راح
تعالى جوه حضني وإرتاح
دي ليلة تسوى كل الحياة
مالي غيرك ولولا حبك حعيش لمين
حبيبي جايه أجمل سنين.

وكل ماده تحلى الحياة
حبيبي إلمس إيدي عشان أصدق إللي أنا فيه
ياما كان نفسي أقابلك بقالي زمان خلاص وهحلم ليه
أنا هنا جنبىي أغلى الناس
أنا جنبي أحلى الناس
حبيبي إلمس إيدي عشان أصدق إللي أنا فيه
ياما كان نفسي أقابلك بقالي زمان خلاص وهحلم ليه
مانا هنا جنبىي أغلى الناس
جنبي أحلى الناس
حبيبي ليلة تعالى ننسى فيها اللي راح
تعالى جوه حضني وإرتاح
دي ليلة تسوى كل الحياة
مالي غيرك ولولا حبك حعيش لمين
حبيبي جايه أجمل سنين.

وكل ماده تحلى الحياة
حبيبي ليلة تعالى ننسى فيها اللي راح
تعالى جوه حضني وإرتاح
دي ليلة تسوى كل الحياة
مالي غيرك ولولا حبك حعيش لمين
حبيبي جايه أجمل سنين
وكل ماده تحلى الحياة
حبيبي ليلة تعالى ننسى فيها اللي راح
آه، تعالى جوه حضني وإرتاح
دي ليلة تسوى كل الحياه
مالي غيرك ولولا حبك حعيش لمين
حبيبي جايه أجمل سنين
وكل ماده تحلى الحياه
مالي غيرك ولولا حبك حعيش لمين
آه حبيبي جايه أجمل سنين
وكل ماده تحلى الحياة.

حياة(بحب): انت اللي مختار الاغنية صح؟
ليث: ايه معجبتكيش؟
حياة(بفرحة): حلوة اوي. بحبها اوي اوي.
ليث: ماشي يا حبيبتي.
ليث: يلا بقي هنروح.
حياة: المفروض نروح فين بقي؟
ليث: اذا صبر القاتل علي المقتول كان مات لوحده.
حياة: اوف طيب. يلا.
حياة و ليث و كل العائلة كانت وراهم و ركبوا العربيات.
ليث طلع تليفونه. حياة مسكت من التليفون.
حياة: تليفون ايه ده؟ في حد يكلم حد في يوم فرحه.
ليث: هاتي يا حياة متبقيش رزلة.

حياة: لا ابدا.
ليث: يا بنتي هعمل مكالمة علشان المفأجاة.
حياة: طيب خد.
ليث طلع تليفون و اتصل بفهد.
الخط اتفتح.
ليث: فهد خد العائلة و روحوا يلا مش عايز حد ورايا.
فهد: ماشي يا كبير.
حياة: ليه عايزة اودعهم.
ليث: ملكيش دعوة.
و بعد فترة حياة لقت العربية وقفت.
ليث: غمضي عيونك يلا.
حياة: رزل طيب.
ليث نزل و فتح الباب و نزل حياة و مشاها معاه.
ليث: فتحي عيونك.

حياة فتحت عينيها لقت يخت كبير مزين حلو اوي. و لقت نعمان و حنين واقفين.
حياة(بفرحة): هنركب يخت الله.
نعمان: الف مبروك يا حياة.
حياة: حبيبي الله يبارك فيك.
حياة حضنت نعمان جامد و بعدين حضنت حنين.
حنين: مبروك.
حياة: يا قلبي عقبالك.
ليث: كل حاجة تمام يا نعمان.
نعمان: خد يا عم. Enjoy.
نعمان و حنين ركبوا العربية و روحوا.
ليث: هاتي ايدك.
حياة مسكت في ايد ليث و ليث طلعها اليخت.
حياة: الله حلو اوي...

ليث حضنها من ضهرها و باس رقبتها.
ليث: حلو بيكي.
حياة: مين هيسوق اليخت ده؟
ليث: لا ده هيسوق مع نفسه.
حياة: قصدك ايه لا ممكن نتوه يا ليث.
ليث: متخافيش يا قلب ليث.
ليث طلع مكان السواق و شغل اليخت.
حياة: المنظر حلو اوي.
ليث: تعالي غيري هدومك و نطلع نتعشي فوق...
حياة: طيب حاضر.
ليث مسك ايد حياة و نزل لدور الاوض.
ليث: خشي غيري هنا في هدوم ليكي.
ليث: و انا هخش اغير هدومي قصادك و هسبقك علي فوق.
حياة(بفرحة): طيب.

حياة مسكت في ليث و حضنته.
حياة: انت بالظبط بتحقق احلامي. بحبك.
حياة دخلت الاوضة و لسة هتقفله افتكرت حاجة.
حياة: ليث.
ليث: امممم.
حياة(باحراج): لو سمحت يعني ممكن تفتحلي الفستان؟
ليث: طيب لفي.
ليث فتح الفستان لحياة و خرج علطول. حياة قلعت الفستان و غيرت هدومها.
حياة: هي دي الهدوم؟

حياة لبست شورت قصير جينز و تي شيرت ابيض بحمالة رفيعة مجسمها و لبست جاكت ابيض مخرم و منزلاه من علي الاكتاف. حياة رفعت شعرها لفوق علي شكل ديل حصان.
حياة خرجت بسرعة من الاوضة و طلعت علي اخر طابق لليخت. لقت ليث واقف بيتفرج علي البحر مستنيها.
حياة: بخ.
ليث: قربي يا حياة.
-حياة قربت و وقفت جمب ليث و ليث مسكها من خصرها. و مغيرش اتجاه نظراته و حياة مستغرابه.

ليث(بهدوء): مهما حصلت من مشاكل او من ظروف مستحيل حد يسيب التاني مهما حصل حتى لو متخانقين.
ليث: و كمان لو في اي حاجة عند حد نشاركها سوا.
ليث: مهما حصل حبك ليا مش هيقل فاهمة؟
حياة(برفعة حاجب): بتقرر بالنيابة عني. ما ممكن احب ولادي اكتر.
ليث: جربي هتلاقيني قتلتهم عادي.
حياة: نينيننينيينيننينينيني، يلا انا جعانة اوي.
حياة قعدت و بدأت تأكل و ليث جه و بدأ هو كمان يأكل. و قعدوا يتكلموا و يهزروا.

ليث: يلا اليوم كان متعب.
حياة: عندك حق، عايزة انام اوي.
ليث قرب من حياة و شالها و نزل لاوضتهم.
حياة: هو احنا هنقعد في الماية كتير او كدة...
ليث: مش مهم دلوقتي.
ليث حط حياة علي السرير و قرب منها و...

عند الباقي...
فريد: اشوفك بعدين يا حاتم يلا باي.
حاتم: باي يا معلم تصبح علي خير.
فريد: هتوحشيني يا فتون.
محمد: بس ياض فضحتها.
هند(بضحك): بيحبك اوي.
فتون: و بيحب يفضحني.
صفاء: يلا يا ابني نروح.
فهد: اه عقبالي كدة زي ليث و حياة.
صفاء: كمان شهر اصبر شهر.
فردوس: بقوله و الله...
و الكل رجع علي القصر و طلعوا ناموا.
كريم: باي يا نازلي.
نازلي: باي يا حبيبي. باي يا طنط.
مامت كريم: لا رد.

كريم: هتوحشيني يلا باي. بحبك.
نازلي: و انا كمان هكلمك بكرة...
و كل واحد راح لبيته و نام نوم عميق.

-في الصباح الباكر.
عند حياة.
حياة كانت نايمة علي السرير اللي في اوضة اليخت. و بدأت تفوق.
حياة قامت و بدأت تتمطع و ملقتش ليث جمبها.
حياة: طب نكمل نوم بقي و لا نقوم...
حياة: لا لا لو قمت هيفضل يضايقني و يحرجني...
حياة(بخجل): اوف علي الاحراج.
-حياة قامت و راحت للحمام و خدت دوش طويل يريح جسمها من تعب الفرح و لفت جمسها ب بشكير و خرجت.
حياة: امممم البس ايه؟
حياة بدأت تدور في الهدوم لغاية ما اختارت لبس...

حياة لبست شورت جينز و تي شيرت بحمالة رفيعة باللون الاسود و كوتش ابيض. و سيبت شعرها
حياة: نطلع بقي نشوفه.
حياة طلعت للدور الاخير من اليخت ملقتش ليث.
حياة: اوف راح فين؟
حياة نزلت دورت علي ليث في كل مكان في اليخت ملقتهوش. دورت علي تليفونها و فتحته و اتصلت ب ليث كتير لقته مغلق.
حياة(بدموع): ليث.
حياة دورت تاني في اليخت كله ملقتهوش. حياة طلعت الدور الاخير في اليخت و كانت يأست.

حياة(بدموع): طب انا عملت ايه طيب؟
حياة وقعت علي الارض و بدأت تعيط.
حياة(بعياط): هتخدعني زيه.
السؤال: يا تري ليث فين؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة