قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع عشر

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع عشر

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع عشر

حياة(بصدمة): ليث.
ليث حاول يفرمل بس ملحقش العربية وقعت في الماية...
و اول ما نزلوا في الماية ليث حاول كتير يفتح باب حياة لغاية ما اتفتح و فتح بابه.
ليث بدأ يتخنق ليث بيخاف من المايه.
حياة بدأت تعوم و راحت نايحته لقته هيغيب عن الوعي.
حياة قربت من ليث و سحبته معاها و كل شوية حياة ترفع رأسها و تعوم تاني حياة مبتقدرش تكتم نفسها لفترة طويلة في الماية.

و بعد فترة حياة و ليث خرجوا من الماية و اترموا علي الارض.
حياة(و هي بتأخد نفسها): ح حرر اام ع ل يييك(حرام عليك).
حياة(و هي بتأخد نفسها): ل ل ييث. سس امع نني(ليت. سامعني؟ ).
حياة قربت من ليث لقته شبه مغمي عليه. و شافت نبضه لقته ضعيف.
حياة: ليث فوق. ليث سامعني؟ يا ابني متقلقنيش.
حياة: ليث. يا ليث متخوفنيش.
حياة قربت من ليث اوي و هي بتحاول تفوقه.
حياة(بدموع): طب اعمل ايه دلوقتي؟ يا رب.

حياة بدأت تنعش القلب بايديها.
حياة كررت الحركة مرة و اتنين و تلاتة.
حياة(بعياط): ارجوك قوم و فوق. انا خايفة.
حياة بدأت تنعش القلب تاني. لقت ليث طلع مايه من بوقه و بدأ يكح كتير.
حياة(بدموع و فرحة): انت كويس؟
ليث(و هو بيأخد نفسه): خ خ ررج ناا اززاي(خرجنا ازاي؟ ).
حياة: انت مقولتيش ليه انك مبتعرفش تعوم؟
ليث(بتعب): بعرف اعوم.
حياة: اومال اغمي عليك ليه؟
ليث(بتعب): مبحبش ماية البحر خسرت فيها شخص عزيز عليا...

حياة(بدموع): حرام عليك خوفتني عليك. بكرهك.
ليث(بتعب): مين خرجنا؟
حياة: انا.
ليث(بذهول و تعب): ازاي؟
حياة: بعرف اعوم.
ليث(بتعب): طيب. شكرا.
حياة(لنفسها بصدمة): هل هو شكرني؟ لا لا مش مصدقة الصراحة.
حياة: طيب هنروح ازاي؟
ليث: انتي شايفة ازاي؟
حياة: معلش اصلي غبية معناش موبايلتنا و لا فلوس هنروح ازاي بقي يا فيلسوف. مش كفاية هدومي اتبلت.
ليث: علي اساس انا ضد الماية يعني. قومي نشوف اي محل نطلب منه مكالمة...

حياة: هتتسول يعني.
ليث قلع جاكت البدلة و رماه لحياة.
ليث: غبية قلعتي ليه الجاكت؟
حياة: اعمل ايه يعني اومال كنت اعوم ازاي؟ و انت ملبسني جاكت المرحوم.
ليث: طب امشي قدامي غوري يلا.
حياة و ليث مشوا و الناس مستغرباهم.
ليث: هو احنا قالعين هدومنا علشان الناس تبصلنا كدة.
حياة: لو كنا قالعين هدومنا كانوا هيصورونا بدل ما يسترونا. هما دول الناس معظمهم معدنهم رديئ.
ليث(باحراج): احم لو سمحت؟

راجل: اتفضل يا ابني عايز حاجة؟
ليث(باحراج): كنن ت يعني.
حياة: اسفين حضرتك بس عملنا حادثة و عربيتنا وقعت في الماية و هكذا يعني، ممكن بس يعني تودينا تليفونك نتصل بقرايبنا يجوا يأخدونا.
فريد(بصدمة): ليث!
فتون(بصدمة): حياة!
فريد: ايه اللي عمل كدة فيكوا؟
ليث: معاك عربيتك؟
فريد: اه. بس احكوا.
حياة(بعصبية): بتعملي ايه مع الباشا؟
فتون(باحراج): ها؟ هنبقي نتكلم بعدين.
راجل: طب استاذن انا.
فريد: تعالوا تعالوا اركبوا.

ليث و حياة ركبوا في الكرسي اللي ورا. و قدام فتون و فريد.
حياة: حسابنا في البيت...
فريد: احم احنا مجرد اصدقاء.
فتون: ايوه كدة بالظبط.
ليث(ببرود): خلاص مش وقته. المهم نروح.
حياة رفعت رجليها و ضمتها ليها و قربت من ليث و حضنته و دفنت رأيها فيه.
حياة(بخجل): آسفة بس سعقانة اوي.
ليث(بهمس): طيب. بس متناميش لانك اسرع واحدة شوفتها بتنام.
حياة(بخجل): هحاول.

حياة مسكت في ليث اكتر و هي فعلا كانت سقعانة. ليث حاوطها بايده و شدد عليها و هي في حضنه...
فتون و فريد كانوا شايفينهم و مبسوطين.
و بعد فترة فريد وصل للقصر.
ليث: حياة حياة. مش قولتلك متناميش.
ليث شال حياة و نزل من العربية.
فتون(باحراج): عن اذنك همشي.
فريد: لا استني اطمني علي حياة.
فتون: بس.
فريد: لا لا خشي.
و الكل دخل القصر...
ادم: حصل ايه؟
ليث(ببرود): محصلش.

ليث طلع علي اوضته حط حياة في الباينو و بدأ يقلعها هدومها و استحمي و غير ليها و ليه.
ليث شال حياة و نيمها في السرير و نام جمبها نام بسرعة...
تحت.
ادم: حصل ايه يا فريد؟
فريد: مفيش و الله ما اعرف.
صفاء: اهلا يا فريد. اخبارك؟
فريد: الحمد لله يا صفصف. اخبارك؟
صفاء: الحمد لله يا حبيبي.
صفاء: اهلا يا حبيبتي. مين دي يا حبيبي؟
فريد: دي فتون صاحبة حياة.
صفاء: اهلا اهلا و سهلا. نورتي.
فتون(باحراج): شكرا لحضرتك.

صفاء: بس حياة مع ليث لسة مرجعوش. استني لما يرجعوا...
ادم: لا رجعوا و كانوا متبهدلين ماية.
صفاء(بخضة): ماية! حصل ايه؟
فريد: و الله محدش يعرف. زمانهم تعبانين لما يقوموا...
كاميليا(بشماتة): ها ليث عمل ايه في حياة؟
ادم: عمل كتير.
كاميليا(بفرحة): عمل ايه يا ادم؟
ادم: كان داخل و شايليها بين ايديه و بيبوسها و طلعوا يكملوا سهرتهم.
ادم ساب كاميليا و هي في قمة غضبها.
كاميليا(بغضب): ازاي ده؟

فريد: اهدي يا كاميليا ايه مراته.
كاميليا: و مين البت الفقيرة اللي جمبك دي؟
فريد(بحدة): كاميليا التزمي حدودك.
كاميليا(بعصبية): انت عارف انت بتكلم مين انا مرات الليث. يعني ممكن يخفيك.
صفاء: مرات اليث هي حياة مش انتي يا كاميليا.
ادهم: مش شايفة خدت مكانك ازاي اللي انتي ضيعتيه. و انا شايفها تستاهله
ادهم كان خارج الجنينة و سمعهم و قال الجملة دي و كمل طريقه...
كاميليا كسرت اول حاجة شافتها قدامها...

كاميليا(بغضب): حياة اللي بتقولوا عليها دي مش هطول في البيت ده كتير.
كاميليا سابتهم و مشيت و هي في قمة غضبها.
صفاء: معلش يا حبيبتي.
فتون(بتوتر): لا عادي.
صفاء: طيب تعالي نتكلم شوية.
فتون: طيب.
فريد: روحي متخافش، انا طالع لمحمد يا صفصف.
صفاء: طيب احتمال يكون نايم.
فريد: يصحالي هو انا اي حد.
صفاء و فتون قعدوا يتكلموا. فريد طلع لمحمد و لقاه صاحي.
محمد: فريد ازيك يا جدع.
فريد: عايش. اخبارك انت؟

محمد: تمام. عامل ايه واحشني و الله.
فريد: اخبار جامعتك؟
محمد: حياة قالتلي اقعد كام يوم.
فريد: تفتكر حياة هتعرف توقع الاسد؟
محمد: انا شايف انه شبه واقع.
فريد: انا شايف انه واقع اسااسا...
محمد: يا ريت.
فريد: اخبار المزز ايه؟
محمد: مفيش يا اخويا، هعيش عازب...
فريد: احسن من الحب و القرف.
محمد: هي الصنازة غمزت و لا ايه؟
فريد: بيقولوا.
محمد: لا تحكيلي بقي. اتكلم اتكلم.
فريد: بص يا سيدي.
فريد قعد يتكلم مع محمد.

-في مكان تاني.
في بيت حياة.
فردوس: يا بت متجننيش. موافقة و لا لا؟
نازلي: الشيكولاتة اللي هما جايبنها حلوة اوي.
فردوس(بعصبية): بت جبت اخري منك.
حور: اوف ما تنطقي يا بت يا نازلي.
نازلي: احترمي نفسك يا بت انا اكبر منك.
فردوس: طيب يا كبيرة يا عاقلة موافقة و لا لا؟
نازلي: معرفش. هو كريم الصراحة مز و قمر و غني و عنده عربية.
فردوس: اخلاقه اهم يا اختي.

نازلي: بيكلم الكل باحترام الصراحة. بصوا نعمل خطوبة و نجرب.
فردوس: هو جواز علطول احنا ناقصينك اساسا.
نازلي: نعم يا اختي روحي احلمي. مش عايزة اتجوز بس كدة...
فردوس: صلي صلاة استخارة طيب.
نازلي: ماشي. هروح اكمل اكل شيكولاتة.
فردوس: روحي يا مفجوعة.
حور(بدموع): هي هتتجوز و حياة اتجوزت و انتي هتسبيني و نعمان بيحب حنين. الكل هيسبني.
فردوس: لا يا حبيبتي متقوليش كدة محدش هيسبك ابدا.

حور(بدموع): بليز متسبونيش. مش هعمل شقاوة.
فردوس: يا قلبي كلنا بنحبك و منقدرش نعيش من غيرك اصلا.
و بعدين لقوا الباب بيتفتح.
نعمان: مساء الخير.
فردوس: مساء النور. جيت بدري؟
نعمان: ايوه الدرس اتلغي.
فردوس: طيب. يلا خد دوش و غير هدومك و اخرج هتلاقي الغداء جاهز و بعدين تخش تذاكر.
نعمان: حاضر يا ماما حاجة تاني؟
حور(بضحك): فردوس ماما.
فردوس: اخرسي يا بت يلا روح.
نعمان: عيوني.

-في مكان تاني.
عند حياة و ليث.
كان الليل جه و الوقت متأخر.
حياة بدأت تفوق من نومها لقت نفسها في حضن ليث. بعدت عنه بهدوء.
حياة بصت علي الاوضة حواليها و اتمطعت.
حياة(بنوم): امممممممممم.
حياة: نقوم بقي ايه نشوف نعمل ايه.
حياة لسه هتقوم رجعت للسرير تاني و استخبت تحت البطانية.
حياة(بخوف): ليث ليث. ليث.
ليث(بنوم): خير يا حياة؟
حياة(بخوف): ليث عفريت. يا ليث قوم عفريت.
ليث(بنوم): بطلي تفاهة يا تافهة.

حياة(بدموع و خوف): صدقني في عفريت.
ليث فتح عيونه و قام اتعدل في نومته و فتح النور.
ليث(شبه نايم): خير فين العفريت؟ يا تري خاف مني لما قمت مثلا.
حياة(بخوف): ممكن تحت السرير.
ليث وطي شاف ملقاش حاجة.
ليث: حياة اعقلي مفيش حاجة. انت كبرتي...
حياة(بخوف): طب ممكن في الحمام.
ليث(بحدة): حياة نامي. مش ناقصة هي الواحد تعبان خلقة.
حياة(بدموع): اعمل ايه بيتكوا مريب.
ليث طفي النور و نام و ودي ضهره ل حياة.

حياة(لنفسها): انا خايفة، اعمل ايه؟
حياة نامت علي السرير و حضنت ليث جامد. ليث لف وشه ليها و حاوطها بيديه.
ليث(بهمس): طول ما انتي معايا متخافيش.
حياة(بهمس): بس انا بخاف...
ليث باس رأس حياة و حضنها اكتر و ناموا.

-في الصباح الباكر.
في بيت حياة.
نازلي: في ايه و ايه الهدوم دي؟
فردوس: ليث بعت لينا فساتين و اكسسورات علشان نحضر حفلة هيقيمها النهاردة بمناسبة رجوع اخوه.
نازلي: الله وريني وريني.
نعمان: بتعملوا ايه؟
نازلي: هنحضر حفلة في بيت ليث.
فردوس: هو اصر اننا نحضر. فلازم نروح.
نعمان: طيب.
حور: فستاني لونه حلو اوي.
نعمان: انتي احلي.
و الاربع اخوات قعدوا يتكلموا و يهزروا.

-في مكان تاني.
في قصر ليث.
صفاء: اخيرا فهد راجع.
تالا: الحمد لله يا ماما.
صفاء: طيب اطلعي شوفي هتلبسي ايه.
تالا: ماشي يا صفصف...
صفاء: طيب يا حبيبتي.
محمد: اهلا، هو ليث و حياة لسة منزلوش.
صفاء: لا لسة. بس احنا هنتغدي علشان نحضر نفسنا علشان اخوك.
محمد: طيب.
و الكل راح يتغدي...
كاميليا: يا تري فين العرسان؟
صفاء: في اوضتهم.
ادم: النهاردة الحفلة هتبدأ من امتي؟
محمد: بيقولوا 6.
ادهم: فاضل ساعتين. طيب كويس.

تالا: انا مبسوطة.
كاميليا: يا ريت علطول.
تالا: شكرا.
ادهم: هما هيخيموا و مش هينزلوا من فوق و لا ايه؟
محمد: و حياتك ما اعرف.
ادم: بطلوا شوية.
صفاء: اللي خلص يقوم.

عند حياة و ليث.
حياة كانت نايمة علي السرير بدأت تفوق من النوم و قامت اتعدلت قعدت علي السرير و هي مربعة رجليها.
حياة: اوف شكلي نمت كتير.
ليث: لا يا فريد اجهزوا من عندكوا و تعالوا علي هنا قبل ما الحفلة ما تبدأ.
ليث: خلي بالك منه. ايوه الكل قرب يجهز.
ليث: تمام. ابقي طمني. جيب اللي انت عايزه يا فريد.
ليث: طيب تمام.
ليث خلص مكالمة بص علي حياة لقاها شبه نايمة...
ليث: يلا قومي قيسي فستانك.

حياة(بغباء): فستان ايه؟
ليث: الحفلة.
حياة: حفلة ايه؟
ليث(بنفاذ صبر): مش مهم. قومي يا حياة.
حياة: ايه ده هو انا مش كنت بحلم...
ليث: لا و يلا قومي.
حياة: طيب.
حياة قامت و كانت ماشية و داخلة الحمام.
ليث(بخبث): حلو القميص بتاعي صح؟
-حياة بصتله بتحاول تفهم و بعدين بصت علي نفسها لقت نفسها لابسة قميص بتاع ليث.
حياة فتحت عينيها علي اخرهم و جريت علي الحمام و قفلت الباب وراها بسرعة.

حياة(بعصبية): الحيوان الزبالة غيرلي هدومي.
حياة(بعصبية): ربنا يحطك في موقف محرج يا ليث بس كدة. و يا رب يحصلك اي حاجة تخليك تفقد عقلك. اللعنة عليك.
حياة نامت في البانيو مفاقتش الا لما حست بايد حد عليها.
حياة(بفزع): انت انت بتعمل ايه هنا؟
ليث(ببرود): بشوف مراتي اللي بقالها ساعة في الحمام. و الاقيها نايمة.
حياة(بعصبية): اخرج بره، برررررررررره.

ليث(ببرود): طالع. قدامك دقيقة و تخرجي و لو مخرجتيش هدخل و اطلعك انا.
ليث كان ماشي بس حياة رشت عليه مايه بصابون.
ليث: حسابك بره يا حياة.
ليث خرج و قفل الباب وراه، و حياة كانت متعصبة.
حياة(بعصبية): يا شيخ روح في داهية تأخدك.
حياة خرجت من البانيو و لبست الروب و خرجت بتبص يمين و شمال. و كانت هتجري علي اوضة الملابس بس لقت حد بيشلها من خصرها...
حياة(بحدة): ليث نزلني.
ليث(بخبث): مقولتيش ايه رأيك في قميصي.

حياة(بحدة): زفت زي صاحبه. نزلني.
ليث: اطلبي باحترام.
حياة: بليز نزلني.
ليث: معجبتنيش.
حياة لفت رأسها ل ليث و حطت عينيها في عينه.
حياة: بليز يا ليث.
ليث(بتوهان): ها؟ عيونك لونها حلوه اوي يا حياة.
حياة(بخجل): ليث نزلني.
ليث نزل حياة و حياة سابته و جريت علي اوضة الملابس...
ليث(بعصبية): ايه اللي انا عملته ده انا غبي.
حياة غيرت هدومها ل لبس عادي و خرجت.
ليث: انجزي فستانك اهو البسيه و اخرجي ورهولي.

حياة: طيب هنزل اكل و ابقي اطلع.
ليث: حياة فاضل ساعة الا ربع. انجزي.
حياة: طب انا جعانه.
ليث: هناك اهو اكل بس غيري هدومك وريني الفستان عليكي. انجزي.
حياة: طيب طيب.
حياة خدت الفستان و بدأت تلبسه و خرجت ل ليث.
ليث: تمام مش بطال. انا نازل البسي و حصليني.
ليث كان لابس بدلة باللون الرمادي و قميص ابيض و جذمة سوداء و لبس ساعته الماركة و حط البرفيوم بتاعه
ليث نزل لقي الكل جاهز...
ليث: كويس جهزتوا...
تالا: ايه رأيك؟

ليث: كويس.
تالا كانت لابسة فستان قصير لغاية الركبة باللون الاحمر بحمالة رفيعة و صندل بكعب باللون الاحمر. و لمت شعرها علي شكل كحكة و نزلت كام خصلة و حطت روچ باللون الاحمر الغامق.
نور: اخوات حياة هانم وصلوا يا ليث بيه...
ليث: دخليهم.
كاميليا: يعني البت و اخواتها ايه القرف ده.
ليث(بحدة): كاميليا.
نعمان: ازيك.
ليث: ازيك.
نازلي: هاي.
فردوس: اهلا.
حور: فين حياة يا عمو ليث؟
ليث: نازلة كمان شوية يا حور.
حور: طيب.

كاميليا كانت لابسة فستان اسود طويل بس ضيق جدا و محددها و رجليها كلها باينه و لبست صندل بكعب احمر عالي و روچ احمر فاقع و مسيبة شعرها.
نازلي كانت لابسة فستان باللون البنفسجي قصير من قدام و طويل من ورا و لبست صندل بكعب اسود و حطت روچ هادئ و سيبت شعرها.
فتون كانت لابسة فستان باللون الابيض طويل و شفاف من فوق و لبست صندل باللون الاحمر و حطت روچ احمر و لمت شعرها علي فوق.

حور كانت لابسة فستلن طفلوي و جميل باللون الازرق الهادئ و صندل ابيض و كانت مسيبة شعرها
و
بعدين فهد و فريد دخلوا.
صفاء(بدموع): حبيبي وحشتني.
فهد: و انتي اكتر يا حبيبتي.
فهد سلم علي كل اللي موجود.
فريد(بهمس): ايه الجمال ده؟
فتون(باحراج): شكرا...
نازلي: انا و فردوس و فتون مستنين نشوف حياة.
فهد اول ما سمع اسم فردوس بص لفردوس و انبهر بجمالها.

فردوس لبست فستان باللون الرمادي قصير لغاية الركبة و صندل بكعب باللون الاسود، و عينيها الملونة و روچ هادئ و لمت شعرها علي شكل كحكة عالية.
فهد: احم اهلا وسهلا.
فريد: الضيوف بدأت توصل...
محمد: مستنين حياة.
حور(بفرحة): حياة.
الكل بص وراه لقي حياة علي اول السلالم فوق.
كاميليا كانت بصالها بحقد، و الباقي منبهر بجمالها.
ليث(لنفسه): ليه انفاسي مكتومة كدة؟

ليث(لنفسها): ايه كتلة اللطافة دي؟ يا رب عدي الليلة دي علي خير.
حياة بدأت تنزل لغاية ما وصلت ليهم...
الكل مدح في جمال حياة و حياة كانت محرجة...

حياة كانت لابسة فستان باللون الاسود طويل و منفوش نوعا ما و ضيق من فوق ب¾ كم. الفستان كان مفتوح من الضهر علي شكل دايرة كان الفستان عليه نقط باللون الفضئ زي اللميع. و لبست صندل فضي بيلمع كعبه بسيط و حطت روچ احمر غامق. و سيبت شعرها ورا ضهرها و رقبتها البيضة باينه و كانت لابسة سلسلة فضي شيك و حلقين في ودانها. و حطت كحل حدد عنيها السوداء الجميلة.
ليث: احم يلا بينا.

كاميليا جريت علي ليث و مسكت دراعه.
كاميليا: يلا.
اخوات حياة بصوا ليهم باستغراب. حياة مكنتش عارفة تبرر ليهم...
ليث(بهمس): كاميليا بعدين...
ليث شال ايد كاميليا و قرب من حياة و مسك ايديها...
كاميليا(لنفسها): و ربي لاندمك يا حياة.
ليث: مش يلا.
و الكل خرج لقوا جنينة القصر مليانة ناس و راحوا كلهم لترابيزة مخصصة ليهم.
ليث: فهد فريد تعالوا.
محمد: هو انا طيشة؟
تالا: اكيد.
صفاء: هتلاقيهم هيتكلموا في شغل متزعلش.

محمد: مش زعلان.
ادم(بهمس): اقولك حاجة؟
حياة: اممم.
ادم(بهمس): انتي احلي من امي...
حياة(باحراج): شكرا، بس برضو هي مهما كانت مامتك يا حبيبي...
ادهم: هروح اشقطلي اي واحدة و اجي.
حياة: نعم يا اخويا خليك هنا...
فردوس(بهمس): مين دول؟
حياة(بتوتر): دد وول دول...
حياة: تعالوا نقعد في ترابيزة لوحدينا البت كاميليا مش بطيقها يلا...
حياة: عن اذنكوا.
حياة خدت اخواتها و فتون و راحوا لترابيزة لوحدهم...
فتون: مين البت دي؟

حياة: دي واحدة من العائلة بس مغرورة كدة.
نازلي: باين.
نعمان: بس الحفلة جميلة، و بسم الله ما شاء الله القصر حلو و كبير.
حياة: اه الحمد لله.
ناني: ايه ده؟ نازلي!
نازلي: هاي ناني.
شريف: هاي.
ناني: ده اخويا شريف...
الكل: اهلا تشرفنا...
شريف: الشرف ليا، انتي حياة؟
حياة(باستغراب): ايوه انا حضرتك تعرفني...
شريف: لا بس شكلنا هنتعرف.
حياة: عن اذنكوا.
حياة مشيت بعيد عنهم شوية لاحظت ادم.
حياة: قاعد لوحدك ليه؟

ادم: مفيش عادي.
حياة حطت ايديها ورا ضهرها.
حياة(باحراج): ايه الاحراج ده؟
ادم: ايه؟
حياة: البتاع ده فك و مش عارفة اذا حد خد باله و لا لا، ضهري كدة كله باين.
حياة: ممكن تنادي حد من اخواتي.
ادم: تمام. خليكي هنا. في الحتة اللي هناك دي.
حياة: طيب.
ادم راح و رجع، حياة كانت واقفة و بتبص يمين و شمال. لقت اللي بيقفل ليها الفستان...
حياة: شكرا.
بس لقت حد بيحاوطها اكتر و بيقربها ليه اكتر...
حياة: مين؟

حياة لفت رأسها لقته ليث وطت رأسها بسرعة.
حياة(بخجل): ازاي جيت هنا؟
ليث(بهمس): مش مهم...
حياة: طب وسع يا ليث.
ليث: كان بيقولك ايه الواد الرخم ده؟
حياة: مين؟
ليث: شريف.
حياة: لا مقالش حاجة ده يبقي اخو ناني صاحبة نازلي.
ليث: عارف. يلا بينا للحفلة.
حياة: طيب يلا.
و راحوا و بدأوا الحفلة و بيتكلموا في مواضيع كتير.
كاميليا: هاتي مشروب.
خادمة: حاضر اتفضلي.
كاميليا: تشربوا؟

حياة: ازاي بتشربي كدة يا كاميليا؟ احترمي ليث و ادم و ادهم...
كاميليا: تجربي؟
حياة: لا شكرا.
كاميليا: طب خدي العصير ده.
كاميليا: خدوا كلكوا.
الكل بدأ يشرب العصير.
فريد: هاي يا بنات.
الكل: هاي.
فريد: تعالي فتون لحظة.
فتون: تمام.
فريد و فتون راحوا لترابيزة لوحدهم.
فتون: ايه؟
فريد: نقعد نتكلم شوية.
فتون: طيب.
فهد: ازيكوا سعيد اني شوفتكوا تاني.
نعمان: احنا اسعد. ازيك.
فهد: الحمد لله. ازيكوا انتوا؟

حور: هو انا مليش لازمة.
فهد و فردوس: ازاي بس؟
فهد: شكل تفكيرنا متشابه.
فردوس: ممكن...
ليث كان بيتكلم مع رجل اعمال في شغل. و بعدين.
ليث لقي حياة قربت منه و حضنته و باسته جمب شفايفه...
ليث بصلها بصدمة و الكل استغرب من تصرف حياة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة