قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي عشر

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي عشر

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي عشر

الحراس كسروا الباب. و ليث دخل و وراه حياة.
حياة اول ما دخلت اتصدمت.
حياة(بصدمة): مستحيل!
حياة اول ما دخلت لقت اختها نازلي مغمي عليها و شبه عريانة و ايهاب كان لسة هيغتصبها.
ايهاب(بزعيق): انتوا مين و ازاي عملتوا كدة؟
ليث: يا ابن ال.
ليث مسك ايهاب و قعد يضرب فيه. حياة واقفة مكانها في حالة ذهول و صدمة.
ليث(بحدة): حياة شوفي اختك.
حياة قربت من نازلي و بدأت تلبسها هدومها تاني و هي بتعيط.

حياة(بعياط): ليه عملتي كدة؟ حرام عليكي...
-ليث ساب ايهاب مرمي علي الارض و غرقان في دمه و مغمي عليه...
ليث: حياة اهدي.
حياة(بعياط): انا معملتش حاجة علشان كل ده.
ليث: اهدي.
حياة(بعياط): طب طب هي زي ما هي؟
ليث: معتقدش انه لحق يعمل حاجة. يلا هنوديها علي البيت.
ليث شال نازلي بين ايديه، و حياة جابت حاجات نازلي و حاجتها و نزلت وراه و هي بتعيط.
ليث قعد نازلي و حياة دخلت قعدت و ليث قعد جمبهم.
ليث: اطلع علي القصر.

حياة(بعياط): لا علي البيت بتاعنا.
ليث: بس.
حياة(بعياط): ارجوك...
ليث كان قاعد و جمبه حياة و حاضنة نازلي جامد و هي بتعيط...
و بعد فترة وصلوا لبيت حياة. ليث نزل و شال نازلي و حياة وراهم و لسة هيطلعوا...
نعمان(بخضة): حياة.
-نعمان كان راجع من الدرس هو و حنين.
نعمان: في ايه؟ مالك؟ و نازلي مالها؟
ليث: فوق يا نعمان.
ليث طلع و حياة و نعمان وراه.
حنين: هبقي اكلمك.
حنين راحت علي بيتها. و هما طلعوا للشقة.
الباب خبط.

فردوس: مين؟
نعمان: افتحي بسرعة يا فردوس...
فردوس فتحت الباب بسرعة و ليث دخل و هو شايل نازلي.
فردوس(بخضة): في ايه؟
حياة: هنا يا ليث.
ليث دخل اوضة نازلي و حط نازلي علي السرير.
حياة قربت منها و بدأت تفحصها.
حياة: هي واخدة مخدر. هتفوق كمان شوية.
فردوس: حصل ايه؟
حياة(بحدة): هي قالتلك راحة فين؟
فردوس: الجامعة.
نعمان: فهمينا يا حياة.

ليث: اختكوا نازلي في شاب خدرها و خدها لشقة و كان هيغتصبها لولا اني انا و حياة تدخلنا.
نعمان(بصدمة): يعني لو انتوا ملحقتوهاش كان زمانها.
فردوس(بدموع): ازاي يا حياة؟
حياة: لما تفوق هنعرف منها كل حاجة.
ليث: الموضوع جه بسيط يا جماعة.
حياة: الحمد لله. عن اذنكوا.
حياة سابتهم و دخلت اوضتها و قعدت تعيط، و بعد شوية لقت ليث بيدخل عليها.
ليث: حياة خلاص كل حاجة بقت بخير.

حياة(بعياط): لو انت مكنتش انقذتها كان زمانها...
حياة قعدت تعيط و تشهق كتير.
-ليث قرب منها و حضنها و هي رفضت في الاول بس ليث كان ماسكها جامد...
بره.
فردوس: ازاي ده؟
نعمان: معرفش.
فردوس: الحمد لله علي كل شئ.
نعمان: طب هي يعني دلوقتي ايه اللي هيحصل؟
فردوس: معرفش.
حياة(باحراج): خلاص يا ليث ابعد.
حور: ليه بس يا حياة؟
حياة(بخضة): انتي هنا؟
حور: اه يا اختي.
حور: هو انا مش قولتلك لو زعلتها هزعلك. حياتي بتعيط ليه؟

حياة(و هي بتمسح دموعها): لا يا حوريتي انا مش زعلانة و عمو ليث مزعلنيش.
حور: طب بوسها يا عمو ليث. لما انا بخلص عياط هي بتيجي تبوسني.
ليث(بخبث): عيوني يا حبيبة عمو بس اخرجي بره لحظة.
حور: طيب، باي.
حياة: بت تعالي هنا...
حياة لسة هتقوم لقت ليث بيزقها علي السرير.
ليث(بخبث): ايه يا حياة هوديكي بوسه علشان متزعليش.
حياة(بتوتر): و مين قال اني زعلانة ابدا مش زعلانة خالص مستحيل اساسا...

ليث(بخبث): لا بس حاسك زعلانة. تعالي بس.
حياة: بس يا قليل الادب.
ليث: تؤ تؤ. انا جوزك عادي جدا.
حياة: طب انا انا عايزة اخش الحمام. باي.
ليث: مش قبل ما اخد اللي عايزه.
حياة: طب عندي فكرة.
ليث: خير؟
حياة: انا اوديك بوسة.
ليث(باستغراب من تصرف حياة): موافق.
حياة زقت ليث و قربت منه و حسسته انها تقبلت الفكرة. و بعدين حياة باست خده و قامت جري علي بره...
ليث(لنفسه): هي ضحكت عليا؟
ليث: و ربي يا حياة لاربيكي.

ليث خرج. لقاها بتجهز السفرة مع فردوس.
نعمان: ازيك يا ابو نسب.
ليث: تمام. اخبار ال ايه؟
نعمان: توبنا إلى الله.
ليث: طيب...
فردوس: الاكل جاهز يلا.
و الكل راح علي السفرة الصغيرة و بدأوا يأكلوا.
فردوس(باحراج): آسفين يعني الاكل مش قد المقام.
ليث: لا خالص.
حياة(لنفسها): يا حنين. مؤدب كيوت.
ليث(بخبث): في حاجة يا حبيبتي بتبصيلي.
حياة(باحراج): لا خالص، كل كل.

حياة(لنفسها): ربنا يوقعك في موقف محرج زي اللي انت حطتني فيه ده يا ليث...
نعمان و فردوس بصوا لبعض بابتسامة.
حور: الحقوا نازلي صحيت.
الكل راح علي اوضة نازلي.
حياة: لو سمحت سيبوني معاها.
نازلي(بوجع): ايه ده حياة؟ هو حصل ايه؟
الكل خرج و ساب حياة مع نازلي.
نازلي(بوجع): اه مصدعة اوي حصل ايه؟
حياة(بحدة): ابدا حضرتك بس شربتي مخدر خلاكي يغمي عليكي و شخص زبالة خدك معاه لشقته و كان هيغتصبك بس...

نازلي(بصدمة): ايهااااااب.
حياة(بعصبية): يعني انتي كنتي مدياله ريق. اصله مش هيعمل كدة الا لما يتأكد منك.
نازلي(بعياط): بس ازاي ده بيحبني و انا بحبه...
حياة: ضحك عليكي يا عاقلة يا كبيرة. دي حور اذكي منك.
نازلي(بعياط): يعني هو لمسني؟
حياة: احمدي ربك انه ملحقش. ليث انقذك في الوقت المناسب.
نازلي(بعياط): انا آسفة. و الله العظيم.
حياة(بحدة): اخرسي. لو كان ابوكي عايش كان زمانك ميتة و مدفونة يا اختي.
نازلي: بس.

حياة(بحدة): انتي مش عايشة عيشة اهلك ليه؟ ليه دايما بترفعي رأسك تشوفي اللي اعلي منك. ليه متبصيش علي قدك...
حياة: احمدي ربك ان ده حصل. احمدي ربك.
حياة: صلي لربنا ممكن يغفرلك يا نازلي.
حياة: بصي للي تحت رجليكي. عيشي عيشتك يا نازلي بلاش منظرة.
حياة لسة هتمشي لقت نازلي بتحضنها جامد.
نازلي(بعياط): انا اسفة انا اسفة اوي. انا عارفك اني غلطانة بس هو قالي انه بيحبني و انا كمان حبيته...

حياة: انتي حبيتي فلوسه يا نازلي.
نازلي(بعياط): اسفة و الله العظيم اسفة و هتغير اديني فرصة زي نعمان...
حياة: ماشي يا نازلي. مذاكرتك هتبقي من البيت.
نازلي: حاضر حاضر.
حياة: باي خلي بالك من نفسك.
نازلي: حاضر.
حياة خرجت و وراها نازلي.
نازلي(باحراج): شكرا يا ليث بيه.
ليث: و لا يهمك. يلا يا حياة لو خلصتي.
حياة: تمام. باي يا عيال هتوحشوني.
فردوس: عيال في عينك.
حياة: زعلتك اوي يا اختي.
فردوس: غوري.
حياة: باي. بحبكوا.

ليث و حياة نزلوا و ركبوا العربية.
حياة(باحراج): شكرا يا ليث.
ليث(بخبث): متخافيش هأخد مقابل.
حياة: عيل رزل و سافل.
-و بعد فترة وصلوا للقصر و نزلوا.
حياة: ايه ده مفيش حد في القصر.
ليث: انا عارف هما فين.
ليث مشي بره لقصر و حياة راحت وراه لا اراديا و بعدين ليث دخل في مكان جمب القصر و حياة وراه.
حياة: هما بيلعبوا مصارعة؟
ليث: اه.
محمد: ادم مش معني انك ابن الليث يبقي تقتلني انا عمك يا حبيبي.

ادم(ببرود): اللعب ده للرجالة يا.
ادم(بسخرية): عمي.
محمد: نسخة واحد ابوك.
و علي غفلة ادم كعبل محمد برجله علي الارض.
محمد: مش قولتلك ابن الليث.
حياة(بصدمة): ازاي؟
ليث(ببرود): عيالي طبعا.
حياة: بس ايوه لحظة لحظة كدة بقي، ازاي عيالك و انت يعني معرفش عندك كام سنة بس باين انك صغير، و هما باين انهم في عمر 13 او 14 سنة.
ليث(ببرود): مش لازم تعرفي.
حياة: يا رزل...
ليث قرب من حياة اوي و حاصرها بين الحيطة و بينه.

ليث: حياة متنسيش اني اتجوزتك علشان اخد منك حاجة انتي عارفاها كويس. متخلنيش اخدها عافية خلينا نبقي حلوين مع بعض...
حياة: قولتلك زي ما هدخل هنا انسة هخرج انسه برضو.
ليث: ليكي الاختيار هنشوف.
ادهم: مش جاي و لا العروسة الجديدة شغلاك.
ليث قرب منهم و هو بيقلع جاكت البدلة.
ليث: مين؟
تالا: استر يا رب.
محمد: لا ابنك خلص عليا. خلي فهد.
فهد: ليث احذر كدة لازم يبقي شكلي حلو علشان اقابل الناس بكرة...

ليث(ببرود): طالما مش قد اللعب متلعبوش.
فهد طلع، و بدأ هو و ليث يضربوا بعض.
حياة(بخوف): يا الله. ليث حاسب.
فهد: حرام عليكي كنت هغفله.
حياة: آسفه...
ليث: احلم يا فهد.
ليث لوي دراع فهد ورا ضهره و ضرب رجله وقعه علي ركبه.
فهد: استسلم...
صفاء: حياة تعالي كلي فشار.
حياة: علي رأيك.
حياة قعدت جمب تالا و صفاء و قعدت تأكل فشار معاهم...
ادم: اسمك؟
حياة: حياة. و انت؟
ادم: ادم...
حياةاسمك جميل.
ادم: عارف.
حياة: نسخة ليث.

ادم: انا مش شبه حد.
ادم: جاهز؟
ليث: تعالي.
ادم و ادهم وقفوا قصاد ليث.
ادهم: اتدربنا كتير للحظة دي.
ليث(ببرود): مش محتاج اتدرب.
حياة(بصدمة): هو هيضرب الاتنين مع بعض...
تالا: ايوه.
-ادم حاول يضرب ليث برجله بس ليث صدها و ادهم عمل نفس الحركة بس برضو ليث صدها.
و الاتنين بدأوا يضربوا مع بعض و ليث بيضرب هنا و هنا.
محمد: مش قولتلكوا انتوا مش هتقدروا عليه...
ليث(ببرود): مش بيتعلموا. لازم اكسر لحد دراعه في مرة.

ادهم: ما انت عملتها مرة.
فهد: قلبك اسود.
حياة: اوف لا لا، دي حركة صعبه.
ادم كان واقف علي ايديه و لسة هيضرب ليث برجليه ليث وقعه علي الارض.
فهد: بس بس ليث كسب خلاص.
ادهم: بس ده ظلم.
ليث(ببرود): هما خايفين عليكوا. مش عليا.
ادم: لسة الايام جاية كتير.
ليث: و انا جاهز في اي وقت.
حياة: الله نفسي اجرب.
فهد: انا طالع اعالج نفسي. منك لله يا ليث.
ليث(ببرود): بتقول حاجة؟
فهد: رايح انام هسااافر بليل.
فهد مشي.

محمد: تعالي ياض منك ليه.
ادم و ادهم و محمد مشيوا.
تالا: رقم واحد في كل حاجة يا برنس.
صفاء: هشوف الغداء.
حياة لسة هتمشي بس قربت من ليث و هو كان في ساحة القتال. و حياة واقفة تحت.
حياة: بس ضربك كان حلو اوي.
حياة: انت لو فتحت جيم او علمت الناس كيفية الدفاع عن الناس هتكسب اوي...
ليث: مش محتاج فلوس علشان اعمل مشروع زي ده...
حياة(لنفسها): مأثرش معاه.
حياة(بيأس): طيب عن اذنك.
ليث: تحبي تجربي؟

حياة عيونها لمعت و هزت رأسها بمعني اه.
ليث: هاتي ايدك.
ليث طلع حياة و وقفها قصاده.
ليث: اعملي ايدك زيي كدة.
حياة: اهو.
ليث: لا كدة. خليها كدة...
حياة: طيب.
ليث: قربيها من وشك لازم تحمي وشك و كوعك يبقي محمي اضلاعك.
ليث: كدة.
حياة: ماشي.
ليث: بتقربي واحدة و التانية مكانها، و ترجعي دي و التانية تروح و تبدلي.
ليث: يلا اعملي.
حياة بدأت تعمل زي ما ليث قال.
ليث: لا بصي كدة.
حياة: صعبة.
ليث: دي اسهل حاجة يا حياة.

حياة: ممكن اسألك سؤال؟
ليث: قولي.
حياة: انت ايه؟
ليث(برفعة حاجب): انا ايه! انا انسان اكيد يعني.
حياة: لا اقصد انت مين؟
ليث: انا ليث.
حياة: يا ليث مش كدة. اقصد انت شخصية مختلفة و غريبة. بحسك طيب و كيوت و لطيف. و بعدين بتقلب و بحسك شرير و بارد و مستفز.
ليث: قلبك بيقولك ايه؟
حياة: انك طيب.
ليث: اسمعي كلام عقلك اصح، متنخدعيش بالناس.
ليث ساب حياة و مشي. حياة بصت لضهره و بعدين نزلت راحت وراه...
صفاء: تعالوا كلوا.

ليث: مش قادر كلت.
حياة: و انا عن اذنك.
ليث و حياة طلعوا اوضتهم...
فهد: تصبحوا علي خير.
محمد: اه انا بكرة مش قادر اروح الجامعة. الله يسامحكوا يا ولاد ليث.
ادم(ببرود): انت اللي مش بتستحمل.
ادهم(ببرود): ابقي شجاع و تعالي واجهنا...
تالا: الجبهة طارت.
محمد: عيال مقرفة.
صفاء: يلا يا حبايبي اطلعوا علي اوضكم...
تالا: اه يلا.
ادم و ادهم: باي.
تالا: عايزة حاجة يا امي؟
صفاء: لا انا طالعة اهو انام.
تالا: يلا...

عند حياة و ليث.
ليث(ببرود): هطلعلك لبس تلبسه من سكات.
حياة: علي حسب.
ليث دخل اوضة الملابس و خرج بلبس لحياة.
ليث: البسي ده هخرج من الحمام و اطلع الاقيكي لابساه...
حياة: لا لا استني هنا، انا مش بتاعتة الكلام ده. انا مش هلبس كدة.
حياة: ده المايوه ارحم.
ليث: و زعلانة ليه؟ اجبلك مايوه.
حياة: لا لا خلاص.
ليث ساب حياة و دخل الحمام، حياة قعدت تشتمه كتير.
حياة(بدموع): الله يلعنك يا ليث.

حياة دخلت اوضة الملابس و لبست لبس.
ليث: خلصتي؟
حياة(بخضة): اه.
ليث دخل عليها اوضة الملابس.
ليث(بحدة): هو ده اللي انا ودتهولك...
ليث(بعصبية): لابسالي اسدال.
حياة(بتوتر): انا بحبه.
ليث: انا مالي بتحبيه و لا لا.
حياة: يا ليث بص. انت اتجوزتني زي ما انت عاوز اهو. طلقني بقي و كل واحد يروح لحاله...
ليث: تعرفي يا حياة انا كنت ناوي اخلي النهاردة بإرادتك، بس حاليا مضمنش تصرفي.
حياة طلعت سكينة من ورا ضهرها.

حياة(بدموع): ليث بلاش ارجوك. متحطمنيش.
ليث: دي متعتي حياة.
-حياة زقت ليث و جريت خرجت بره الاوضة خرجت بره الدور كله خرجت بره القصر، ليث خرج جري وراها.
ليث(بصريخ): حياة حاسبي.
-السؤال: يا تري هيحصل ايه؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة