قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

حياة لسة هتمشي لقت ليث شالها بين ايديه بسرعة.
حياة(بصدمة): ايه ده؟
ليث: ايه يا حبيبتي؟
حياة لاحظت وجود اخواتها فسكتت و حاوطت رقبة ليث بأيديها...
ليث نزل بيها كام سلمة و قال.
ليث(ببرود): اهلا بيكي في الجحيم يا حياة...
حياة بصتله بخوف و حاولت تبص في اي حتة بعيد عنه. بس لاحظت نظراته ليها.
حياة: حد قالك انك سافل؟
ليث(برفعة حاجب): انا جوزك.
حياة: و لو. غض بصرك غض بصرك.

ليث بصلها باستغراب. و بعدها نزل حياة و فتح الباب.
و حياة ركبت العربية و ليث لف ركب جمبها الناحية التانية.
ليث: اطلع.
حياة و ليث طول الطريق ساكتين.
عند فريد و فهد.
فهد: هو غبي ده و لا ايه؟
فريد: معرفش. هي ازاي وافقت اساسا؟
فهد: هيكون ازاي يعني؟ هتلاقي ليث ده عمل حاجة ليها.
فريد: غبي، بس برضو ممكن نبص للايجابيات.
فهد: زي؟
فريد: عمر ما ليث جاب بوكيه ورد و لا شيكولاتة و لا دبل.

فهد: هي غربية فعلا بس برضو مفهمتش. ممكن يكون علشان اخواتها مثلا.
فريد: ممكن. اخوك ده اساسا غريب...
فهد: طول عمره...
و بعد فترة وصلوا للقصر. و ليث نزل و حياة فتحت بابها و نزلت لقت ليث قدامها.
فريد: طيب مبروك يا صاحبي، مبروك يا حياة عن اذنكوا.
فريد سابهم و مشي و فهد قرب منهم.
فهد: يلا.
ليث: تمام.
ليث مسك ايد حياة و جرها وراه.
حياة: براحة.
ليث و حياة و فهد دخلوا القصر.
صفاء: حياة حبيبتي، ايه ده في ايه؟

تالا: لابسة كدة ليه؟ و ليث ماسكك ليه؟
محمد: ما تفهمونا...
ليث: حياة مراتي.
ليث(ببرود): حاليا مش فاضين بكرة الصبح ابقوا اتكلموا.
ليث شد حياة معاه و طلع علي الدور بتاعه.
محمد: ازاي يعني؟
فهد: و حياتك انا و فريد كنا زيكم كدة...
تالا: طب حياة ازاي وافقت؟
صفاء: تعرفوا انا مبسوطة بس خايفة.
فهد: بمعني؟
صفاء: حياة بنت محترمة و جميلة و اتمني انها تكون زوجته. بس ليث ممكن يطلقها بكرة.
تالا: نصبر و نشوف.

محمد: الصراحة انا اتصدمت...
فهد: اومال انا كنت اعمل ايه انا و فريد.
فهد: يلا هطلع انام...
الكل راح نام...
عند حياة و ليث.
ليث طلعها الدور التالت و هي ماشية وراه لقت ممر طويل و في بابين و في صالة كبيرة كان الدور التالت يعتبر شقة خاصة ب ليث. و ليث وصل لاخر الممر و فتح الباب و دخل و دخل حياة معاه.
ليث(ببرود): هدومك وصلت قبل ما احنا ما نيجي.
حياة: طيب.
حياة لسة هتمشي خطوة لقت نفسها في الهواء.

حياة: انت غبي نزلني.
ليث: طب ليه؟
حياة: بص انا مستحيل اسمحلك تلعب بيا يومين و في الاخر تسيبني زي اللي قابلي فاهم. زي ما دخلت هنا زي ما هخرج يا ليث...
ليث: عجبني دور الشجاعة بتاعك الصراحة. بس معنديش وقت.
ليث حط حياة علي السرير و لسة هيقرب منها.
حياة: طب طب اغير هدومي.
ليث(ببرود): لا.
حياة(بدموع): ارجوك.
ليث: متحاوليش تفكري في حاجة غبية زيك يا حياة. هتندمي.
حياة: طيب.
ليث: قومي.

حياة قامت من علي السرير و لقت ليث بيبدأ يقلع جاكت البدلة.
حياة: فين اوضة الملابس؟
ليث: آخر الاوضة.
حياة(لنفسها): هي دي كلها اوضة حرام عليك يا شيخ، شخص بتحب المنظرة و بس.
حياة راحت لاوضة الملابس و قفلت الباب عليها.
حياة: يا رب ساعدني.
حياة بدأت تقلع فستانها و فتحت شنطتها و طلعت بيجامة.

حياة لبست بنطلون اسود بيتي طويل لبعد الركبة بشوية و تي شيرت ب ¾ كم باللون الابيض. و لمت شعرها علي شكل كحكة و مسحت كل المكياچ.
-حياة شالت الفستان و علقته في شماعة و حطته مكانه.
حياة خرجت لقت ليث قاعد ببنطلونه بس و مستنيها.
ليث(بسخرية): غيرتي هدومك؟
حياة: عايزة ماية.
ليث: طلباتك كترت.
حياة: آسفة.
ليث: هناك في تلاجة افتحي و اشربي.

-حياة راحت بسرعة للتلاجة و ادت ضهرها ل ليث. و بدأت تشرب ماية كتير لغاية ما خلصت الازازة. و لقت ليث محاوطها من ضهرها و دافن رأسه في رقبتها.
ليث: حججك كدة خلصت صح.
و بعدين ليث بدأ يحس بأن جسم حياة تقل و لسة بيلفها لقاها واقعة في ايده.
ليث: حياة.
ليث لاحظ شريط البرشام اللي وقع من ايديها.
ليث: غبية.
ليث شال حياة و نيمها علي السرير و غطاها.
ليث قرب من شريط البرشام لقاه منوم سريع...

ليث: ماشي يا حياة اصبري عليا.
ليث دخل غير هدومه.
ليث لبس بنطلون بيتي زيتي و تي شيرت بنص كم اسود.
ليث خرج و راح نام جمب حياة و شال التوكة اللي كانت لامة شعر حياة و بدأ يلعب في شعرها وقرب منها اوي.
ليث(بهمس): متعرفيش ايه اللي مستنيكي لسة يا حياة. غبية كنتي تستحملي النهاردة و تمشي بكرة بس طلع تفكيرك غبي اوي...
ليث نام جمب حياة و قربها منه اوي و نام.

-في الصباح الباكر...
في بيت حياة.
نعمان: صباح الخير فردوس.
فردوس: صباح النور.
نعمان: البيت وحش اوي.
فردوس: عندك حق.
نازلي: هاي.
نعمان: راحة الجامعة؟
نازلي: لا النهاردة معنديش محاضرات. و كمان مفيش فلوس اخرج.
فردوس: لا حياة سابت هنا فلوس كتير...
نازلي: من فين؟
فردوس: معرفش. عموما احنا هنصرف زي الاول فاهمين.
نعمان: تمام.
نازلي: طب هاتي الف جنيه بقي انزل اعمل شوبينج.

فردوس: لا يا نازلي. انتي عندك هدوم مالية الدولاب.
نازلي: اوف طيب.
نعمان: انا نازل الدرس، خلوا بالكوا من نفسكوا...
فردوس: متتأخرش.
حور(بعياط): حياااااااة.
فردوس: في ايه يا روحي؟
حور(بعياط): عايزة حياة.
فردوس: انا جمبك قولي عايزة ايه.
حور(بعياط): مش عايزة عايزة حياة.
نعمان: طب ايه رأيك اجبلك حاجة حلوة و انا جاي.
حور: طيب.
نعمان: قلبي. اول ما اخلص الدرس هأجي انادي عليكي تنزلي.
حور: طيب. بحبك.

نعمان: و انا بموت فيكي. يلا باي.
نعمان نزل. و نازلي دخلت تكلم ايهاب. فردوس قعدت مع حور تشوف التلفزيون...

-في مكان تاني.
في بيت ليث.
صفاء: اتأخروا.
تالا: ايه يا امي الساعة لسة...
محمد: ما تصبروا هنعرف...
فهد: انا شاكك في انه يطلقها الصراحة.
محمد: و انا. الصراحة حياة دي كنز.
تالا: اه و الله...
صفاء: بس ليث مش ملاك علشان يعرف يتعامل مع الكنز صح.
محمد: الله عليكي يا صفصف و انتي بتقولي حكم.
فريد: ها ايه الاخبار؟
تالا: لسة مستنين.
فريد: طيب. طب ما تجهزوا الفطار.
صفاء: هششششش. جاهز مستنين حياة و ليث.
فريد: خير...

فهد: ده يبقي مجنون.
تالا: و اهبل و عبيط...
محمد: و معندوش نظر.
صفاء: اتلميتوا علي اخوكوا يا ولاد ال.
فريد: عندك. ايه هتشتمي و لا ايه؟
صفاء: طيب...
عند ليث في اوضته.
حياة بدأت تتقلب في نومها بس مش عارفة تتحرك خالص.
حياة(بنوم و مغمضة عنيها): حور ابعدي شوية هتخنق...
حياة(بنوم): يا بت.
-حياة فتحت عنيها و هي بتبص حواليها لقت نفسها في مكان غريب عليها و بعدها افتكرت كل اللي حصل.

حياة: اوف الحمد لله خلصت منه امبارح...
حياة جاية تتحرك بس لقت ان ليث حاضنها من ورا و دافن وشه في رقبته و مقيديها بأيده و رجله.
حياة: انت لو حاضن كلبة مش هتمسكها كدة.
-حياة بدأت تتحرك براحة علشان تبعده عنها من غير ما تصحيه. بس لقت ليث بيشدها اكتر ليه.
ليث(بصوت نوم): بطلي حركة حياة.
حياة: طب ما تبعد عني، غور و انت عامل زي الغوريلا.
ليث لف حياة ليه بحيث يكون وشهم في وش بعض.

ليث: انتي فاكرة عملتي ايه امبارح؟
حياة(بتوتر): ايه؟ لا مش فاكرة.
ليث داس علي خصر حياة جامد.
حياة(بوجع): آآه. عايز ايه؟ ابعد عني.
ليث(بهمس): استعدي للقادم يا حياة.
ليث قام من علي السرير و بدأ يقلع التي شيرت بتاعه.
حياة(بخوف): انت هتعمل ايه؟
ليث: متخافيش مش دلوقتي. انا داخل اخد شاور...
ليث دخل الحمام بتاعه و بدأ يأخد دوش. و حياة قامت من علي السرير و بدأت تتجول في الدور كله.

حياة: واو حاجة حلوة. بس برضو طالما فيه الزفت اللي اسمه ليث ده مفيش حاجة هتكمل.
ليث: ليه بس يا حياة؟
حياة(بخضة): انت هنا؟!
ليث: لا لسة. غبية.
حياة: طب عن اذنك.
حياة لسة هتمشي بس ليث زقها علي الكنبة.
ليث: في كذا حاجة لازم نتكلم فيها.
حياة: و انت كدة.
ليث: ايه ماله الروب.
حياة: لا مفيش.

ليث: مبدأيا اي كلمة انا اقولها و متتنفذش متلوميش غير نفسك. وقت ما اقولك كوني جاهزة تجهزي من غير ما تكوني مجهزة برشام منوم او اي حاجة، قدام الكل احنا تممنا جوازنا. متخرجيش لاي مكان من غير اذني. فاهمة.
حياة: خلصت؟
ليث: اه.
حياة: طيب عن اذنك داخلة الحمام، تحب تيجي معايا؟
حياة سابته و مشيت راحت الحمام و غسلت وشها و خدت دوش سريع.

ليث غير هدومه ل بدلة باللون الكحلي و قميص ابيض و جذمة سوداء و لبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه.
حياة خلصت و افتكرت انها مش معاها لبس لفت نفسها بالفوطة و خرجت رأسها بس من الحمام.
حياة: ليث انت هنا؟
حياة: شكله مش هنا.
حياة جريت علي اوضة الملابس اول ما فتحت الباب لقت ليث كان لسة هيفتحه و يخرج.
حياة: هو مش انا قولت انت هنا و انت مردتش...
حياة لقت ليث باصص بخبث ليها.
حياة(بتوتر): غض بصرك ها غض بصرك.

حياة زقت ليث و خرجته بره اوضة الملابس و قفلت الباب.
حياة: اوف يا رب خلصني منه بسرعة.
حياة طلعت من شنطتها طقم تلبسه.
حياة لبست بنطلون اسود و بلوزة جينز طويلة لقبل الركبة و لبست كوتشي ابيض و حطت روچ باللون الاحمر و كحل حدد عنيها، و لمت شعرها علي شكل كحكة حلوة و في خصلات نازلة منها.
حياة خرجت لقت ليث مستنيها.
ليث(ببرود): تعالي ورايا...
ليث نزل و وراه حياة و نزلوا لقوا الكل قاعد علي السفرة.
ليث: صباح الخير.

الكل: صباح النور.
حياة(باحراج): صباح الخير.
الكل: صباح النور...
ليث(ببرود): تعالي اقعدي هنا.
صفاء: تعالي يا حبيبتي تعالي.
ليث كان مترأس السفرة. و حياة يمينه و بعدين والدته و بعدين تالا. و علي شماله فهد و بعدين محمد...
-(كانت التقاليد عندهم ان طالما ليث اتجوز مراته تبقي جمبه)...
حياة كانت بتأكل بأحراج.
تالا: مبروك يا حياة...
حياة(لنفسها): مش وقتك خالص.
حياة(بأحراج): الله يبارك فيكي.

فهد: انا هسافر بليل يا ليث.
ليث: تمام.
صفاء: طب تعملي خدمة.
فهد: طب ما في محمد.
صفاء: هي الست بتحبك انت.
فهد: حاضر يا امي هوصلها الامانة.
تليفون حياة رن. الخط اتفتح.
حياة: الو.
فتون: ازيك يا عروسة.
حياة: بت اخرسي.
فتون(بضحك): مكسوفة؟
حياة: ننننننننننننننننننييي.
فتون: خفة.
حياة: ظرافة. ينعل ابو تقل دمك.
فتون: لا و انتي عندك خفة دم لا توصف.
حياة: بت اخلصي عايزة ايه؟
فتون: لا كنت برخم بس...

حياة: مش فايقالك روحي رخمي علي احمد.
فتون: لا ما انا رخمت عليه.
حياة: فتون روحي رخمي علي نهلة اساسا البت دي مش بطقيها روحي اقرفيها في عشيتها انتي و احمد.
فتون: تصدقي عندك حق.
حياة: طيب روحي غوري مش عايزة اشوف وشك.
فتون: طيب...
فهد: حياة ممكن اسألك سؤال؟
حياة: اه اتفضل.
فهد: هي اختك ليه عملت كدة لما غصب عني لمست ايديها.
حياة: اه هو انت لمست ايديها.
فهد: اه غصب عني.
حياة: طب الحمد لله، متعملهاش تاني بقي.

فهد(برفعة حاجب): انا كنت عايز افهم بس ليه حصلها اللي حصل امبارح...
حياة: طيب...
حياة: هطلع اجيب شنطتي علشان اروح المستشفي.
ليث(ببرود): مفيش شغل تاني.
حياة(بصدمة): نعم؟! هو مش احنا.
ليث(بحدة): سمعتي قولت ايه؟
ليث سابها و قام و وراه فهد و فريد...
حياة(بعصبية): ده غبي ده و لا ايه؟
صفاء: اهدي بس يا بنتي هو هتلاقي بس مش عايزك تتعبي. و كمان هو رجل اعمال مش عايز مراته تشتغل.

تالا: اه يعني يومين واتكلمي معاه ده انتوا لسة متجوزين ازاي هتروحي الشغل.
حيااة: طب ما هو رايح اهو الشغل.
محمد: علشان ده طبعه معلش يا حياة اسمعي كلامه.
حياة(لنفسها): اهدي حياة اهدي متتعصبيش.
حياة: ده ده شخص اوف ربنا يعكنن عليه زي ما عكنن عليا.
محمد: لا ده مفيش اي حاجة تأثر فيه.
حياة: علشان جبلة اخوك جبلة...
صفاء: تعالي احكيلي حصل ايه و ازاي اتجوزتوا...
حياة: ليث عرض عليا الجواز و انا وافقت...

تالا: واو، عرض عليكي ازاي؟
-حياة افتكرت لما جه القسم و شال شعرها من علي كتفها و قرب منها و قالها تتجوزيني.
حياة(باحراج): يعني بصي بطلي احراج.
تالا: يا بيضة انتي.
محمد: بطلي يا بت تحرجيها...
صفاء: طب يلا نشوف هنعمل ايه للغداء.
حياة: معرفش. شوفي حضرتك. بس لاحظي ميعاد دؤاكي قرب...
صفاء: طيب طيب. هلاقيها منك و لا من ليث...
محمد: انا ورايا محاضرة واحدة بس احضرها و لا لا؟

حياة: اكيد احضرها، اومال عايز تبقي دكتور ازاي بقي؟
محمد: طيب...
محمد: باي يا سيداتي.
عدي وقت كبير و حياة مش عارفة تعمل ايه.
حياة: هطلع اظبط هدومي.
صفاء: ماشي يا حبيبتي.
حياة طلعت و بدأت تظبط هدومها لقت تليفونها بيرن...
حياة: اوف لا يا ليث، مش عايزة ارد و مش هرد بس.
و تليفون حياة قعد يرن كتير.
حياة: زنان.
الخط اتفتح.
حياة: خير؟
شخص: حضرتك حياة هانم مرات ليث بيه؟
حياة: ايوه. مين؟

شخص: ليث بيه عمل حادثة و مرضيش نتصل بحد من اهله و سمعناه بينادي باسمك. و حاليا بيعالجوا جروحه...
حياة: طب طب هو فين؟
شخص: في مستشفي().
حياة: طيب جاية.
حياة خدت شنطتها و نزلت جري لتحت...
تالا: مالك؟ راحة فين؟
حياة(بتوتر): هروح مشوار مهم و هأجي.
تالا: ليث هيزعق.
حياة: متقلقيش.
حياة خرجت بسرعة و لقت السواق.
حياة: ممكن توصلني؟
السواق: اتفضلي يا هانم.
حياة ركبت و وصفت للسواق مكان المستشفي.
حياة: اقف و استناني هنا.

حياة نزلت و دخلت بسرعة للاستقبال.
حياة: لو سمحت في حالة باسم ليث.
موظفة: اه غرفة رقم 206.
حياة: تمام شكرا.
حياة بدأت تدور علي ليث لغاية ما وصلت.
ليث(بغرور و قرف): ايه المستشفي المقرفة دي؟
حياة: ما انت كويس اهو اومال عملت حادثة ايه.
ليث(بعصبية): انتي ازاي جيتي هنا؟
حياة(برفعة حاجب): و الله في حد اتصل بيا و قالي انك عملت حادثة.
حياة قربت من ليث لقت في شاش مربوط حوالين ايديه الشمال و جرح عند الحاجب.

ليث(بعصبية): انتي اي حد يتصل بيكي و يقولك حاجة تسمعي كلامه...
حياة(بعصبية): انا مالي انا اللي اتصل اتصل من تليفونك و كمان انا غلطانة اني عبرتك يا ريتك كنت مت و ارتحت منك.
حياة كانت هتمشي بس ليث شدها و حضنها من ورا.
ليث(بحدة): اياكي لما اكون بكلمك تسيبيني و تمشي. فاهمة؟
حياة(بعصبية): وسع كدة.
ليث(بحدة): فاهمة؟
حياة: فاهمة بس ابعد بعيد عني.
ليث بعد عن حياة و بدأ يلبس جاكت البدلة بتاعه.

حياة: يا تري هتقول لمامتك ايه؟
ليث(ببرود): ملكيش دعوة و تعالي ورايا.
ليث مشي و حياة وراه و وراهم مجموعة من الحراس.
حياة: طب مين اتصل بيا طيب؟
ليث(ببرود): هعرف و ابقي اقتله.
حياة(بصدمة): انت مجنون لا طبعا حرام عليك هو كان خايف عليك.
ليث(ببرود): طب و انتي؟
حياة: لو اي حد غيرك برضو كنت هروحله...
-ليث مسك ايد حياة و دخل الاسانسير بغضب و وقف جمبها و دخل معاهم حراسين بالظبط.
و فجأة بدون مقدمات الاسانسير اتعطل.

حياة(بخوف): ايه ده؟
ليث(بحدة): انجزوا اتصرفوا.
شخص1: هتصل بواحد من اللي بره.
حياة(بدموع): انا هموت هنا.
ليث: لا طبعا اهدي.
حياة(بدموع): انا انا قلبي ضعيف ارجوك.
ليث قرب من حياة و حضنها و هي مسكت فيه جامد.
حياة(بدموع): انا خايفة.
ليث: اهدي مش هيحصل حاجة. مجرد عطل.
ليث بدأ يمسح دموع حياة و حضنها اوي.
شخص1: هيحاولوا يصلحوه هيأخد في حدود نص ساعة.

-ليث بدأ يقعد علي الارض و هو حاضن حياة و حياة ماسكة فيه جامد و بتعيط.
حياة: هنقعد كتير؟
ليث: لا.
حياة: طب طب.
ليث: عايزة ايه؟
حياة: مفيش.
حياة قربت من ليث و دفنت وشها في رقبة ليث و غمضت عنيها. و ليث قعد يملس علي شعر حياة.

-في مكان تاني.
عند فردوس.
فردوس: لا انا هنزل اجيب طلبات يا نازلي.
نازلي: طيب. اجي معاكي؟
فردوس: لا هشتري حاجات بسيطة.
فردوس قامت و طلعت لبس.
فردوس لبست بنطلون جينز و تي شيرت اسود و كوتشي ابيض في اسود و لمت شعرها في ضفيرة و بعدين لمته كحكة.
فردوس: باي انا نازلة. نعمان معرفش خد حور و راح فين ممكن اقابله تمام.
نازلي: طيب.
فردوس كانت ماشية في الشارع و دخلت السوبر ماركت.
فردوس: لو سمحت عايزة ده و ده.

البائع: اتفضلي.
فردوس: اتفضل الحساب.
كان في شخص ماشي و خبط في فردوس.
فردوس(بصريخ): حيااااااااااااااااااة، انت انت مجنون ابعد. ابعد انت ازاي تلمسني...
و بعدها لقت شخص بيحاوط وشها بأيديه.
فهد: اهدي اهدي اهدي.
فردوس: انت كمان ازاي تلمسني ابعد عني.
البائع: البت اتجننت.
فردوس خدت حاجتها و طلعت تجري و فهد طلع وراها.
فهد: اهدي بس انا فهد اخو جوز حياة. اهدي حياة تعرفني.

فردوس وقفت و كانت علي مسافة بعيدة نسبيا من فهد.
فردوس: خير؟
فهد: بصي اهدي ايه رأيك اوصلك لبيتك؟
فردوس: لا.
فهد: صدقيني مش هعملك اي حاجة. قربي بس.
فردوس: لا. انت وحش.
فهد: و الله ابدا قربي بس.
فردوس قربت كام خطوة من فهد. فهد شال منها الشنط...
فهد: عايزة حاجة تانية تشتريها؟
فردوس: لا.
فهد: طب تعالي اوصلك.
فهد مشي قدام فردوس و فردوس وراه...
فهد: مش عايزة تعرفي كنت بعمل ايه هنا؟
فردوس(بتوتر): براحتك.

فهد: كان في حاجات هنا بوديها لناس محتاجة.
فردوس: تمام.
فهد: انتي ليه بتتوتري كدة؟
فردوس: مفيش و خلاص وصلنا.
فردوس: هات شكرا.
فهد: العفو. باي يا عسل.
فردوس خدت الشنط من فهد و طلعت تجري علي الشقة فوق.
فهد: يا تري وراكي ايه؟
فهد راح لعربيته و ركبها و وراح علي الشركة.
عند نعمان و حور.
نعمان: شوفي عايزة ايه يا حوريتي؟
حور: انا حورية حياة بس...
نعمان(بضحك): طيب يا لمضة.
حور: هات ده و ده.
نعمان: يا مفجوعة.

نعمان كان ماشي بس خبط في واحد.
نعمان: اسف.
شخص: نعمان ازيك محدش شافك من اخر مرة يعني.
نعمان: ابعد عني يا هيما.
هيما: ايه هي الابلة خلتك تخلع و لا ايه؟
نعمان: هيما ابعد عني بعد اذنك.
نعمان سابه و خد حور و بدأ يشتري لحور اللي هي عايزاه.
نعمان: يلا يا حور.
نعمان و حور كانوا ماشين سمعوا صريخ بنت.
نعمان جري ناحية الصوت، لقي شابين بيحاولوا يغتصبوا بنت.
نعمان: انت مجنون منك ليه؟
بنت(بعياط): ارجوك الحقني.

شخص1: ابعد يا نعمان عننا.
نعمان: لا عيب. دي زي اختك.
شخص2: و دي فريستنا النهاردة.
نعمان: روحوا ركزوا علي مذاكرتكوا.
نعمان شد ايد البنت منهم و خدها و مشي و شال حور بايده.
نعمان: بتعرفي تجري؟
بنت(بصدمة): ها؟
نعمان: اجري.
البنت و نعمان و حور كانوا بيجروا بسرعة و استخبوا في مكان.
نعمان: انتي كويسة؟
البنت: اه الحمد لله، شكرا شكرا ليك.
نعمان: علي ايه بس؟
حور: في ايه؟ احترموا وجودي.
نعمان: احنا عملنا حاجة يا لمضة.

البنت: كدة خلاص؟
نعمان: اه توهناهم. يلا.
البنت: شكرا تعبتك معايا...
نعمان: لا عادي تعالي اوصلك.
البنت: لا لا ميصحش لا خلاص.
حور: لا عادي اخويا اسد في نفسه يلا بس.
البنت: طيب يا شطورة، اسمك ايه؟
حور: حور. و انتي؟
البنت: حنين.
حور: اسمك جميل يا حنين.
حنين: انتي اجمل يا حور.
نعمان: فين بيتك؟
حنين: اهو هناك.
حور: ايه ده ده جمب بيتنا.
حنين: بجد اصل انا لسة جديدة. بس بجد اتشرفت بيكوا.
نعمان: و لا اي حاجة انسه حنين.

نعمان: خلي بالك من نفسك باي.
حنين: باي.
حور: باي.
نعمان: يلا يا حور...
حنين طلعت بيتها، و نعمان خد حور و طلعوا للبيت.

-في مكان تاني.
عند حياة و ليث.
حياة(بتعب): عدي كتير.
ليث(بزعيق): انتوا حمير ما تنجزوا شوفوا ايه اللي اخرهم.
شخص2: يا بيه دي مستشفي علي قدها يعني مفهاش كل الامكانيات.
حياة(بتعب): انت ايه اللي جابك هنا اساسا؟
ليث(بهدوء): كملي نومك يا حياة. و متفكريش كتير.
تليفون الحارس رن، الخط اتفتح.
و بعد فترة قفل.
الحارس(بتوتر): في حاجة يا بيه؟
ليث: خير؟
الحارس(بخوف): العطل مش هيتصلح قبل خمس ساعات...
حياة(بصدمة): نعم؟!

حياة بدأت تعيط و هي في حضن ليث...
ليث: خلاص اهدي.
حياة(بعياط): هنعمل ايه؟ هنخرج ازاي؟
ليث(ببرود): هنخرج...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة