قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس عشر

رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس عشر

رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس عشر

ظلتة: اهم يا كبير...
اسيل(بخوف): ادهم...
ادهم لقي حد موجه مطوة علي رقبة اسيل...
ادهم: سيبها...
شخص: بعد ما صورتني و كمان دي هتموت و انت اكيد هموتك وراها...
اسيل: سوري بقي يا ادهم...
اسيل داست علي رجل الراجل جامد و ضربته بكوعها في بطنه و ضربته برأسها، و راحت علي ادهم...
ادهم: اجري.
ادهم و اسيل جريوا لغاية ما وصلوا للشارع الرئيسي...
اسيل(و هي بتنهج): لا مش قادرة...

ادهم(بعصبية): انتي ازاي تيجي هنا لوحدك؟ انتي غبية و لا مجنونة...
اسيل: انت عرفت منين؟
ادهم(بصوت عالي): ده كل اللي همك، انتي غبية...
اسيل(بحدة): ادهم بعد اذنك متشتمنيش...
ادهم(بسخرية): ده كل اللي همك، و انك كنتي هتموتي مش همك.
اسيل: ده شغلي يا ادهم...
ادهم: بس انتي مراتي و مسئولة مني...
اسيل(بعصبية): ادهم متقولش كدة تمام، انا مسئولة من نفسي و بس.
ادهم: اه و غيرتي كمان لبسك في مكان بره البيت...

اسيل: ملكش دعوة...
ادهم(بصوت عالي): انتي مبتفهميش و لا ايه؟ هو مش انا قولتلك ممنوع تغيري بره البيت...
اسيل: ادهم بعد اذنك وطي صوتك اولا، ثانيا احنا مش متجوزين جواز حقيقي علشان كل تحكماتك دي...
ادهم(بغضب): اه فعلا و انا متشرفش انك تكوني مراتي و انا معرفش اذا زي ما انتي او لا، انتي سلعة رخيصة للكل، و انتي...
اسيل وقفته بقلم علي وشه...
اسيل(ببرود): انت فعلا اكدت ليا انك مش راجل ينفع يعتمد عليه...

اسيل سابته و مشيت، و ادهم كان بيبص في اثرها بغضب و عصبية لانها رفعت ايديها عليه...
ادهم طلب عربية ليه و جت و وصلته للقصر...
اما اسيل كانت ماشية تايهة مش عارفة تروح فين و لا تعمل ايه كان بتزعق لنفسها لانها اتكلمت و بررت موقفها و ندمانة انها حكت ليه عن قصتها...
اسيل ركبت عربية و وصلت للقصر...
اسيل وصلت قبل ادهم و دخلت القصر...
نيرة(بخضة): اسيل مالك؟
اسيل: مالي يا ماما انا كويسة...

ليلي: مالك يا بنتي حصل ايه وشك محمر؟
اسيل: اصل اليوم كان صعب...
نيرة: عندي خبر حلو ليكي...
اسيل: خير...
نيرة(بفرحة): سارة و تشارلي مشيوا...
اسيل(بابتسامة مصطنعة): طب كويس...
اسيل: هطلع اخد شاور...
- اسيل طلعت خدت دوش و خرجت لبست ترنج من قطعة واحدة زي قماشة الحرير و و بحمالة رفيعة. و لبست سلسلة خفيفة و شيك و قصيرة، و لمت شعرها و خرجت قعدت علي التلفزيون...

ادهم دخل و مودهاش اي اهتمام و خد دوش و لبس بنطلون و تي شيرت و خرج دخل اوضة المكتب...

-عند الباقي...
رحيق: هو اسيل جت؟
نيرة: اه يا روحي...
صفية(بشماتة): و ادهم مجاش معاها شكلهم متخانقين الحمد لله...
فردوس: صفية احترمي نفسك، متشمتيش في حد.
احمد: و الله يا سامر انت مسخرة بجد...
سامر: لا انت بس اللي كبرت و مش لسة شباب...
نيرة: حبيبي اتغديت؟
سامر: اه يا روحي اتغديت مع احمد...
سالي: كده يا حبيبي ده انا مستنياك...
سامر(بقرف): شكرا يا سالي...
باسم: اهلين يا جدعان...
رحيق: اهلا...

باسم: عاملة ايه؟
رحيق: تمام...
باسم: اخبار الجامعة؟
رحيق: بتسلم عليك.
باسم: يا خرابي علي القرف...
كريم: مساء النور يا جماعة...
ليلي: اهلا اخبارك، عدي قال انك تعبان عامل ايه؟
كريم: الحمد لله...
ليلي: الف سلامة...
كريم: الله يسلمك...
عدي و رحيق: احم احم.
ليلي: انتي كنتي عايزة اسيل صح؟
رحيق: اه فعلا هطلعلها...
-عند اسيل، الباب خبط...
اسيل: ادخل...
رحيق(بفرحة): ها بقي اخبارك يا ست البنات ايه؟
اسيل: بخير يا روحي...

رحيق: تعرفي انك وحشاني موت...
اسيل: و انتي اكتر، اسفة ياروحي كنت مشغولة عنك.
رحيق(بتمثيل): عادي عادي ما انت مش بتحبني...
اسيل(بضحك): يا مجنونتي...
اسيل: كنتي عاوزة ايه الصبح يا روحي؟
رحيق: بصي يا ستي عدي عرض عليا اني اشتغل او بمعني اصح اتدرب معاه في شركته. علشان السكرتيرة بتاعته بتتجوز، ايه رأيك؟
اسيل: بصي ده اختيارك، بس هتوفقي ازاي بين الشغل و الجامعة؟

رحيق: هروح الجامعة الصبح، الضهر اروح علي الشغل اتدرب و اشتغل و بعدين ارجع اذاكر و انام...
اسيل: ارهاق عليكي يارحيق...
رحيق: طب ما انتي كنتي بتعملي كدة...
اسيل: مش عايزاكي تتعبي...
رحيق: يعني انتي كنتي بتتعبي. و لما نسألك تعبانة تقولي لا...
اسيل: انتي لسة فاكرة...
رحيق: عموما اعمل ايه؟
اسيل: انتي قلبك بيقولك ايه؟
رحيق: اوافق...
اسيل: و عقلك؟
رحيق: اوافق...
اسيل(بخبث): طب و عدي؟
رحيق(بعفوية): اوافق...

اسيل مقدرتش تمسك ضحكها و قعدت تضحك بصوت عالي وصل لادهم في المكتب و كان مضايق اوي...
رحيق(بكسوف): لا مش اللي في بالك...
اسيل: عارفة عارفة...
اسيل: شوفي راحتك فين، و حطي في المقام الاول مستقبلك تمام...
رحيق حضنت اسيل اوي و اسيل ضمتها لحضنها...
رحيق: بحبك يا احلي اخت...
رحيق: بموت فيكي يا مجنونتي...
رحيق(بغمزة): طب ايه رأيك؟
اسيل: لا مش قادرة...
رحيق: طب ايه رأيك نقعد كلنا في الجنينة؟

اسيل: تمام روحي قولي لغزل و ل ليلي...
رحيق(بفرحة): اشطا يا معلم...
رحيق سابت اسيل و راحت لغزل...
رحيق: ايه يا معلم ناسيني ليه؟
غزل(بابتسامة مجاملة): لا خالص...
رحيق: طب ايه رأيك نصيع؟
غزل(بخضة): ايه لا؟
رحيق ضحكت علي منظرها...
رحيق(بضحك): لا متخافيش، انا و انتي و ليلي و اسيل هننزل الجنينة نتكلم قاعدة بنات يعني...
غزل: اه ماشي...
رحيق: يلا بنا يا معلم...

رحيق خدت غزل و نزلت بيها جري علي السلالم و كانت هتقع، عدي لحقها في اخر لحظة و غزل مسكت في سور السلم...
باسم(بخضة): انتي كويسة يا غزل؟
غزل(بجمود): اه...
باسم(بعصبية): مش تحاسبي يا رحيق.
عدي: خلاص خلاص حصل خير...
رحيق(بدموع): اسفة يا غزل...
غزل: مفيش حاجة يا روحي...
ليلي: عموما كنتي نازلة بسرعة ليه؟
رحيق: هقولك تعالي انتي و غزل و اسيل نازلة...
ليلي و غزل و رحيق خرجوا للجنينة...

رحيق: اسيل هتنزل و نقعد نتكلم. قعدة بنات يعني...
ليلي(بفرحة): بجد، انا كان نفسي في قعدة اخوات و نتكلم...
غزل: و انا و الله...
اسيل لبست شال بسيط علي كتفها و نزلت ليهم...
اسيل: اهلا يا قمرات...
رحيق: يلا نقعد بقي، ده انا خلتهم يعملوا فشار و عصاير هنستمتع...
البنات الاربعة و قعدوا يتكلموا في مواضيع مختلفة و يضحكوا، و صوت ضحكهم عالي اوي...
اسيل(بضحك): لا بجد انتوا ملكوش حل...

رحيق(بضحك): لا و ايه بيقولك مرة...
غزل(بضحك): حبيبتي حبيبتي مين اللي بيقولوا؟
رحيق: الناس...
ليلي: و انتي مقتنعة...
رحيق: بتنقطوا سكر...
و قعدوا يضحكوا...
فردوس: صوت البنات عالي اوي...
باسم(بغيظ): اه ده حتى ضحك غزل خرم ودني...
كريم(بغيظ): و الانسة ليلي ماسكة بطنها من كتر الضحك...
عدي(بغيظ): احنا بنتفرج عليهم ليه؟
باسم(بغيظ): هي اسيل السبب، نادوا جوزها يسكتها.
عدي: عندك حق...
باسم و عدي و كريم طلعوا لادهم...

ادهم: ادخل...
و دخلوا ليه اوضة المكتب...
ادهم: ايه في ايه؟
باسم: انزل لم مراتك يا ادهم...
ادهم(ببرود): في ايه؟
عدي: اسيل لمت البنات و قعدوا في الجنينة...
ادهم(ببرود): برضو اسيل مالها؟
كريم: اسيل و البنات بيضحكوا بصوت عالي اوي و كل الحراس سامعينهم و مركزين معاهم...
ادهم اتعصب من الفكرة دي جدا...
ادهم(ببرود): انزلوا كلموهم براحة انا مالي، و اكيد مش للدرجة دي يعني بلاش اوفر
باسم: طب هنوريك...

باسم و كريم و عدي مسكوا ادهم و قوموه و راحوا عند البلكونة، ادهم سمع صوت اسيل عالي جدا، و في حراس مركزين معاها و مع الباقي و هو كراجل فهم نظراتهم...
ادهم(بعصبية): اسيل...
اسيل سمعته لكن طنشته...
غزل: يا بنتي جوزك بينده عليكي...
اسيل(ببرود): انتوا سمعتوا انا لا...
ليلي: اسيل بليز ردي عليه، ده مجنون و عصبي...
اسيل(ببرود): خليه يعمل ليا اي حاجة...
رحيق: اسيل بلاش ممكن يعملك حاجة...

اسيل(ببرود): تعرفوا تسكتوا...
نيرة(بحنية): اسيل حبيبتي وطوا صوتكوا شوية...
اسيل بصتلها بحنان و قامت حضنتها و باستها...
اسيل(بحنان): علشان خاطرك يا قمر انت...
نيرة: ربنا يخليكي...
رحيق: طب و انا و انا...
نيرة: قلبي انتي...
غزل: كدة نستيني يا ماما...
نيرة: مقدرش، انتوا كلكوا عندي واحد حتى ليلي...
ليلي: شكرا يا طنط...
نيرة مشيت، و الشباب فوق باصين للبنات بغيظ...
اسيل: تعرفوا نفسي في ايه؟

رحيق: نفس اللي نفسي فيه...
ليلي: يا بت اتهدي انتي مسخرة...
اسيل: و يا تري نفسي في ايه يا ست رحيق؟
رحيق: لا معرفش...
غزل: مجنونة...
اسيل: نفسي اشغل اغاني و ارقص...
رحيق: و في مقولة بتقول نفذ رغباتك صح...
ليلي: لا طبعا انتوا اتجننتوا في حراس هنا، و ادهم لو لمحنا بنعمل كدة هينفخنا و يعلقنا...
غزل: طب ما نمشي الحرس...
ليلي: لازم امر جدو او بابا او ادهم او عدي او كريم بس...
اسيل(بمكر): يبقي نروح لجدو...

ادهم لاحظ نظرة المكر و ابتسامة اسيل...
ادهم(في نفسه): هتعملي ايه يا اسيل؟
البنات قاموا و راحوا لاوضة جدهم...
اسيل: جدو جدو حبيبي...
رحيق: يا احلي جد في الدنيا...
غزل: يا اطيب قلب...
ليلي: مهما اقول فيك شعر مش نقدر اوصف طيبة قلبك...
عبدالرحيم(بضحك): عايزين ايه يا مجانين؟
اسيل: يعني بص لو مش هتقدر براحتك...
رحيق: هنكتم في قلبنا و نسكت...
عبدالرحيم مكنش قادر يبطل ضحك من لماضتهم...
عبدالرحيم: قولوا يا مجانين...

غزل: عايزين تخلي الحراس يخرجوا بره الجنينة...
عبدالرحيم: ليه؟
ليلي: عايزين نهيص و نشغل اغاني...
عبدالرحيم: طب ما تعملوا كدة جوا القصر...
اسيل: اصل يعني الفرفشة بتحب منها للهواء علطول...
رحيق: بليز بليز بليز يا جدو...
و قعدوا يتحايلوا علي عبدالرحيم...
عبدالرحيم: ماشي بس لو جوزك يا اسيل زعق مليش فيه...
اسيل: فكك منه، يلا بقي...
-عند الشباب...
كريم: شكل مدام نيرة عملت سحر ليهم...

باسم: مدام نيرة قلبي و ربنا، دول كانوا سايقين فيها اوي...
عدي: انا ماشي يا صاحبي...
ادهم: انت ما بتصدق تعالي يا مجنون...
و حضنوا بعض...
كريم: ندخل بقي علشان الجوا بقي سقعة...
و لسة بيلفوا علشان يدخلوا، سمعوا صوت اغاني عالية، و البنات بتتمايل علي كلمات الاغاني...
-كريم كان مصدوم من ليلي لقاها بترقص بكل حماس و ضحكتها اللي واصلة بودانها...

-باسم كان مصدوم من غزل اللي كانت بترقص شرقي حلو اوي، و كانت بترقص حلو اوي...
-عدي اتصدم من رحيق كانت بترقص شعبي و لا اي ولد محترف، و مبسوطة اوي...
-ادهم اتعصب جدا و اتصدم من اسيل اللي كانت بتتمايل مع الاغاني و كانت بترقص كأنها في بار(اسيل مبتعرفش ترقص شرقي)...
ادهم سابهم و نزل لتحت بسرعة و هو في قمة غضبه...
عبدالرحيم: العب...
عبدالرحيم: الحقوا بناتكوا...
و باسم و كريم و عدي نزلوا ورا ادهم...

احمد و سامر طلعوا وراهم بسرعة...
البنات لاحظوا ان الاغاني وقفت...
اسيل: مين اللي قفل الاغاني؟
ليلي(بخوف): ااا ده مم(ادهم)...
اسيل لفت بجسمها لقت ادهم باصص ليها بكل غضب، (عارف لما تكون عامل عملة و والدتك قالت لوالدك. بتكون ميت من الخوف. شعور اسيل مماثل بالظبط، لان ملامح ادهم كانت باين غليها الغضب. و عيونه كفيلة تقتل الناس)...
عدي(بغضب): ايه المسخرة اللي كنتوا عاملينها دي...

احمد: ادهم ادهم انتوا لسة متجوزين فهي مش عارفة اكيد تقالدينا و كمان هي كانت عايشة في امريكا...
كريم(بعصبية): و الانسة ليلي هي كمان جاية من امريكا...
باسم(بغضب): و انتي يا غزل ايه بقيتي قليلة ادب فجأة، و لا انتي خبرة؟
رحيق استخبت ورا ضهر اسيل، و غزل و ليلي عملوا زيها...

اسيل(و هي بتمثل الشجاعة): احنا استأذنا من جدو و كمان خلينا الحراس يخرجوا من الجنينة، و احنا يعتبر ده بيتنا فرقصنا بحرية عادي معملناش حاجة غلط و محدش كان بيبص علينا...
ادهم مسك اسيل من شعرها و مسك دقنها و رفع وشها...
ادهم(بغضب): و بالنسبة للشباب دي ايه؟
اسيل اتصدمت جدا لان كان في شباب في الفيلا اللي جمبهم بتتفرج عليهم...
ادهم: ما تفهميني يا هانم...

ادهم(بصوت عالي): دلوقتي هتنبسطتي لما صورك تبقي علي تليفونتهم، ردي؟
ليلي(بخوف): ادهم...
ادهم(بعصبية): اخرسي...
ادهم(بعصبية): مقولتيش ليهم ليه؟
كريم(بعصبية): الموضوع كان جاي علي هواها...
غزل و رحيق و ليلي كانوا بيعيطوا، اما اسيل كانت باصة لادهم بهدوء، و ده معصب ادهم اكتر...
محمد(بحدة): ادهم نزل ايدك...
ادهم(بغضب): هي مراتي يعني ملكي انا...
محمد راح ناحية ادهم و شال ايده من شعر اسيل، و حط اسيل ورا ضهره...

محمد(بحدة): لا اسيل مش ملك ليك...
محمد(بحدة): و بدل ما تحاسبوهم بالطريقة دي علموهم الاول، ايه محدش علمكوا تعاملوا مراتتكم ازاي؟
فردوس راحت حضنت اسيل و نيرة حضنت غزل و رحيق و ليلي، اسيل كانت باصة لادهم بهدوء...
ادهم مشي و طلع علي اوضته، و كريم و باسم و عدي طلعوا لاوضتهم...
محمد: اسيل انتي غلطانة...
محمد: مكنش ينفع تعملي كدة، ادهم راجل يا اسيل و مش هيقبل كدة علي مراته حتى لو متخانقين...

محمد: و كريم و عدي بيخافوا عليكوا كأخواتهم يا ليلي انتي و رحيق...
محمد: و انتي يا غزل يا حبيبتي اه انتي و باسم متجوزين علشان يحميكي. بس لو مكنش عمل اللي عمله النهاردة و مكنش اتعصب مكنش يتساهل يكون راجل...
فردوس: اسمعوا الكلام يا بنات...
فردوس: حاولوا تصالحوهم...
اسيل(ببرود): ميهمنيش في حاجة...
نيرة: اسيل عيب ده جوزك...
اسيل: طالعة انام...
سامر: اطلعي ورا جوزك يا غزل...
غزل سمعت الكلام و طلعت...

نيرة: يلا يا حبايبي اطلعوا انتوا...
ليلي و رحيق طلعوا...
محمد: ادهم ده ايه كل حاجة عنف و غضب...
احمد: اللي شافه مش هين...
فردوس: لا يا احمد بس هو زودها علفكرة...
نيرة: اه الصراحة...
عبدالرحيم: هنعمل ايه؟ عقلية ادهم غير عقلية اسيل بس قلوبهم زي بعض...
فردوس: بقولك يا عبدالرحيم احنا هنروح فيلا تانية...
عبدالرحيم: بس...
محمد: لازم نقلل العدد علشان نعرف نتعامل مع الموقف...
احمد: بس انتوا هنا احسن...
محمد: لا...

سامر: يلا نطلع نرتاح...
-عند اسيل...
اسيل طلعت لاوضتها بهدوء و فتحت الباب لقت الدنيا ضلمة و ادهم نايم علي السرير علي ضهره و حاطط ايده علي عينه...
اسيل بكل هدوء خدت مخدة و راحت للكنبة و نامت عليها، نامت او بمعني اصح حاولت تنام...
ادهم كان صاحي و حاسس بتحركاتها، و اسيل فضلت صاحية مش عارفة تنام...
-عند غزل...
غزل(لنفسها): غزل متنسيش نفسك انتي قوية...
غزل(لنفسها): متنسيش عملك ايه...

غزل بشئ من الشجاعة فتحت باب الاوضة لقت باسم قاعد علي الكنبة و ماسك في ايده كاس كحول...
غزل حاولت متضعفش و راحت غيرت هدومها و راحت نامت علي السرير و هي خايفة، باسم متعصب جدا من تجاهلها و انها مبررتش موقفها...
باسم راح نام جمبها و لف ضهره ليها...
-في الصباح الباكر...
علي السفرة...
رحيق: باسم...
باسم مردش عليها...
رحيق: عدي...
عدي بصلها بغضب و متكلمش...
ليلي(بهمس): كريم...
كريم بصلها و بعد عنها...

غزل(بخفوت): صباح الخير...
محمد: تعالي يا حبيبتي افطري...
غزل: لا هروح الكلية، باي...
باسم(بجمود): قولت كلمة امبارح تسمعيها دي الزوجة المحترمة و اتفضلي غيري و مفيش مرواح للجامعة و المذاكرة في البيت...
رحيق: بس...
باسم(بحدة): بكلم مراتي ملكيش فيه...
باسم(بغضب): سمعتي يا غزل...
نيرة: تعالى يا حبيبتي اقعدي افطري...
غزل: لا هطلع اوضتي...
سالي: هو حصل ايه؟
محمد: اسمعي كلام نيرة يا غزل...
-في اوضة اسيل و ادهم...

ادهم قام و خد دوش و لبس بدلة من اللون الرصاصي و لبس جذمته و ساعته...
و اسيل كانت بتبدأ تفوق...
اسيل(بوجع): آآآآآآآآآه يا ضهري...
اسيل قامت من علي الكنبة لقت ادهم قاعد علي السرير بيدور في شنطتها...
اسيل(بعصبية): بتعمل ايه في شنطتي؟..
اسيل حاولت تأخد منه الشنطة لكنه مرضيش يوديها ليها...
اسيل(بعصبية): ادهم ابعد عن شنطتي...
و بعدين اسيل لقت ادهم بيطلع الباسبور بتاعها و بيحطه في جيب جاكت البدلة...

اسيل: انت بتعمل ايه؟ خدت الباسبور ليه؟
ادهم(بجمود): لما مراتي تروح مكان من غير اذني، يبقي مثقش فيها انها ممكن تسافر بره مصر من غير اذني برضو...
ادهم لسة هيمشي...
اسيل مسكت الاباجورة و كسرتها، و ادهم وقف و وداها ضهره...
اسيل(بعصبية): ادهم متخلنيش اوريك عصبيتي...
اسيل(بعصبية): ملكش حق تأخد الباسبور بتاعي...
ادهم كمل مشيه، اسيل زقت الترابيزة برجليها و رمت المخدات علي ادهم، و ادهم مودهاش اي اهتمام و نزل...

اسيل(بعصبية و صوت عالي): هتشوف يا ادهم و ربنا لاوريك مين هي اسيل الجارحي، هوريك...
اسيل قعدت علي السرير بتعب و حطت وشها بين ايدها...
عبدالرحيم: في ايه يا ابني ايه الصوت ده؟
نيرة: اسيل حصلها حاجة؟
فردوس: ما تتكلم...
صفية: لو خانتك طلقها يا ادهم...
ادهم(ببرود): خلصتوا؟
ادهم سابهم و مشي و خرجوا وراه عدي و كريم و باسم...
رحيق: هو في ايه حصل ايه لده كله؟
ليلي: هما علطول كدة...
فردوس: حاولوا تصالحوهم...

اسيل نزلت جري ليهم...
اسيل: ادهم فين؟
صفية: عملتي ايه لابني؟
اسيل: انا اللي عملت...
اسيل(بعصبية): الحيوان خد الباسبور الامريكي و المصري...
احمد(بضحك و همس): ليه حق...
اسيل: عمو حضرتك بتضحك علي ايه؟
حارس(بسرعة): ادهم بيه و عدي بيه و كريم بيه و باسم بيه بيتخانقوا مع شباب في الفيلا اللي جمبنا.
سوزان: ابني...
و الكل خرج بسرعة لناحية الفيلا. لقوا...
-ادهم دايس برجله علي وش شاب و موجه مسدس ناحيته...

ادهم(بغضب): لاخر مرة هسألك الصور فين؟
-باسم لوي دراع الشاب و ضاغط عليه جامد...
باسم(بعصبية): انطق ياض فين الموبايل اللي عليه الصور؟
-كريم كان بيضرب شاب بالبوكس كتير لغاية ما وشه اتخرشم...
كريم(بغضب): ابقي قابلني لو سيبتك عايش...
-عدي كان موجه مسدس ناحية شابين...
عدي(بغضب): ما تنطق ياض منك ليه...
اسيل: انتوا اتجننتوا...
محمد: يا جماعة سيبوهم...

حارس: ادهم بيه لقينا لاب توب و موبايلين و تابلت كانوا متخبين في الهدوم...
ادهم شال رجله من علي رأس الراجل اللي اغمي عليه اسااسا...
و كريم و عدي و باسم سابوا اللي كانوا ماسكينهم و الحراس مسكوهم مكانهم...
ادهم فتح اللاب توب و مكنش بباسورد...
رحيق: فهمونا في ايه؟
سوزان: عدي انت فهمنا...
ادهم قعد يدور في اللاب لغاية ما شاف صور اسيل و لقي فيديو و فتحه. لقي فيه رقص اسيل و البنات كلهم، ادهم قفل اللاب بغضب...

ادهم(بغضب): عدي جيبهم علي المكتب اتصرف فيهم.
عدي: ماشي...
عبدالرحيم: ما تفهومنا هو احنا حمير...
ادهم مشي بكل غضب من جمب اسيل و لاحظ ضحكها اللي بتحاول تكتمه، و بصلها بغضب و استغراب في نفس الوقت...
رحيق: عدي هو في ايه لده كله؟
عدي مبصلهاش و مشي، و عمل زيه كلا من كريم و باسم...
اسيل(بضحك): منظر ادهم كان مضحك اوي، مكنتش قادرة الصراحة...
نيرة: يا بت هتجنن منك ده بدل ما تحاولي تصالحيه...

اسيل(ببرود): مش اسيل الجارحي اللي تصالح حد. و الباسبور هجيبه يعني هجيبه...
و الكل رجع البيت...
محمد: اسيل.
اسيل: نعم...
محمد: انا و جدتك و ابوكي و ومامتك و مرات ابوكي و اخواتك و غزل هنمشي من هنا...
اسيل(بصدمة): لا طبعا، يبقي امشي معاكوا...
فرودس: انتي مجنونة انتي متجوزة ادهم يبقي تعيشي معاه مكان ما هو عايش...
اسيل: و انا مش هسيب رحيق و لا هسيبكوا...
فردوس: شايفة الفيلا اللي قصاد القصر ده بيتنا...

اسيل: و لو برضو.
نيرة: يا حبيبتي خلاص بقي...
اسيل: خلاص يبقي رحيق تيجي هنا...
رحيق: اه...
غزل: هتسبيني...
ليلي: هنعمل ايه؟
اسيل: خلاص رحيق مع غزل و انا و ليلي...
اسيل: و نتكلم مع بعض علطول...
و خلاص الكل بدأ يجهز الشنط و راحوا علي الفيلا...
و في قصر ادهم الشافعي...
اتبقي عبدالرحيم و احمد و صفية و سوزان و اسيل و ليلي...
ليلي: هروح اذاكر...
اسيل طلعت اوضتها و قعدت تقرأ رواية شوية و تقعد علي تليفونها شوية...

تسريع احداث...
باسم عرف بخبر النقل و رجع علي الفيلا الجديدة. و كريم راح علي فيلته، و عدي طلع علي اوضته...
ادهم طلع لاوضته...
اسيل كانت بتتكلم في التليفون...
اسيل: لا يا حبيبي متخافش...
اسيل: لا لا هنتقابل انا عندي كام جاسر...
اسيل(بضحك): لا لا اوعدك هنتقابل، و هحضنك و هنعمل كل حاجة...
اسيل: و انا كمان بعشقك...
اسيل: حاضر يا عم هتصور و ابعتلك صورتي...
اسيل: بحبك، باي...

اسيل قفلت التليفون و لفت بجسمها لقت ادهم...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة