قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية شاطئ الجمر للكاتبة لولو الصياد الفصل العاشر

رواية شاطئ الجمر للكاتبة لولو الصياد الفصل العاشر

رواية شاطئ الجمر للكاتبة لولو الصياد الفصل العاشر

وصلوا الجميع الى المنزل وصعدت وتين الى غرفتها وقامت بالاتصال بالمدرب بتاعها...
وتين: ازيك يا كوتش...
المدرب: تمام يا وتين اخبارك...
وتين: تمام الحمد لله السفر بكره الصبح صح...
المدرب: ايوه ان شاء الله بس على فكره المسابقه مكانها اتغير وهتكون فى البحر الأحمر...
وتين: اشطا انا هكون عندكم الصبح ان شاء الله قدام النادى الساعه 7...
المدرب: تمام...
اغلقت وتين الهاتف مع المدرب حين دخلت سوزان...

سوزان: توتا حبيبتى مبروك...
وتين: سوزان والنبى بطلى عبط انا لا اتجوزت ولا اتنيلت وانسى الموضوع ده خالص وبعدين ملقتش غير سى نادر ده ده انا ارجل منه...
سوزان: ههههههههه ماشى يا ست الراجل...
وتين: بت هضربك وبعدين انتى جايه هنا ليه...
سوزان: مفيش علشان تنزلى للعشا...
وتين: لالا كلوا انتم بالهنا والشفا انا هنام لانى تعبانه...
سوزان: طبعا لازم تتعبى مش طحنتى اتنين على الصبح...
وتين: وشكله هيكون ف ثالث...

سوزان وهى تخرج من الغرفه مسرعه: لالا وعلى ايه الطيب احسن...

نامت وتين بعد ان ظبطت المنبه على الساعه 3 صباحا: وبالفعل استيقظت وحضرت حقيبتها وانطلقت الى عروس البحر المتوسط الاسكندرية وكانت تسير بسرعه رهيبه وبالفعل وصلت فى ميعادها وتوجه الجميع إلى البحر الأحمر...

على طاوله الغذاء فى منزل منصور...
نزلت سوزان مسرعه...
سوزان: خالو طنط فين وتين...
منصور هى مش فوق...
سوزان: لا كنت راحه اخليها تيجى تتغدى لقيتها مش هناك وهدومها كمان مش موجودة
نادر: بغضب: وهتكون راحه فين ان شاء الله الست هانم...
شهيره: استر يارب...
سيف: طيب ما تطلبيها على الموبايل...
سوزان: فعلا عندك حق...
اتصلت سوزان باختها والجميع ينظر لها بترقب...
سوزان: الو...
: ايوه مين...

سوزان: ده مش تليفون وتين...
الشخص: ايوه فعلا انا المدرب فيصل محمود...
سوزان: اهلا يا كوتش انا سوزان...
فيصل: اهلا سوزان...
سوزان: وتين فين...
فيصل: وتين بتستعد للمسابقه لان الميعاد أتقدم وحاليا احنا فى البحر الاحمر بس تقدرى تشوفينا على التليفزيون على قناه: الرياضية...
سوزان: اوك ميرسى اوك...
منصور: ها خير...

سوزان بتوتر من نظرات نادر الغاضبه: اصل وتين فى البحر الاحمر ودلوقتى هتظهر على التلفزيون لان المسابقه اتقدم ميعادها...
سيف: وهو يفتح التليفزيون على قناه ايه...
سوزان: على قناه...
اتى سيف بالقناه والجميع ينظر الى التليفزيون وتادر يكاد يتمنى ان يدخل يده الى التليفزيون ويخنقها...
سوزان: اهيت...
كانت وتين ترتدى بدله الغطس وكانت مميزه بالفعل...

شهيره: استر يارب: فجاءه غطت وتين: وانتظروا والثوانى تمر والكثير من الغطاسين صعدوا ولم يتحملوا المده تحت الماء...
منصور: هى مطلعتش ليه كده هتموت...
سوزان: بدموع: ان شاء الله هتطلع: هى عنيده ومش هتطلع حتى لو هتموت...
نادر: بغضب: تغور المسابقه والزفت اهم حاجه هى...
سوزان: متنساش انها بتمثل مصر ربنا يستر يارب...
سيف: متقلقوش ان شاء الله هتكون كويسه...
شهيره: انا قلبى مقبوض مطلعتش ليه...

وفجاءه ظهرت وتين على الشاشه وعلى وجهها ابتسامه سعاده وكانت جميله للغايه...
سوزان: هيه هيه وتين كسبت...
سيف: فعلا بنت بميت راجل وعندها قوه اراده هههههههه...
منصور وشهيره: الحمد لله...
نادر: انا مسافر البحر الاحمر ومفيش كلام وتوجه الى سيارته وبالفعل سافر الى البحر الاحمر...
كانت الساعه تشير الى الخامسه صباحا حينما سمعت وتين طرق على باب غرفتها...
وتين: يوووه مين اللى جاى دلوقتى: مش هفتح دلوقتى يمشى...

ولكن الطرق ما زال مسمتر وزاد اكثر من الاول...
توجهت وتين لتفتح الباب وكانت المفاجأة لها ان من يقف امامها ليس سوى نادر...
وتين: انت: بصدمة...
نادر وهو يزيحها ويدخل ويقفل الباب...
نادر: ايه يا هانم مستغربه ليه ده انا حتى جوز سيادتك...
وتين: يوه مش هنخلص بئه وجلست على طرف السرير...
نادر: اقدر افهم ايه اللى حصل ده...
وتين ببرود: ايه اللى حصل...
نادر بعصبية: ازاى تمشى بدون رايى وكمان تخاطرى كده...

وتين: وانت مالك...
نادر: انا جوزك...
وتين: ده عند ماما يا شاطر...
نادر: اتلمى يا وتين احسنلك: وجهزى نفسك علشان هنرجع مصر...
وتين: فى احلامك انا هروح شقتنا وبعد لما ارتاح غير كده فكك منى واطلع بره من غير ما طرود...
نادر: لا واضح انك عاوزه تتربى...
وتين: ورينى عرض كتافك احسنلك يا شاطر...
نادر: وتين...
وتين: نعم يا شاطر...
نادر: اتقى شرى...
وتين: لو متقتش شرك هتعمل ايه...
نادر: هعمل كده...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة