قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل العشرون

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل العشرون

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل العشرون

فى قصر الاعصر، فى غرفة سابي
كانت سابي تنام بعمق ولا تشعر بشئ وفي لحظة كان صوت صراخ سابي يملئ المكان أثر ايد تسحبها من شعرها فأسرع الجميع لهم
سابي بصراخ: اااااه انت غبي
جابر بغضب: انتى لسه شفتي حاجة دانا هولع فيكي
سابي بسخرية: وهتعرف لوحدك ولا عاوز مساعدة
جابر بغضب: انتى ليه باردة
سابي ببرود: بعيد عنك بقي هتعمل ايه وحررت شعرها
جابر بغضب: عارفة يا بت شادي لو كنتى ورا الحرق والنعمة لقتلك.

سابي وهي تجلس على الكرسي: نظام الحرق و السرقة ده مليش فيه بس متقلقش هحاسب حفيدك الاهبل على إللى حصل ليا
جابر: مش مصدقك.

سابي: اسمعني كويس يا جابر علشان مش هعيد كلامي مرة تانية دور كويس على اللي سرقك و حرق المخازن لأنه قريب اوي منك وهو عاوز ينتقم منك فبيلعب من تحت التربيزة لاكن انا بحب اللعب على المكشوف دور كويس مين يقدر يهد مؤسسه الاعصر بالبطئ لاكن انا في لحظة واحدة هنهي كل حاجة بسرعة و بضربه واحده هعمل حاجة هتزلزل سمعه عيلتك في نظر الكل بقولك جابر شايف الباب ده خده وانت طالع علشان عاوزة انام وجهز للعقاب اللي هيحصل ليك علشان تدخل اوضتي وتشد شعري يالا برا.

توجهت سابي الى السرير ونامت تحت ذهول الجميع من تلك الوقحة التي تتحدث مع جابر بذالك الأسلوب ولم تهتم بيه
خرج جابر من الغرفة وتوجه الى غرفته وجلس على السرير يراجع كلامها الذي أيقن بصحته.

فى كوريا
كان شادي يجلس يباشر عمله وبعد فترة ترك الأوراق ونظر الى السماء وأطلق تنهيده طويلة
سلين: مالك حبيبي
شادي: سابي وحشتني اوى اوى مرة وبعد عنى كل ده
سلين: هي اول مرة تبعد عنك
شادي: لا طبعا على طول بتسافر بس كانت بتتصل بيا مرة الصبح ومرة العصر و مرة قبل منام بس دلوقتي مش عارف ليه متغيرة
سلين: يمكن بسبب رجوعي
شادي: بطلي هبل انتى لسه مفهمتيش دماغ بنتك بكرا ترجع وهتعرفي كل حاجة عنها.

سلين: يا رب انا خايفة عليها من جابر اوي ده مش بيرحم
شادي بحب: أخبار البيبي ايه
سلين: اسكت علشان مكسوفة اوي بقي بنتي طولي وانا في السن ده ولسه هربي
شادي بضحك: أولا انتى لسه صغيرة وحلوة وبنتك الهبلة ديه هي اللي طويلة وعلى والتربية سبرين هتربي بلاش تقلقي
سلين: نفسك في ولد ولا بنت
شادي: امممممم عاوز الاتنين
سلين بصدمة: بطل هزار مقدرش طبعا
شادي بغمزة: انا هقدر بلاش تقلقي.

فى لحظة واحدة كان هناك أصوات ضرب نار في محيط القصر مما جعل الحرس ينفر واسرعو الى الخارج و اخذو شادي و سلين ونزلو بيهم تحت الارض وصعدو الحرس لمباشرة أعمالهم وقام إحدى الحرس بفرض الحماية على القصر بالكامل كما منع وصول الرصاص للقصر
وصل خبر للشباب بالهجوم على قصر الملكة فاسرعو الى هناك ومعهم كم هائل من الحرس واستطاعو السيطرة على الوضع ومات عدد من الملثمين و اخذو الباقي.

امر لي بالإسراع وإخراج شادي و سلين والخدم وارسالهم الى القصر الخاص بيه
امر كيم الحرس بإرسال الملثمين الى احدي المخازن
امر جيهان الحرس بسرعة إحصاء الاتلاف في واجهه القصر
امر جواد الحرس الخاص بيه بالانضمام الى حرس الملكة
توجه صول مع شادي و سلين الى القصر
استقبل يونج صديق عمره وكان هناك باقي اصدقائه
صعدت سلين مع النساء الى إحدى الغرف
امر يونج الحرس بإرسال الدكتور للاطمان على وضع سلين.

فى احدي مخازن لي
وصل الملك و FOX 4 الى المخزن ودخلو بقوتهم وعظمتهم وجلسو امام الشباب
لى: سؤال واحد وعاوز إجابة عليه مين بعتكم هنا
الشباب: لا رد
صول بشر: شكلكم مش هتتكلمو بسهولة
جواد بشر: حرس
هى كلمه واحدة نطقها جواد فاحضر الحرس طاوله مليئة بجميع أنواع الأسلحة ووضعوها امام الجميع
نزع جواد جاكت البدله وأمسك احدي الأسلحة وكانت عبارة عن خنجر من جهه حاد ومن جهه مشرشر.

اقترب جواد منهم وفضل يقطع في جسدهم تحت اصوات صراخهم وبعد رحلة غذاب استمرت اكثر من ساعتين سقط من خلالها شخصين وفضل شخصين الذين اسرعو بالصياح بالاعتراف بكل شي
صول: انطق مين بعتكم
الشاب برعب: احنا تبع مستر ألبرت الفونس
لي: ليه بعتكم
الشاب: علشان نقتل كل الموجود في البيت
جهاد: انتم عرفين القصر ده تبع مين
الشاب: ايوه عرفين تبع ملكة النار
لي بقوة: ابعتوهم لصحابهم.

خرج الشباب وتركو الحرس ينهو ما تبقى وبعد لحظات سمع الجميع أصوات إطلاق أعيرة نارية
عاد الشباب الى القصر وجلسو بتعب
صول: هنقول ايه لسابي
لي: سابي مش هتسكت
جواد: انا مع اختي مهما حصل
كيم: انت غبي احنا أخوات من وحنا عمرنا أيام وغصب عنى الكل احنا ايد واحدة وظهر واحد
جهاد: حد يبلغ سابي بالحصل علشان لازم تعرف
لي: انا مش عارف هي ليه حظها كده من صغرها هتلحقها منين ولا منين
كيم: سابي قوية وهتستحمل.

جواد: لكل شخص قوه تحمل ربنا يستر
صول: كده ألبرت فحر قبره بايده
جواد: شكلنا دخلين على أيام صعبه
لي: يالا كل واحد على اوضته
صعد الشباب إلى غرفهم وهم يخططون للايام القادمة.

فى أمريكا، فى قصر ألبرت
دخل مايكل بغضب شديد الى غرفة المكتب
مايكل بغضب: انت اتجننت رسمي
ألبرت ببرود: ليه ايه اللي حصل
مايكل: يا برودك يا اخي بقي تبعت رجالة لقصر الملكة علشان يقتلو أهلها تبقي اتجننت
ألبرت بسعادة: أتمني اشوفها مزلوله و مكسورة
مايكل بسخرية: وتفتكر الملك ولا الذئاب هيسكتو يبقي بتحلم وعمر حلمك مهيتحقق
غادر مايكل وهو يسب ويلعن فيه وتأكد بأن الملكة لن تتركه على قيد الحياة بعد الان.

في مصر، في قصر النجار
علم عماد بوصول شحنة المخدرات في ميناء الإسكندرية
جهز عماد شحنة الأعضاء والأطفال على موعد تسليمها قريب جدا
علم وسام بما يعمله والده وتم التنسيق مع الافعي المميته في موعد
فى مبني المخابرات.

وسام: صباح الخير عندي معاد مع سيادة العقيد توليب الهلالي
العسكري: اتفضل معايا
ذهب وسام خلف العسكري حتى وصلو الى المكتب وسمحت توليب لهم بالدخول
وسام: صباح الخير
توليب: صباح النور
وسام: اناااااا
توليب بابتسامة: اهدي كده متخفش انا مش باكل
وسام بتوتر: حضرتك سمعتك وصله وأكيد هيبه حضرتك توتر اي حد
توليب: اممممم وسام عماد النجار السن 27 سنه اعزب يدير مؤسسه النجار تحب أكمل انت هنا ليه
وسام: انا في الحقيقة.

صوت: اهدي وسام اكيد سيادة العقيد فاهمة
وسام بصدمة: سبرين النجار
سابي بابتسامة: ايه مكنتش متوقع وجودي
توليب: نتكلم في المفيد
وسام: عماد النجار هيدخل شحنة مخدرات وبعد يومين هيسالم شحنة أعضاء و أطفال
توليب: تمام وسام والمطلوب
وسام: عماد ليكم بس اسم عيلتي ميتاثرش
توليب: طب اذاي
وسام: مش انا اللي هقولك اذاي
سابي: توبي انتى عارفة ان اي اسائه لاسم النجار اسائه ليا.

توليب: اممممممم تمام بس كده انسي أبوك بس محمود بيه
وسام: جدي محمود بيديكي كل الصلحيات وهيجهز يوم القبض عليه العزا ليه
توليب: دانتو مرتبين كل حاجة
وسام بحزن: عماد افترى كتير وقتل كتير وحسر قلب الكل
سابي: انت هتقولي عماد افتري كتير وجيه وقت النهاية
توليب: تمام كل شي هيجهز وانا هتابع مع سابي
وسام: معلش هو انتم تعرفو بعض
سابي: من زمان اوي من صغرنا
توليب: احلى أيام والله
سابي: طيب رتبي وانا معاكي يالا وسام.

غادرت سابي و وسام وتوجهو الى إحدى المطاعم.

فى قصر الاعصر
دخلت سابي القصر ووجدت الجميع يجلس فدخلت وسلمت على فرح و ريم و شمس وجلست وضعت قدم فوق الاخر بكل عظمة و تكبر
فى لحظة اقتحم مكاندر الجلسه وأخبرها شي في ودنها مما جعلها تغضب بشدة ومنظر عيونها تتحول و الجحيم
اخرجت سابي التليفون و تصلت على والدها وبعد مرتين رد عليها.

سابي بلهفة: بابي انا كويس جرالك حاجة بخير فين ايه انا كويس طيب اتكلم ان عليا مامي بخير اخويا كويس جرالكم حاجة انا اسفة كان لازم تلفي موجودة بس غصب عني انا مسافة الطريق وهكون عندكم انت مش بترد ليه
شادي بحنان: طيب براحة وانا ارد ايوه انا كويس ومحصلش حاجة ليا وامك و اخوكي كويسين واحنا في قصر يونج بلاش تقلقي واوعي تسيبي مصر وتيجي وانا كويس
سابي بخوف: يعني بجد كويس يا عمري.

شادي بحنان: والله كويس يا قلبي بلاش قلق زايد ممكن
سابي: حاضر شيدو حد من الشباب جامبك
شادي: ايوه لى جامبي معاكي
لي: سابي
سابي بغضب: هي ديه الأمانة هي ديه الثقة
لي: حبيبتي اهدي اول معرفنا رحنا بسرعة والرجالة كانو امنو القصر
سابي بغضب: مين
لي بهدوء: مين مين
سابي بغضب وصوت عالى: ليييييييي مين اقتحم قصري
لى: ألبرت الفونس.

سابي بغموض: كده كتب نهايته خلى بالك من أبويا وامي وعرفهم انا بحبهم اوي وكان نفسي اشوف فهد اخويا
قفلت سابي مع لي ونظرت إلى مكاندر
سابي: ميكو جهز الرجالة والسلاح وكلم المطار يجهزو الطيارة هنسافر أمريكا حالا
مكاندر: طفلتي اهدي مينفعش.

سابي: هو في حل من الاتنين يقتله يا يقتلني وانا لسه معشتش في حضن امي وابويا ولسه مفرحتش باخويا يبقي نهايته جت وانا ساكته بقالي كتير بس توصل لاهلي وعزة وجلالة الله لولع فيه صاحي
مكاندر: طفلتي
سابي: هطلع ابدل هدومي وهنزل يكون كل حاجه جهزت
صعدت بسرعة الى الاعلى وابدلت ملابسها ولبست بنطلون جلد اسود وبدي اخضر كت وجاكت أسود جلد وجزمة.

اتصلت سابي على احدي الاشخاص وطلبت مقابلة مستعجله خلال ساعات عند وصولها امريكا
اتصلت سابي على وسام وجعلته يجعل جده بسحب أي تعامل باسم عماد ولكن أخبرها بأن عماد ذهب إلى أمريكا منذو الصباح
اتصلت سابي على توليب واخبرتها بوقف كل شي وهي سوف تنهي كافة الشحنات فوافقت
اتصلت سابي على انجي الكاشف وطلب منها التحدث مع أدور الفريدو الكابوس وباقي الشباب ويتوجهو الى أمريكا لانعقاد مجلس لزعماء المافيا.

اتصلت سابي على جورچ ماكور وطلبت منه تجهز رجاله وأسلحة وانتظرها في المطار
( جورچ ماكور بطل رواية أسيل و اللورد )
جورچ
تصميم القردة بيبوووووووbyan353.

فى الاسفل
اتصل اسلان على سلين وعرف ما حدث معها ورعبها على ابنتها فأسرع بالصعود الى سابي ودخل الغرفة ووجدها تتحدث في الهاتف وبعد فترة خلصت
سابي بغضب: انا مش فاضية للخناق والمشاكل انا فيا اللي مكفيني
اسلان بهدوء: ممكن تهدي انا هاجي معاكي تمام
سابي: بقولك اسلن انا مش فايقة لأي مشاكل تمام
اسلان: عمتو طلبت منى اروح معاكي
سابي بسخرية: وهتستحمل اللي هتشوفة هناك براحتك.

نزلت سابي وبجوارها اسلان وغادرو القصر ووجد اسلان أسطول كامل من السيارات والحرس
ركبو السيارات وانطلقو الى المطار ونزلو امام الطيارة مباشرا وركبو
جلست سابي و اسلان في الامام وجميع الحرس في الخلف وما هي الا لحظات وكانت الطائرة تحلق في الجو لتوجهها الى أمريكا
اسلان: سبرين من فضلك بلاش دم
سابي بغموض: مش انا هما هيصدرو الحكم وهينفذو
اسلان: ليه غامضة اوي كده وليه ألبرت عاوز يخلص منك.

سابي: علشان مطلش جسمي وعارف انى ملك الملك
اسلان: ابعدي سابي عنهم مجاش من وراهم غير الأذى ليكي و لابوكي
سابي: تقدر انت تبعد عن فرح او ريم او عمرو
اسلان: انتي اذاي تقرني دول بدول في فرق شاسع
سابي: عندك حق اذاي اقارن اصحابى وحبايبي باهلك تربية جابر الاعصر
اسلان: سابي انا
سابي: مسمعش كلمه تاني
أغمضت عيونها لحين الوصول الى أمريكا ومقابلة الجميع.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة