قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والعشرون

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والعشرون

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والعشرون

توقفنا عندما ذهبت سابي ومكاندر و اسلان والحرس الى أمريكا
بعد مرور أكثر من 5 ساعات وصلت الطائرة الى مطار امريكا ونزل الكل وكان في انتظرها مجموعة ضخمة من الحرس وركبو وتوجهو الى إحدى القصور
فى قصر القيصر.

وصلت السيارات الى القصر الذي كان خيال في خيال.

نزل الحرس والتف حولى السيارة الخاصة بالمملكة وفتحو الباب لها ونزلت وبجوارها اسلان ودخلو
الحوار بالعربي عادي ( غيرت الاسم من جورج الى بيتر )
بيتر: اهلا وسهلا بالملكة
سابي: اهلا قيصر
بيتر: مالك يا سابي
سابي: مش وقت الكلام انا هطلع ابدل الهدوم عندي معاد مع الأب الروحي
بيتر: ليه سابي
سابي: ألبرت لازم يموت بأمر من المحكمة
بيتر: انتى عارفة انه عنصر مهم في المافيا.

سابي بغضب: مهم ليهم مش ليا لما يفكر يقتل أهلي ويدير على الشباب
بيتر: والشباب رايهم ايه
سابي: انا مش هستنا
بيتر: مين ده حارس
سابي بلا مبالاه: لا ابن اخو امي واسمه اسلن
بيتر: اسلن
اسلان: انا اسلان الاعصر الغضنفر
بيتر: سمعت عنك بس اول مرة اشوفك نورت بيتي
اسلان: شكرا ايه ده هي فين سابي
بيتر: طلعت اوضتها فوق الدور التاني الباب لونه ابيض تقدر تطلع ليها
صعد اسلان الى الاعلى وخبط ودخل بعد ان سمحت له سابي بالدخول.

دخل اسلان وجلس على الكرسي في انتظار خروجها من غرفة اللبس
بعد قليل خرجت سابي وكانت ترتدي هوت شورت اسود و بدي اسود و تركت شعرها حر طليق.

اسلان بصدمة: انتى هتخرجي كده
سابي: لا طبعا في جاكت اهو ولبست جاكت روز
اسلان: لا كده اطمنت انتى مجنونة يا بت ده منظر لبس
سابي بغضب: اوعى تنسي نفسك انا وافقت بس انك تيجي معايا علشان امي متزعلش منى بس لسه منستش انك السبب في حبسي وتشوية سمعتي ولسه هتتعاقب على كده انا مش بنسي حاجة
اسلان: وهتعرفي لوحدي ولا عاوزة مساعدة
سابي بخبث: طب ايه رايك لو جابر عرف مين سرق المخازن وولع فيها
اسلان: تقصدي ايه.

سابي بسخرية: هنشوف بس يا عم الغضنفر
خرجت سابي ونزلت ولقت بيتر جاهز واخذها ومشيو وتركو اسلان لوحده.

فى السيارة
بيتر: عارفة سابي لما بتغضبي بخاف منك رغم قوتي و جبروتي
سابي: مش زمبي بيتر مش زمبي انا زات نفسي وقت غضبي مش بعرف نفسي الكل بيخاف مني
بيتر بضحك: بصراحة شعرك لونة بيتغير بيبقي شبه النار وعيونك شبه الجحيم يا شيخة انا نفسي لما بغضب عنيه مش بتبقي كده
سابي بغرور: يا بني انا سابي ملكة النار
بيتر بخنقة: انزلى يا بت يخربيت غرورة انتى والقردة التانية
سابي: أخبارها ايه صحيح وحشتني اوي.

بيتر: هي ولا أكلها
سابي: لا طبعا أكلها مش هي
بيتر بضحك: واطية يالا
نزلو وتوجهو الى قصر عملاق قريب جدا في الضخامه من قصر سابي واستقبلهم شخص وهو الحارس الشخصي للاب الروحي
وعندما شاهد ملكة النار أسرع في فتح الطريق لها
سابي بضحكة: الراجل العجوز إخبارية ايه
الأب الروحي: كويس ادام طفلته كويسه
سابي: حبيبي اخبارك
توجهت سابي اليه ورمت نفسها في حضنه فضمها بشده لحضنه وقبل راسها وبعد فترة لعدة عن بعض وجلست.

الاب الروحي: خير سابي
سابي: ألبرت الفونس
الاب الروحي: ماله البرت
سابي بصوت عالى: احنا هنهزر أنطوان
أنطوان بغضب: سابي اوعي تنسي انا مين وممكن اعمل ايه
سابي بغضب: يبقي مش وقت هبل علشان انت عارف و انا عارفة انه بيفحر قبره بايده وانا مش هرحمه ماشي
بيتر بهدوء وبسرعة: اهدي سابي معلش سيدي ألبرت المرة ديه حاول يقتل أهلها مش اي حد
أنطوان بهدوء: تمام بيتر أخرج انت وسبنا
بيتر: بس يعني.

سابي بهدوء: خلاص بيتر متخفش اكيد مش هنموت بعض
بيتر بصوت واطي: انا خايف عليه مش عليكي انتى قوية وخرج
أنطوان بهدوء: مالك بقي انا عارفك اكتر من نفسك
سابي بسخرية: صح حولتيني لوحش مميت من غير متحس
أنطوان: اهدي سبرين ولا اقول سابي
سابي: سبرين ماتت وانت خلقت سابي بقي الدم عندها سهل والضرب والخراب تسليه
أنطوان: المطلوب مني
سابي: اجمع المجلس الأعلى للمافيا ويخرج أمر بتصفيه ألبرت لأنه عمره مهينسي
أنطوان: والباقي.

سابي: هما في الطريق متقلقش اكيد مش هتحرك من غير الكل مش بتقول تربيتك اذاي متعرفش انا بفكر فايه
أنطوان: تمام بس مين البديل
سابي: مايكل ارورا هو البديل وانت عارف انه الاحق بالزعامه من الخرع ده
أنطوان: تمام اي اوامر تانيه
سابي: لا انا ماشية عاوزة انام
أنطوان: حاضر سابي حاضر
سابي: سلام حدد المعاد وعرفني باي
خرجت سابي وتركت أنطوان يجلس بحزن عليها
دخل الحارس الشخصي وجلس امام أنطوان
ادور: مالك سيدي.

أنطوان: ظلمت البنت ديه اول مرة احس بالكسرة بسببها
ادور: ده نصيب
أنطوان: لا ليس نصيب ولكن تحدي وإصرار منى عندما شفتها وأعجبت بها وبجمالها و شراستها بس للاسف جبتها هنا هي والشباب ودمرتهم
ادور: خلاص اللي حصل حصل في ايه دلوقتي
أنطوان: جهز اجتماع مجلس المافيا
ادور: تمام
صعد أنطوان الى غرفته وجلس على السرير وتذكر ذلك اليوم الذي جاء فيه الشباب و سابي الى أمريكا وسر عداوه سابي و ألبرت
فلاش باك.

فى يوم وأثناء جلوس الصغار وكانت سابي و الشباب الاربعة يبلغو الثالثة عشر و لي يبلغ الخامسة عشر وكان ألبرت يبلغ الخامسه عشر و جون شقيقة يبلغ السابعة عشر والمعروف عنه بأنه أحقر طفل بينهم
تركت سابي الشباب وفضلت تتمشي حتى خرجت برا البيت المقيمين فيه وجلست في الجنينة وغمضت عيونها.

بعد فترة شعرت سابي بأحد يجلس بجوارها فعتقدت بأنه أحد اشقائها ولكن وجدت يد تسير على أنحاء جسدها فنضفتض وجدت جون شقيق ألبرت بجوارها
سابي بحده: انتى اذاي تلمسني كده
جون بوقاحة: عاوزك نفسي فيكي اوي اشمعني لي
سابي: ملكش فيه وبعد عني ياما والله هقتلك
جون: وانا موافق اموت على ايدك بس لما اخد منك اللي عوزة.

هجم جون عليها وفضل يقطع في ملابسها وهي تقام بس لم تقدر لانه أقوى منها فاطلقت صرخة مدوية سمعها اشقائها فخرجو يجرو ووجدو شقيقتهم مرميه على الارض و جون فوقها يحاول معاشرتها فاسرعو لهم وقامو بضربه وساعدها الباقي في الوقوف
خلع لي التيشرت الخاص بيه وجعلها ترتديه حتى تداري جسدها العاري امام نظرات الجميع
فضل الشباب في ضرب جون وتوجه ألبرت لمساعدة جون.

اصبح 6 أشقاء و بيتر وتشوي في مواجه مجموعة جون وكانت مجموعتهم كبيرة واقوي
منع أنطوان المدربين من التدخل وترك الشباب في تحديد مصيرهم
بعد معركة طاحنة بين الطرفين استطاعت سابي قتل جون حيث قامت بقطع رقبته ورمته عايم في دمائه ومنذو تلك اللحظة وهي تحتضن الجحيم وليس أي جحيم انه جحيم القتل والعصبية وما تلك اللعنة فوق رأسها فمنذو ذلك اليوم أصبح شعرها الأحمر وقت غضبها بلون البركان.

فأطلق عليها الجميع ملكه النار لشده هيجان شعرها الأحمر الناري
باك.

عاد أنطوان إلى الحاضر وتنهد و اقسم على إنهاء حياة ألبرت حتى تعيش تلك الصغيرة براحة
أنطوان الأب الروحي للمافيا.

فى قصر القيصر
عادت سابي و بيتر وصعدت الى غرفتها ورمت نفسها على السرير وغمضت عيونها
شعرت باحد يجلس بجوارها على السرير ومن عطرة علمت بأنه اسلان
اسلان: مالك انتى كويسة
سابي بتعب: هاااااااا هبقي كويسة هبقي كويسة
اسلان: سابي لو تعبانه اطلب دكتور
سابي بتعب: لا مش مستاهل بس مخنوقة شوية وحاسة ان في مليون حاجة فوق رأسي
اسلان بحنان: انا تحت امرك شوفي عاوزة اعمل ايه وانا اعمل اطلبي وانا أنفذ.

سابي بسخرية: غريبة اسلن بيه حنين لا مستحملش كده
اسلان: سابي انا اسف على الموقف الزبالة ده
سابي بدهشة: لاااااا اسلن بيه بيعتذر جديدة ديه
اسلان: كفاية تريقة وحيات ابوكي
سابي بستغراب: اسلن انت عاوز ايه مني يعني مرة طيب و مرة شرير و مرة بتكرهني و مرة حنين ومرة مجنون انت مين فيهم
اسلان بابتسامة ساحرة وقرب منها: انا كل دول وفي اكتر منهم
سابي بصوت ضعيف: انت عاوز ايه مني اسلن.

اسلان بهمس في و دنها: عوزك انتى انا بفرح لما بكون قريب منك بغير من اصحابك انا عوزك تبعدي عن حبيب اقصد لي انا هسامحك على كل اللي فات بس من اللحظة ديه ابقي ملكي انا وبس ولو عرفت انك قربت من لي تاني صدقيني هخليكي تكرهي الدنيا كلها والموت بس هيرحمك من اللي هعمله مفهوم هسيبك تفكري براحتك تصبحي على خير
وضع اسلان قبله ناعمة على خدها مما جعلها تغمض عيونها بشده.

فضلت سابي على ذلك الوضع فترة وبعد كده ابدلت ملابسها ورجعت على السرير ونامت في وضع الجنين.

فى الاسفل
وصل الشباب الى قصر بيتر وكان في استقبالهم بنفسه ولما لا وهو صدقهم منذو زمن
لي: فين سابي
بيتر: انا كويس شكرا على السؤال
لي بغضب: بيتر فين سابي
بيتر: ااااااا
لي: أنطق
بيتر: فوق فوق في اوضتها
لى بغضب: حيوان
لف لي حتى يصعد فوجد اسلان أمامه
لي بغضب: سابي ملكي انا وبس وانت هحاسبك بس الصبر
اسلان بسخرية: هتسيبك وهتجيلي وانت هتبقي ماضي ملعون مش هتحب تفتكرك.

لى ببرود: تبقي غلطان محدش هيعرف يفرق بينا الا بالموت هي عشقتي وحبيبتي وبنت قلبي
اسلان بغضب مكتوم: والله في سماه لهترميك برا حياتها وهتغضع ليا
لى: يوم مملكة النار تغضع لحد هيبقي لربنا مش ليك انا اسمي محفور في قلبها و عقلها
اسلان: اوعدك هتنساك
لي ببرود: اطلع انام بقي في حضن حبيبتي يالا سلام
صعد لي ببرود الى غرفة سابي تحت أنظار الكل وهو يصفر ويلعب بمداليه المفاتيح.

اصبح اسلان كالوحش الكاسر يريد أن يعرف هل ستوافق سابي على النوم معه ام لا و صعد خلفة بسرعة
نظر الشباب إلى بعضهم
صول: عارفين انا مش متفائل
جيهان: وانا كمان شكلنا دخلين على أيام عسل
مين: انا طالع انام
وصعدو الى غرفهم.

فى الأعلى
دخل لى غرفة سابي وجدها تنام في وضع الجنين فلم يستحمل منظرها وبسرعة خلع الجاكت والحذاء ونام بجوارها وضمها لحضنه بشده ووضع قبله على خدها
شاهد اسلان ذلك وغضب بشدة من لي وتركهم وغادر الى غرفته.

مر الليل وجاء الصباح ولم يحدث اي جديد غير وجود حرب نظرات بين لي و اسلان
في المساء جاء تليفون ليالي من أنطوان يعلمها بأن المجلس سوف يعقد الاجتماع بعد يومين وسوف يرسل لهم المكان والزمان
ذهب الشباب و بيتر الى مطعم الأميرة الخاص باسيل وكانت في استقبالهم اسيل وجهزت لهم أجمل واطعم المأكولات و العصائر و الحلويات
{ اسيل بطله رواية اسيل واللورد }.

فى قصر يشبه قصور الرئاسة.

وصل أنطوان ومعه الحرس ودخل
وصل الشباب ومعهم الحرس
وصل رئساء مافيا فرنسا ( أبطال رواية الامبراطورة )
وصل بيتر ومعه الحرس
وصل ألبرت و مايكل تحت حراسه مشددة
جلس الجميع في انتظار رئيس المافيا نزل السلم مع دخول سابي وهي ترتدي فستان باللون الأزرق الغامق وتركه لشعرها الحرية.

رئيس المافيا: اهلا وسهلا سابي
سابي بعظمة: اهلا مستر ماكس
ماكس بابتسامة: أخير شفت ملكة النار على الطبيعة
سابي: اذاي وانا شايفة البدله من تصميمي
ماكس: وحياتك كل هدومي وهدوم زوجتي وأولادي من عندك
سابي: هايل مستر ماكس نبتدي الاجتماع
ماكس: تعالى معايا هنكلم مع بعض شوية
أنطوان وهو يضع ايده على كتف سابي: هاجي معاكم
ماكس بضحكة: خايف عليها أنطوان
أنطوان: بنتي اللي كنت بتمناها من الدنيا
ماكس: يالا بينا.

ماكس زعيم المافيا
توجهو الى غرفة المكتب وتركو الباقي يجلس على أعصابه
بعد مرور أكثر من ساعة خرجو الثلاثة وتوجهو الى الاجتماع وكانت هناك ابتسامه شر على وجه سابي مع اختلاف لون عيونها وتوهج شعرها الأحمر.

ماكس: أصدر الحكم بعد استشارة الأب الروحي المافيا الدوليه حكم على ألبرت الفونس بالتصفيه وخضوع رجاله تحت قيادة مايكل بارون واصبح هو القائد كما منع اي شخص من الاحتكاك من المافيا الكوريا وخصوصا الذراع الأيمن لرئيس المافيا لي سي كيونج من يوسوس له شيطانه من الاقتراب من سابي نيجو او اذيتها سوف تيم تصفيته حد من أعضاء المجلس عنده اعتراض.

لم يعلق احد شاور ماكس للحرس الخاص بيه فاخذو البرت تحت صراخة ولكن في لحظة توقف الحرس عندما سمع صوت سابي تامرهم بالتوقف
توجهت سابي الى ألبرت ووقفت خلفه.

سابي بشر: زمان اخوك كان عوزني وانا قتلته و انت غبي كنت عاوز جسمي علشان غرورك وتنتقم مني ضرب كتير في شغلي وكمان اذيت بنت عمي فاغلي حاجة بتخاف عليها أي بنت واخر المتمه كنت عاوز تقتل أهلي وانت عارف أنهم خط احمر بالنسبة ليا علشان كده انا هرحمك من عذاب ماكس و رجالته فاكر ديه ده الخنجر ده الخنجر اللي قتلت بيه جو اخوك علشان هو وحشك فأنا هبعتك ليه نتقابل في الجحيم.

وفى لحظة واحدة كانت سابي تمشي الخنجر على عنقه وبعد ذلك غرزتها في قلبه بشده وفي لحظة واحدة صعدت روحه الى السماء
اسرع لي إليها وضمها لحضنة بشده أخذ بيتر الخنجر من اديها
شاور ماكس للشباب لاخذها ومغادرة المكان.

فى قصر القيصر
وصل الشباب وكان يجلس اسلان يغلي بسبب تأخرها
بعد لحظات دخل الجميع فأسرع اسلان إليها وعندما جاء ليتكلم سقطت سابي بين احضانه فحملها بسرعة لي وصعد بيها الى الاعلى وأمر بيتر بسرعة احضار الدكتور
بعد فترة جاء الدكتور واخبرهم بأنها تعرضت بصدمة شديدة ولكن سوف تستيقظ بخير لم يتركها الشباب
وجلسو بجوارها حتى تصحي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة