قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع والعشرون

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع والعشرون

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع والعشرون

فى كوريا
صحيت سابي ووجدت نفسها بين احضان اسلان فنظرت ليه وقد ايه جميل ووسيم
مشت سابي اديها على وشه ولعبت في شعره
سابي: انت حلو اوي طول عمري مش بسيط على راجل بس انت غير من اول مرة شفت صورتك وقريت المعلومات عنك وقد ايه انت كنت حنين على أمي و اهتمامك بفرح كبرت في نظري قوتك و حنيتك و حنانك كل حاجة فيك عجباني
اسلان: وايه كمان
سابي: وهولع فيك دوقتي
اسلان وهو يفتح عيونه: هي اسمها دوقتي.

سابي: اه اسمها كده ووسع بقي خليني قوم
اسلان: بصراحة انا كده مستريح
سابي: لو مش خايف على نفسك وسع علشان انا مجنونة عليا النعمة اضيعك
اسلان بضحك: وعلى ايه اتفضلي
قامت سابي وتوجهت الى احدى الغرف وبدلت هدومها
لبست سابي جيب احمر قصير و صوفت ابيض حمالات وتركت لشعرها الحرية وخرجت.

سابي: يالا اسلن نرجع
اسلان بصدمة: انتى هتخرجي كده
سابي: ايوه امال هخرج اذاي
اسلان بغضب: خشي غيري المسخرة ديه ياما و حياة امي و امك هخرجك على المستشفي يالا
سابي بخوف: هو ده لبسي
اسلان بغضب: غيري اللبس ده يالا ولا اقولك تعالى
سحبها اسلان وراه ودخلو الاوضة ورماها على السرير وتوجه الى الدولاب
فضل اسلان يدور على ملابس محتشمه ولكن لم يجد
اسلان بغيظ: اعمل فيكي ايه نفسي اعرف فين باقي القماش راح فين.

سابي ببراءة: هو ده كل الاقماش والنعمة ومرحش في اي حته تعالى نروح ووعدك اول منوصل هبدل الهدوم ديه
اسلان بسخرية: وبالنسبة للرجاله اللي واقفة برا هيشفوكي كده عادي
سابي: هما شافونى كتير اوي مجتش على المرة ديه يعني
اسلان بغيظ: بت اتلمي علشان مضربكيش
سابي بردح: تضرب مين يا عنيه لاااااا هي شكلها هربت منك فوق كده وعرف انتى بتتكلم مع مين انا سابي يا عسل يعني ولا حكومة تلم ولا حد يهم ويالا بقي عوزين نرش ماية.

اسلان بذهول: انتى متأكدة انك اتربيتي هنا مش في الباطنية
سابي: يا شيخ اتلهي رجالة تسد النفس على الصبح الواحد قايم جعان سديت نفسه
خرجت سابي وتركت اسلان مذهول ولكن تنبه إلى نفسه وخرج بسرعة وجدها تذهب إلى باب آخر فتوجه خلفها ووجده المطبخ
خرجت سابي بعض الطعام ووضعته على التربيزة وجلست تاكل بكل برود فجلس بجوارها ياكل وبعد انتهائهم جلسو امام التلفزيون
اسلان: سابي هو انتى ليه سافرتي صول
سابي: كان في شغل.

اسلان: شغل ايه ده الموظفين ارتعبو منك
سابي بتنهيده: علشان فاكرني هبلة وملهيه في فرح
لى و سافري لمصر فقالو يسرقو
اسلان: الممكن يعني هو انتى يعني
سابي: ااااه يا عم انت علقت مطنطق على طول
اسلان: هسحباك لسانك ده في يوم ونظفه
سابي بسخرية: وهتعرف تنظفه لوحدك قول بقي عاوز ايه
اسلان: انتى ليه لما بتغضبي لون شعرك بيتغير بيبقي شبه النار و عيونك بتبقى غريبه.

سابي بتنهيده: تعرف انى موت لمده ساعتين ورجعت تانى من يومها وانا كده كان الموت رفضني وسابني هنا من يومها وانا كده تعرف الكل وقت غضبي بيخاف مني حتى اخواتي بيبعدو عني وقت غضبي ماعدا لي هو الوحيد اللي بيعرف بيسيطر على غضبي بس في يوم غصب عني خلعت ليه دراعه
اسلان: شكلك بتحبيه اوى
سابي بابتسامة جميلة: لي كان اخويا و ابويا وصحبي واماني طول الفترة اللي فاتت وعمري مهتخلي عنه يوم مهنفترق عن بعض هيبقي يوم موتي.

اسلان بحنان: عارفة سابي من صغري وانا بحب عمتو اوى كانت بتلعب معايا ولما اختفت فترة كنت حزين اوى ولما رجعت كانت على طول بتعيط تعرفي انها حاولت تنتحر بس لحقوها كنت بشوف و بسمع جابر وهو بيجرحها و شمتان فيها كانت دايما بتدعي ربنا ان يرزقني بواحد ذيها بشعر احمر وحلوة كانت بتقولي لو بنتي عايشة كنت هجوزهالك عارفه كنت بدور في كل واحدة على شبيهك بدور على بنت بشعر احمر و حلوة ذي سلين بس ملقتش ويوم مشفتك بالرغم ان وشك مخفى بس قلبي نبض جامد سابي انا بحبك متقوليش امتي ولا اذاي انا بحبك من اوي مرة شفتك فيها.

سابي: بس اسلن انا
اسلان: متخفيش والله عمري مهاذيكي ولا هزعلك وهمحي الحزن من حياتك وهكون الاب و الاخ و الصديق و العشيق و الحبيب و الزوج
سابي: بس انا في فحياتي حاجات انت متعرفهاش
اسلان: احكي سابي
سابي: ذي انى قتلت مرتين اول مرة علشان احافظ على شرفي و تاني مرة انتقام علشان كان هيقتل امي و ابويا ويحرمني منهم.

اسلان: وانتى عملتي الصح اول مرة حميتي شرفك وشرف ابوكي والتاني انا عارف عنه وأي حد مكانك كان عمل كده
سابي: علاقتي بخواتي مش هتتغير ابدا وكلهم كوم و لي كوم تاني ولو في يوم فكرت تخيرني بينك و بينه بكل سهولة هختاره هو لان لو مليش خير فيهم مليش خير فيك
اسلان: وانا عمري مهبعدك عنهم دول اخواتك وربنا يقدرني وستحمل لي ده
سابي: اممممم شغلي مش هسيبه ده مستقبلي وحياتي ولو اطلب سفر هسافر.

اسلان: طبعا ده شغلك وفلوسك
سابي: احم يعني طبعا طريقة لبسي هغيرها بس بلاش تغصب عليا ماشي
اسلان بغضب مكتوم: ماشي بس بردو من النهاردة هتبطلي تلبسي لبس أختك الصغيرة
سابي: امشي ياض من هنا هو صحيح احنا هنقعد فين
اسلان: في قصر الاعصر طبعا بس ملحق القصر ذي فارس معمل انا ليا دور و فارس ليه دور و عمرو ليه دور
سابي: طيب ليه منخدش جناحك و جناح امي و الاوضة بتاعتي ونخليهم دور لينا
اسلان: ليه.

سابي: اسلن انا عوزة اجمع مفرقش
اسلان: يا هبله الدخول و الخروج من الأدوار ديه من قلب الأجنحة بتاعتنا
سابي بغباء: لا مش فاهمة معلش
اسلان: غبيه افهمي يعني في باب في كل جناح بيربط الجناح بتاعه بالدور فهمتي
سابي: ما علينا هبقي اشوف
اسلان وهو يجلس على الارض: تقبلي تتجوزيني
سابي: هتسمع الرد من ابويا اللي المفروض تطلب منه الأول
اسلان بفرحة: يعني انتى موافقة.

لأول مرة في حياتها تتكسف سابي و لا تستطيع الرد فحملها اسلان و داخ بيها ووضعها على الارض.

ونظر بشدة لشفايفها واخذهم في جولها طويلة ولم يستطيع البعد عنها كانه وجد منبع مياة فأخذ يرتوي منه ولكن بعد عنها عندما شعر ترخي جسدها بين احضانه وعندما بعد سقطتت مغشي عليها فحملها بسرعة وخرج وعندما خرج وهو يحملها وجد الحرس الذي اسرعو بسرعة وفتحو السيارات ركب اسلان وهي بين احضانه وانطلق الحرس بسرعة عالية الى المستشفي
وصل اسلان الى المستشفي ووجد كميه أطباء في انتظارة واخذوها منه ودخلو بسرعة.

بعد قليل قد وصل الشباب كلهم الى المستشفي ووقف الجميع في قلق عليها
صول: أهدى اسلان هتبقي كويسة
اسلان: هي كانت كويسة وفي لحظة وقعت مني
جواد: هي بيجلها ضيق تنفس لما حاجة بتضغط على صدرها
اسلان برعب: يا رب ارحمني وخلهالي
عمرو: متخفش اسلان هتبقي كويسه
اسلان بحزن: انا السبب ديه تاني مرة تدخل المستشفي بسببي.

بعد فترة خرج الدكتور وطمان الجميع عليها وسمح لهم بالدخول وعندما دخل الشباب و نظرة لها وجدة شفيفها منتفخة أثر قبلات اسلان فضحكو وخرجو وتركو اسلان معها
توجه اسلان وجلس بجوارها ومسك اديها
اسلان: اسف سبرين والله مكنتش أقصد
سابي بابتسامة: المرة الجاية ابقي ابعد شوية اخد نفسي ماشي
اسلان بحب: ماشي متيجي نكمل
سابي بضحك: برا ياض انت.

مر الوقت وعاد الجميع الى مصر وباشرو أعمالهم وفي يوم صحي الجميع على صوت صراخ سلين
ذهبو الى المستشفي لأنهم علمو بأن موعد ولادتها قد آتي.

فى المستشفي
كان شادي قلق بشده عليها واخذ في اللف
سابي: اجمد كده شيدو هو الواد ابن الكلب ده هيتعبك
شادي بذهول: ابن الكلب يا بنت الكلب بتشتمي اخوكي قبل ميوصل الدنيا
سابي: هههههههههههه مانا شيفاك مرعوب قولت اخليك تفك يا راجل ونبي لو خلفت كل يوم مش هتجيب ذي
شادي بردح: ليه يا ختي انا ابني هيطلع عسل و قمور
سابي بسخرية: طيب لمين انت وحش و امه وحشه
شادي بغيظ: واخته هبلة و شبه البقرة.

سابي بخضة: انا شبه البقرة شادي طيب والنعمة لوريك
شادي: يا بقرة
اسلان بصوت عالى: اسكتو بقي
الدكتور بضحك: خلصتم البيه الصغير قمر 14 ذي أخته
حملته سابي بين أحضانها وكبرت في أذنه وفضلت تقبله بنعومة و هدوء ورفضت ان يلمسه أحد
سابي بحنان و حب: نورت الدنيا يا قلب سبرين امممممممم اسميك ايه ايه رايك في مالك حلو اسمك مالك شادي أحمد النجار اخو سبرين شادي النجار
شادي بغيظ: هاتي ابني.

اخذ شادي الطفل وفي لحظة أصبح يصرخ بشدة ويبكي أسرعت سابي واخذته منه وضمته لحضنها فستكان وبطل عياط
الدكتور بابتسامة: ما شاء الله عليكي هتبقي حنينة اوي عليه ربنا يخلهولك ممكن بقي مالك بيه علشان نكشف عليه
سابي: طيب براحة عليه ممكن
أعطت سابي شقيقها الى الدكتور وشاورت لواحد من الحرس الذي ذهب خلف الدكتور
اسلان: هو انتى لبسه ايه
سابي ببراءة: سلوبيت
كانت تلبس سلوبيت شورت وبدي ابيض و كوتش وعمله شعرها على شكل قطه.

اسلان: يعني قتلك وستريح ده منظر لبس
سابي: وانا مالي مهي السبب صوتط وجينا جري وراها
اسلان بهدوء: تعالى معايا
سحابها اسلان ودخلو اول غرفة وقرب منها اوى ووضع شفايفه على شفايفها تحت اعتراضها ولكن لم يتركها الى أن استسلمت له وترك شفايفها ونزل وضع صق ملكيته عليها وبعد عنها بفخر
اسلان بفخر: كده اخرجى براحتك بقي محدش هيقدر يبصلك.

سابي بحزن: ليه كده اسلن ليه تخلي الكل يتكلم عني بالوحش بس انا اللي غلطانه من الأول أني سمحت ليك بكده
فردت سابي شعرها على رقبتها وخرجت وتوجهت الى غرفة امها وجدتهم يجلسون ويلعبون مع البيبي وهو يبكي فتوجهت له وحملته فسكت على طول جلست سابي وهي تحمله وفضلت تهمس له بكلامت تطمانه اللى ان استكان ونام بهدوء بين أحضانها
مر الوقت وصممت سلين إن تعود إلى المنزل وبالفعل خرجت.

اول ماوصلت سابي حملت مالك وصعدت الى غرفتها ولم تتحدث مع احد ولكن اوقفها شادي وامر ملك بحمل الطفل وتوجه الى سابي ورفع شعرها من على رقبتها ولقي علامه اسلان عليه وفي لحظة كانت سابي تسقط تحت اقدامه أثر صفعة من والده وامسكها من شعرها
اسرع اسلان لها وحررها من والدها
سلين بصراخ ودموع: بينتي
شادي بغضب: اهلا بالبيه اللي سمح لنفسه يدنس شرف بنتي.

اسلان بهدوء: انا اللي غلطان وهي ملهاش ذنب وانا عملت كده بسرعة قبل متستوعب اي حاجة
وسام بهدوء: عمي شادي هما كانو مستنين طنط سلين تقوم بالسلامه
شادي بغضب: وانا معنديش بنات للجواز
توجهت سابي وحملت شقيقها وصعدت الى غرفتها ووضعته على صدرها ونامت وهو بين أحضانها.

بعد مرور شهر
اهتمت سابي بشقيقها جدا وبعدت عن الكل
تم خطوبه عمرو و ماجي
عملت سابي سبوع لشقيقها وكان كبير جدا وحضره عدد كبير من رجال الأعمال ولم تهتم بكلام الناس
جهزت عرض ازياء كبير في فرنسا.

بعد مرور 5 أشهر
وضعت مريم زوجه فارس بنوته جميله جدا وسموها شهد
كان اسلان يسعي لإرضاء شادي بكل الطرق الى أن وافق على إتمام الزواج
عاش اسلان 6 أشهر في عذاب لبعد حبيبته عنه وعندما وافق شادي توجه بسرعة الى شرح سابي حتى يخبرها بموافقة والدها وعند وصلوله دخل بسرعة الى مكتبها وجدها تنام على الكنبة فتوجه إليها وجلس على الارض وباس رأسها وخدودها ففتحت عيونها وبعدت عنه.

سابي بغضب: انت اتجننت اسلن مش كفايه اللي فينا
اسلان بحب: فرحنا آخر الشهر شادي وافق
سابي بدهشة: بجد شيدو وافق
اسلان بحنان: ايوة وافق مبروك يا قلبي
سابي بابتسامة: الله يبارك فيك
اسلان: عوزين نجهز الفستان
سابي بسخرية: يعني انا مصممه ازياء وبلبس الكل وفي الآخر هدور على حد يعملي الفستان
اسلان بضحكة: خلاص يا قمر متزعليش جهزى الفستان
سابي: طيب ادفع بقي حق الرسم و التفصيل.

اسلان بحزن مصطنع: بقي هدفعي جوزو حبيو مكنش العشم مكنش العشم
وخرج فضلت سابي تضحك عليه بشده وبتدت ترسم فستان أحلامها وبعد مرور أكثر من 5 ساعات كانت انتهت سابي من رسم الفستان و المجهوهرات و الحذاء وعادت الى القصر ودخلت حملت شقيقها من امها وصعدت الى الاعلي
حزن شادي لأنه ولأول مرة يرفع ايده على ابنته الحبيبه وأصبحت لا تتحدث معه منذو ذلك اليوم فشاورت له سلين ان يصعد خلفها وبالفعل صعد.

دخل شادي الغرفة وجدها تبدل ملابسها ومالك يلعب على السرير فجلس بجواره وبعد فترة خرجت وجدته في الغرفة فتوجهت الى البلكونه ولم تهتم بيه فتوجه شادي خلفها
شادي بحزن: اسف حبيبتي والله اسف بس لما سمعت كلام الممرضات عن العلامه مستحملتش انا اسف انتى عارفة انا بحبك وبخاف عليكي انا عوزك تفرحي عوزك يوم فرحك تبقي ملكه شريفة يتسحر لما يلمسك اول مرة اسف يا عمري.

سابي بدموع: انا اللي اسفة والله بس كان نفسي احس بمشاعر الحب معاه أصحابي البنات كانو بيحكو عن لمس حبيبهم ليهم وانا كنت بتمني يحصل معايا كده وانت عارف ان اخواتي 5 كانو بيبعدو اي شاب عني انا اسفة شيدو
شادي بحنان و حب: خلاص يا عمري حقك عليا المهم الحيوان اسلان حدد فرحك اخر الشهر جهزي حاجتك بقي
سابي بابتسامة: حاضر شيدو
مر باقي الشهر سريعا وجهزت سابي الفستان وكل شي.

يوم الفرح
كانت سابي تقف في انتظار والدها الذي صعد لاحضارها وكانت كالملكة المتوجه
وامسكها ونزل بيها الى الاسفل ووجد اشقائها على السلم فاعطي اديها لصول الذي طبع قبله على رأسها ونزل بيها سلمتين وبعد كده اخذها كيم ووضع قبله على رأسها وفعل جواد و جيهان كذالك وأخيرا أخذها لي الذي ضمها لحضنه بشده ووضع قبله على راسها و قبله ناعمه على خدها ونظر بستحقار لاسلان الذي أبتسم له بسماجه وهبل.

لى بارف: لازم الواد ده ده غبي
سابي بضحك: معلش خليها عليك
لي بحنان: بتحبيه
سابي: اااااه بحبه
لي: تعالى يختي ننزله
نزل لي مع سابي واعطاها لاسلان الذي ضمها لحضنه بشده وحنان ووضع قبله بجانب شفايفها ودخلو القاعة على أغنية فيروز
طلئ بالأبيض طلئ
يا زهرة نيسان
طلئ يا حلوى وهلي
بها لوج الريان
طلئ بالأبيض طلئ
يا زهرة نيسان
طلئ يا حلوى وهلي
بها لوج الريان
واميرك ماسك ايديك
وقلوب الكل حواليك
والحب يشتي عليك
ورد وبيسان.

قلبي بيدعيلك يا بنتي
بها لليلي الشعلاني
يا أميرة قلبي انت
سلمنا الامانى
ما تنسي أهلك يا صغيري
بعينينا ما صرت كبيري
ضلي معنا وطيري وطيري
ع جناح الأمان
طلئ بالأبيض طلئ
يا زهرة نيسان
طلئ يا حلوى وهلي
بها لوج الريان
شعي مثل هالطرحة
يا اغلى البنات
بصلي يعيشوا بها الفرحة
ليا في الحياة
شعي مثل هالطرحة
يا اغلى البنات
بصلي يعيشوا بها الفرحة
ليا في الحياة
وربي من السما يبارككى
كيف ما توجهتو يرافقكن
باليام الصعب ينصركن.

ع كل الاحزان
قلك نعم من قليو
وفرح كل الناس
رديها ع قلبو وحيو
شغلانى احساس
منقلك مع السلامة
روحى تحميكي الكرامة
وتبقى محايسكن علامي
للحب والحنان
طلئ بالأبيض طلئ
يا زهرة نيسان
طلئ يا حلوى وهلي
بها لوج الريان
طلئ بالأبيض طلئ
يا زهرة نيسان
طلئ يا حلوى وهلي
بها لوج الريان
رقص العروسان على الأغنية ولم يرحمها اسلان من قبولاته الحانية و الرومانسية.

استمر الفرح وسط الفرحة و السعاده وبعد انتهاء الفرح سافر العرسان الى المالديف لقضاء شهر العسل
تفنن اسلان في إسعاد سابي ولم يحرمها من اي شي وهي أيضا كانت تفعل المستحيل لاسعادة و اكثر شي كان يغيظ اسلان ملابسها القصيرة ولكن بمجرد ان تضع قبله على شفايفه يخضع لها
مر شهر العسل و عاد عصافير الحب وكانت سابي تهتم بشركاتها و زوجها و شقيقها الذي كان يطلق عليها مم وعلى سلين سي.

مرت الأيام والليالي و الشهور و السنين وكانت السعادة ترفرف على الجميع
تزوج وسام و ملك وانجبو بنت أسماها سما وعمرها 4 سنوات
تزوج عمرو و ماجي وأنجب ولد أسماه عدي وعمره 3 ونصف
أنجبت سابي طفل أسموه فهد عمره 4 ونصف و سلينا 2 ونصف
اصبح عمر شهد 5 سنوات اللى شهرين
اصبح عمر مالك 5 سنوات.

يوم تجمع العائلة
كان الجميع يجلس يهزرون ويضحكون الى ان قطع صفو جلستهم صراخ فارس ودخلوه وهو يمسك مالك من ملابسه وخلفة شهد تبكي بشده
فارس بغضب: والله العظيم يا سبرين لو ملمتيش اخوكي عن بنتي لقتله
سابي بزهق: موال كل شوية خير المره ديه عمل ايه
فارس بسخرية: ولا حاجة كان بيبوسها من شفايفها وذانقها في الشجرة
فهد بغمزة: جدع يا صحبي
مالك بغمزة: اصلي يا صحبي.

شهد بدموع: حرام عليك يا فارس متسيبه يبوسني وفيها ايه مانتا كل شوية تبوس مريم ومحدش بيقولك حاجة ديه حاجة بقت تارف
سابي بسخرية: بنت فارس عوزنها تطلع ايه عالمه ذره
وسام بغضب: انت يا اسلان لمي ابنك عن بنتي
اسلان بذهق: عمل ايه باسها من شفايفها هو كمان
فهد وهو يضع قدم فوق الاخر: لا اسلن انا اتخطيت المرحلة ديه وخلاص
وسام بعصبية: لا البيه بايسها من رقبتها
فهد ببرود: اسمها صق ملكيه يا حمايا.

اسلان بذهول: ينهار ملهوش ألوان صق ملكيه
فهد: مانتا بتحطي كتير على مامي وانا لما سألتها قالتلي ديه علامه حب بابي ليا علشان مفيش راجل يقدر يبص عليا
نظر الكل لسابي بصدمة وهي ضحكت
سابي بضحك: ااااه الولاد بيسالو يعني مجوبش
ملك بضحك: انتى فظيعة
دخلت سلينا وهي تمشي ببرود شديد وخلفها عدي وهو يغلي من الغضب
جلست سلينا بين احضان اسلان الذي قبلها
عدي بغضب طفولي: ينفع اسلان اللى بنتك لبساه ده.

اسلان بذهول: انت يا حيوان بتقولى اسلان كده عادي
فهد ببرود: استنا انت اسلان عاوز ايه عدي اختي تلبس اللي هي عوزاه
عدي: لا فهد الولاد بيبصو عليها وعلى لبسها وانا لسه ضارب العيال
عمرو: يخربيتك ضربت العيال تاني والنعمة الواد ده هيبقي بلطجي
سلينا بطفوليه: اسلو انا بحب البس كده محدش ليه دعوة
اسلان بضحك: قوية ذي امك
سابي بغرور: جدع يا واد منك ليه طالعين ليا
مالك بغمزة: وانتى اي حد انتى ملكة النار.

فهد بغمزة: انتى أجمل وأحلى سبرين في العالم
سلينا بحب: انتى سابي بتاعتنا احنا وبس
سابي بضحك: كل واحد يجيب الكراش بتاعوه وتعالى ناكل
ل
ي بضحك: والنعمة انتى عسل تربيتي
صول بضحك: تربية وسخة
جهان: نفس تربيتنا
اخذ مالك شهد وتوجه الى السفرة
اخذ فهد سما وتوجه الى السفرة
ذهبت سلينا واسرع خلفها عدي
اسلان بضحك: بصراحة تربية واطيه
سابي بضحكة رنانة: يعني هيجبوه من برا
فهد بضحكة: العب يا وحش
مالك بتضفير: اصلي يا موزة.

شادي بضحكة: بصراحة انتي والعيال سفلة
سلين بضحكة: والنبي العيال ديه عسل
تجمع الكل على السفرة وجلسو يتبادلون الطعام بينهم ويضحكون
اسلان: حبيبتي مالك واقفة كده ليه
سابي بابتسامة: لو حد قالي انك بعد 23 سنه وحيدة ومن غير اهل وفي يوم لما عرفت ان امي عايشة وحبيت انتقم من الكل بس للاسفل انتقمت وعشقت وخلفت ولد سندي و سندك وبنت قلبي وقلبك.

اسلان بابتسامة: ربنا يخليكي لينا لو انتى مكنتيش ظهرتي كان زمانى لسه وحيد بس انتى مليتي حياتي وقلبي ربنا ميحرمني منك يا احلى سند في الدنيا
سابي بحب: ويخليك ليا حبيبي تعالى ندخل
استمرت الحياة بين الجميع في سعادة و رخاء وأخيرا عاش الجميع في استقرار.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة