قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الخامس عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الخامس عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الخامس عشر

توقفنا عندما قطع اسلان الطريق على سيارات سابي والشباب واخذ سابي بالقوة منهم وغادر
لي: انا مش مطمن
جواد: اقولكم سر انا مش متفائل
جهاد: بقي الفاظك سوقيه
صول: هيجبها من برا طالع للقردة التانية
لي: يالا شباب نروح
عادو الشباب الى قصر الاعصر وبعد مرور أكثر من ساعتين عادت سابي مع اسلان وصعدت الى غرفتها ولم تجد لي فتوجهت الى غرفة الشباب وعندما دخلت وجدتهم يجلسون فسحبت يد لي وخرجت بيه وتوجهت الى غرفتها.

لي: مالك طفلتي
سابي: عاوزة انام هبدل هدومي وهاجي انام
لي: مالك طفلتي
سابي: قولت عاوزة انام انتهي الكلام
لي بغضب: اوعي تنسي نفسك سبرين انا لي يونج مش اي حد
سابي برعب: حاضر تقدر تروح تنام انا هنام
لي بتنهيدة: طفلتي الحلوة انا مقصدش ازعلك اسف يا عمري
سابي بدموع: خلاص لي انا بقيت سبرين دلوقتي مبقتش طفلتك ولا سابي
لي وهو يضمها لحضنة: يا عمري انا اسف وحياتك عندي مكنت أقصد سامحيني طفلتي.

سابي: عاوزة انام لي وحشني حضن بابي اوي
لي: تعالى يا عمري
توجهت سابي الى الحمام ووقفت امام المرآة وضحكت بخبث
سابي بخبث: لغاية دلوقتي محدش يقدر يتفوق على الستات ونبي احنا عسل
خرجت سابي ونامت بين احضان لي براحة ومتعة.

فى قصر النجار
كانت ماجي و روان يجلسون بدون فعل شئ
ماجي بزهق: انا اتخنقت بقي انا مش متعودة على قعده البيت
روان: معرفش وسام عمل كده ليه انا عاوزة انزل المستشفي بقت حاجة تارف
ماجي بضحك: تعرفي احنا قعدين بقالنا ساعتين بس وتخنقنا امال هنعمل ايه اخر اليوم
روان بجنان: هيرحلونا على مستشفي المجانين
ماجي بجنان: تعالى نلعب في الجنينة اشطا
روان: اشطا
خرجت البنات وفضلو يلعبو.

مر يومين ولا جديد فيهم وفي يوم الثلاثاء كان الجميع يجلس الى ان قطعت جلسه الشباب وسابي دخول فرح و ريم وهما يجرو ويصرخو
فرح: سابي سابي سابي الحقي بسرعة
سابي: في ايه فرح
ريم: سابي العرض شغال تعالى بسرعة
لي: مش فاهم بتقولى ايه
فرح: الكولكشن بتاعك سابي على التلفزيون
سابي: نعم اذاي
نزل الجميع يجري وشاهدو الجميع يجلسون وعلى وجههم ابتسامة شماته ونصر.

نظرت سابي الى التلفزيون وشاهدت الكولكشن الخاص بيها الذي سيتم عرضة بعد يومين يعرض أمامها
جلست سابي على أقرب كرسي بصدمة وتشتت ونظرت في وجوه الجميع وجدت الشماته والفرحة في عيونهم اما اسلان و عمرو و ريم و فرح فكانت نظراتهم تحمل الحزن و الاسي
لي: حبيبتي اهدي براحة كل حاجة هتتصلح
جواد: طفلتي اهدي
صول: امري وانا هنفذ
جابر بضحكة رنانة: والله الواحد فرحان النهاردة اوى بقاله كتير مفرحش.

هدي بشماته: عندك حق النهاردة حلو اوي
فى لحظة واحدة وعلى الهواء مباشرة تم دخول الشرطة وتم اقاف العرض وإلقاء القبض على المصمم ودخول تشوي ووقف امام المصورين
تشوي بفخر: لقد قام ذلك المصمم بسرقة تصاميم ملكة النار سابي نيجو وهذا دليل كلامي جميع التصاميم بتوقعها ومتسجله في حماية الملكية الفكرية من حوالى شهر
صحفي: وياترا في عرض بعد يومين ولا كده هينتهي العرض وهيتاجل.

تشوي بستغراب: ويتاجل ليه العرض في ميعاده واصلا الكولكشن ده كان هينزل عادي بس بعد السرقة هينزل بردو عادى والملكة بتدعي الجميع بعد يومين في تاني عرض ازياء متكامل في مصر في انتظاركم
غادر تشوي وتم تصوير المصمم وهو يركب البوكس وتم لم جميع الملابس التي تم عرضها أو لم تعرض وتم وضعها في سيارة تشوي.

اما في قصر الاعصر
كان الجميع يجلس مزهولين كيف حدث ذالك كيف في لحظة كانت مصدومة والان تجلس بفخر وعظمة ولا تهتم لأحد
سابي: ايه يا جدو لسه فرحان و النهاردة اسعد يوم في حياتك وانتي هدي لسه فرحانه بس للاسف مش ههنيكي بالفرحة ديه
اسلان: ازاي حصل ده كله
سابي: اصل في واحد فاشل دخل اوضتي وسرق التصاميم علشان حرامي فاشل صح فارس
اسلان: فارس وماله فارس
سابي: أصله الحرامي ولازم ارجع حقي.

وفى لحظة واحدة كان فارس على الارض ينزف بشدة وهي تقف على وجهها ابتسامة فرحة
سابي بشر: المرة ديه علمت عليك المرة الجاية هخليهم يقرو الفاتحة عليك
وبسخرية: مالك جابر وانتى هدي مش شايفة فرحة على وشكم يعني ااااه محدش هيلحق الواد دمه هيروح
اسرع عمرو واسلان وحملو فارس وتوجهو بسرعة بسرعة السيارات وخلفهم الباقي وتوجهو الى المستشفي
لي: انتي مجنونة احنا في مصر مش في كوريا
جواد: هنعمل ايه دلوقتي.

صول: لازم سابي تختفي
جهاد: سابي بطلي برود قاعدة كده ولا همك
سابي: ممكن تهدو محدش يقلق انا اصلا لسه خارجة حالا من مكتب مساعد مدير الأمن يعني عادي محدش هيصدق كلامهم لان فارس اتخانق مع عيال صايعة في الديسكو وانا مليش دعوة
لي: دانتي دماخ
جواد: إبليس زمانه مجمع عياله وبيقولهم اتعلمو منها
سابي بضحكة رنانة: محنا قولنا قبل كده انا الأستاذ ومفيش تلميذ بيتفوق على أستاذه
صول بضحك: انا هقوم اعمل اكل.

سابي بضجك: اعمل كتير اصلي جعانة اوي
كيم بجدية: هتعملي ايه في العرض بتاع بعد بكره
سابي: الكولكشن هيوصل بكرا بالليل مع يون كيم
جهاد: اذاي طيب
سابي: لانى مجهزة التصاميم من فترة قبل مسافر ايطاليا لانى كنت عاوزة أهتم بالمرأة العربية المسلمة وخصوصا التخينة لانها مظلومة فجهزت التصاميم ونهتها وبلغت يون كيم بالتفصيل امال انا خلتها تسافر ليه مع شيدو علشان تجهز التصاميم بنفسها
لي: ديه دماغ عقارب والله.

سابي بضحكة: على اساس مش تربيتك يا لولو
ضحك وهز الأشقاء مع بعض.

فى المستشفي
وصل اسلان الى المستشفي واخذو الأطباء فارس وتوجهو الى غرفة العمليات وبعد حوالى نصف ساعة خرج الاطباء مع وصول الشرطة للتحقيق في حادث فارس
الضابط: مساء الخير أخبار المريض ايه دكتور
الدكتور: في جرح في المعدة نزف منه كتير
الضابط: يعني إصابته خطيرة
الدكتور: اطلاقا الجرح معمول بحرفيه عاليه بمعنى اصح الجرح يوجع مش يموت
الضابط: ينفع واحد منه كام سؤال
الدكتور: الصبح مش دلوقتي.

الضابط: تمام دكتور الف سلامة عليه جابر بيه بس حد يعرف مين عمل كده
جابر بحده: ايوه عارفين
الضابط: مين يا فندم
هدي بعصبية: سبرين النجار أو سابي نيجو وهي موجودة دلوقتي في القصر
الضابط: تمام يا مدام انا هقبض عليها حالا
غادر الضابط وتوجه الى القصر.

في قصر الاعصر
كيم: تفتكري هيحصل ايه دلوقتي
سابي: كلها لحظات والشرطة هتدخل تقبض عليا
وبالفعل سمع الجميع صوت عربيات البوليس تدخل القصر فنظرو الى سابي التي تضحك بشدة
دخل الضابط وسال عليها وسمح له الخدم بالدخول فوجد سابي تجلس وتلعب بشعرها
الضابط: مساء الخير حضرتك انسه سبرين او سابي
سابي بابتسامة ساحرة: ايوة انا تحت امرك حضره الضابط
الضابط: ما شاء الله قمر في ليلة كماله.

سابي بابتسامة ساحرة: انا قمر شكرا خير يا فندم
الضابط: مازن اسمي مازن
سابي: اهلا وسهلا أستاذ مازن تحت امرك
مازن: انا اسف بس حضرتك المفروض تيجي معانا ممكن
سابي بادب: ممكن اسال ليه
مازن: جابر بيه مقدم فيكي محضر بمحاولة قتل فارس
سابي بعيون كالقطة: انا هقتل ابن خالى وكمان جدو مقدم فيا محضر طيب تسمح ابدل هدومي يعني مش هينفع اخرج معاك كده
مازن بسرعة: اكيد انسة سابي اتفضلي
سابي: بعد اذنك.

صعدت سابي الى الاعلى وبدلت ملابسها ولبست فستان اسود لمنتصف الفخد وعاري الأكتاف وعملت مكياج ورفعت شعرها الى الاعلي ونزلت.

مازن بزهول: يانهار مبلهوش ألوان وان شاء الله ديه هتدخل الحجز اذاي يالا هو يوم باين من أوله
سابي: انا جاهزة يالا
مازن: يالا يا قمر اتفضلي
خرجت سابي وخلفها مازن والشباب وفي لحظة ذهل مازن من أسطول السيارات التي وقفت امامها ونزل منها عدد كبير من الحرس
سابي: يالا نركب
مازن: اتفضلي وحنا وراكي
غادر الجميع القصر وتوجهو الى المدرية.

فى المستشفي
علم الجميع بالقبض على سابي فاسرع اسلان الى المدرية
وصلت سابي الى المدرية وصعدت تحت أنظار الجميع الذين انبهرو بتلك الفاتنة الجميلة ودخلت مكتب مازن
سابي: ممكن اعرف فارس مالي ومال قتله
مازن: حضرتك كنتي فين من الساعة 5 للساعة 7
سابي: كنت موجودة عند سيادة العقيد محسن الدمنهوري
مازن: ليه
سابي: علشان حصل سرقة من عندي
مازن: سرقة ايه والمبلغ كام
سابي: لا مش فلوس السارق سرق تصاميم خاصة بيا.

مازن: صح انا شفت الكلام ده على النت
سابي: يبقي اذاي هقتل ابن خالى وانا موجودة عند سيادة العقيد اذاي تعقل وممكن حضرتك تسال سيادة العقيد
مازن: تمام يا أستاذة
قطع كلامهم صوت خبط على الباب ودخول العسكري وبلغة بوجود اسلان الاعصر في الخارج فسمح له بالدخول
دخل اسلان وشاهد ما ترتدية سابي فشتعل اسلان من الغيرة واقسم على إعادة تربيتها مرة تانية
مازن: بعد اذنكم انا هروح لسيادة العقيد وهرجع تاني.

سابي: طيب ممكن الشباب يدخلو
مازن: اكيد ط
اسلان: تقدر تتفضل حضرتك وانا موجود معاها
غادر مازن وفضل اسلان ينظر إليها وما ترتدية من ملابس فمسك ايديها وشدها بشدة فسقطت بين احضانة فجعلها تجلس على قدمة واحكم عليها حتى لا تقوم
اسلان بغضب مكتوم: انا قولت ايه من يومين سبرين
سابي ببرود: وانت مالك اسلن
اسلان بغضب: سبرين انا قولت ايه
سابي بخوف حقيقي: قولتلي متلبسيش قصير ولا عريان تاني.

اسلان بغضب مكتوم: وليه لبستي تاني كده
سابي بخوف و رعشة: علشان معنديش هدوم غير دول ونعمة
اسلان: ارفعي حمالات الفستان لونه قصير من كل حته والله لربيكي سبرين من اول وجديد اصلك ملقتيش اللة يربيكي
سابي بحزن: علشان ملقتش ام تقولى ده اه وده لا
اسلان: خلاص سبرين متزعليش
سابي بشر: هقولهالك لأول الآخر مرة اسلن انت ملكش حكم عليا وعزة وجلالة الله لعرفك مين هي سابي نيجو.

اسلان بابتسامة: والقطة الحلوة مش حاسة قاعدة فين انتى قاعدة في حضني مفيش ست قدر توصل المكان ده غيرك انتى معنى كده انك ملك انا وبس
سابي بسخرية: ده بعدك يا بن شمس
اسلان: هنشوف يا بنت سلين
قامت سابي وجلس أمامه ووضعت قدم على آخر مما جعل الفستان يرتفع أكثر فتنهد اسلان بغضب
عاد مازن مرة أخري وانهي المحضر لعلمه لصدق كلام سابي وغادرو المدرية.

علم الجميع بما فعلته سابي وكيف قلبت الأحداث لصالحها
خرج فارس من المستشفي ليكمل علاجة في القصر
تم إقامة عرض الأزياء الخاص بسابي ونال إعجاب الجميع وخصوصا المرأة المحجبة
توافد عدد كبير من النساء إليها حتى تغير لهم استايل ملابسهم
طلب أكثر من رجل أعمال منها صناعة أطقم مجوهرات بلمسه مختلفة
تم إحباط محاولة خطف فرح الاعصر بمجموعة من الرجال الذين ظهرو وختفو كانهم أشباح.

تم امساك شحنة مخدرات وأسلحة قادمة من الخارج
تم اختطاف عدد من الفتايات وعدد من أطفال الشوارع ولم تعلم الشرطة أين ذهبو
طلب البرت من ماجي ان يعزمها على العشاء فوافق عماد و اعترض وسام و أمجد بشدة ولكن كلام عماد نفذ
سافر الشباب الى كوريا بعد الاطمئنان على شقيقتهم
اختفاء ماجي النجار ولم يعثر أحد عليها.

تعبت سلين بشده فأسرع بيها شادي الى المستشفي فعلم بأنها حامل في شهرين ونصف مما اسعدهم ذلك الخبر بشده ولكن مشكلتهم الأولى والأخيرة هي سبرين هل سوف تتقبل ذلك الخبر
حزن سابي لبعد والدها عنها واهتمامه بزوجته وتركها هي.

فى شركة الملكة
انهت سابي العمل وكانت تنزل مع مكاندر وتشوي وأصوات ضحكاتهم تملي المكان
وفي لحظة واحدة دوت أصوات إطلاق الرصاص في المكان
في لحظة سقطت سابي أثر عيار ناري في الصدر
تم إطلاق النار على مرتكبي الحادث وسقطو قتله
توجه مكاندر بسرعة بسابي الى المستشفي
علم الجميع بما حدث مع سابي ففرح الجميع
أرسلت الامبراطورة أنجي الكاشف حرس لاحطاتة المستشفي وتوجهت هي الى هناك.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة