قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر

فى سيارة سابي
كانت سابي تجلس وتلعب في التليفون وهي تشاهد صورها مع والدها
مكاندر: مالك طفلتي
سابي: مفيش
مكاندر: سابو انا عارفة من صغرك وفاهمك كويس انت زعلانة علشان مش مهتم بيكي ذي الأول.

سابي بحزن: هو كان ملكي انا وبس كان بيهتم بك شي اكلي شربي لبسي مذكرتي وتعبي انا كنت اول اهتمامه بس دلوقتي بقاله كام يوم مش بيطمن عليا ولا بيسال حتى دانا لما يكون مسافرا بيفضل يتصل كل شوية ويطمن عليا حتى اخواتي محدش فيهم سال عليا يدوبك مكالمه وخلاص هما ممكن ينسونى وينهو علاقتهم بيا.

مكاندر: طفلتي الحلوة اذاي تفكرى كده ابوكى بيحبك بس هو فرحان وسعيد علشان اخيرا لقي حبيبته اوعي تكرهيها ديه امك وانتي أقرب حد ليها وأخواتك مين الى ينسوكى عيب الكلام ده وانتى اكتر واحدة عارفة لو تعبتي بس بدور برد بيسيبو كل حاجة وبيجرو عليكي انتى أميرة اخواتك وانتى عارفة كده كويس
سابي بحزن: عارفة بس هعمل ايه انا مخنوقة اوى
مكاندر: المهم هتعملي ايه مع جابر و عماد
سابي بشر: انا هخليهم يندمو.

مكاندر: حلو اوي كده بس لازم الباشا يسيب مصر
سابي: فعلا بابي لازم يسيب مصر وياخد معاه مامي جهز انت الطيارة هيرجعو كوريا هناك ائمن ليهم وسط العيلة والشباب
مكاندر بضحك: بس حاسس ان في أخ هيجي ليكي قريب
سابي بستغراب: اخ اخ مين ده
مكاندر بضحكه رنانه: اصل شيدو مش راحم اكل وشرب وموزة جامدة يبقي هيخرج إنتاج جامد
سابي بضحكة رنانة: ههههههههههههه لا ولسه لما يسافرو هيبقي اكل وشرب وطبيعة وموزة.

مكاندر: هيبقي شكلك عسل وانتى بتغيري البامبز
سابي: وحياتك لخليك تغيرة بدالى
مكاندر: ولو بنت هعمل ايه
سابي: ابقي اجوزها وربيها
مكاندر: مش لما اربي الكبيرة ابقي اربي الصغيرة
سابي: لا انا راحت عليا خلاص خليك في الإنتاج الجديد يمكن يطلع محترم
مكاندر: طيب انزلى ياختي
سابي: اه صحيح هنا وهناك بيدورو ورايا فركز
مكاندر: بلاش تقلقي يالا تصبحي على خير
سابي: جو نايت ميكو.

صعدت سابي الى الاعلى وخبطت على غرفه امها ولكن لم يرد أحد فعلمت بأنهم نايمين
دخلت سابي الغرفة وأخذت دش بارد و لبست
سالوبيت هوت شورت باللون الأسود وعليها خطوط بيضاء مصنوعة من القماش الكريب وفوقها روب طويل للارض.

نزلت سابي للجنينة وفضلت تتمشي وفي الآخر جلست على مرجيحة وفضلت تلعب وغمضت عيونها
شخص: انتى حلوة اوي سبرين
سابي وهي على نفس الوضع: من الأفضل تطلع تنام الوقت اتأخر
شخص: لو مش جايلك نوم انا موجود وهعرف ابسطك وعلى الأقل انا احسن من الغريب
سابي: عارف دنجوان لو كل البنات وقعو تحت ايدك انا لا عارف ليه علشان انت عيل و وسخ.

فارس بسخرية: هههه عيل طب وماله متخليني اتعلم في الجسم الملبن ده على الأقل انتى خبره وهتفدينا على الطبيعة مش احسن من دروس النت
سابي بسخرية: والنغه قلع البامبرز وبلغ ولا لسه
فارس بوقاحة: لا قلعته من زمان وبلغت وسالي عليا وتسالي ليه السرير هيعرفك بعرف ولا ايه
سابي بستحقار: طلعت وسخ ذي جابر الاعصر بس وديني وما اعبد لربيك من اول وجديد وندمك على رجولتك ومشيت.

فارس بسرعة: راحة فين بس يا موزة متيجي هنا حتى في هوا وخضرا على رأي الأغنية الماية والهوا واحنا سوا
سابي وهي تلوي ايده: اوعي تنسي نفسك انا معايا راجل مش عيل وسخ ذيك ورمته على الارض
صعدت سابي الى غرفتها غائبة عن تلك العيون التي شاهدتها من اول دخولها القصر حتى نزولها و شاهد مجي فارس وما حدث معها
فضل يروح ويأتي ولم يستطيع ان يقف أكثر من ذلك فتوجه إلى غرفتها وفتح ودخل.

اسلان بغضب: شغل الوساخة بتاعتك ده ميتعملش هنا تاني
سابي: ده على اساس انك مش شايف كل حاجة من اول لحظة ولا هتعمل عبيط
اسلان: لا شايف بس لو كنتي محترمة ولبسك محترم محدش كان اتعرضلك
سابي: برا اسلن برا
اسلان: انا فعلا هخرج برا بس بعد معمل كده
سابي: هتعمل ايه هتضربني
اسلان: لا هعمل كده.

شدها اسلان بشده وسقطت في احضانه وقبلها من شفايفها بشدة وبغل وغضب حاولت سابي ان تبعده ولكن احكم قبضته عليها وسقطو على السرير ولم يفصل القبلة و ان شعر بتراخي جسدها تحت يده وطعم دماء على لسانه فبعد بسرعة ووجد شفايفها تنزف وهي تأخذ نفسها بصعوبة فنظر لها وخرج بسرعة وتركها كما هيا
تحاملت سابي على نفسها ومسحت الدماء وتوجهت الى السرير ونامت بضعف شديد.

مر الليل وجاء الصباح ليشهد العالم سقوط اول قنبلة تفجرها ملكة النار
استيقظت سابي بتعب ومجهود وأخذت دش بارد ولبست فستان باللون الاسود ومن الاسفل بيه بعض ورود وعملت مكياج رائع اخفت اثار انجراح شفايفها وخرجت.

تتوجهت سابي الى غرفة امها وخبطت كذا مرة الى ان قام والدها بفتح الباب
سابي ببرود: أجهز انت و سلي ونزلو فورا
شادي: انتى كويسة يا عمري
سابي: حالا
تركت سابي والدها يقف في زهول ودخل مرة أخري
سلين: في ايه مالها سبرين
شادي: معرفش بس ربنا يستر بسرعة اجهزى وانا كمان هجهز علشان عوزانا تحت
سلين: بس انا مش عاوزة انزل اتصل عليها خليها تطلع.

شادي بسخرية: اتصل وتطلع انتى متعرفيش بنتك اي اعتراض على كلمة فيها ضياع يالا بسرعة
توجهت سلين وأخذت دش ولبست فستان باللون الموف وجاكت ابيض وحذاء وشنطة باللون الموف وتعطرت.

سلين: انا جاهزة يالا ننزل
شادي بغزل: ونبي عسل وشربات
نزلت الى الاسفل وكانو جميعها يجلسون على السفرة وكانت نظرات اسلان لسابي ليست مفسرة
سلين: صباح الخير
شادي: صباح الورد طفلتي
سابي: صباح النت بابي اقعد
هدي بسخرية: ايه سلين عاش من شافك لا ولبسها الوان
سلين: ا.

سابي: عروسة بقي عوزاها تنزل يبقي عيب في حق جوزها والله ومتلونش ليه جوزها وحبيبها وعشقها في حضنها وبنتها قدمها هتعوز ايه تاني بس اوعدك هنا بس الاسود على روحكم ان شاء الله
ملك بخبث: وياترا هي تعرف بعلقتك ب لي يونج
سابي: محدش ليه دعوة بيا
ملك بتكبر: صح احنا مالنا لواحدة ذيك
سابي: يون جهزى الحاجة
يون: تمام سابي
سابي: بابي مامي يالا
خرجت سابي وخلفها والدها و امها وركبو العربيات ومشيو وتوجهت الى شركة سلين.

سلين: احنا جيين هنا ليه
سابي: تعالي بس فوق هتعرفي كل حاجة
شادي: يالا قططتي
سابي: انا بس الى قططتك
صعدت صعدت الأعلى ودخلو المكتب
سابي: انتى هتعملي ليا تفاوض بإدارة الشركة طول فترة غيابك
سلين: فترة غيابي ليه هو انا هروح فين
سابي: هتسفري كوريا مع شيدو النهاردة
سلين: لا طبعا مش مسافرة
سابي: على فكرة انا مش بطلب انا بعرفك بس
سلين بعصبية: انتى اتجننتي اذاي تتكلمي معايا كده
شادي: أهدى سلين اكيد هي بتعمل الصح.

سابي: انتم هتخرجو من هنا على كوريا وانت عارف النظام هناك ياريت تعرفو ليها
سلين: سبرين انا ليه بتعملى كده ليه بتبعدي عن حضني
سابي: علشان انتى ختى ابويا مني فأنا هريحكم وهتسافرو غير كده في مشاكل لازم يحلها ودلوقتى في شخص هيجي علشان التفاوض والحرس وهدومكم وصلت تحت والطيارة جاهزة في المطار
خرجت سابي وتركت سلين في ذهول ولم تفق الا على صوت ضحكات شادي
سلين بعصبية: انت بتضحك على ايه.

شادي بضحك: بنتك بتغير منك سلي
سلين بستغراب: بتغير مني ليه
شادي: علشان طول عمرها مكنش في ست تشاركني فيها وانتى جيتي ختيني على طبق من ذهب
سلين: معقوله هي اذاي تفكر كده
شادي: اعذريها انا كنت ليها الاب والام والاخ والصاحب كنت بهتم بكل حاجة اكل وشرب ومذاكرة ونوم كنت ملكها لوحدها لكن دلوقتي انتى ختى كل ده انتى مشفتيش منظرها وهي قعده بتاكل كانت بتغل بالرغم انها باردة وبجدارة احمدي ربنا انها مقتلتكيش.

سلين: لازم تتغير وبصراحة كده طريقة لبسها غلط
شادي بتنهيدة: عارف بس هو المجتمع الكوري طريقة لبسه كده فمبقتش اتكلم
بعد فترة جاء شخص وجعلها تمضي على التفويض واخذهم الحرس وتوجهو الى المطار.

فى شركة الملكة
وصلت سابي الى الشركة وكانت شايطة وبطلع دخان من ودانها فكان مكاندر يجلس وهو يكتم ضحكته على تلك الطفلة التي تغير من امها.

سابي بغل: عمالة تدلع و تتمايص ولبسه موف و وشها هيطقطع من كتر الإبتسامة ووشها منور اااااااه ولا البيه مكملش أسبوع وبقي حلو وعسل والفرحة مرسومة على وشه اااااه يا ناري وانا بغبائي خلتهم يسافرو هي كده خلاص خدته مني ده حتى الفطار النهاردة بالرغم أنه عارف انى مش باكل مربي الفراولة علشان صدري مكلمش ولا قالي بلاش تاكلي لاااااااا شادي ده بتاعي انا لوحدي انا بنته و حبيبته و قطته هو بيحبني انا انا وبس.

مكاندر: سابو اهدي الست ديه تبقي مراته وأمك كمان فعقلي كده وسبيهم يعيشو يومين حلوين دول اتحرمو من بعض 22 سنه فرحمي
سابي بحزن: عارفة بس غصب عني ده ابويا عايش ليا انا وبس بيهتم بكل حاجة في يوم وليلة كده يروح من أيدي.

كاندر: طفلتي هو عمره مهيبطل يحبك انتى بنته وحياته بلاش تذعلي
سابي: تمام ايه أخبار الشغل
تشوي: سابي المصممين انا هولع فيهم
سابي: ولع يا روحي ونجيب غرهم عادي
تشوي: سابي بجد عوزين نشتغل شوية
سابي بطفوليه: على فكرة انت وحس
تشوي بضحكة: خلاص هجبلك شوكولاته وشيبسي
سابي بفرحة: اشطا عليك
مكاندر: طفله والله اشتغلى يا بت.

خرج مكاندر و تشوي وفضلت سابي ترسم وتتفنن في احسن الرسومات ومر وقت كبير عليها وهي تجلس وبعد فترة تركت القلم ونظرت للسما وغمضت عيونها
وبعد لحظات دخل مكاندر وشافها على ذلك الوضع وتنهد وتوجه إليها واخذها وغادرو.

فى السيارة
مكاندر: مالك طفلتي
سابي: مفيش تعبانة شوية
مكاندر: تحبي نروح المستشفي
سابي: مش مستاهل هنام وهبقي كويسه
مكاندر: لو حسيتي باي تعب اتصلي عليا
سابي: حاضر ميكو
وصلت السيارات الى القصر وصعدت سابي الى غرفتها وبدلت ملابسها لترنج ونامت على طول.

فى الصباح استيقظت سابي وهي تشعر بخمول في جسدها مع دوخه شديدة فنظر إلى المراية
سابي لنفسها: انتى بقيتي لوحدك
العقل: لو اخواتك هنا كانو حسو بيكي لكن انتى هنا لوحدك حتى ابوكي خلتيه يسافر مبقاش يحبك
القلب: ايه ده سبرين انتى هتسمعي للحيوان ده انتى عارفة ان اخواتك رحهم فيكي وانتى غاليه عليهم وابوكى انتى بعتيه بعد الخبر الى وصلك
العقل: اسكت انتى يا هايف هي عارفة انى صح.

القلب: لا أخرس انت وانا واثق ان أخواتها هيتصلو دلوقتي حالا
العقل: يا شيخ اتنيل قال هيتصلو حالا زمانهم في سابع نومة انت عارف فرق التوقيت
القلب: أخرس يا مفتري وتنيل
سابي: بس انت وهو محدش يتكلم تاني انا تعبانة ومش ناقصة
توجهت الى الحمام وأخذت دش بارد رغم بروده الجو ولبست بنطلون اسود وبدي اسود وجاكت ونزلت.

كان الجميع يجلس في الاسفل عندما نزلت سابي وهي لا تشعر بشئ ومع آخر خطوه سقطتت سابي بين احضان أحد واغمي عليها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة