قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني عشر

فى مطار القاهرة الدولي
يعلن المطار عن وصول الطائرة رقم 1234 القادمة من كوريا الجنوبية التي استقرت في المدرج رقم 5 للطائرات الخاصة.

بعد مرور ربع ساعة استقرت الطائرة في ارض المطار وتم فتح الباب ونزل عدد كبير من الحرس وبعد ذلك نزل 5 شباب قمة من الجمال و الوسامة و التألق ودخلو المطار وبعد إنهاء إجراءات الأوراق غادرو المطار وكان هناك أسطول كامل من السيارات وكان في استقبالهم مكاندر وتشوي فركبو وتوجهو الى قصر الاعصر.

عند وصول السيارات تم بسرعة افتتاح الباب ودخلت السيارات بسرعة و قبل استقرار السيارات شاهد الشباب شخص يحمل سابي ويتوجه الى إحدى السيارات فنزل الشباب بسرعة خلف بعضهم وتوجهو الى سابي وحملوها
الحوار بالكوري
لي: سابو سابو يا عمري
كيم: بسرعة لي طلعها اوضتها
اسرع لي الى الداخل وجري أمامه مكاندر حتى يدلهم على مكان الغرفة وعندما وصلو الى الاعلي وضعها على السرير.

اسرع آخر بخلع خذائها وفضل يدلك في قدمها اما اخر فحررها من الجاكت اما اخر أمر بإحضار دكتور بسرعة
اسرع اسلان بالاتصال على الدكتور حتى يأتي إلى القصر
اما اخر بإحضار ماء وثلج حل يعمل لها كمادات اما اخر أمر الخدم الخاص بها تغير ملابسها
بعد مرور ربع ساعة قد جاء الدكتور ورفض ل 5 شباب الخروج من الغرفة وفضلو معها في الداخل.

اما في الخارج وقف اسلان يغلي من هؤلاء الرجال وكيف اقتحمو القصر ويتصرفو فيه كانه ملكهم والمفاجأة الأكبر لهم دخول مجموعة من الرجال وصعدو الى الاعلى وتوجهو الى آخر الطابق وجهزو غرفتين ووضعو فيهم الشنط
اسلان بغضب: هم مين دول
فرح: دول FOX 4 و الملك
عمرو: ل FOX يا ختي
فرح: يعنى الذئاب الأربعة و الملك
عمرو: وانتى عرفاهم منين
فرح: من جوجل
اسلان: فرح حبيبتي اسكتي دلوقتي وانت يا زفت أخرس
عمرو: مالك بس.

اسلان: يعني مش شايف رجالة قعدين جوه وحنا أهلها وقفين برا
ملك بتكبر: احنا مش أهلها كمان فين ابوها وامها خرجو امبارح معاها وبعد شوية شنطهم خرجت شكلهم سافرو وسبولنا واحدة زبالة هنا
هدي: امتي القصر ينظف
اسلان: ممكن تخرسو شوية
سكت الكل وبعد قليل خرج الدكتور فأسرع اسلان ليه
اسلان: خير دكتور.

الدكتور: جالها ديق تنفس نتيجة شي ضغط على صدرها بشده وكمان عندها التهاب في الصدر شكلها خدت دش بارد وخرجت في الهواء انت عارف الجو متقلب
عمرو: طيب ودلوقتى هتعمل ايه
الدكتور: الشباب خدو العلاج و انا خرجت لانى مش فاهم حاجة منهم ولا لغتهم
عمرو: تمام دكتور شكرا جدا
غادر الدكتور وخرج واحد من الشباب وأمر شخص من الحرس بالذهاب لاحضار العلاج ونظر للجميع ودخل ورزع الباب في وشهم.

غادر اسلان القصر وتوجه الى الشركة وجلس وهو يفتكر ما حدث من يومين وكيف قبلها وضغط بشده على صدرها وكيف ارتخي جسدها بين احضانه
اسلان بتنهيدة: اااااه يعني انا السبب في مرضها بس مين الشباب دول عاوز لحظة واحدة فرح قالت عن الذئاب الأربعة.

فتح اسلان جوجل وحاول يدور على الذئاب الاربعة ولكن لم يجد شئ فقام بالبحث عنهم باللغة الإنجليزية وشاهد صورهم وعظمتهم وكمية أعمالهم وسيطرتهم على السوق الآسيوي و الأوروبي واخذ يتردد اسم سابي في مجمل الأعمال
اسلان: شكل الى جاي هيبقي دمار ولازم نستعد.

عودة للقصر، فى مكتب جابر
كان جابر يتحدث في التليفون مع شخص والحوار بالانجليزية
جابر: ماذا فعلا
للشخص: لم نستطيع ان نعرف أين ذهبو بعد استقرارها في كوريا
جابر: لماذا
الشخص: لأنهم استلقو هليكوبتر وغادرو بها أرض المطار
جابر: أتصرف عاوز اعرف وكمان عاوز اعرف مين هنا الذئاب الاربعة عندك في كوريا
الشخص: تقصد حضرتك FOX 4
جابر: ايوه هما.

الشخص: دول اكبر رجال أعمال في العالم ومن الصعب الوصول ليهم دول بيمشو في مواكب او هليكوبتر
جابر: تمام جهز رجالتك وتعالى هنا عاوزك تنهي البت ديه
الشخص: امرك جابر بيه
قفل جابر مع ذلك الشخص وهو يتوعد لتلك السبرين.

فى غرفة سابي
كان ال 4 شباب يجلسون بإهمال على الكراسي اما لي فكان يجلس بجوارها على السرير
كيم: تفتكرو ايه سبب تعبها
جيهاد: اكيد خدت دش ساقع منتا عارف
جواد: نعلم جيدا وهذا سبب التهاب الشعب الهوائية ولكن لما اصيبت بضيق في التنفس
صول: السؤال الصحيح ما هو الشي الذي ضغط على صدرها وسببلها تلك الحاله
لى: لقد قام أحد بتقبيلها بشده وضغط على صدرها او بمعني ادق كان يضع حمل جسده كله على صدرها حتى لا تفلت منه.

جيهاد: كيف ذلك
صول: من يكون ذلك الشخص الذي سمح لنفسه
لي: هو شخص بيننا هنا وسوف اعرفة
جواد: كيف ستعرفه لي
لي بسخرية: نظرة الندم التي بعيونه والان اذهبو لأخذ دش وتبديل ملابسكم
جواد: تمام لي
لي: جهاد أحضر أحضر ملابسي سوف استحم هنا
جهاد: امرك لي
توجه الشباب الى الغرف وأحضر جهاد ملابس وإعطائها لي
اخذ لي دش وخرج وجد فرح وريم يجلسون بجوارها
لي بالكوري: من انتم
فرح: اهدي أيها الملك نحن لا نفهم اللغة الكورية.

ريم: اسكتي يا فرح ده غبي هو مين ده
فرح: ده لي سي يونج حبيب سابي
ريم: ده حبيبها ده عسل اوي بس غبي
لي بالكوري: هااا انا مش غبي
فرح بضحك: اهدي يا عم الشبح احنا مش هنكلها ده بنت مامي سلي
لي بالكوري: سوف اقص لسانك ايتها القذمة
ريم: تعالى نخرج بسرعة قبل ما جدو يطلع ويشفنا هنا ويبقي وقعتنا سوده
خرج البنات وفضل لي يضحك عليهم وتنهد وتوجه الى سابي وقفل المحلول وتنهد ونام بجوارها بتعب.

فى شركة النجار
كان عماد يجلس وامامه شخص ويتحدث بعصبية
عماد بعصبية: يعني ايه اختفى
الشخص: والله يا باشا ملحقنا يوم مخرج من القصر مشي وسط موكب كبير ووصلو شركة سلين الاعصر وبعد ساعة راحو المطار وسافرو في طيارة خاصة
عماد بعصبية: ابعت حد من رجالتنا ليهم كوريا
الشخص: مينفعش يا فندم البنت تبع المافيا ومش بس كده ديه الذراع الأيمن لرئيس المافيا الكورية
عماد: اخرج برا.

خرج الشخص يجري وقام بالاتصال على شخص وليس أي شخص فهو رئيس المافيا الأوروبية
عماد: الو
الشخص: الو
عماد: كيف حالك سيد ألبرت
ألبرت: كويس سيد عماد ماذا هناك
عماد: أريد منك القضاء على شخص
ألبرت: من ذلك الشخص
عماد: سابي نيجو او ملكة النار
ألبرت: هل تقصد الذراع الأيمن لملك المافيا الكوريا
عماد: أجل
ألبرت: لماذا هل تعوق عملنا
عماد: أجل فهى سوف تفحر خلفنا وتنهي حياتنا
ألبرت: أين هنا امازالت في مصر
عماد: أجل مازالت هنا.

ألبرت: حسنا سوف اتي إليكم
عماد: تشرف وتنور مصر
ألبرت: حسنا سوف أعلمك بتاريخ وصولي
عماد: مع السلامه
ألبرت: سلام
أقفل عماد معه وهو يضحك بخبث لأنه سينتهي منها ومن والدها أيضا.

فى أوروبا
فى احدي القصور العملاقة كان يجلس شخصين مع بعض
ألبرت: لقت وقعت ملكة النار تحت أيدي
مايكل: صديقي هذه المرأة ليست سهله فهى استطاعت ان تنهي مافيا
ألبرت: انت تعلم جيدا لانى اريدها لنفسي
مايكل: انت اتجننت هذه عشيقة الملك اذا ارت الموت فنظر لها
ألبرت: لا دخل لك
مايكل: انت حر بس لا تعود وتطلب منى التدخل
ألبرت: حسنا حسنا
غادر مايكل وهو يسب ويلعن في صديقة.

فى كوريا
وصلت الطائرة الخاصة بسابي الى كوريا ونزل منها والديها ودلوهم الحرس على الهليكوبتر وركبوها وتوجهو الى المنزل
سلين: ايه ده كله هي الطيارة الخاصة ديه بتاعتها
شادي بضحك: والطيارة ديه كمان ولسه البيت هيعجبك اوي
سلين: منين ده كله
شادي: لما نوصل الصبر بصي البيت اهو
كان قصر سابي يلمع في الشمس بطريقة جذابة ورائعة ويقف شامخ وفخم
سلين بدهشة: هو ده قصرها
شادي بضحكة: الصبر انتى لسه شفتي حاجة.

استقرت الطائرة في مكانها المخصص نزولو من الطائرة ووجدو عدد كبير من الحرس يحاوطون المكان
رئيس الحرس بالكوري: حمد لله على السلامة مسيو شيدو
شادي: شكرا نيكل
نيكل بالكوري: اهلا سيدتي
سلين بالعربي: هو بيقول ايه
شادي بضحك بالكوري: معلش نيكل السيده لا تتحدث الكوري
نيكل بالعربي: نورتي كوريا سيدتي
سلين بابتسامة: شكرا
نيكل: الان فقط علمت من اين اتت الملكة جمالها ولأن شعرها الناري
شادي: ايوه فزوجتي ايه من الجمال.

نيكل: سوف اترككم حتى تستريحو وفي الغد سوف يأتي باقي العائلات
شادي: حسنا نيكل
دخلو الى القصر وكانت سلين تنظر بدهشة الى المكان لأنه كان أجمل وأعظم من قصر الاعصر بملياااااار مرة
شادي: بصي بقي يا أميرتي تعالى افرجك على القصر هيعجبك اوي.

ذهل شادي من نظام الغرفة وتجديدها فسال احدى الخدم فاخبرته بان الملكه هي من امرت بتجهيز الغرفة
سلين: ممكن بقي تفهمني منين كل ده
شادي: بنتك من اكبر مصممي الازياء والمجوهرات والعطور والمكياجات والأحذية بالإضافة للمنتجعات السياحية و الفنادق حول العالم وكمان بتملك منجم الماس و ذهب و فحم وشريكة في حقل بترول و شريكة في مجموع مدارس
سلين: بردو منين وصلت لكل ده واذاي الحكومة مخدتش المنجم منها.

شادي: لأنها في حماية روي كي ليونج وده وزير هنا وكمان أصحابي يونج والباقي بيحبوها جدا لأنهم معندهمش بنات
سلين: عشت اذاي من غيري
شادي: ومين قالك انى عشت انا كنت ميت يوم موصلت هنا يونج خد سبرين وداها لمراته ورضعتها بس مرات يونج ما لسه والده جيهان وفي يوم سابت الطفلين وخرجت دخلت مرات روي وشافت سابي بطعيت وجعانة فرضعتها والاتنين عملو ذيها والغريبه لن ام كيم مكنتش بترطع ابنها بس اول مشالت سابي.

لقت لبن نزل فرضعتها ورضعت ابنها وبقت سابي اخت الخمس شباب اما انا كنت سايبها لوحدها معاهم معقلتش ورجعت الا بعد 2 سنين اول مشفتها ولقيت فيها شبه منك.

سلين: اسفه حبيبي والله يوم مقالي و الطيارة وقعت وانتو الف بعد الشر عنكم موتو كنت خلاص تعبت ومكنتش بتحرك من السرير لغاية مجه وامرني البس وخدنى ورحنا المشرحة وسلمونى جثة طفله صغيرة يمكن عمرها ساعات علشان كده حاولت الانتحار ودخلت ودخلت غيبوبة حوالى شهرين بس انا خايفة عليها جابر مش هيرحمها وهيقلب الدنيا.

شادي: وبردو بنتك مش سهله لو عملت مكالمه وطلبت أخواتها الرجالة هيقلبو الدنيا وكمان ليها صديقة مصرية وبنت جدعة وبيحبو بعض جدا ولو طلبت مساعدة هتقف جمبها
سلين: مفيش حد يقدر يقف ادام جابر الاعصر اسألني انا
شادي: حتى لو كانت أنجي الكاشف
سلين بستغراب: تقصد الامبراطورة أنجي الكاشف
شادي: ايوه هي المهم يالا خدي دش عقبال مكلم الجماعة هنا
سلين: ماشي.

ذهبت سلين الى الحمام و اتصل شادي على يونج يطمان عليه وعرف بسفر الشباب الى مصر.

فى قصر الاعصر.

عاد اسلان من الشركه وصعد الى الاعلى وتوجه الى غرفة سابي وفتح الباب بهدوء وعندما دخل صعق مما رائه حيث كان ينام لي على ظهره وتضع سابي رأسها ونصف جسدها عليه وهو يضمها بشده فأسرع بالخروج وتوجه الى جناحة ورمي جاكت البدلة والكرفته وأسرع الى الحمام وفتح المرأة الباردة عليه وهو يعيد امام عيونه منظر سابي وهي بين احضان ذلك الشاب فاغمض عيونه بشده ونزع باقي ملابسه وخرج ارتدي ملابس منزليه ورمي نفسه على السرير.

مر الوقت وصعدت احدي الخدم تبلغ اسلان بتجهيز العشاء وغادرت
صعود أحد الخدم الكوري إلى غرفة الشباب وايقاظهم حتى ينزلو لتناول العشاء
توجهت أحد الخدم الى غرفة سابي وتجهيز الحمام والملابس لها وايقظت لي وغادرت
ايقظ لي سابي بهدوء وجعلها تجلس حتى تذهب الدوخة وامرها بأخذ دش
توجه لي الى غرف الشباب واخذ ملابس وتوجه الى الحمام واخذ دش.

نزل اسلان الى الاسفل وألقي التحية على الجميع وجلس ولكن فوجئ بمجموعة حرس يقفون امام الكراسي ومنعوه من الجلوس على الكرسي الخاص بيه من فعلو مع الجميع وتركو 5 كراسي غير كرسي سابي فارغ وكان يوجد اكل محدد امام كرسي سابي
بعد قليل نزل ل 4 شباب وتم سحب الكراسي لهم وجلسو بعد ان القو تحيه المساء عليهم وكانت وكانت انتظار سابي و لي.

التفت الجميع الى أصوات إقدام وعندما نظرو وجدو سابي تنزل بين احضان لي فأسرع الشباب اليها وقام أحدهم بسحب الكرسي الخاص بيها وجعلها تجلس
فؤجي الجميع باهتمام الشباب بسابي وحرصهم على تناولها الطعام الصحي وكان لي يطعنها بايده ولا يفرق عنده مستواه ولا سلطاته اهم شي شقيقته الصغيره تتناول طعامها حتى تسير بصحة جيدا.

اسلان: ده مبقاش بيت ولا عيشة
ملك بتكبر: والله المفروض نتصل بالشرطة ده بنت سفلة وحقيرة
هدي: بقي هي ديه للأسف حمله دم عسل الاعصر العظيمة المفروض تترمي في الشارع
فارس: والله ديه احسن من اي بنت ليل ديه مش رحمه 5 رجاله والله بتتعب
شريف: الصبر يومين تخف ونرميها برا البيت ذي الكلاب.

سابي بسخرية وتعب: وهتعرف ترميني شريف ولا عاوز مساعدة يا شيخ اتنيل وانت فارس انا احسن من بنت ليل ليه كنت جربتني وانا معرفش وانتى يا ملك شيفاني سفلة و حقيرة امال انتى ايه على الاقل انا عارفة انا عاوزة ايه الدور و الباقي علي واحدة ذيك
جابر: انتى عاوزة ايه امك وختيها عوزة ايه مننا.

سابي: عوزة ادمركم وامسح باسم جابر الاعصر البلاط وخليكم مهزقة الكل عاوزة اخلى عينك مكسورة واخليك تقول ان الله حق بس الصبر وأول مسمار في نعش عيلتك هتشوفة قريب اوي
جابر: همحيكي من الدنيا قبل متعملي كده.

سابي بعظمة: لسه متخلقش ولا هيتخلق الا يقف في وش سابي نيجو وكمان الكلاب تعوي والقافلة تسير هنشوف بكرا مخبي ايه للكل فستمتع انت وعيلتك اليومين دول ومن بعدهم هتشوفو اوعدك يوم الاحد الجاي استني اول ضربه مني انا مش بهدد انا بنفذ على طول
عمرو بغضب: وانتى فاكرة الأوساخ الى حوليكي دول هيعرفو ينجدوكي مننا يبقي ده بعدك.

لي ببرود: احنا مش بس هننجدها لا احنا ممكن ننسف القصر ده بالفيه انتم لسه متعرفنيش وبتهيقلي جابر عرف أحنا مين وبالذات انا وباشارة واحدة ممكن اولع الدنيا
سابي: يبقي كده خلاصانه
جابر: هقول ايه من واحد ضاحكة على عشقها أنه اول راجل في حياتها وليها غيرة وبتضحك عليه وسمعته ضايعة وست الناس
جيهاد: ملكش دعوة
سابي: لي عوزة اطلع انام وجهز نفسك جابر لفضيحة عسل يالا لي.

قام لي بسرعة وحملها بين احضانه وصعد بيها الى غرفتها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة