قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية زوجتي الحسناء للكاتبة لولو الصياد الفصل الثاني

رواية زوجتي الحسناء للكاتبة لولو الصياد الفصل الثاني

رواية زوجتي الحسناء للكاتبة لولو الصياد الفصل الثاني

في احدى الشقق الفاخره تجلس فتاه وشاب يحتسيان ما حرم الله من الخمر ويمارسان الرذيلة...
دنيا، انا تيمور يسبنى علشان بنت عمه بعد ثلاث سنين حب ده انا عملتله كل حاجه عاوزها والاخر يسيبنى ويروح لدى...
امير، بصراحه البت تستاهل قمر يا دودو مزه اخر حاجه والله...
دنيا، قصدك ايه احلى مني...
امير، لا طبعا هو انت في احلى منك يا قمر واقترب منها يقبلها فابتعدت عنه...
دنيا، هديك اللي انت عاوزه بس بشرط...

امير وهو يقترب منها اكثر، شرط ايه يا حبى...
دنيا، هتساعدنى انتقم من تيمور...
امير، وانا تحت امرك، واقترب منها يحتضنها ويغضبوا الله سبحانه وتعالى ويفاعلون ما حرمه على لسان رسله وفي كتابه الكريم...

دنيا فتاه من عائله كبيره مستهتره الى حد كبير كانت على علاقه بتيمور لكذا عام وكانت تملا اخبارهم الصحافه وفجاءه علمت بزواجه من ابنه عمه وقطع علاقته بها دون أي سبب ولكن ما لا يعلمه تيمور ان دنيا لا تترك أي شىء يكون ملكها نهائياً...
في فيلا المصرى والد فريده وخصوصا في غرفه اختها وابن عمها وفي نفس الوقت اخو زوجتها...
هدى، تفتكر احنا ظلمنا فيرى لما اتجوزت تيمور...

عمر، والله ما اعرف سيبك هي لو مكنتش عاوزه كانت مسكتتش ما أنتي عارفاها...
هدى، على رايك...
عمر، بقولك، تفتكرى فيرى وتيمو بيعملوا ايه دلوقتى...
هدى، بحرج، وانا اعرف...
عمر، ما تيجى وانا اقولك...

في الصباح استيقظ تيمور وتوجه الى غرفته حتى يبدل ملابسه وكانت الساعه تشير إلى الحادية عشر ظهرا اطرق الباب ولكن لا يوجد رد فتح الباب ببطء ودخل لم يجد فريده بالسرير. زوجتى الحسناء، طرق باب الحمام ولكن لا يوجد رد فتح الباب ولكن لم تكن موجودة نزل مسرعا الى الأسفل ولم يجدها أيضا بحث في الفيلا باكملها ولا يوجد لها أي اثر في الفيلا...

جلس تيمور على احد الكراسى والغضب ينهشه من الداخل كيف تخرج من الفيلا بدون علمه وفي اليوم التالى لعرسهم كيف تفعل ذلك واين ذهبت اخرج هاتفه المحمول من احد جيوبه واتصل على رقم فريده ولكن لا يوجد رد، فكر قليلا فمن الممكن ان تكون نفذت تهديدها وذهبت الى منزلهم ولكن ماذا سوف افعل لو حدث ذلك الأفضل ان اتصل باخى عمر واقوم بسؤاله واطلب منه الايخبر احد فهو في الأول والأخير اخى، اتصل باخيه...

تيمور، الو ازيك يا عمر عامل ايه...
عمر، صباحيه مباركة يا عريس ايه وحشتك ولا العروسه زهقتك بسرعه هههههههه
تيمور، بطل هزارك ده انت فين دلوقتى...
عمر: انا في البيت ليه في حاجه في الشغل ولا ايه قلقتنى...
تيمور، لا مفيش بس هي فريده جت عندكم...
عمر، فريده: لا طبعا هتيجى هنا ليه اصلا في ايه يا تيمور حصل حاجة بينكم...
تيمور، لا بس صحيت لقيتها مش موجوده فقلت يمكن جت عندكم.

عمر، لا مجتش ده احنا اللي هنيجى عندكم بالليل...
تيمور، طيب متقولش لحد انى اتصلت ولا قولتلك حاجه اوك...
عمر: حاضر بس ابقى طمنى.
تيمور، ماشى سلام انت دلوقتي...
عمر، مع السلامه...

اغلق تيمور الهاتف وظل يفكر اين تكون ذهبت هل هربت منه والى اين ذهبت واين ابحث عنها ظل مكانه اكثر من ساعتين لا يعلم أي شىء عنها ويحاول كثيرا ان يتصل بها والهاتف يرن ولا يوجد رد كان تيمور وصل اعلى درجات الغضب واقسم انه سوف يعاقبها عقاب عسير، سمع تيمور صوت باب الفيلا يغلق قام مسرعا من مكانه وجدها هي من تقوم باغلاق الباب وتدندن احدى الاغانى بكل برود يبدو عليها السعادة كيف تكون بذلك البرود وان منذ الصباح انا في غاية القلق عليها...

تيمور، بغضب وصوت عالى، كنتى فين يا ست هانم...
فريده: بعند، وانت مالك...
تيمور، ليه متجوزه شخشيخه ايه وانت مالك ده اتعدلى يا فريده بدل ما عدلك كنتى فين...
فريده وعى تتجه الى احد المقاعد وتجلس عليه وتضع قدم فوق الاخر وتنظر لتيمور نظره تحدى وغرور...
فريده، خرجت مع صحابي...
تيمور، نعم يا روح خالتك خرجتى مع صحابك يوم صبحيتك أنتي هبله ولا بتستهبلى...

فريده، هههههععع انت صدقت انك جوزى ولا ايه انت قدام الناس بس جوزى غير كده انسى يا عسل...
تيمور، كده يا فريده بس خلى بالك أنتي اللي ابتديتى والبادى أظلم ورحمه ابويا يا فريده لخليكى تندمى على كل كلمه قولتيها...
فريده، هههههههه اعلى ما في خيلك اركبه يا حبيبي...
تيمور اقترب منها بسرعه واوقفها من ذراعها بشده وسحبها خلفه...
فريده، اه سيب ايدى ابعد عنى، اه...

تيمةر اتجه الى المطبخ ودفعها بقوه الى الدخل لدرجه انها ارتطمت بالمنضده بشده...
فريده: اه حرام عليك وجعتنى...
تيمور، أنتي لسه شوفتى حاجه عشر دقائق ويكون الفطار والشاى جاهز...
فريده: وهي تعقد ذراعيها امامها، ليه انت شايفنى خدامه لسيدتك...
تيمور، لا زوجتى والزوجه لازم تطيع زوجها وتعمل اكله على الاقل...
فريده: بتحلم...

تيمور، انا بحذرك يا فريده هطلع اخد دش واغير انزل الاقى كل حاجة جاهزه والا والله هتشوفى مني معامله عمرك ما تتوقعيها ابدا...
فريده، لم ترد: تركها تيمور وذهب الى الاعلى...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة