قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل العاشر

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل العاشر

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل العاشر

جففت وجهها وخرجت من الحمام
روما
لفت وجهها لتجده معاذ خافت كثيرا من ردة فعل سيف
معاذ. ازيك ي روما عاملة إيه وحشتيني اوي
روما، الحمد لله يا معاذ انتا عامل إيه
معاذ، كويس الحمد لله انتي بتعملي إيه هنا
روما، انا انا كنت جاية مع مع جوزي
معاذ، جوزك
روما. أيوة
معاذ، امتي
روما، اول امبارح
معاذ. ليه ي روما انتي كنتي عارفة اني بحبك اووي وكنت عايزك في الحلال ومستنيكي
روما، انا اسفة ي معاذ بس بس كل شئ قسمة ونصيب.

معاذ، ولية مقولتليش ليه خلتيني اتعلق بيكي
روما. معاذ انتا جيت وقولتلي بحبك وانا قولتلك انا مش بتاعت حب وكلام من دى
معاذ، وانا قولتلك اني هتجوزك وعايزك في الحلال
روما، معاذ انتا تريد وانا اريد والله يفعل ما يريد
سيف بغضب، روماااا
انتفضت على صراخه
سيف، بتعملي إيه هنا ومين ده
روما، ده ده معاذ كان زميلي في الجامعة
سيف، ايوة يعني عايز إيه
معاذ، مفيش انا كنت بطمن عليها
سيف، و تطمن عليها بتاع إيه.

روما. خلاص يا سيف محصلش حاجة شكرا يا معاذ على سؤالك
معاذ. عفوا
غادر معاذ من امامهم
سيف، وانتي رايحة علشان تدخلي الحمام ولا تتكلمي معاه
روما، انا مكنتش اعرف انو موجود اصلا
سيف، ماشي يا روما انا هعمل نفسي مصدقك
روما. غصبن عنك لازم تصدقني لان ديه الحقيقة
سيف. طب اتفضلي قدامي اياكشي تتكرر مرة تانية
روما، اوف بقى
عادت مرة اخري إلى الطاولة
روما، ممكن اسالك سؤال
سيف، خير
روما، هما سؤالين الصراحة
سيف، طيب.

روما، انتا اتجوزتني ليه
سيف، اشمعنا
روما، هو إيه اللي شمعنا عايزة اعرف عملت كده ليه معايا وبتعمل كده ليه
سيف. تصدقيني لو قولتلك اني بحبك
روما بصدمة، بتحبني! ازاي
سيف، مش عارف بس صدقيني انا مش هسيبك حتى لو انتي رافضة
روما، يعني إيه
سيف، يعني انا مش هسيبك
روما، ليه
سيف، السؤال التاني
روما بخيبة امل، لا خلاص مش هينفع
سيف، ليه
روما، خلاص
سيف، هو إيه السؤال
روما. هتدايق
سيف. إيه هو
روما، كنت كنت هسالك هنتطلق امتى.

تغيرت تعابير وجهه، بصي كلمة طلاق ديه مش عايز اسمعها علشان صدقيني هتندمي وهتندمي بجد وانا مش بهزر في كلامي
روما، انتا ازاي كده وازاي هتستحمل تعيش مع واحدة هي مش عيزاك
سيف، ومين قالك اني هخليكي تفضلي مش عيزاني
روما، انا عايزة امشي
سيف، اتفضلي
نهض الاثنان وعادو إلى المنزل
روما، سيف انا عايزة اقعد في اوضة لوحدي
سيف. اشمعنا
روما، عشان عشان...
سيف، عشان انتي لسة مش واثقة فيا.

روما، سيف صدقني انا لسة مش مستوعبة كل اللي حصل وعايزة اهدى واراجع نفسي شوية
سيف، ماشي بس انا مش هستني كتير
اومات له روما وأخذت حقيبتها واتجهت إلى غرفة بجانبه دخلت إلى الحمام وغيرت ثيابها ارتدت فستان يصل إلى بعد الركبة كب خرجت إلى البالكون الخاص بغرفتها وهي تحاول تهدات نفسها حتى سمعت صوت هاتفها
روما، ازيك يا مروان وحشتني اوي
مروان، وانتي كمان يا روما عاملة إيه
روما، انا كويسة الحمد لله وانتا.

مروان، كلو تمام اومال فين لمضة هانم
روما، لمضة هانم في رحلة مع صحابها. مروان
مروان، ايوة يا حبيبتي
روما، انا عايزة اقولك حاجة
مروان، قولي يا قلبي
روما، انا انا اتجوزت يا مروان
مروان، ات. إيه اتجوزتي مين و امتى اوعي تقولي محمود
روما، لا لا انا اتجوزت مديري في الشغل
مروان. ايوة كملي
روما، مفيش اتجوزنا وابوك اتعصب هو ومحمود وبعدين سبت البيت ومشيت
مروان، و اسمو إيه جوزك بقى
روما، سيف الاحمدي.

مروان، سيف الاحمدي! القيصر
روما، بالضبط
مروان، ههههه طب بتحبية بيحبك
روما. ايوة بيحبني
مروان، وانتي
روما، انا انا بحبو اكيد
مروان. طب ربنا يسعدك وانا خلاص كلها كام شهر وارجع
روما، بجد يا مروان
مروان، بجد يا قلبي يلا عايزة حاجة
روما، سلامتك
أغلقت معه وهاتفت اختها كي تطمئن عليها اما في الخارج جلس سيف يشاهد التلفاز حتى دق هاتفه
عمار، انا قولت افكرك اني هطب عليك بكرة لتكون نسيت ولا حاجة ويبقي شكلي زبالا.

سيف، لا فاكر بقولك
عمار. ارغي
سيف، الرحلة بتاعت ضحى و مريم هتخلص كمان اسبوعين عايزك انتا اللي تروح تجيبهم وتودي الاتنين الفلة عند ماما
عمار. حاضر يلا يا عريس اقفل بقى
سيف، ماشي ياخويا
اغلق سيف معه وجلس قرابة الساعة
سيف، هي فين من ساعة ما جينا مخرجتش.

نهض من مكانه واتجة إلى غرفتها خرجت عينية من مكانه بسبب ما رآه لقد كانت نائمة وفستانها المرتفع إلى بدايه فخذها وشعرها الذي يغطي كتفيها بلل شفتيه عندما شعر بذهاب الكلمات من حلقة تقدم إليها وهو ينظر لها برغبة جلس بجانبها على فراشها ينظر لها ثم طبع قبلة بالقرب من شفتيها واعاد النظر لها
سيف، إيه اللي بعملو ده انا وعدتها اني مش هلمسها غير برضاها.

سحب الغطاء عليها وخرج من الغرفة واتجة إلى غرفته ظل يتحرك على الفراش حتى نام في صباح اليوم التالي استيقظ وجدها تجلس امام التلفاز وهي مرتدية بجامة نصف كم وبنطال طويل
سيف. صباح الخير
لم ترد روما عليه
سيف، روما صباح الخير
لم يجد رد نظر إلى التلفاز وجدها تنظر إلى احد الأفلام الهندية للنجم هرثيك روشان غضب بشدة عندما وجدها تنظر له بحب ولا تعطية اي اهتمام
سيف، رومااااا.

روما بفزع، إيه ياخي بتندة عليا من الشارع في إيه
سيف. بقالي ساعة بكلمك وانتي مش هنا
روما. طب انا راضية ذمتك يا شيخ لما تشوف مز زي ده بعيون خضرة كده وجسم عامل كده اسيبو واركز معاك انتا انتا ده انا ابقى اتعميت
سيف. منا هعميكي لو اتفرجتي عليه تاني غيري الزفت ده
روما. ليه ان شاء الله ولا انتا غيران منو علشان احلى منك
سيف، إيه انا اغير من البتاع ده بقولك غيري بدل ما اكسر الزفت ده
روما، يووة حاضر.

امسكت الريموت وبدات قي التنقل بين المحطات حتى صرخت بحماس
روما. ارنااااف الله
سيف، طب اهو
اتجه إلى التلفاز واغلقه
روما، ليه قلة الادب ديه ما تسيبو
سيف، قلة ادب في عينك واضح ان انتي اللي عايزة تتعملي الادب
روما. يعني انتا لا عاجبك هيرثك روشان ولا ارناف
سيف. ومين ارناف ده كمان
روما. ارناف سينج ريزادا
سيف، انا بكرة الهندي مش بحب الهندي يا مصري يا بلاش
روما. حسبي الله في ابليس طب شغل الزفت
فتح التلفاز.

روما، كان على عيني يا ارناف احبيبي
سيف. بت
بدات في التغير حتى وجدت احد المسلسلات لعمر يوسف
روما. يا حلاوتك يا منتج بلدي
سيف، مفيش تلفزيونات
روما، انا هقوم قبل ما اتشل.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة