قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس

استيقظ سيف عندما شعر باحد بجانبه
سيف، عمار انتا جيت هنا ازاي
عمار، عادي
سيف، و دخلت الاوضة بردو عادي
عمار، ايوة
سيف. كك اوى
عمار، اما يقويك صحيح على راي المثل خدمة الغز علقة
سيف. خدمة إيه ي عين امك
عمار، هو مش المثل اه بس شبهو
سيف، اه طب بطل شغل الستات ده قولي الساعة كام
عمار، الساعة 5 المغرب
سيف، طيب جبت الملف بتاع البت
عمار. ايوة
ناولة عمار الملف وبدا بقرائته باهتمام
عمار، في إيه بقى
حكي له وهو يقرا.

عمار، ههههههه ديه عملت كل ده ههههههههه ي نهار مدوحس ده نهارها هيبقى أسود
سيف، هي المستشفى حكومي ولا خاص
عمار، خاص
سيف، بكرة تبقى تحت ضمن القيصر
عمار، من امتى وانتا بتاخد الصحة مش انتا تجارة
سيف، اللي قولتو يتعمل
عمار، حاضر عن اذنك بقى هروح اتغدا مع دودو
سيف، تتغدا مع مين
عمار، ضحى اختك
سيف، ما تلم نفسك يلا ديه اختي
عمار، وبنت خالتي ومراتي ان شاء الله انا قولت لخالتي.

سيف، وانا مالي ومال خالتك انا اختي لسة صغيرة
عمار، ي سيدي هو انا قولت اني هكتب عليها انهرده ده لسة وبعدين انا مش عارف هي هتوافق ولا لا
سيف، طب غور استني تحت ومتروحش البيت عندنا
عمار، يخربيتك قطاع ارزاق
سيف. يلا برة
عمار. خارج من الجنة
نهض سيف واخذ حمامه وهو يفكر بها
سيف، مش عارف عملتي فيا إيه
ارتدي بدلته وخرج
عمار. خلاص موضوع المستشفى انتهى وبقيت بتاعتك.

اوما له بابتسامة ثقة و انتصار اما عند بطلتنا استيقظت في الساعة 8 مساء
روما، ي نهار باقي ساعة على الشغل
غيرت ثيابه بسرعة
روما، مريم انا ماشية
مريم بنوم، ماشي ماشي
خرجت روما واصبحت تختصر 3 درجات بقفزة واحدة وهي تضحك وركبت سريعا إلى المشفى وصلت قبل معادها بخمس دقائق دخلت وجدت الجميع يتحرك بسرعة ويعمل مجتهدا
روما، إيه المستشفى بنت المجنونة ديه
دخلت إلى مكتبها وجدت الاموال على مكتبها.

روما، ساب الفلوس هههه طلع عندو دم
وهاتفت شهد
شهد. عايز إيه
روما. العب بالية
شهد، شبسي وكارتية اخلصي
روما، في إيه ي بت
شهد، مفيش عايزة اتفرج على التلفزيون
روما، طب غوري البلا في شكلك
شهد، الله يسامحك هرد عليكي اول ما اخلص
اغلقت معها وهي تضحك امسكت ورقة وكتبت به طلب اجازة بسبب قرب اختبارات جامعتها
روما، خدي لو سمحتي اديها للمدير
الممرضة، واضح ان حضرتك متعرفيش
روما، في إيه
الممرضة، المستشفى اتباعت وغيرو المدير.

روما. طيب اديهالو
الممرضة. المدير اصلا عايز حضرتك
روما، عايزني! ليه ان شاء الله
الممرضة، مش عارفة
روما. طب انا رايحة اهو
نهضت روما وعدلت ملابسها امام المرأة توجهت إلى غرفة المدير طرقت الباب حتى جائها الاذن بالدخول
روما. صباح الخير ي ف، انتا
سيف، مالك شوفتي عفريت
روما، ده العفريت ارحم ده انتا تخوف العفريت ذات نفسو
سمعت صوت ضحكات خلفها
سيف، بس ي عمار
عمار. احم انا اسف
روما، وانتا بتعمل إيه هنا.

سيف بغرور، انا صاحب المستشفى الجديد
روما، امممم طيب حضرتك عايزني خير
سيف. مفيش
روما، طب اتفضل
سيف، طلب اجازة ليه ان شاء الله
روما، علشان الامتحانات قربت ولازم أذاكر
سيف، اممم صح انتي في 6 كلية طب
روما، اممم واضح ان حضرتك مذاكرني كويس
عمار، واي مذاكرة
روما، هو مش قالك تسكت
عمار، اوبا ديه طلعت رخمة وباردة زي ما بتقول
وضعت يدها في خصرها لتقول، نععم مين ديه
عمار، أنا اسف مش قصدي.

روما، العيب مش عليك العيب على الحمار اللي عمال يجيب سيرة الناس
سيف، نعم
روما، هو انا قولت سيف انا قولت حمار انتا حمار
وضع عمار يده على فمه كي يكتم ضحكته
سيف، بقى كده طب مش موافق على الاجازة
روما، مينفعش انا نبطشيتي مسائي ولازم اذاكر
سيف. وانا قولت لا ولو مش عاجبك اخبطي راسك في الحيط ولا انتي ي حرام متعرفيش تعملي الحاجات ديه
اغتاظت روما كثيرا امسكت الورقة ومزقتها
روما، مش عايزة اجازة غبي.

خرجت من الغرفة نظر سيف إلى عمار وجد وجه منتفخ واحمر
سيف، اضحك اضحك
ازاح عمار يده واصبح يضحك بقوة حتى ادمعت عيناه
سيف، خلصت إيه كركركركر
عمار، هههه والله جامدة بس الصراحة البت فورتيكة وطلقة
سيف، ما تلم نفسك
عمار، وانتا مالك زعلان ليه
سيف، لا زعلان ولا حاجة
عمار. لا والنبي إيه يسطا شكلك واقع وانا مش واخد بالي
سيف، لا واقع ولا حاجة بس هي لسانها طويل وعايزة تتربى
عمار، لا ي شيخ على العموم انا ماشي.

وضع عمار يده على المكتب واقترب ليقول
عمار. بس بردو انتا واقع
وتركه وغادر اراح سيف راسه على الكرسي
سيف، هو في إيه اناا مش بحبها ايوة مش بحبها انا بس عايز انتقم بسبب اللي بتعملو ولسانها اللي محتاج قصو بس انا حاسس بحاجة غريبة كده انجذاب معرفش هو إيه حتى نرمين محستش بكدة معاها
خرجت روما من المكتب واتجهت إلى مكتبها وجدت هاتفها يتصل
روما، الو
شهد، اعااااا ي كلبة ي بنت الكلب ي جزمة ي زبالا.

روما، في إيه ي بنت المجنونة واية بنت الكلب ديه ي زبالا
شهد، مش قصدي بس انا كنت قلقانة عليكي
روما، الناس ها الناس ي بهيمه لما يبقو قلقانين على حد واول ما يرد يقولو انتو كويسين قلقتونا مش ي بنت الكلب ي بهيمة ي جموسة ونسيو يربطوها
شهد، خلاص سوري ها خدتي الإجازة
روما، المدير الزبالا مش موافق
شهد، ليه بس ي عسل
روما، جزمة اعمل إيه بقى.

شهد، طب اهدي كده وادخلي اتدلعي عليه ي دكتور بليز من فضلك لو سمحت وضحكة سافلة والحاجات ديه ي مزة وهو يوافق
روما، ما اروح ابوسو من بوقو احسن وبعدين إيه ضحكة سافلة ديه ما تتلمي ي هبابة تصدقي يا بت انا قررت اعيد نظر في موضوع جوازتك من رونه
شهد، وربنا اولع فيكي وفي الواد وفي نفسي
روما، طب لمي نفسك انا مش عارفة انتي مالك انهرده انتي شاربة حاجة
شهد، شارب ولحية هههههههه
تيت تيت تيت تيت.

شهد، الو الو الو بقى كده ماشي اما اتصل تاني
اعادت شهد الاتصال
عفوا لقد حظرك المتصل ولا تستطيع الاتصال به الان
شهد، ي بنت المجنونة عملتيلي حظر ههههههه اكيد رفعتلها الضغط
جلست روما على مكتبها وهي تشتم صديقتها ولكن وجدت الهاتف يرن مرة اخرى امسكته بفرح
روما، الو ي مروان
مروان، انتي اتجننتي ولا اتخبطي في نفوخ اهلك
روما، اوبا طب ليه الغلط ده بس
مروان، انتي لسة شوفتي غلط ي زفتة انتي.

روما، اهدى ي حبيبي ليجيلك شوجر ولا حاجة وانتا لسة صغير واحنا عايزينك
مروان، رووووماااا متعصبنيش
روما، خلاص انا اسفة في إيه
مروان، انتي وافقتي على جوازك من الزفت ده
بلعت ريقها بتردد، انا انا...
مروان بعصبية بالغة، ردي عليا متهتهيش وافقتي ولا لا
روما، ااايووة
مروان، ليه ان شاء الله
روما، خلاص ي مروان عريس جالي وانا وافقت
مروان، ولو انتي وافقتي انا مش هوافق ولا هتكسري كلمتي ي روما.

روما، مقدرش ي مروان اكسر كلمتك وكلمتك على رقبتي بس بس انا عايزاه
مروان، لا انتي شكلك قعدتي مع ابوكي واداكي حاجة وبعدين مين المجنونة اللي ترضي تتجوز واحد كان عايز يغتص، امسك باقي عبارته اما عند روما لم تقدر عينها ان تمسك عباراتها هبطت القليل على وجنتها الحمراء
روما، سكت ليه ي مروان كمل كلامك.

مروان. روما ي حبيبتي انتي و مريم و شهد اهم ناس في حياتي وانتي اهمهم ي روما واتمنالك الخير قبلي وعايز لما تتجوزي تفرحي متزعليش كفاية الزعل قبل كده عايزك تفرحي
روما بصوت يحاول ان يخرج طبيعي، لا ي حبيبي انا خلاص كبرت وكل ما بنكبر الهم بيزيد عليك
مروان، ي ستي هو حد اشتكالك يعني انا متشحطط في الغربة وبشتغل لامي انا بشتغل ليكم وبتعب ليكم
روما، بس انا عايزاه ي مروان لو سمحت ارجوك.

مروان، روما في حاجة انتي عمرك ما حبتية
روما بضحكة سخرية، ما محبة الا بعد عداوة يا اخويا
مروان. الواد عملك حاجة
روما، لا بس انا عايزاه
مروان، براحتك بس انتي كده بتظلمي نفسك وبتيجي عليها
روما، مفيش ي حبيبي سلامتك.
مروان، مع السلامة ي روما وياريت تفكري
روما، حاضر ي مروان سلام.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة