قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الثامن عشر

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الثامن عشر

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الثامن عشر

في اليوم التالي استيقظت روما وجدت سيف غادر نهضت بكسل وارتدت بنطال وقميص ازرق وجاكت ابيض ولفت طرحة باللون الابيض واتجهت مع الفتيات إلى المول بعد ساعات من التسوق
شهد، ااااه يا رجلي
روما، تعالو نقعد شوية
ضحى، إيه رايكم نروح لسيف الشركة
مريم، ماشي
روما، فكرة حلوة
شهد، طب ودوني البيت وروحو انتو
روما، ما تيجي معانا يا بنتي
شهد، لا لا مليش مزاج وكمان تعبانة ونعسانة
روما. براحتك.

اوصلو شهد إلى المنزل واتجهو إلى الشركة
عمار، اهلا اهلا الشركة نورت اهلا يا روما
روما، اهلا يا عمار ازيك
عمار. تمام ازيكم يا بنات
مريم، تمام الحمد لله
ضحى. اومال مكتب سيف فين
عمار، الدور التاني اخر مكتب روحي يا روما واحنا شوية وهنحصلك
روما، ماشي
صعدت روما إلى الدور الثاني
روما، لو سمحت مكتب الاستاذ سيف فين
الموظف، اللي هناك ده يا فندم
روما، شكرا.

اتجهت روما هناك وفتحت الباب لتصدم عندما وجدت سيف يقف في منتصف المكتب ويضع يده في جيبة ويوجد فتاه تتعلق في عنقة
صدمة الجمت لسانها عن الكلام تقدمت بخطوات شبة سريعة وازاحت يد الفتاه بعنف من على رقبته وحاوطت خصر سيف بيديها رفعت نفسها قليلا وطبعت قبلة على وجنته
روما، حبيبي سيف وحشتني
كان سيف في ذهول تام واكتملت صدمته عند ردة فعل روما
نادين، انتي مين وازاي تدخل كده.

رمقتها بنظرة استهزاء وسخرية، انا مدام القيصر يا شاطرة
ازاحت يديها من خصرها واقتربت من نادين وامسكتها من شعرها
روما، بصي يا شاطرة لو شفت وشك هنا تاني ولا لو جيتي جمب سيف يومك هييقى اسود من قرن الخروب ومتبصيش لحاجة غيرك يا شاطرة
كانت نظرات روما تقتل خافت نادين واومات لها وخرجت مسرعة من الشركة بأكملها
ما ان خرجت نظرت روما لسيف باعين مليئة بالدموع والغضب
سيف، روما حبيبتي اهدي والله ما حصل حاجة.

روما بدموع، كدااب انا شيفاها بتحضنك
سيف. يا حبيبي انا اتعودت على كده منها ومش بعملها حاجة
روما، انا مش عايزة اسمع منك خالص انا ماشية
حملها سيف من خصرها
سيف، اهدي يا مجنونة تعالي افرجك على الكاميرات وانتي تشوفي وتحكمي بنفسك
روما. لا لا لا نزلني بقولك
سيف، استني طيب
روما. مش مستنية نزلني خليني اغور
سيف. دقيقة خليني اشغل الكاميرات بقى اصتبري.

فتح سيف السجلات وأراها لها دخلت نادين وحاولت التقرب منه ولكنها لم تجد سوى البرود علمت روما انها مخطئة ولكن هو أيضا مخطى
روما ببرود، خلصت ممكن امشي بقى
جلس سيف امامها وامسك كفيها بين راحتية
سيف، بصي يا رورو انا وعدتك قبل كده اني مش هلمس ست بعدك وان انا بحبك اوي وان مفيش ست في الدنيا هتملى عيني غيرك
رفع يدة ومسح دموعها، عشان خاطري انا بحبك اووي.

احتضنته روما بقوة وضربت ضهره بيدها ابتسم سيف في المقابل وهو يبادلها احتضانة
بعد يومان عاد سيف إلى منزلة وجد الجميع مجتمع في فلتة
سيف، يا ساتر يا رب انتو رايحين فين
فيروز، انهرده الحنه
سيف، ااااه صح افتكرت
فيروز، احنا ودينا نوران عند دادة سمية وهي هتاخد بالها منها
سيف، ماشي
فيروز، يلا يا بنات على العربية اسبقونا
شهد، طب و رورو
فيروز، انا هجبها واجي
اوما الثلاث فتيات وخرجو.

سيف، انا هطلع ارتاح يا ماما عشان جاي من الشغل تعبان
فيروز، ماشي
جاء ليصعد وجد روما تنزل بفستانها فتح عينية بغضب
سيف، انتي رايحة فين باللي انتي لابساه ده
روما، ها اصل اصل يا مامااااا
ركضت من امامه وذهبت خلف فيروز
سيف، ممكن افهم متزفته رايحة كده فين
فيروز، في إيه جاية معايا
سيف، يا سبحان الله ودراعتها ورجلها اللي طالعين دول إيه
روما، كنت هلبس العباية عليهم.

سيف، ولا حتى بالعباية يا تطلعي فورا من غير نقاش وتغيري القرف ده ياما ورحمة ابويا ما انتي خارجة من عتبتة الفلة
فيروز، في إيه ما انتا كنت بتخلي نرمين تخرج باقصر من كده واضيق ومكنتش بتتكلم
سيف، هو ده اللي عندي يا تطلع تغير ياما بلاش خروج
روما وهي تحاول ان لا تكبر المشكلة، خلاص خلاص هغير هدومي
فيروز، لا مش هتغير هدومها وهتخرج كده وعايزة اشوف بقى كلمتي ولا كلمتك اللي هتمشي يا سي سيف
سيف، يوووة.

صعد إلى الأعلى وهو يتمتم بكلامات غريبة
روما، خلاص يا ماما مش هينفع اروح امشي انتي عشان مش تتاخري
فيروز، لا انتي هتيجي غصبن عنو
روما، مش هينفع يا ماما صدقيني وانا كمان مش هينفع ازعلو وهو جاي تعبان هعملو الغدا واخد كمان بالي من نوران
فيروز، بس...
روما، عشان خاطري يا ماما
فيروز، خلاص اللي يريحك
غادرت فيروز بينما جلست روما على الاريكة بحزن كم ارادت ان تذهب ولكن لا تاتي الرياح بما تشتهيه السفن.

شهد، اومال روما فين يا طنط
فيروز، قالت هتقعد مع سيف
مريم، ديه كان نفسها تيجي معانا اووي
ضحى. معلش الحفلات الجاية كتير.

ابدل ثيابة وجلس على الاريكة بغضب حتى شعر بالعطش فنزل إلى المطبخ وجدها تجلس على الأريكة بملل وهي تنظر إلى التلفاز
سيف، انتي مروحتيش
روما، سيف، إيه بتبصيلي كده ليه
روما، انا بصيت ولا عملت حاجة
سيف، طب انتي زعلانة
روما، لا وازعل ليه انا كان نفسي اروح ومروحتش عادي يعني انتا شايف فيها حاجة تزعل
سيف، منا عشان كده بسال
روما، سيييف!
اقترب منها وجلس بجانبها على الأريكة.

سيف، خلاص اهدي بس انا مش عايز الناس تشوفك
روما. ديه حفلة بنات
سيف، حتى لو مش عايز حد يحسدك
روما، انتا بتاكول بعقلي حلاوة مش كده
سيف، لا انا بحب المربي
روما، ابعد مفجوع
نهضت من جانبة واتجهت إلى الحديقة لحق بها مسرعا
سيف، استني بس
روما، نعم خير
سيف، انا فرحان عشان مروحتيش
روما. بجد طيب وانا زعلانة خلاص
سيف، يا ستي ربنا ما يجيب زعل
روما، انا دلوقتي زهقانة انما هما زمانهم قاعدين يهيصو ويرقصو
سيف، يعني انتي زهقانة.

روما، ايوة
تقدم سيف وحملها بين ذراعية، احنا دلوقتي هنروح الزهق
روما. هتعمل إيه يا مجنون نزلني
سيف، هننزل البسين
روما، بهدومنا
سيف، ايوة
اتجه إلى السلم وبدا بالنزول تشبثت به اكثر
روما، سيف سيف الدنيا برد وانا مش بعرف اعوم
سيف، متخافيش انا بعرف يلا متخافيش
روما، لا لا لا يا سيف نزلني
وضعها سيف في الماء، متخافيش سيبي نفسك
روما، لا لا والنبي يا سيف شيلني
سيف، منا شايلك اهو
وصل سيف إلى نصف المسبح.

سيف، وقفي رجلك شوفي انتي واصلة الارض
روما، لا لا مش واصلة
سيف، يا اوزعة
روما، الدنيا برد اوي
سيف، اخدك في حضني
روما، بس يا سيف
سيف، الماية هتدفي جسمك سيبي نفسك انتي بس
روما، طيب
ظلو في الماء قليلا
سيف. ها يا ستي انبسطي
روما. اه انا بحبك اوي على فكرة
سيف وهو يلتهم شفتيها، وانا كمان
في اليوم الثاني ذهب سيف إلى عملة بينما اتجهت روما إلى والدته
روما. عملتو إيه امبارح
ضحى، احسن والله انك مجتيش
مريم، كانت ملل بطريقة.

روما، ههههه حظي المهم ماما كنت عايزة اسالك سؤال
فيروز، قولي يا حبيبتي
روما، انتي امبارح قولتي انتا كنت بتخلي نرمين نرمين مين؟!
نظر فيروز و ضحى إلى بعضهم
فيروز. بصي يا حبيبتي انا هحكيلك كل حاجة بس تبقي عاقلة كده
روما، قولي يا ماما متخافيش
ضحى. ديه مرات سيف
روما، اللي ماتت
ضحى، لا
روما، هو اتجوز تاني
ضحى، لا لا
فيروز، سيف مطلق مش ارمل
روما، مطلق!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة