قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع

روما، لا لا دخلة إيه بس معلش فهمني علشان انا مش فاهمه
سيف، دخلة ي حبييتي عادي يعني
روما، لو قولت حبيبتي تاني هولع فيك ده اولا تانيا لا دخلة ولا يحزنون انا.
قاطعها بقوة وحزم، بقولك إيه انا كل اللي قولتية وبتقولية وهتقولية دخل من هنا وخرج من الناحية التانية وبعدين ده حقي
روما، كسر حوقك رجعني بيتي انا مش عايزة افضل معاك
سيف، مش انتي اللي تقوليلي اعمل إيه يلا انزلي مش هنتكلم في العربية.

فتحت روما الباب وجائت لتركض ولكنه امسكها
سيف. على فين ي عروسة
روما وهي تتملص من يده، سبني بقى في حالي ياخي
سيف، هتمشي ولا...
روما، لا مش ماشية انا عايزة ارجع البيت
سيف، براحتك
اعتقدت روما انها نجحت وسوف يعيدها إلى المنزل ولكنها تفاجات به يحملها
روما، انتا بتعمل إيه ي مجنون نزلني
اصبحت تحرك نفسها بين يديه عسى ان ينزلها ولكنة لم يابة لها وقف عند باب الشقة وانزلها فتح الباب ودخل أشار لها بالدخول.

سيف. تعالي متتكسفيش
حركت راسها في الجهتين نافية سحب يدها وادخلها ثم اغلق الباب بالمفتاح و وضعه بجيبة اقترب وهمس بجانب اذنها
سيف، عن اذنك ي عروسة هروح اخد دش واجيلك ونشوف بقى هنعمل إيه انهرده
ثم ضحك ودخل إلى الحمام اما هي كانت ترتجف بشده مر وقت قليل خرج سيف كان يرتدي تي شيرت يبرز عضلاتة وبنطال قصير دخل إلى الغرفة لم يجدها اتجه إلى الصاله ولم يجدها أيضا
سيف، رومااا.

لم يسمع رد اتجه إلى المطبخ وجدها تجلس في احد زواياه وتضم رجليها إلى صدرها وترتجف بشدة اتجع إليها مسرعا وجلس بجانبها واصبح يهزها
سيف، روما انتي كويسة في حااجة
ولكنه لم يتلقى منها غير انها غابت عن الوعي حملها بخوف و وضعها على الفراش
سيف. روما خلاص فوقي انا كنت بقول كده وبس بهزر يلا قومي.

وبدا بضرب وجنتها بخفة حتى شعر بحرارت جسدها فك لها حجابها وهاتف الطبيبة واخبرها انه وجدها ترتجف فجاه اخبرته ان يجب ان تاخذ حماما كي تهبط الحرارة وتنام وفي الغد سوف تصبح احسن
حملها بفستانها واتجه إلى الحمام ما ان وضعها بالماء حني تعلقت برقبته بشدة وسحبتة معها إلى المياة
سيف، يوووه ينفع كده
مرت نصف ساعة ثم أخرجها وضعهاعلى الفراش
سيف، انا جبتها من غير هدوم هلبسها إيه وهغيرلها ازاي اصلا.

اتجه إلى خزانته واخذ احد القمصان خاصته اخذ ملائة الفراش وفردها على جسدها وبدا بفك الفستان من الاسفل ثم البسها قميصة وضع عليها بطانية ودثرها جيدا ثم بدل ثيابة هو الاخر وسحبها في حضنة وغط في نوم عميق استيقظ هو قبلها امسك هاتفه ليجد مكالمة فائتة من والدته و عمار نظر بجانبه وجدها مازالت نائمة ابعدها عنه برفق ثم اخذ هاتفه وخرج
عمار، بقولك انتا خنقتني هو انتا متروحش البيت امك تزعقلي انا ليه.

سيف، طب صباح الخير
عمار، صباح الزفت على دماغك اهو صباح
سيف، لا ده مش زي اي صباح تصحى على حاجة حلوة يبقى صباح مش عادي
عمار، حاجة حلوة إيه صحيت على طبق بسبوسة
سيف، الله ياخدك
عمار، طب خلاص تشيز كيك
سيف، غور خليني اجهز الفطار
عمار، طب استني اجي افطر معاك
سيف، الفطار مش ليا
عمار، اومال
سيف، لمراتي
عمار، مرات مين
سيف، اعيدهالك م ر ا ت ي
عمار بصدمة، نرمين!
سيف، يا ابني نرمين انا طلقتها من اول يوم مشيت فيه
عمار، اومال.

سيف، اصلي اتجوزت امبارح
عمار، يا ابن ال...
سيف، هنقبح ولا إيه
عمار، وخالتي تعرف
سيف، لسة
عمار، طب الحمد لله والعروسة حلوة
سيف. لم نفسك
عمار، طب خلاص هقفل انا علشان تلحق تشوف المزة بس هي مين
سيف، روما
عمار، روما! روما بتاعت المستشفى
سيف، بالضبط
عمار، احييية
سيف، يلا من هنا سلام
عمار. سلام
اغلق معه وهاتف والدته
فيروز، انتا فين ي سيف
سيف، انا في الشقة ي ماما.

فيروز، واكيد رجعت زي زمان انتا مش قولت هتبطل القرف اللي بتعملو ده
سيف، ي ماما انا في الشقة ومعايا مراتي
فيروز، مراتك مين نرمين!
سيف، لا ي ماما انا اتجوزت امبارح
فيروز، ومين بقى ان شاء الله
سيف، بنت طيبة ي ماما و كويسة وهتحبيها زي زي ما بحبها
فيروز، اممم وهنشوفها امتى
سيف، إيه ي حجة سبيلي اعيش كام يوم وبعدين ابقى ارجعلك مش هطير
فيروز، هههه ماشي مبروك عايز حاجة
سيف، لا سلامتك
فيروز، سلام.

اغلق مع والدته واتجه إلى المطبخ وبدا يعد الافطار فتحت عينها واصبحت تنظر حولها لكي تعرف اين هي نظرت إلى الغرفة و القميص الواسع بها
روما، اااه انا فين
فتح الباب ودخل وهو يحمل صينية الطعام
سيف، صباحية مباركة ي عروسة
ضمت ركبتيها إلى صدرها وتجمعت الدموع بعينها
روما، انا عايزة امشي من هنا
وضع الصينية على الطاولة وجلس امامها
سيف، تؤتؤ ي حبيبتي مين اللي قالك كده.

روما وهي تضربة وتصرخ به، خلاص خدت اللي انتا عايزو مني سبني بقى في حالي انا عايزة ارجع بيتي
امسك يديها الاثنان وقربها اليه ثم همس بنبرة حادة
سيف، احترمي نفسك معايا وقولتلك متعليش صوتك وبعدين انا ملمستكيش ولو عايز انتي كنتي قدامي طول الليل كنت عملت اللي عايزو بس مش انا اللي المس واحدة مش عيزاني انا كل الستات بيترمو عليا ي شاطرة
روما، طب سبني و روحلهم وانا مش عايزة منك حاجة
سيف، مش انتي اللي تقوليلي.

نهض من مكانه واحضر صينية الفطور امامها
سيف، يلا اتفضلي كلي
روما، شكرا مش عايزة
سيف، يلا اطفحي وخلصيني
روما. طفحة تطفحك مش متزفته بالعند فيك
سيف، متخليش صبري يخلص علشان متزعليش
روما، انا مش جعانة
امسك قطعة خبز وغمسها في الجبن ثم اقترب منها
سيف، كلي
نظرت له روما بغضب ثم امسكت اللقمة باصبعة وعضته
سيف، اااه يا عضاضة
روما، قولت مش عايزة اكول
سيف، عنك.

حمل الصينية و وضعها بالمطبخ نظرت روما لتتاكد من عدم وجوده بالغرفة نهضت من الفراش لتصرخ ركض إلى الغرفة
سيف، مالك بتصوتي ليه
روما وهي تسحب الغطاء على رجلها، فين فستاني ومين اللي لبسني القميص بتاعك
سيف، انا
روما، ي سافل ي قليل الادب انتا انتا ازاي تعمل كده
سيف، عادي عملت إيه يعني
روما، لا ماشاء الله مش سافل وبس لا وكمان بجح أطلع برة
سيف، ي بت لمي نفسك هزعلك
روما، بس يا شاطر اخرج برة
سيف، صبرني يا رب.

خرج من الغرفة وهو يدور حول نفسة بسبب هذه الفتاه نهضت روما من مكانها واتجهت إلى الحمام ارتدت فستانها وهندمت حجابها و خرجت له
روما، انا عايزة اروح البيت عندي
سيف، ليه
روما، عايزة هدوم من هناك
سيف. هلبس واجيلك
نهض من مكانه اما هي اتجهت إلى ط واعدت لنفسها كوب نسكافية خرجت وضعته على الطاولة ودخلت الحمام الخارجي خرج هو من الغرفة وجد كاسها امسكه واصبح يشربة
روما، انتا بتعمل ايية كوبايتي
سيف، اشربي كوبايتي.

روما، معملتلكش
سيف، احسن
روما، ده انتا مش قليل زوق ده انتا عديم زوق مش تستاذن قبل ما تشرب
سيف، وانتي مش تسأليني قبل ما تعملي
روما، رخم
سيف. شكرا
روما. وبارد وجبلة
سيف. مرسي
سبقها هو إلى الاسفل اما هي تبعته وقف امام المنزل
سيف. اطلعي جيبي اللي انتي عيزاه وانا هستناكي هنا
اومات له انزلت رجلها ولكنها عادت مرة اخرى ونظرت له
سيف، مالك
روما، انا خايفة اطلع
سيف، ليه
روما، عشان عشان خايفة بابا يبقى فوق و و.

سيف، طب خلاص انزلي انا جاي معاكي
نزل الاثنان معا صعدت روما اولا وفتحت الباب دخلت ولحقها هو
ابراهيم، جاية ليه ان شاء الله
روما، انا انا جاية علشان اخد هدومي
سيف، ادخلي جيبي هدومك انتي واختك
إبراهيم، مريم مش هتمشي من هنا وطالما انتي طلعتي متجوزة هي تتجوز محمود
روما، لا لا
سيف، ادخلي جيبي هدومك
روما، و ومريم
سيف، روحي جهزي هدومك قولت
نظرت له روما بدموع ودخلت حضرت شنتطها وخرجت وهي تمسح دموعها.

إبراهيم، طالما هتمشي مش عايز اشوف وشك تاني يلا سكة السلامة
امسك سيف يدها وخرجا من المنزل ودموعها تسبقها جلست في السيارة وهي تنظر إلى النافذة بجانبها الآن لقد اصبحت حياتها عبارة عن الدمار لا تعرف ماذا سوف يحدث وكيف ستنقذ اختها انهى سيف وضع الشنط ودخل وجدها بهذه الحاله عرف ما تفكر به ساق السيارة حتى توقف عند احد الكافيهات التي تطل على النيل
سيف، يلا انزلي.

فتحت الباب ونزلت بصمت أمسك يدها ودخل اتجه إلى احد الطاولات المنعزلة وجلسو
سيف، ممكن اعرف انتي مدايقة ليه
ردت بنبرة سخرية مكسورة، لا و ادايق ليه انتا شايف في حاجة تدايق اتجوزت حد معرفوش غصب واختي هتتجوز غصبن عنها وهي لسة مخرجتش من البيضة و وصية امي اني احافظ على اختي مش هعرف اعملها حياتي اتدمرت كل احلامي اتكسرت تفتكر هدايق ليه يعني متاخدش في بالك
سيف، كل اللي قولتية ده خطأ ولا حاجة قولتيها حصلت.

روما، لا يا شيخ ازاي
سيف. لان انا اتجوزتك براضكي ولان اختك مش هتتجوز ولان وصية امك هتتنفذ وحياتك متدمرتش خالص واحلامك متكسرتش ديه هتبدا تزيد و تتحقق كمان
روما، انا مش عايزة حاجة من كل ده انا عايزة اختي تبعد عن كل دول
امسك يديها وطبع قبلة على يدها سحبت يدها بسرعة وتحول وجهها للون الاحمر
سيف. مالك اتكسفتي كده ليه
روما. ها لا مهو.
سيف. هههه خلاص متتكسفيش ده انا جوزك برضو.

روما، انا انا هروح الحمام دقيقة وجاية
اوما لها وهو يضحك اما هي ذهبت إلى الحمام وبدات في غسل وجهه مرارا
روما، هو إيه اللي حصل و وانا مالي و وقلبي كان عامل كده ليه
جففت وجهها وخرجت من الحمام
روما.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة