قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رهان ربحه الأسد للكاتبة منال سالم الفصل التاسع والسبعون

رواية رهان ربحه الأسد للكاتبة منال سالم الفصل التاسع والسبعون

رواية رهان ربحه الأسد للكاتبة منال سالم الفصل التاسع والسبعون

في نفس الوقت في المخزن
كانت نجلاء تحتضن نور وتبكي بكاءاً هيسترياً خاصة بعد ما رأت ما فعلوه بعمر وهويدا الملقاة بجوارهم...
نجلاء باكية: إهيء، اهيء، دول ناس قادرين، مش هيرحمونا، أنا، أنا خايفة أوي، اهيء
نور: اهدي يا نجلاء
نجلاء: انتي ماشوفتيش عملوا ايه في عمر وممكن يعملوا فينا ايه!
نور: ربنا يستر، اطمني
نجلاء: طب أنا ذنبي ايه، أنا، أنا ماليش دعوة بده كله
نور: سبيني بس أفكر هنتصرف ازاي.

سمعت نجلاء ونور صوت آنين يأتي من أحد الأركان
هويدا: آآآآآآآآآ، آآآ، آآآ
نجلاء برعب: سامعة اللي أنا سمعاه ده
نور: أيوه
نجلاء: ده، ده أكيد حد بيطلع في الروح هنا
نور: استني بس أما نشوف مين
نور بصوت عالي: ميييين؟ مين هناك
هويدا: آآآآ، أن، أنا
نور وقد توجهت نحو مصدر الصوت: انتي مين؟
هويدا: أن، أنا هو، هويدا
نور باستغراب: هويدا!
هويدا: الحقيني، أن، أنا بموت
نور وهي تتفحص هويدا: اهدي وهتبقي كويسة.

هويدا: معتقدش، أنا، أنا عدموني العافية
نور: متقلقيش ان شاء الله هنخرج من هنا كلنا
نجلاء وقد شعرت باهتزاز في جنبها فجرت ناحية نور: هاااه، في ايه؟
نور: مالك في ايه؟ بالراحة
نجلاء: م، مش عارفة، ف، في حاجة بتهز فيا
نور: مافيش حاجة اهدي
نجلاء وقد تكررت الهزة في جيبها: لأ دي، دي جاتلي تاني
نور: هي ايه دي؟
نجلاء وقد انتبهت أنه هاتفها المحمول: ده، ده باينه الموبايل
نور: انتي معاكي الموبايل بتاعك
نجلاء: الظاهر كده.

نور: وساكتة من الصبح! هاتيه بسرعة
نجلاء: ح، حاضر
أخرجت نجلاء الهاتف المحمول من جيبها، وأعطته لنور و..
نور: ده مقفول بباسورد
نجلاء: أها
نور: طب ايه هي؟
نجلاء: مش فاكرة
نور: هو ايه اللي مش فاكرة، لأ ركزي الله يكرمك
نجلاء بتوتر شديد: مش فاكرة مش فاكرة
نور محاولة تهدئتها: ششششششش، طب وطي صوتك شوية
وهنا سمعوا صوت أقدام أشخاص تتجه نحوهم، فألقت نور بالهاتف من يدها بعيداً عنها و...
محروس: بتعملوا ايه؟

نجلاء بصريخ: عااااااااااااااااااااا
نور: م، مافيش
محروس وقد جذب نور من شعرها: اترمي هنا يا بت
نور متآلمة: آآآآآآآآه، سيب شعري
محروس: ده انتي متوصي عليكي جامد
هويدا بصوت ضعيف: ار، ارحمونا
محروس: بس يا ولية، اخرسي انتي التانية بدل ما أشقك!
نجلاء: ابعد عننا، سيبنا في حالنا
محروس: هههههههههه أل أبعد أل، ده أنتو هتتنفخوا
ثم اقترب محروس من نور التي حاولت أن تبتعد عنه، فهجم عليها وحاول الاعتداء عليها و...

نور بصريخ: ابعد عني يا جبان يا وس*
محروس: ده أنا هعلم عليكي النهاردة
نور: لألألألألأ
حاولت نجلاء الدفاع عن نور وانقاذها من براثن محروس ولكنها فشلت...
نجلاء: ابعد عنها يا حيوان
نور وهي تدافع عن نفسها: آآآآه
محروس وهو يدفع نجلاء بعيداً عنه: ابعدي يا بنت ال ***، دورك ليه مجاش
نجلاء: آآآآآي
ثم رن هاتف نجلاء مرة أخرى فلمحته هويدا وهي ملقاة على الأرض، فحاولت جاهدة أن تزحف إليه و...

هويدا في نفسها: لازم أوصل للموبايل ده، آآآآآه، لازم أجي ع نفسي عشان انقذهم من المجرمين دول، آآآه
نور متآلمة وهي تدافع عن نفسها: انت قذر وجبان
محروس: قولي اللي تقوليه للصبح، برضوه مش سايبك
وصلت هويدا إلى الهاتف واستطاعت أن تضغط على زر الرد على الاتصال و...
معتز هاتفيا: اييييه يا حاجة ساعة عشان تردي، انتي فين؟
هويدا بصوت منخفض: آل، الوووو
سمع معتز أصوات عالية وصرخات و..
معتز: نجلااااااء في ايه عندك.

زياد: في ايه اللي بيحصل
معتز: مش عارف، أنا مش سامع غير أصوات صريخ
زياد: ايييه، هات الموبايل
أمسك زياد بالهاتف المحمول ووضعه على اذنه ليستمع إلى ما يُقال و...
زياد: نجلاااااء، في ايه بيحصل عندك؟ الووووو، الوووو
ثم سمع زياد صوت نور وهي تصرخ و..
نور: جوزي مش هايسبكم يا كلاب، هيموتكم كلكم
محروس: مش هيعرف يجيبك، وحتى لو عرف هتكوني فحمة
زياد: ن، نوووووور
معتز: في ايه يا زياد؟
زياد: شششش، اسكت عشان أسمع.

معتز: طب افتح ال Speaker
فتح زياد السماعة الخارجية للهاتف المحمول ليستمع هو ومعتز لما يُقال و...
نجلاء: حرام عليكو، احنا معملناش حاجة، ليه بتعملوا فينا كده
محروس: انتي صح معملتيش حاجة، بس حظك النحس اللي جابك مع البت دي هنا
نور: وان شاء الله هطلع من هنا و...
محروس وهو يضرب نور: اخرررررررررسي يا بنت ال...
نور متآلمة: آآآآآآآه
نجلاء بصريخ: سيبها
هويدا بصوت ضعيف: إل، إلحقووونا.

زياد والغضب يعتريه: آه يا ولاد ال ****، اقسم بالله ماسايبكم
معتز: ما احنا مش عارفين هما فين؟
هدى: حبيبتي يا بنتي، هاتولي بنتي!
سامح: اهدي يا مرات عمي
نايا: نوووووور! ردي علينا يا نور
معتز: شششش، عاوزين نسمع يا جماعة
زياد: الووو، لو حد سامعني قولولي انتو فين؟
فاروق من الداخل: فيه ايه يا ولاد، ايه اللي بيوحصل عنديكو؟
زياد: هدوء عشان أسمع
معتز: شششش
سمع زياد أصوات أشخاص أخرين يتحدثون و...

بهجت: بتعمل ايه عندك يا محروس
محروس: آآآ، مافيش يا بيه
بهجت: ايييه ما بتصدق تشوف واحدة وتريل عليها!
محروس: طبع بقى يا بيه
ايهاب: في ايه اللي بيحصل هنا
بهجت: مافيش
ايهاب: أنا عاوز الرجالة كلها تجهز، احنا ورانا شغل مش فاضيين
بهجت: حاضر يا ايهاب باشا
زياد: ايهااااااااااااااااب!
معتز: معناه ايه اللي احنا سامعينه ده
هدى: بنتي!
زياد مشيراً لها بالصمت: شششش، الكل يسكت عشان نسمع بيقولوا ايه.

ايهاب: الكل يجهز، العملاء جايين كمان ساعة، عاوزين نخلص الليلة كلها في ظرف ساعتين ومش عاوز أي أثر للكلاب دول
بهجت: اطمن
محروس: متقلقش يا باشا، همحيهم من ع وش الدنيا
هدى ببكاء هستري: بنتي هتروح مني، بنتي بتضيع، حد يلحقها، انجدها يا زياد، هتسيب بنتي تروح كده
نايا: حبيبتي يا نور
زياد: ألووو، في حد معايا ع الخط
سامح: اهدي يا مرات عمي
معتز: محدش بيرد
زياد: ماهو لو الكل يسكت هنقدر نسمع.

هدى بانهيار: بنتي هاتلي بنتي، رجعهالي في حضني، آآآآه يا بنتي
ثم سقطت هدى مغشية عليها على الأرض
معتز: حماتي
نايا: ماااااااامي
سامح: مرات عمي
فاروق: حوش يا ولد مرات عمك
ابتعد زياد عن الجميع ليحاول أن يستدل على أي شيء يساعده في ايجاد نور و...
زياد: لو حد سامعني اتكلم
هويدا: آآآ، ألوو
زياد: سمعاني، انتو فين؟
هويدا: آآآآ...
زياد: حاولي قولي أي حاجة عشان نقدر نوصلكم
هويدا: اح، احنا في المخزن القديم
زياد: مخزن ايه؟

هويدا: م، مخزن اي، ايهاب
ثم فجأة سمع زياد صوت صريخ حاد و...
هويدا بصريخ: آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه
أمسك محروس بهويدا وهي تتحدث في الهاتف ثم ألقاه أرضاً وحطمه بقدمه و..
محروس: بتعملي ايه عندك يا بنت ال****، هاتي اللي معاكي ده
هويدا: آآآآه، سيبني، آآآآه
نور: ابعد عنها
محروس: والله لأدفنك مطرح ما أنتي اعدة
أمر محروس أفراد العصابة بالاعتداء بالضرب على جميع الفتيات وسحلهن
محروس: علموا بنات التيت دول الأدب.

نور متآلمة: آآآآه
نجلاء: كفااااااية، حرااام، أأأأه
هويدا: آآآ، آآآه، هتروحوا من، من ربنا ف، فين.

في منزل عبد الرحمن فوزي
زياد: احنا لازم نتحرك فورا يا معتز
معتز: طب احنا منعرفش هما فين
زياد: البت قبل ما الاتصال يقطع قالت انهم في مخزن ايهاب القديم
معتز: وده مكانه فين؟
سامح: أني جاي معاكو
زياد: هي حفلة
سامح: أني مش هسيب بت عمي وأجف أتفرج عليها
وفجأة رن هاتف زياد برقم حسام و...
زياد هاتفيا: أيوه
حسام: انتو فين، القائد بيسأل عليكو
زياد: نور اتخطفت يا حسام!
حسام: بتقول ايه.

زياد: ابن الكلب ايهاب خدها عنده، وهيموتها في ظرف ساعة زمن، وأنا لازم ألحقها
حسام: طيب استنى هبلغ اللوا اسماعيل بالكلام ده
زياد: مافيش وقت، لازم نتحرك
حسام: طب انت عارف هي فين؟
زياد: في مخزن ايهاب القديم
حسام: مخزن!
زياد: ايوه، ولازم اتصرف و اعرف مكانه فين المخزن الزفت ده؟
معتز بصوت مرتفع: بلغ حسام يا زياد ان الصفقة هتم قريب من المخزن ده
حسام: يا زياد معتز بيقول ايه جمبك؟
زياد: الصفقة هتم قريب من المخزن.

حسام: كمان! انا هبلغ القيادة فوراً يا زياد
زياد: أنا جايلكم في السكة ولو وصلتوا لحاجة بلغوني فوراً
أنهى زياد المكالمة مع حسام وانطلق نحو سيارته ولحق به معتز و، سامح!
زياد بنرفزة: جاي ليه؟
سامح: أني رجلي على رجليكم، مش هاسيبكم واصل، ولو مرضيتش تركبني معاك هاخد عربية مخصوص وأحصيلكم
معتز: خليك انت يا عم سامح مع حماتي
سامح: بوي موجود فوج امعاهم
زياد: يوووه، طب اركب وخلصنا.

توجه زياد بسيارته نحو مقر العمليات، بينما حاول معتز الحصول على أي معلومات تخص مخزن ايهاب القديم.

في موقع العمليات
حسام: سيادة اللوا اسماعيل في أمر طارئ حصل!
اللواء اسماعيل: في ايه؟
حسام: نور اتخطفت
اللواء اسماعيل: نعم! بتقول ايه؟ ازاي، وده حصل امتى وازاي؟ وكنتوا فين لما ده حصل؟ وعمر كان فين!
حسام: أنا معرفش حصل امتى، بس زياد عرف ان نور اتخطفت من المجرم ايهاب
اللواء اسماعيل: كمان
حسام مضيفاً: والعملية هتم قريب من المكان اللي اتخطفت فيه نور
اللواء اسماعيل: فين المكان ده؟

حسام: بيقولوا مخزن ايهاب القديم
اللواء اسماعيل بصوت مرتفع: حد يجيبلي بسرعة عنوان مخزن ايهاب القديم
كان الجميع يعمل على قدم وساق من أجل الوصول إلى أي معلومة ترتبط بمكان المخزن القديم الخاص بايهاب الملاح، فقد كان هذا المخزن مهجوراً لسنوات، ولا يعلم عنه أحد أي شيء.

وليد مع نفسه: أنا فاكر ان ايهاب ده مكنش عنده مخزن، ايوه أنا كذا مرة قريت ملف ايهاب ومكنش فيه معلومات عن مخزن خالص عنده، افتكر يا وليد ركز يا وليد، ايهاب ده كان عنده ايه، ها ركز يا وليد، ايوه كان عنده حاجة قديمة وخربانة كده وكان محتفظ بيها، ايوه ايوه افتكرت، بيت عيلته القديم
وليد بصوت مرتفع: أنا عرفت المكان فين
حسام: فين؟
وليد: ايهاب الملاح مكنش عنده مخزن أصلاً تبعه، بس هو كان عنده بيت عيلته.

حسام: ايه؟
اللواء اسماعيل: بيت عيلته!
وليد: أيوه كان من ضمن المعلومات اللي عندنا عن ايهاب الملاح ان من أملاكه بيت قديم وواقع في حتة مقطوعة عند ال ((، ))
حسام: جايز تكون هي
اللواء اسماعيل: وجايز لأ
حسام: طب هنعمل ايه يا فندم؟
اللواء اسماعيل: جزء من القوات هيتحرك ع البيت المهجور، والباقي هيتحرك ع المكان اللي المفروض هتم فيه الصفقة
حسام: تمام يا فندم.

وبالفعل تم تقسيم فرقة العمليات إلى مجموعتين، أحدهما ستتجه نحو منزل ايهاب الملاح القديم، والأخري ستتوجه نحو المنطقة التي من المفترض أن تتم بها صفقة السلاح...
ذهب وليد وحسام مع المجموعة الأولى المتوجهة لبيت ايهاب الملاح القديم، ثم قام حسام بالاتصال بزياد ليبلغه بما وصلوا إليه...
حسام هاتفياً: الوو، ايوه يا زياد، انت فين دلوقتي
زياد: أنا جاي عندكو، ها عرفت حاجة؟

حسام: ايوه، احنا شاكين ان نور تكون موجودة في بيت ايهاب الملاح القديم
زياد: وده مكانه فيه؟
حسام: عند ال ((، )))
زياد: أنا هسبقكم على هناك
حسام: متتهوريش يا زياد استنا، ، الوووو، الوووو، يا زيااااااااد
أغلق زياد الهاتف دون أن ينتظر أي رد من حسام وتوجه على الفور حيث عنوان منزل ايهاب الملاح القديم...
معتز: ها عرفت هما فين؟
زياد وهو يقود السيارة بسرعة جنونية: حسام بيقول عند بيت الزفت ده القديم.

معتز: تمام، واحنا رايحين عنده، صح؟
زياد: ايوه
سامح: ربنا يستر ونلحجهم جبل ما حد يعمل فيهم حاجة إكده ولا إكده
معتز: يا رب.

عند المخزن القديم
كان ايهاب الملاح يتحدث مع بعض الأشخاص ذوي الوجوه الغريبة ويفحصون احد الحقائب السوداء الكبيرة و...
ايهاب وهو يفحص محتويات الحقيبة: مممم، تمام
مستر جوو: ها كله تمام؟
ايهاب: ايوه
مستر جوو: بدنا نعرف هناخد المصاري امتى؟
ايهاب بصوت مرتفع: ثواني، بهجت!
بهجت: أوامرك يا ايهاب باشا
ايهاب: هات شنطة الفلوس من عندك
بهجت: حاضر.

مستر جوو: احنا مبسوطين اكتير بالتعامل معك مستر ايهاب، وبدنا نكرر ده تاني
ايهاب: أكيد، بس خليكوا حنينين شوية لأحسن ايديكم حراقة اوي في الفلوس
مستر جوو: بس بتاخد بضاعة مليحة ولا شو؟
ايهاب: الحق يتقال بضاعة نمبر 1
مستر جوو: اييه
ايهاب: طيب اتفضل معايا انت ورجالتك ع المخزن عشان تاخد بقية حسابك
مستر جوو: وليش ما بناخده هنا خيي
ايهاب: مش عاوز نعمل معاك الواجب ولا ايه يا مستر جوو
مستر جوو: باللاه مافي داعي.

ايهاب: لا مايصحش، اتفضلوا اتفضلوا
ثم تحدث ايهاب مع بهجت بصوت منخفض و...
ايهاب: جهزت كل حاجة زي ما وصيتك
بهجت: تمام يا باشا، كله تحت السيطرة
ايهاب: حلو أوي، كده احنا هنبقى في السليم، ومتنساش عاوز الحفلة تولع بكله
بهجت وهو يشير على الجماعة الغريبة: كله كله!
ايهاب: كله فاهمني، عايزها نار حامية
بهجت: اعتبرها ولعت
ايهاب بخبث: عظيم أوي.

كان ايهاب الملاح ينتوي التخلص من العملاء بالاضافة إلى نور ورفاقها في المخزن القديم حتى لا يكون هناك أي دليل على قيامه بأي عمليات تجارة سلاح.

في داخل المخزن
كان عمر يحاول أن يتحرر من وثاقه و...
عمر في نفسه: آآآه، والله ما هسيبكم يا ولاد الكلب، اعرف بس افك نفسي وهولع فيكو كلكو
أحد الأشخاص: الباشا باعت يقول نلم العميز على جمب عشان هنبدأ الحفلة
شخص أخر: اشطااااا
شخص ثالث: يالا أوام، هاتوا الخروف اللي هناك ده.

اقترب أحد الأشخاص من عمر الذي أدعى انه فاقد للوعي وما إن حل وثاقه حتى هجم عليه عمر وضربه ضرباً شديداً، فهجم الشخصين الأخرين عليه محاولين تقييده...
في تلك الأثناء كان زياد قد وصل للمكان و...
زياد: أكييد هو ده المكان
معتز: مش عارف
زياد: قلبي بيقولي ان نور هنا
سامح: احنا نطل ع اللي مكان ونشوفوه
زياد: ما أنا هعمل كده
معتز: طب هدي السرعة.

زياد: احنا أصلا هننزل هنا، لأن لو حد من عصابة الكلب ده لمحونا ممكن يعملوا في نور واللي معاها حاجة
معتز: تمام
زياد: وانت يا سامح، اوعى تعمل حس
سامح: ماشي، اطمنوا
ترجل زياد من السيارة بعد أن ركنها في مكان قريب من المخزن وتحرك بحذر ومعه معتز وسامح
زياد: انا هنلف من هنا، وانت يا معتز خد معاك سامح ولف من هناك
معتز: طب ما تخد الرزل معاك
زياد: ده وقتك
معتز: طيب ماتتعصبش، يالا يا عم سامح.

تحرك الجميع بحذر تجاه المنزل القديم، وبالفعل سمعوا أصوات لشخص ما يآن من الآلم و...
عمر: آآآه، انتو، آآآه، شوية أوس**
أحد الأشخاص: اضربه تاني، ده لسه فيه نفس
شخص ثاني: وماله، طراااااااااااااااخ
محروس: بقولكم ايه أنا داخل جوا شوية، وكملوا انتو
شخص ما: هنياله
محروس: انت عارفني أحب أدوق الحلويات.

دلف محروس للغرفة الداخلية حيث توجد الفتيات وتحرك تجاه نور التي تراجعت للخلف خوفاً منه، فأمسكها من شعر رأسها وجذبها بشدة إليه وحاول الاعتداء عليها و...
محروس وهو يتجه ناحية نور: كويس انك لسه فايقة
نور وهي تتراجع للخلف: انت، انت
محروس: ده أنا جايلك مخصوص
نور بفزع: ابعد عني
محروس وقد جذبها من شعرها: أبعد، ده انا مش هاسيبك إلا لما أخد منك اللي أنا عاوزه
نور متآلمة: آآآآآآآآآآه، سيبني، آآآآآآآآآه الحقوووني.

محروس: صرخي للصبح، محدش هينجدك هنا، انتي في مكان مافهوش صريخ ابن يومين
نور وهي تقاومه: آآآآآه، ابعد يا حيوان
وما إن سمع زياد صوت صرخات نور حتى هجم على من بالداخل، ولحق معتز وسامح به، أمسك زياد بالشخص الذي يكيل لعمر الضربات وانهال عليه بجسده فطرحه أرضاً، وتكفل معتز وسامح بالباقين، ثم دخل زياد إلى الغرفة الجانبية وما إن رأى نور تحاول الافلات من براثن محروس حتى هجم عليه وفتك به.

زياد بعصبية: نووووووووووووووووور
محروس وقد انتبه للصوت هه
زياد: والله لأدفنك هنا، طراااااااااخ، بوووووم.

وفي نفس الوقت تقريباً بالخارج
كانت المجموعة الأولى قد وصلت للمكان، ولمح حسام سيارة زياد و..
حسام: دي عربية زياد
وليد: يبقى هو هنا، الكل يجهز
الجميع: تمام يا فندم
حسام: القوات تنتشر وتتوزع ع حسب الخطة الموضوعة
أحد أفراد القوة: تمام يا فندم
بالفعل أحاطت القوات بالمنطقة المحيطة بالمنزل القديم، ولحسن الحظ كان يظهر أمامهم في مجال الرؤية بالنظرات المكبرة أفراد العصابة وهم يقتربون منهم.

حسام: الكل ياخد وضع الاستعداد
أحد رجال الأمن وهو يشير للباقي: استعد
وليد: احنا جاهزين للهجوم
حسام: استنى لحد ما يدخلوا البيت، وهنهجم عليهم من كل جهة
وليد: تمام
وما إن وطأ أفراد العصابة لداخل المنزل القديم حتى أعطى حسام اشارة الهجوم للفرقة وبدأت عملية الاقتحام..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة