قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحم للإيجار الجزء الثاني للكاتبة ريحانة الجنة الفصل العشرون

رواية رحم للإيجار الجزء الثاني للكاتبة ريحانة الجنة الفصل العشرون

رواية رحم للإيجار الجزء الثاني للكاتبة ريحانة الجنة الفصل العشرون

في فلورنسا شهاب كان قاعد وحاطت اللاب توب وبيفرغ الصور والمعلومات اللي معاهم. تمارا قربت من وراه بهدوء وحضنته من رقبته. وابتسمت.
تمارا: انت مابتتعبش من الشغل.
شهاب ابتسم وشال اللاب توب ولفها علشان تقعد جنبه.
شهاب بحنين: انا بقيت بتعب من حاجة واحدة بس.
تمارا: ايه هي!

شهاب قربها ليه اكتر وهو بيملس علي خدها: انتي. بقيت بتعب لما بتغيبي عني شوية. تمارا انا مابقتش قادر استغني عنك. لازم تعرفي اننا اول مانرجع هنتجوز بسرعة مش هنضيع وقت.
تمارا بسعادة: بجد بتحبني يا شيبو. يعني خلاص نسيت ملك.
شهاب اتنهد بيأس: وايه جاب سيرة ملك دلوقتي. هي هرمونات الست المصرية الاصيلة دي لازم تهب منك كدة. وتبدأي وصلة النكد.
تمارا بعصبية: تبقي لسة بتحبها.

شهاب بزهق: يا الله يا ولي الصابرين. هو انتي بتقولي شكل للبيع. مين قالك كدة. ملك دي ماتت خلاص وكانت ماضي وراح. ليه فاكراه كدة ومش عايزة تنسي بس.
تمارا بحزن: علشان بحبك وبحبك اوي كمان. وخايفة تعيش معايا بنصك بس.
شهاب بسخرية: نصي بس. وياتري تحبي انهي نص فيهم. حددي هتفرق معاكي كتيير دي.
تمارا جزت علي سنانها وضربته في كتفه: بجد بجد فصيييل. بطل بواخة. انا بتكلم جد.

شهاب: هههههههه. ماهو انا كمان بتكلم جد. والله هتفرق معاكي. انتي مش عارفة مصلحتك فين ههههههه. احممم المهم بقي نتكلم جد. بصي يا اتمارا انا مش هعيد كلامي اللي هقوله ده تاني. انا اه في يوم من الايام حبيت ملك. بس هي خلاص ماتت ومابقتش موجودة في حياتي. ومن نعمة ربنا علينا انه بيرزقنا النسيان. انا لحد ما شوفتك اول مرة كانت ملك لسة عايشة في قلبي. لكن بمجرد ماقابلتش وانا انشغلت بيكي. مابفتش بفكر فيها زي زمان. بقيت بفكر فيكي انتي. عايز اشوفك انتي. بتوحشيني انتي. لحد ماجينا هنا وانا كل يوم بسال نفسي حبيتك ولا لسة. لحد يوم حفلة مهدي. لما شوفته بيبصلك وعنيه كلها رغبة فيكي حسيت بنااار بتحرق في قلبي وغيرة مستحيل تكون الا علي حبيبتي. يومها اتأكدت اني حبيتك. وعشقتك كمان. ولازم تتأكدي انك وحدك في حياتي و مالكيش شريك لا في قلبي ولا عقلي. ومن اليوم اللي اعترفتلك فيه بحبي انتي خلاص بقيتي ملكي مش ملك نفسك.

تمارا ابتسمت بثقة: تؤتؤ. انا ماحدش يمتلكني انا قلبي ملكي انا وبس.
شهاب بخبث: ده كان زمان قبل ما ادخل حياتك. لكن انتي متأكدة اني ملكتك بكل حاجة فيكي. قلبك وعقلك. وبصلها بجرأة وووو.
تمارا حطت ايديها علي شفايفه واببتسمت: شششش كفاية انت ايه مابتصدق. خلاص فهمنا.
شهاب باس ايديها اللي علي شافيفه بهدوء ورقة تدوب: يعني خلاص رفعتي الرايا؟

تمارا بتدوب مع لمسة شفايفه وانفاسه اللي دخلتها دنيا جديدة عليها واحاسيس عمرها ماجربتها. اتنهدت بشوق: ااااه. ايوة سلمت. سلمت ليك قلبي وعمري وحياتي يا شهاب.
شهاب ابتسم: انا مش مصدق انك تمارا. معقول تمارا بالرقة دي. ايه الاحاسيس الجميلة دي. انتي كنتي مخبية كل ده فين. ولمين.
تمارا بصتله بحب قلب عاش محروم من الحب والاحتياج والشوق. والامان.
تمارا: كنت مخبياه في قلبي ولمين ليك من قبل ما اشوفك.

شهاب بيتمالك نفسه بصعوبة. هو خلاص مابقاش قادر يبعد عنها. ملجم رغبته فيها بشدة ودي مش عادته. هو دايما بيقدر يسيطر علي رغباته واحتياجاته. وده اللي خلااه مشهور في شغله. ومتفوق فيه. بس دلوقتي لا هو محتاجلها محتاج تكون معاه شئ واحد مافيش بينهم حدود. اتنفس بصعوبة وبعد عنها بيحاول يهدي. خايف في لحظة يتهور ويفقد سيطرته علي نفسه. وعارف انها حتى لو قاومت. هتستسلم بعدها بسهولة. وده من المستحيل انه يسمح بيه. هو عايزها بس مش بالطريقة دي.

ودي منتهي الرجولة. ان راجل يقدر يسيطر علي رغبة قوية جواه بالشكل ده. خصوصا ان كل المؤثرات موجودة ومتوفرة. لانهم عايشين لوحدهم. بس مش شهاب اللي يعمل كدة.
تمارا استغربت هو ليه بعد وسارح في ايه.
تمارا: مالك ليه سكت فجأة وبعدت عني.
شهاب بصلها وابتسم: بفكر انا ازاي حبيتك بعد ماكنت مش بطيقك. تغيري جزري وحصري.

تمارا ابتسمت: انا كمان لما بفتكر علاقتنا في البدايه بستغرب نفسي جدااا. انا احب واحبك انت. هههههههه. متهيألي ان كل الىي نعرفهم مش هيصدقوا.
شهاب بمكر: بس ماتنكريش اني شغلت بالك من اول يوم قابلتك فيه.
تمارا بكذب: تؤتؤ مش صحيح. انت ماكناش فارق معايا اصلا.
شهاب: ههههههههه. لا بجد بأمارة رعشت ايديكي وتوترك اول ما قربت منك ولمستك.
تمارا ابتسمت: انت كنت حاسس بيا.

شهاب هز راسه وابتسم: ايوة. وفي اليوم ده اتأكدت انك هيكون ليكي مكان في حياتي. في البداية كدبت نفسي. لكن مع الوقت لقيت انها حقيقة.
تمارا بحب: بحبك.
شهاب بسعادة وحب: بحبك.
تمارا بخجل: انا تقريبا عايزة اقولها طول الوقت. عايزة اصرخ واقولها بعلو صوتي. اني بحبك وانت بتحبني.
شهاب قام ومسك ايديها وشدها واقومها وبحماس: وانا هخليكي تعملي كدة يالا بينا.
تمارا بدهشة: هنروح فين!

شهاب: ماتساليش وانتي معايا احلمي بس وانا انفذ. بسرعة غيري هدومك.
تمارا هزت راسها بفرحة ودخلت تغير هدومها.
في فيلا عدي في اوضة كريم وچوري.
چوري بتسرح شعرها وكريم قرب منها وحضنها.
كريم: هو انا مش بصعب عليكي خالص كدة.
چوري لفتله بقلق: ليه بس يا حبيبي. انا عملت ايه بس!
كريم بيحقق في ملامحها وجمالها: مش عارفة! عمالة تحلوي تحلوي. وانا عمال اتجنن اتجنن. يبنع كدة طيب.

چوري ابتسمت بحب ولفت ايديها حاولين رقبته وبدلع: اااه ينفع. علشان تفضل مشغول بيا وماتشوفش غيري ابداااا.
كريم اتنهد بتعب: اوفففف. حرام عليكي اشوف غيرك ايه بس. ده انا ميت فيكي. عارفة.
چوري بحنان: عارفة ايه.
كريم: طول ما انا قاعد في الميتنج النهاردة. ماكنتش مركز. عمال افكر فيكي. وغمزها خصوصا امبارح كنتي عالية اوي اوي.
چوري بخجل: ههههههه. بس بقي بنكسف. وبعدين هو انا يعني كنت اعرف حاجة.

ما انت اللي علمتني كل حاجة. يعني اي انحراف انت السبب فيه. و تلوم نفسك انت.
كريم: ههههههههههه. ايوة طبعاااا انا اللي علمتك الشقاوة. اومال يعني كنتي هتتعلمي منين. وبعدين مين قالك اني بلومك. حياتي انا سعيد بحيتنا واننا دايما قلبنا علي بعض وكل واحد فينا همه الاكبر انه يسعد التاني ويحققله اللي بيتمناه. چوري الملل والاهمال كافلين انهم يقتلوا اقوي حب.

چوري بحنان: حبيبي عندك حق لو اي زوجين مهما حبوا بعض. كل واحد عايش في وادي بعيد عن التاني يبقي هيفضلوا يبعدوا ويبعدوا لحد ما يبقي بينهم طريق طويل هيتعبوا اوي علشان يرجعوا من تاني. الحب حياة واهتمام وآمان. الحب انك تلاقي نفسك في عيون حبيبك. لما تشوفه ولما تسمع صوته قلبك يدق يدق بكل الحب اللي جواك. الحب انك تلاقي نفسك مع حبيبك مش مع حد تاني.

كريم بحب: يااااه ايه الجمال ده وياتري بقي انا كل ده بالنسبالك!
چوري برقة وحب طفولة ومراهقة ونضوج كمان بحب حبيبة وعاشقة وزوجة: انت كل حياتي. انت حبيبي مش هقولك جوزي تؤتؤ. انت حبيبي قبل ماتكون جوزي. مش لاقيالك كلمة اوصفك بيها غير حبيبي. حبيبي وبس ودي فيها كتييييير اوي.
كريم ضم ايديها بحنان وباسها برقة: تعرفي انا غيران من حلا وفادي.
چوري: ليه غيران ليه بس.

كريم: علشان هيجيلهم نونو جديد. ايه مانفسكيش انتي كمان تكعبري وتجيبي نونو جديد زي حلا.
چوري: ههههههههه. ايوة علشان اتلهي انا في الحمل والولادة. وتلاقي وقتها انت حجة علشان تلعب بديلك.

كريم ببراءة: انا! بقي كوكي حبيبك وش كدة بردوا. حياتي انا ببقي في اسعد ايامي وانتي حامل بعشقك اوي وقتها لاني كل لما ببصلك واشوف بطنك بفرح انك شايلة حته مني جواكي. وابقي سعيد ان عليتنا الصغيرة بتكبر. چوري انا مستحيل اشوف غيرك. انتي مالية قلبي وعنيا. انت چوري قلبي وحياتي وردتي اللي من يوم مافتحت عنيا علي الدنيا دي. وانا اقسمت ارويها بحبي واسقيها بعشقي واكبرها لحد ما تبقي شجرة كبيرة تضلل عليا وتضمني واغرق في حبها وحنانها وريحتها اللي بتدوبني. وعاهدت نفسي اني يكون اخر يوم في عمري لو الوردة دي دبلت ولا حزنت.

چوري بكل الحب اللي جواها بعشق السنين اللي بيزيد مش بيقل اتنهدت بشوق وحنين لكل كلمة قالها: ااااااه يا كوكي اااه يا اجمل واحن وارق راجل في الدنيا دي. بحبك. بحبك اوي.
كريم ضمها لحضنه بحنان عاشق: وانا بحبك يا وردتي ومش ممكن احب غيرك. وخرجها من حضنه وغمزها بشقاوة. قوليلي جاهزة علشان نجيب النونو الجديد.

جوري ضحكت بدلع وحاوتته من رقبته بإيديها: ههههههههه. والله انا جاهزة بس اتشطر انت بقي انا ماليش في اللعبة دي. الكورة في ملعبك.
كريم: ههههههه. امان يا وردتي استعدي بقي لأكبر ماتش في حياتنا الزوجية. واعملي حسابك مافيش صفارة نهاية السهرة صباحي هقطع نفسك في ماتش الليلة.
چوري بدلع: تؤتؤ براحة عليا انا مش قدك. انت شكلك ناويها.

كريم شدها ليه بخبث وتوعد: تؤتؤ. مش هرحمك. الليلة اجوان وبس قوليلي بتعرفي تعدي لحد كام.
چوري: هههههههههههه.
كريم بشقاوة: يالهههوي. ده شكلها معدية الليلة دي. نبدأ الماتش ياقلبي تعالي بقي نسخن قبل الماتش علشان مايجلجكيش شد في السمانة ولا حاجة.
چوري بدلع: ههههههه يخرب عقلك انت فظظظييع.
كريم: انا بقول انتي مستعدة بلاها تسخين انا خلاص نازل الماتش مش قادر. تعاااالي.

في مكتب فادي الحديدي كان خلاص بيخلص شغله وبيجهز علشان يروح البيت بس افتكر حلا وابتسم وطلع فونه وكلمها...
حلا سمعت رنة فونها قلبها دق علشان دي نغمته هو (الفرحة اللي انا فيها دي كلها ترجع ليك وانا جنبك راضية ومرتاحة لكل مافيك) اسمه نور قلبها قبل الشاشة اتنهدت بشوق وابتسمت ورضت عليه.
حلا: تؤتؤ انا كدة هتدلع واتغر واخد علي كدة. حبيبي كلمني النهاردة 4 مرات ودي ال5 ايه بتكملهم علشان الحسد.

فادي ابتسم: طيب ما انا فعلا اتحسد عليكي. وايوة خدي علي كدة وابو كدة. من هنا ورايح لازم اسمع صوتك كل دقيقة لحد مارجعلك تاني. انا مش عارف ازاي كنت زمان بتحمل ما اسمعش صوتك لحد ماارجع كنت غبي.
حلا بحنان: اوعي تقول كدة. عمرك ماكنت غبي. وانا حباك وراضية بيك علي اي وضع واي حال.
فادي: طيب روحي وحلا حياتي ممكن تجهز وتلبس علشان انا قدامي بالكتير ساعة وجاي ومش هاخد وقت في تغير هدومي علشان نخرج بسرعة.

حلا بسعادة: نخرج. فين!
فادي ابتسم للفرحة اللي نطت في صوتها: هنتعشي برا وتسهر انا وحبيبتي بس.
حلا غصب عنها دمعت: فادي انت معقول بتعمل كل ده علشاني. انت عمرك ما خرجتني ولا عشتني برا. اانا قولت ان اجازة الجونة كانت سحابة صيف وعدت. وترجع زي ماكنت وصدقني كنت راضية بردوا.

فادي قلبه وجعه عليها للدرجة دي كان حارمها من حبه وحناه. للدرجة دي كان مخليها تتمني ابسط الحاجات غمض عنيه بقوة وهو بيعنف نفسه ازاي قدر يوجع الحنان والرقة دي سنييين.
فادي بحب: خلاص يا قلبي زمان عدي وراح بوجعه وبكاه. مش عايز اسمعك بتعيطي تاني. انا هعوضك عن كل يوم بعدت عنك فيه ونمتي ودموعك علي خدك. يالا يا حياتي اجهزي وعايزك الليلة برنسس. وبغيرة. بس خالي بالك مش اوي احسن تتعاكسي وتقلب غم.

حلا: هههههههه. حاضر هلبس بكم ومش ههحط ميكب.
فادي ابتسم: والله انتي لو لبستي خيمة هيبان جمالك. انتي بتشعي انوثة متفجرة.
حلا: ههههههههههه. حبييبي انت. بقيت شقي اوي يا فادي.
فادي: طيب ممكن تبطلي ضحكتك دي علشان انا كدة بتحصلي حاجات مش تمام وممكن الغي السهرة واجيلك احبسك في الاوضة ومن غير عشا.
حلا برقة: ولو. براحتك لو ده اللي هيسعدك انا راضية. انا المهم ابقي معاك فين بقي مش فارقة.

فادي اتنهد بحب: لا ياقلبي انا وعدتك وحجزت المكان كمان يالا انا مش هتأخر.
في فلورنسا في ساحة ديلا سنوريا. ودي مش اشهر الساحات والاماكن في ايطاليا وبالاخص فلورنسا مكان عريق بيتجمع فيه الاصحاب والاحباب دايما.
شهاب كان بيتمشي هو وتمارا. وهو مشبك ايده في ايديها. وهما الاتنين نور.
الحب منور ملامحهم وضحكتهم.
شهاب: هاه مش هتنفذي امنيتك؟
تمارا بإستفهام: امنية ايه مش فاهمة!

شهاب بمكر: تقولي بأعلي صوتك انك بتحبيني.
تمارا بصتله بتحدي وبعلو صوتها: بححححببببك. بحححبك يا شههههههاب.
شهاب ضمها وهو بيضحك بقوى: ههههههههههه. وبصوت اعلي. بحححبببك. بحححبك يا تمااارا.
تمارا بحب: اوعي تبعد عني اياك يا شيبو همووت.
شهاب بحنان حضن وشها بين ايديه: عمري. عمري ماهسيبك انتي خلاص بقيتي حتة مني.

تمارا غمضت عنيها بسعادة: اااااه. هو انا بحلم ولا صاحية هو انا معقول عايشة الحب ده معاك. معقول انا عايشة السعادة دي في حضنك.
شهاب: انا شايف احساسك بقي عالي اوي وكلامك بقي يدوب. هتجننيني معاكي.
تمارا: انت السبب. لو انا بقيت بعرف اتكلم في الحب ده بسببك انت انت خلتني ابقي كدة. انا حاسة اني جوايا كلااام كتيير واحاسيس اكتر عايزة تخرج وتقولك احلي كلام.

شهاب: بحبك يا تمارا بعشق كل حاجة فيكي. والنهاردة عشقت جنانك واحساسك ده.
تمارا بحب: انت اجمل احساس حسيت بيه.
وكانت دي اغنيتهم اللي مافيش غيرها ممكن تعبر عن اللحظة دي (ملكة الاحساس اليسا).

(واسمحولي اني انا كاريحانة اهديها لحبيبي ومش هقول غير حبيبي. علشان لو انتم شايفين اني بقدر اعبر عن الحب والرومانسية وكتييير منكم بيقولي اني ملكة الاحساس مع ان كتيير عليا. بس لو ده فعلا صحيح. فحبيبي هو السبب. هو اصل الحب ده. بقولك حبيبي انت اللي خلتني ملكة الاحساس بحبك. )؟

وانت معايا وانت قصادي بنسي كل الناااس. الكلام يطلع قلبي مش كلاام وخلاص. قلبي بيفرح عيني بتسرح حاسة بمليون حاجة جميلة. حاسة معاك انك خالتني ملكة الاحساس.
تمارا بحب: انا مش عايزة حاجة من الدنيا دي غير اني اكون معاك وعايشة بامانك انت.
انا حبيبي. انا عايشة بحسك انا بفتح اغمض احسك واما تجبلي شوية ورد ببقي طايرة ومش علي الارض. ببقي طايرة ومش علي الارض.

شهاب لقي بياع ورد وجابلها وردة جميلة زيها: اجمل وردة تقبل مني وردة. هي مش جميلة زيك. بس لو كنت لقيت الاجمل منها كنت جبتهالك.
تمارا اتنفست الوردة بإستمتاع: عارف انا نفسي في ايه. نفسي اعيش انا وانت في مكان بعيد عن كل الناس مكان مافيهوش غيري انا وانت وبس. مش عايزة عنيا تشوف غيرك ولا انت تلمح غيري.

شهاب سند جبينه علي جبينها وغمض عنيه مش مصدق الحظة دي وجمالها: اوعدك نتجوز واخدك بعيد هخليكي تعيشي اجمل ايام عمرك معايا وبين ايديها اوعدك.
وانت معايا نفسي حبيبي اخدك واجري بعييد. الضحكة الحلوة اللي في وشي انت سببها اكيد.
قلبي بيفرح عيني بتسرح حاسة بمليون حاجة جميلة. حاسة معاك انك خلتني ملكة الاحساس.
في فيلا مهاب عز الدين.
مهاب ونغم قاعدين مع بعض.

نغم: مالك يا مهاب انت من بقالك فترة دايما سارحان. هو فيه حاجة.
مهاب اتنهد: لا ياروحي مافيش. شوية دوشة في الشغل بس.
نغم بقلق: هي تمارا كويسة بلغتك اخبار جديدة.
مهاب طفي السيجارة بعنف: فيه شوية معلومات وصلت لاجهاز من شهاب وكمان من اللي مكلفين بمراقبتهم تحسبا لاي خطر.
نغم بخوف: قولي طيب وحياتي انا قلبي انقبض.

مهاب بصلها بخوف: صعب احكيلك تفاصيل. ببس كل اللي هقدر اقولهولك. ان تمارا في خطر. العين عليها هناك والكلب ده بيراقبهم وعايزها.
نغم قامت برعب: انت بتقول ايه. هو ممكن يعمل فيها حاجة يا نههار اسود. ادي اللي اخدناه من الشغل زي الرجالة. عجبك كدة. البنت هتضيع.
مهاب بهدوء: ممكن تهدي هي مش صغيرة ولا ضعيفة بنتك ب100 راجل. كمان معاها شهاب. مش هيسيبها ابداا. اهدي.

نغم قعدت بحزن وعيطت: يا حبيبتي يا بنتي. يارتك ماسافرتي. ياريتك ما دخلتي شرطة.
مهاب بضيق: يييووووه. هو انتي هتندبي من دلوقتي البنت كويسة. تصدقي انا غلطان اني قولتلك. اصلا مش المفروض تعرفي حاجة.
نغم بدموع: ايوة طلع عصبيتك عليا. انت نفسك بتانب روحك علشان انت السبب. مستكتر عليا اقلق علي بنتي هو انا عندي غيرها هي واخواتها.

مهاب صعبت عليه اتنهد وابتسم بشقاوة وقرب منها وضمها ليه: طيب ماتزعليش مش قصدي اتعصب عليكي.
نغم بغضب مصتنع: لا زعلانة ابعد عني واعمل حسابك انا الليلة هنام في اوضة تمارا.
مهاب: لا لا كله الا كدة. وبإستعطاف. واهون عليكي بردوا انام وحيد شريد حيران في السرير لوحدي. كدة هوبا خلاص بقي قلبك يقسي عليه.
نغم ابتسمت غصب عنها: وبعدين معاك. زعلني وارجع. اضحك عليا بشقاوتك دي. ماانت اصلك ماحدش يقدر عليك.

مهاب باسها من خدها برقة وكررها كتيير بهدوء: بحبك طيب اعمل ايه. وانتي قدرك تتحمليني بعقلي وجنوني.
نغم ضعفت اكتر من اللي بيوصلها ليه بكل سهولة: وانا كمان بحبك. ومش ممكن ازعل منك ابدااا.
مهاب بخبث: طيب بقولك ايه ماتيجي ننام بقي انا تعبان وعايز اصحي بدري الصبح.
نغم: ههههههه. كل يوم تقول كدة وماتنمش لحد الفجر.

مهاب: هههههههههه. اعمل ايه بس ما انتي اللي كل ماتكبري تدوري وتحلوي. وانا بقي لازم ادي الجمال ده حقه والا هتبقي عيبة في حقي. وتاريخي الرجولي الحافل. يرضيكي كدة طيب.
نغم: ههههههههههه. لا ياقلبي مايرضنيش.
دخل مهاب وجودي من برا وشافوا مهاب ونغم وهما في حضن بعض. وبيضحكوا.
مهاب بشقاوة: العب يا سيادة اللواء. طب ينفع كدة.

جوري بتضحك: ايه يا دكتورة الضحك ده. ده الكوموند اشتقي بيقولوا ان سيادة اللواء خربها ينفع الفضايح دي بس.
مهاب: تعالي يا حيوان. وانتي يا دلوعة نعم عايزة ايه! والله سيادة اللواء حر يارب اقلبها كباريه انا حر. ثم انتم يا كلاب هتحسبوني انا اعمل اللي يعجبني في المكان والوقت اللي يعجبني.
مهاب بنفاذ صبر: طبعا سيادتك تعمل اللي يعجبك. لكن انا اتكدر وافضل ماتربي.

مهاب: ايوة واذا كان عجبك. وبعدين مستعجل علي ايه بكرة تتجوزها وتعييش.
مهاب اتنهد وبسخرية: عندك حق. بكرة نزهق من بعض.
مهاب قام ومسك ايد نغم: احنا داخلين ننام وانت يا روح بابا تتكل في ظرف 5 دقايق. وغمزه. بس بلاش تزهق منها دي. هي ممكن تزهق من سحنتك.
لكن انت ماافتكرش. بنات مهاب عز الدين مايتشبعش منهم ابدااااا. يالا يا ناني تصبحوا علي خير.
جودي ومهاب: ههههههه. وانتم من اهله.

نغم وهما داخلين اوضتهم بصوت واطي. مش كنا اتطمنا انه نزل الاول. دول مايتضمنوش. احسن الواد يعمل حاجة كدة ولا كدة.
مهاب غمزها بثقة: ماتخفيش. من يوم ماقفشتهم في الحفلة وهما متربين. هههههه. والكلب ده مرعوب اشوفه بيعمل حاجة ابوظله الجوازة.
نغم: هههههههه. والله انت مشكلة. هو انت فعلا لو قل عقلة بحاجة كدة مش هتجوزهم.

مهاب بسخرية: انت بتقولي ايه. ده مجنون وعلي اخره ده ممكن يجي ويغتصبها وانا مش هنا. وهي ماهتصدق وتقولك غصب عني هو اللي غاواني. دول لازم يتجوزوا بسرعة احسن فضحتي هتبقي علي ايديهم. ترجع بس تيمو بالسلامة وانيلهم واخلص.
نغم: يارب ترجع واطمن قلبي عليها.
مهاب دخل الاوضة وقفل الباب: المهم بس قوليلي. عايزاني اصالحك ازاي اختاري انتي لعبة النهاردة معاكي انا في اي حاجة.

نغم: ههههههههه. لا مش عايزة العب. وكمان انا مسامحاك مافيش حاجة.
مهاب: ابدا اقسم بالله لازم اصالحك. عايزة تنامي زعلانة. ده حتى وحش علي عقلك الباطن خصوصا في السن ده.
نغم: هههههههههه يخرب عقلك اكبر بقي واعقل تعبتني.
مهاب: تؤتؤ. لسة التعب جاي اجمدي كدة وصحصحي معايا. الليلة صلح خاص ووصاية. تعالي بس نتفق هنلعب ايه الاول.
برا عند چودي ومهاب.
مهاب: انا هفرقع. ابوكي وابويا مقضينها. وانا قاعد زي خبيتها كدة.

چودي بدلع: حبيبي هانت خلاص. ايه مش قادر علي بعدي للدرجة دي
مهاب بحرقة حبيب: اااااه منك انتي بتدوبيني بعنيكي وصوتك ورقتك دي. چودي بجد انا محتاجلك. هتجننن امتلك كل حته فيكي. وده مشى مجرد احتياج وبس لا ده حب. لو علي العلاقة دي انا ممكن اجيب بدل الواحدة عشرة. بس انا مش عايز اي واحدة. انا عايزك انتي. عايز حبيبتي. حبيتي الليةحبيتها من صغرها وكبرت علي حبي ده.

چودي انا عايزك. ارجوكي كفاية بقي دلع. احنا لازم قبل ماتمارا ترجع نكون خلصناوالشقة وفرشناها. انا مش هستني يوم واحد بعد رجوعها.
چودي: حاضر حبيبي خلاص انا بخلص كل حاجة.
مهاب اتنهد بحنين: طيب انا همشي بقي هتوحشيني.
چودي: وانت كمان. مهاب.
مهاب لفلها: نعم يا عمري.
چودي: ممكن تحضني قبل ماتمشي.
مهاب بحيرة بص علي جوا خايف مهاب يشوفهم. ويعمل مشكلة. : بس لو ابوكي خرج هيقلب الدنيا.

چودي بحزن: هو عارف اني مش هقدر استغني عن حضنك.
مهاب كان صعب يتحمل شوقه ليها وشوقها ليه ونظرة الحنان والحزن اللي في عنيها. شدها لحضنه وضمها بقوة. وهي كمان حضنته بكل حبها.
مهاب: بحبك. بحبك
چودي: وانا كمان بحبك اوي
مهاب خرجها من حضنه بصعوبة: ، انا لازم امشي مش
عايز اتهور اكتر من كدة. تصبحي علي خير يا روحي
چودي: وانت من اهله يا قلبي.

في مطعم هادي ورقيق كان حلا وفادي بيرقصوا مع بعض علي اغنية تجنن زي حبهم لبعض. وياريت اي اغنية بكتبها تجيبوها وتسمعوها وانتم بتقراوا. المشهد هيفرق معاكم بجد.؟
(خاليك معايا. عمرو دياب)
فادي ضامم حلا بحب وبيرقص معاها: حبيبتي مبسوطة.
حلا نايمة علي صدره براحة وهدوء: مبسوطة دي كلمة قليلة علي اللي حاسة بيه دلوقتي. انا مش مصدقة نفسي. انت بقيت اكتر ماكنت بتمني. بحبك يافادي بحبك اوي يا حبيبي.

فادي غمض عنيه بسعادة وراحة للسعادة والحب اللي هي فيه في حضنه وبين ايديه.
ولا اي كلمة حب اتقالت في يوم مابين اتنين تسوي حلاوة كلمة منك قولتهالي. عيد قولت ايه كدة تاني وتالت انا قلبي كله حنين. ولا يطفي ناره حبيبي غير لو عدتهالي.
فادي: قوليلي بحبك تاني عايز اسمعها منك طول الليل.
حلا بحنان بصت في عيونه: بحبك. بحبك.
فادي ضمها تاني بشوق.
عارف بتعمل فيا ايه كلمة حبيبي. زي اللي اول مرة بيحس بآمااان.

خاليك معايااااا. يا حبيبي مهما كااان. خاليك معايا يا حلم عمري اللي في خيالي من زمااان.
فادي: خاليكي معايا يا حلا. اوعي تبعدي تاني ولا تسمحي للايام تفرقنا. انا مااقدرش اعيش من غيرك.
حلا: عمري ماهبعد ابعد ازي. بعد مارجعنا احسن من الاول.

فادي: حبيبتي الازمة اللي حصلت دي كانت قلم فوقنا. علشان نتمسك بعض ونحافظ علي حبنا وبيتنا واولادنا. وبص لبطنها وابتسم. وكمان الضيف الجديد اللي هيشرف ده. كان لازم يجي واحنا مع بعض مش متفرقين.
حلا: عمرنا ماهنفترق. خلاص احنا القدر اثبتلنا اننا اتخلقنا لبعض مستحيل نفترق.

فادي: عارفة انا كل ما اتخيل انك كان ممكن تشربي من العصير والكلب عاصم ده يلمسك لمسة واحدة. اتجنن والنار تاكل فيا. واحمد ربنا انه ماحصلش. واكنه انزار ليا علشان اعرف قيمتك واحافظ علي الجوهرة اللي منورة حياتي.
وضمها بحنان اكبر وكمل رقصه معاها علي احلي كلماااات.
عارف انت اكتر حاجة تفرح الواحد هي ايه. ان اللي ياما حلمت بيه تلاقيه حبيبك.
وانا عشت بحلم باللحظة دي. ده اللي بدور عليه.

انا اسيب حياتي ودنيتي ولا اني اسيبك.
فادي بصلها وابتسم: انا ممكن اموت واسيب الدنيا بحالها. ولا اني اسيبك تاني تضيعي من ايدي.
حلا حطت ايديها علي شفايفه وبحب: شششش. اياك تقول كدة. ربنا مايحرمني منك ابدا يا حبيبيييببي.
فادي باس ايديها وحضنها.
عارف بتعمل فيا ايه كلمة حبيبي. زي اللي اول مرة بيخس بآمااان. خاليك معايا ياحبيبي مهما كااان. خاليك معايا ياحلم عمري الليةفي خيالي من زمان.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة