قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحم للإيجار الجزء الثاني للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الحادي والعشرون

رواية رحم للإيجار الجزء الثاني للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الحادي والعشرون

رواية رحم للإيجار الجزء الثاني للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الحادي والعشرون

في فلورنسا
شهاب وتمارا قاعدين في مطعم ومهدي موجود. هما كانوا بيتصرفوا بشكل طبيعي مش بس علشان مهدي لا كمان هما كانوا في منتهي السعادة. للحظات اللي بتعدي عليهم من وقت ما اعترفوا بحبهم لبعض.
شهاب: ههههههههه. تخيلي انتي بقي رد فعل سيادة اللواء. لما نرجع واطلب ايدك منه. خصوصا ان ابوكي ذكي واكيد هيفهم اللي بيحصل بينا هنا.

تمارا: ههههههههه. مالك يا بوب ماتروق كدة ماتزعلنيش منك. هو ايه اللي بيحصل لا حاسب علي كلامك ولا احاسبلك انا.
شهاب: ههههههههه. ايوة بأمراة البوسة اياها. وغمزها فاكرة ولا. بوسني يا شيبو
تمارا بغيظ: وبعدين معاك هو انت مش هتنسي بقي. وبعدين انت خلاص خالتها بوسة. ماهي ماحصلتش اصلا
شهاب بخبث: ومين قالك انها ماحصلتش.
تمارا بإستغراب: انت بتتكلم جد. شهاب بطل هزار هو حصل حاجة في الليلة اياها دي.

شهاب بمكر: اممممم. اومال تفتكري انا هتجوزك ليه. ماهو علشان اغطي علي الغلطة اللي حصلت. ماهو ماحدش هيرضي يتجوزك بعدها. وفضيحة سادة اللواء هتبقي بجلاجل.
تمارا بصدمة وذهول: يا ليلتك السوداء. انت بتقول ايه هو ايه اللي حصل. اقسم بالله اطربقها علي دماغك انطق عملت ايه.

شهاب ضحك من قلبه: هههههههههه. يخرب عقلك. ايه الرعب ده. هو انتي بتخافي علي نفسك زي البنات وكدة. ااااااه يا شقية بقيتي بنت ماكنش يومك. بقي الرائد تمارا اللي عمالة سبع رجالة تبقي كدة. ياعيني علي الزمن.
تمارا اتنهدت براحة وبغيظ: ده انا هموتك اصبر عليا نرجع البيت بس. وانت تشوف هعمل فيك ايه. بتبعتني يا شهاب.
شهاب قرب منها وابتسم: بحبك.
تمارا ابتسمت: بحبك يا بوب.

شهاب سمع المزيكا غمزها: جاتلك انتي دي. اكنها اتعملت ليكي. قومي يالا.
شهاب اخدها ورقصت معاه.
(ده لو اتساب عمرو دياب)
ده لو اتساااب ده لا يجني تعب اعصااب ده لو اتساب. ليلة ليلتين انا اعيش في عذاااب.
شهاب غمزها وابتسم.
طب واعمل ايه. في دقيقتين. ياخد القلب وياخد العيين. ليلي ياعين.
شهاب حط ايده علي قلبه واتنهد.
لا كدة جنان لاده مش اعجااااب.
تمارا بتضحك من قلبها وشاورت عليه وبتتمايل.

انا عمر ما حد خطفني كدة ده اخدني حبة حبة. في حاجت مش ممكن تستخبي مابين اتنين احبة.
شهاب قربها منه وبص في عنيها وهمس. انتي حبيبتي.
تمارا ابتسمت.
في دلع متشال لحبيبي. وحنية من غير حسااب.
ده لو اتسااااب.
شهاب بيغني
الليلة فووق عدي قمر من كتر الششوق. شدني ليه كل مااقرب منه بروووق.
شهاب بيسألها بحناااان
طب واعمل ايه. مين مسؤل. علي اللي حصلي ماحد يقول. ده كدة كتيير. ده الفرح بينله علي وصووووول.
تمارا بتتمايل.

انا عمر ماحد خطفني كدة. ده اهدني حبة خبة. في حاجات مش ممكن تستخبي مابين اتنين احبة.
و بدلع. في دلع متشال لحبيبي. وحنية من غير حساب.
شهاب ضمها واتنهد: اعمل فيكي ايه جننتيني معاكي. خالتيني واحد تاني.
تمارا بحنان: وهو انا اللي زي ما انا! ماانت كمان خلتني واحدة تانية. توعدني يا شهاب انك تفضل ليا دايما وماتبعدش عني.

شهاب بنظرة عموها ماشافتها قبل اللحظة دي: عمري ماهبعد. حتى لو انتي فكرتي تبعدي لاي سبب. هجيبك وارجعك لحضني تاني حتى لو غصب عنك.
تمارا غمزته: احبك يا وحش.
شهاب: هههههههه. انا قولت من الاول. كارتة ميكروباصات ماحدش صدقني.
تمارا: هههههههه. فاكر.
شهاب: ههههههه. طبعااااا. والمصارعة الشوارعي. ده انتي كان لسانك مبرد.
تمارا بثقة: ولسة مبرد. بس انت ماتنكشنيش هقلب في ثانية.

شهاب: طيب تعالي بقي نقعد. احسن الحيوان ده هيكلك بعنيه.
تمارا: اخدت بالي.
قعدوا مكانهم تاني وطلبوا العشا. وقرب منهم مهدي.
مهدي وهو بيبص لتمارا بإعجاب: ازيك يا جاسر.
شهاب لفله بهدوء كعادته: اهلا مستر مهدي.
مهدي: ازيك يامدام سهر. احب اهنيكي علي جمالك اللي بيزيد يوم عن يوم.
تمارا بصت لشهاب وبعدين بصت لمهدي بثقة: ميرسي يامستر مهدي. دي مجاملة لطيفة منك.

مهدي بيتفحص تفاصيل تمارا بجرأة بتفور دم شهاب: مجاملة! مدام سهر انا حاجتين في حياتي مستحيل اجامل فيهم. شغلي والستات. وانتي مش اي ست. انتي انثي ثائرة ومتمردة. مش اي نوع.
شهاب بغيرة ماعرفش يداريها: خير هو انت كنت عايز حاجة.
مهدي: احمم. خير طبعا. انا بصراحة لسة مصر اني اهيديكم. علشان تفتكروني لما ترجعوا مصر. وغمز تمارا.
شهاب اخد باله بس بيحاول يهدي ويمسك نفسه بصعوبة علشان مايكسرش عضمه.

شهاب بغيظ: ماقولت لحضرتك مافيش داعي لكل ده. هديتك وصلت.
مهدي: لا ازاي بقي. انا اصلي حبيتكم اوي اوي. وبص لتمارا. وانا اللي بحبه ويدخل دماغي مستحيل اسيبه ابداااا.
شهاب: وياتري ايه الهدية؟!

مهدي: انا عندي بيت هنا علي البحر بس ايه حكاية ال؟يو يجنن هناك. كمان انا عامل البيت ده بميكس رهييب بين الايطالي والمصري واليوناني. حاجة كدة خيال عايزكم تشرفوني وتقضوا فيه كام يوم واوعدكم تكون اجمل ايام هتقضوها هنا في ايطاليا.
شهاب بصله بحدة وفهم هو ناوي علي ايه وبص لتمارا: تمام واحنا قبلنا دعوتك. يا مستر مهدي.

مهدي بخبث حقير: وانا بكرة الصبح هبعتلكم عربية من عندي توصلكم البيت. هستناكم. اتمني ليكم سهرة سعيدة.
وسلم علي تمارا وباس ايديها بإثارة وغمزها وهو بيمسك ايديها بقوة. هستناكي يا مدام سهر واوعدك تنبسطي معايا اوي.
شهاب بغضب شد ايد تمارا منه: انا اللي اوعدك اننا نبسطك اوي اوي. هتشوف.
مهدي: اكيد كلنا هننبسط مع بعض. سلاام.
مشي مهدي وشهاب بيغلي من الغيرة والغضب. وبيتوعدله بموته تشفي غليله منه.

شهاب: اااااه يا ابن الكلب. وانتي ازاي تسبيه يمسك ايدك بالشكل ده ويبوسها كمان. محروقة دي مهمة ما تخالي بالك شوية هو كل حاجة لازم انا اللي اعملها. سايباله ايدك كدة ليه.
تمارا: ممكن تهدي شوية وابتسمت: بس تعرف. بحب اوي اشوفك غيران عليا بتبقي تجنن.
شهاب بجدية وتحزير: تمارا اياكي تتعمدي.

تثيري غيرتي باي شكل لانك هتشوفي مني واحد تاني خالص. واياكي تفتكري ان حبي ليكي ممكن يخليني اجي علي رجولتي مهما كنت بحبك فاهمة.

تمارا بقلق من نبرته في الكلام وحدتها: ششهاب ااانا ماكنتش اقصد كدة. ببس انت عارف انه غصب عني انا لازم اجاريه والا مش هنوصل للميكروفيلم. مهدي حويط ومافيش حاجة ممكن توقعه غير الستات وهو اللي جالنا لحد عندنا. وانا كان لازم المحله اني فاهماه ومعاه علي الخط. يعني مش راحة مني ابدااا. شهاب انت اكتر واحد عارف اني كان مستحيل ابص لاي راجل ولا يعجبني كلام اي حد. غيرك انت.

شهاب بيمسح وشه وخصلات شعره بقوة وغيره بتاكل فيه وهو بيتخيل اللي لسة جاي واللي ممكن يحصل لو مااخدش باله منها كويس. وابدأ يهدي.
شهاب: ماتزعلش حقك عليا. غصب عني اتفعلت عليكي. بس انتي ماتخيلتيش النار اللي شبت جوايا لما مسك ايدك وباسها ولا نظرته ليكي ده اكنه بيعريكي بعنيه. ده ابن كلب حقير اقسم بربي لرجعه مصر متكتف زي الخروف.

تمارا بتفهم ىغيرته ورجولته مسكت ايده: حبيبي انا مش زعلانة انا فاهمة غيرتك كويس ولو انت ماحبتنيش ماكنتش تبقي كدة. كمان عايزاك تتأكد اني معاك وفي ظهرك وهنرجعوا سوا يتحاكم هناك وهنرجع الميكروفيلم وفي اسواء الظروف انا اللي هقتله بإيدي مش هخليه يعيش. بس نحط ايدينا علي الميكروفيلم.

شهاب هدي وابتسم وباس ايديها: تمارا انا عايز اعترفلك بحاجة. انا اول مرة اطلع مهمة اكون قلقان وخايف. خوفي عليكي ورعبي من اي حاجة ممكن تحصلك. او افشل اني احميكي منه. ده اول مرة يمر عليا. انا دايما واثق في نفسي وفي قدراتي. بس حبك خلاني ابقي خايف.
وبوجع لمجرد ذكري موت ملك انها تتكرر مع تمارا. غمض عنيه بقوة بيحاول يخفي المه.

انتي لو جرالك حاجة او اتأذيتي بأي شكل انا عمري ماهسامح نفسي. لا ده ممكن اموت نفسي كمان.
تمارا غصب عنها دمعت من الحب والخوف اللي ظاهرين في ملامحه وكلامه ونبرة صوته. قامت وحضنته.
تمارا: وانا بقولك انا مش خايفة علي نفسي وانا معاك. انا واثقة فيك. انت جبل يا شهاب. مش ممكن تتهزم.

شهاب ضمها بقوة وغمض عنيه عايز يخبيها ولو كان يقدر يبعدها عن المهمة الخطر دي كان بعدها. : وانا اوعدك اعمل كل شئ كل شئ. بس تفضلي معايا وفي حضني ونرجع نتجوز.
وخرجها من حضنه بهدوء وحضن وشها بين ايديه. وبنظرة عاشق ودايب: انتي لازم ترجعي معايا لازم. مش ممكن ارجع من غيرك فاهمة. مش ممكن.
تمارا ابتسمت وبشقاوة: ياربييييي. يجوا البنات اللي هتموت عليك يسمعوك وانت بتقولي كدة. يجوا يشفوا شهاب بيحبني انا ازي.

شهاب ابتسم بمكر: عايزة تتباهي بحبي ليكي وتغظيهم. امممم. ماشي شكلك كدة مش سهل وناوية تغيظي كتييير اوي.
تمارا غمزته: هما كتيير اوي اوي. ماتعدش.
شهاب: طيب احنا لازم نروح علشان نجهز نفسنا لبكرة الجد بجد هيبتدي بكرة. كمان لازم افهمك هنعمل ايه وهتتصرفي ازاي لو اضطريتي تكوني لوحدك من غيري.
تمارا: ازك حبيبي. يالا بينا.

في مرسي علم. چنا ومروان قاعدين علي البحر كالعادة بيعيشوا لحظات جديدة عليهم حب ماكنش في في حسابهم ولا خطر علي بالهم.
مروان: حبيبتي انا بفكر افاتح اكمل في موضوعنا لما نرجع علشان فرح حمزة.
چنا بخوف: حبيبي انت ليه مصر تبوظ حياتنا وحبنا. انا خايفة يحا له يبعدونا عن بعض.

مروان بحنان: حياتي انا مستحيل اعيشك معايا في الظلمة. لو مااعلنتش حبنا قصاد الكل وعشت معاكي في النور. يبقي ما استحأكيش. انت مااتخلفتيش علشان تعيشي عشيقة في السر.
چنا بدموع: مش انا الحورية بتاعتك. والحوريات بتعيش بعيد عن الناس وبتظهر لحبيبها وبس وهي راضية ومكتفيه بيه. انا هعمل ايه بالناس.

مروان ضمها لصدره واتنهد بمرار: اااااه. يا چنا بتصعبي عليا اللي جاي ليه. حبيبتي انا مش قادر اتخيل ان لو اكمل وتسنيم وقفوا قصاد جوازنا. انا هعمل ايه. چنا انا مستحيل اتجوزك غصب عنهم. وفي نفس الوقت مستحيل اقدر ابعد عنك. اعمل ايه بس اعمل ايه.
چنا: بس انت ناسي ريما. هتقولها ايه ازاي ممكن تتقبل جوازنا.

مروان بحيرة: مش عارف. ريما دي لوحدها اكبر مشكلة. خايف اجرحها واوجعها بس انا بين نارين نار جرحها ونار بعدك عني. والاتنين بيحرقوا فيا.
چنا مسكت ايده بحب: وانا بقولك خالينا زي ما احنا وبلاش تجرحها. انا راضية اعيش معاك في السر. بص هنتجوز وماحدش هيعرف.
مروان ابتسم: ما انا لسة قايلك انتي مش عشيقة في السر. يوم ما هلمسك لازم يكون في العلن وقصاد الناس كلها.

چنا كل يوم بتحبه اكتر وتحترمه اكتر ويكبر في عنيها اكتر واكتر. وبتفكير.
چنا: طيب انا جاتلي فكرة.
مروان: فكرة ايه اوعي تقولي تاني في السر.
چنا: ههههههه. لا مش هقول كدة. بص يا روحي انت تقول لريما انك هتنجوز علشان تخلف بس لازم تختار واحدة تعرفها وتكون اهلها كويسين علشان دي هتكون ام ابنك. وانها تختارلك واحدة مناسبة.
مروان بتفكير: اممم. هي فكرة بس هي ماتعرفكيش وهتختار واحدة تانية هنعمل ايه!

چنا: لا ماهو انا في الاجازة دي ححاول اقرب منها شوية ونبقي اصحاب خصوصا جايلنا فرصة تعارف طبيعية في فرح حمزة وفتون.
مروان اتنهد بحيرة: بس تفتكري هتختارك ولا لا.
چنا: لو اختارت غيري ابقي ارفض واتحجج باي سبب. ووقتها انا هتصرف.
مروان بصلها بإستغراب: هتعملي ايه مش فاهم.

چنا قربت منه وحضنت دراعه بتملك: ماتشغلش بالك انت. انا ممكن اعمل ايه حاجة علشان اكون معاك. وخصوصا بعد مالقيتك متمسك بيا بالشكل ده. مش هفرط فيك ابداااا.
مروان ضمها بحنان: انا خلاص مابقاش بإيدي ابعد ولا اقرب. انتي جواكي مغناطيس بيشدني ليكي.
چنا: بحبك اوي يا مروان اوي.
مروان باسها من جبينها: وانا عشقتك يا چنا. عشقتك.
في فيلا اكمل التهامي.

حمزة وفتون واكمل وتسنيم وحياة كلهم بيفرشوا الدور الخاص بحمزة وفتون وبحطوا كل حاجة في مكانها.

حمزة قرب من تسنيم وباس ايديها: ست الكل تعبت اوي ماكنش ليه لزوم تتعبي نفسك. احنا كنا هنعمل كل حاجة. تسنيم بحنان ام شافت في حمله كتير وكانت هتخسره كمان لما اتولد ويروح منها. بس ربنا اكرمها ومن عليها بسلامته حضنت وشه بين ايديها برقة: حبيبي انا من يوم ماحملت فيك وانا بتمني اليوم ده وبحلم بيه. اني اشوفك راجل زي القمر و عريس يخطف العين. ووعدتك وانت نونو كدة اني افرلشك بيتك بإيدي. وانا سعيدة وقلبي بيرفرف. حمزة انت بالنسبة ليا مش مجرد ابن وخلاص. انت بداية و نهاية احلامي كأم. بطني زي ماتكون غارت ورافضة تشيل غيرك. اللي قبلك طردتهم. ومن بعدك حلفت ماتشيل غيرك. انت روحي يا حمزة روحي.

حمزة دمع وحضنها بقوة: اااااه يا امي انا بحبك اوي اوي. معقول في ام بتحب زيك كدة. انا حقيقي محظوظ بيكي. خصوصا لما وافقتي علي فتون.

تسنيم بصت علي فتون وهي بتضحك مع اكمل ويهزروا: فتون بنت جميلة وبريئة. ومش ذنبها انها اتولدت في ظروفها دي. ثم حبيبي الانسان مش المكانة الاجتماعية والفلوس. ياما اهلهم من ارقي العائلات وللاسف. ماتتحملش تعيش معاهم يوم واحد. وكمان انت حبيتها والقلب مالوش سلطان وانا متأكدة انك هتكون سعيد معاها. وده اللي يهمني اني اشوفك سعيد ومبسوط.
حمزة باس ايديها: انا مبسوط اكتر انك امي.

أكمل جاء من وراهم هو وفتون: افهم بقي ايه الوضع الرومانسي ده. ومالك يا حبيبي حاضن ايديها كدة ليه. انت فاكر نفسك لسة صغير. ماسك ايد ماما
حمزة غمز تسنيم: نعم سيادتك امي وبحبها وااه بقي لسة صغير والليلة هنام في حضنها ايه رئيك بقي.
اكمل عض علي شفايفة من الغيظ وشده من قفاه: ولا حضن مين ده اللي تنام فيه. ده انا اسفرك تتعالج مش تتجوز. ابعد كدة بقي علشان مازعلكش. وانتي يا هانم لمي خطيبك ده. احسن انفخه.

فتون: ههههههنهنه. هو بصراحة يستاهل يا اونكل.
حمزة: بتضحكي فرحانة وزوج المستقبل بتعلقمن قفاه.
فتون بتكتم ضحكتها: مش انت اللي بتتعدي علي ملكية الغير تستاهل.
تسنيم بغضب مصتنع شدت حمزة لحضنها: اخس عليكم. ماحدش ليه دعوة بحبيب ماما. وانت يا اكمل لو مديت ايدك عليه تاني هخاصمك هاه بس يا قلبي دول وحشين.
حمزة بيغيظ اكمل ويغمزه: شكلك بقي صعب اوي يا كيمو.
اكمل بغيرة شد تسنيم من حضن حمزة ومشي بيها.

اكمل: طيب يا اختي وغالوة الغالي الصغنن ده لوريكي ازاي قاعدة تحضني فيه وهو زي الشحط كدة. وانت وحياة ابوك لربيك. امشي معايا.
تسنيم: ههههههههه. استني بس براحة عليا.
أكمل: راحة مين ده انا الليلة هفرمك واخليكي تتبري من الواد ده الصبح ايه رئيك بقي امشي قدامي.
فتون وحمزة بيضحكوا.
فتون: هههههههه. مش ممكن بجد يجننوا. يا بختك يا حمزة بيهم.

حمزة: فعلا عمري ماحسيت انهم انهم ابويا وامي وبس. وقت الحنان اهلي ووقت الضيق اصحابي. ربنا مايحرمني منهم ابدااا.
فتون بحب: ولا يحرمني منك ابداااا.
حمزة قربها لحضنه وبخبث: بقول ايه ماتيجي كدة ندخل اوضة النوم نتمم عليها كدة تكون ناقصة حاجة كدة ولا كدة.
فتون: امممم. بقيت شقي يا ميزو. بعينك بعد كتب الكتاب.
حمزة ابتسم: يوم الخميس ده هيكون اجمل يوم في عمري. علشان هتتكتبي علي اسمي.

فتون: انا مكتوبة علي اسمك من قبل مااقابلك. انت نسيت انا مكتوبة ليك حبيبي.
حمزة بوجع وهم من اليوم ده: فعلا كتوبة ليا وبألم وهو عارف انها كانت لغيره من قبله. وليا. ليا انا وبس مش لحد تاني.
فتون: بحبك.
حمزة بمرارة راجل بيتوجع: بحبك.
في قصر رعد الحديدي.
فادي قاعد في اوضته بيشتغل علي اللاب توب. وحلا قربت منه وقعدت جنبه
حلا بتعب: حبيبي لسة مشغول.
فادي بتركيز: اه يا قلبي ثواني واخلص واكون معاكي.

حلا بتتألم: براحتك حبيبي. تحب اعملك قهوة.
فادي: يااارييت يا روحي مش عايز اتعبك.
حلا قامت واتألمت ومسكت بطنها: لا مافيش تعب.
مشيت خطوتين وصرخت. اااااه. فادي الحقني.
فادي قام بسرعة وجري عليها بقلق: مالك يا حلا فيه ايه.
حلا بتتألم: مش عارفة همووت مغص فظييع.
فادي: طيب اطلبلك الدكتورة بتاعتك.
حلا: لا هي مسافرة مؤتمر مش في مصر.
فادي: خلاص تعالي اوديكي المستشفي بتاعتنا. نتطمن عليكي بس.

حلا هزت راسها: طيب ماشي هلبس.
فادي تعالي انا هساعدك.
في المستشفي
فادي وحلا في الاوضة ومستنين الدكتورة تيجي تكشف عليها. الباب خبط ودخل دكتور شاب ووراه الممرضة وهي بتجر جهاز السونار.
فادي عقد حاجبه: نعم انت مين؟
الدكتور: حضرتك انا الدكتور وائل قالولي ان مدام حلا تعبانة وانا جيت اكشف عليها وجبتلها السونار كمان علشان ماتجيش غرفة الكشف.

فادي بغيرة وغضب: ننننعم تكشف علي مين انت اتهبلت. انا طلبت دكتورة ست مش دكتور راجل.
وائل: يا فندم حضرتك الوقت متأخر. وكل الدكاترة الستات مش موجودين حتى اللي عندهم نوبة ليلة مش تخصص نساء. وانا بس اللي موجود.
فادي بص لحلا وعارف انها تعبانة.
حلا بخوف: اااانا بقيت كويسة مش هكشف. هروح.
وائل: ازاي بس حضرتك جيتي بتتألمي والممرضة قالتلي انك نزفتي من فترة ممكن يكون في مشكلة لازم نتطمن.

فادي محتار خايف بغيرته يتعبها اكتر او الجنين يحصله حاجة. و بغيرة: طيب انا هخليك تكشف عليها بس وانا واقف. واياك تحط ايدك عليها انت فاهم.
وائل بضيق: ازي بس يافادي بيه.
فادي مسكه من هدومه بغيظ: هو ايه اللي ازاي تعمل اللي بقولك عليه لدفنك هنا انت سامع.
وائل بخوف مسك ايد فادي ونزلها: احمم. حاضر. حاضر بس اهدي لو سامحت.

فادي بعد عنه بغيظ وبص لممرضة: انتي تعالي جهزيها كويس وحضري كل حاجة وهو يا دوب يشوف السونار بس. وبصوت عالي يالا.
حلا بتتألم بس بتكتم ضحكتها.
الممرضة برعب من غضب فادي وصوته العالي: حاضر يا فادي بيه.
وفعلا حضرت كل حاجة وندهت للدكتور وائل: اتفضل ياكتور.
فادي راح قبله وقعد جنب حلا. ووائل قرب السونار من بطنها وبيحطها.
فادي بغيظ: انت مالك بتنزل لتحت كدة مابطنها اهي انو هتستهبل.

وائل بزهق: يا فندم المدام حامل في الشهور الاولي وطبيعي بيكون الكيس اللي فيه الجنين لسة في الرحم تحت ماكبرش. ولازم اعمل كدة.
فادي بيغيرة وجسمه بقي ناااار من
الغيرة: طيب اتنيل اخلص وبص لحلا بغيظ: عجبك كدة كان حبك الوجع النهاردة.
حلا بعصبية: الله وانا اعمل ايه ماهو غصب عني هو بمزاجي.
وائل: ارجوكم كفاية مش عارف اشوف شغلي.

فادي: شغل ايه انت هتمثل ده انت عمال بتحط البتاع ده وتبص في الشاشة هي معضلة اخلص وقولي فيها ايه.
وائل بيحرك السونار ويضغط علشان يشوف الجنين من كل الزوايا.
فادي هيفرقع: يادي الليلة اللي مش معدية انت بتعمل ايه الله يحرقك شيل ايدك دي.
وائل: استغفر الله العظيم. يا فندم انت مافيش كدة وربنا.
فادي جاب اخره: قسما بالله ما انت حاطت ايدك عليها تاني واللي يحصل يحصل. اتنيل قولي مالها.

وائل بزهق: المدام واضح انها عملت مجهود شوية. ياريت ترتاح. لان الجنين في مكان خطر. المفروض يكون لفوق شوية كمان في احتمال يحصل سقوط للمشيمة. ولو ده حصل هتبقي هي والجنين في خطر. لان المفروض الجنين يكون الاول والمشيمة بعده. لكن لو سبقته هي وقتها هيبقي وضع معكوس وخطر جدااا.
فادي قلق وخاف عليها: ططيب ايه المطلوب علشان ده مايحصلش.

وائل: المطلوب انها ترتاح بإستمرار ممنوع اي نوع من انواع الاجهاد. وتتابع معانا بإستمرار. وقرب من فادي ووشوشه. احممم وياريت حضرتك تهدي اليومين دول. حضرتك لازم تراعي فرق السرعات بينكم حضرتك ماشاء الله 4 حصان وهي زي ما انت شايف كدة يادوب سرعة ارانب.

فادي جز علي سنانه بغيظ ومسكه من قفاه: تصدق اني دولوقتي هطلع ال4 حصنة دول علي جته اللي خلفوك وانيمك مكانها هنا واعملك سنوار بس مش ده هاجة كدة تعرفك انت ايه يا متخلف.
وائل: ااانا اسف والله انا همي المصلحة مش اكتر.
فادي: امشي من قدامي لفرمك. امشي
خرج وائل والممرضة وحلا فطسانة من الضحك. فادي بصلها وغصب عنه ضحك.
فادي: هههههه. هو مش حيوان بس معاه حق. انتي اتفحتي الفترة اللي فاتت.

حلا: هههههههه. حبيبي الغبي ده بيقر عليك يارب يموت.
فادي قرب منها وبحنان: سلامتك يا حلا حياتي. احنا لازم نسمع كلام الدكتور المتخلف ده. ونخلي بالنا. وانا من الصبح هقلب الدنيا واوديكي لأحسن دكتورة تتابعك لحد ما الدكتورة بتاعتك ترجع.
حلا بصتله بحب: ربنا يخايك ليا يا روحي.
فادي: ويخليكي ليا يالا بينا بقي نروح علشان نطمن بابا وماما.
حلا غمته: طيب براحة عليا بقي انت ماسمعتش كلام الدكتور.

فادي بغيظ: ماتفكرنيش بقي بدل وربنا اروح افرتكه دلوقتي.
حلا: ههههههه. لا لا خلاص يالا بينا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة