قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحم للإيجار الجزء الثاني للكاتبة ريحانة الجنة الفصل السابع

رواية رحم للإيجار الجزء الثاني للكاتبة ريحانة الجنة الفصل السابع

رواية رحم للإيجار الجزء الثاني للكاتبة ريحانة الجنة الفصل السابع

في شركة الدعاية والاعلان.
فتون كانت محتارة مش عارفة تعمل ايه وعزت بيضغط عليها اما تتجوزه عرفي او تسيب الشقة هي وامها واختها. ومش عارفة هتجيب فلوس منين تأجر شقة تانية. فقررت تطلب سلفة من محسن. ودخلتله تطلب منه.
في مكتب محسن. قاعد بيتكلم في الفون وفتون مستنياه لحد ماخلص بصلها بإعجاب وابتسم.
محسن: اهلا بالجمال. خير عايزة حاجة.
فتون بتردد: ااانا كنت عايزة طلب من حضرتك ويارب توافق.

محسن: يااه طلب انتي تؤمري هاه عايزة ايه.
فتون: عايزة سلفة ضروري.
محسن بخبث: اهاه سلفة! بس انتي ناسية السلفة اللي اخدتيها اول ماجيتي لسة ما خلصتش.
فتون بخجل: ععارفة بس والله محتجاها جدااا. وحضرتك اخصم مني الاتنين.
محسن بمكر: اه بس كدة مش هيفضلك حاجة من المرتب!
فتون بحزن: مش مهم ربك يفرجها المهم انا محتاجة الفلوس ضروري.

محسن عنيه لمعت بخبث حقير: امممم. طيب انا عندي فكرة تكسبي بيها فلوس من غير سلفة وكمان اكتر من اللي انتي عايزاه.
فتون بخوف: فكرة ايه. ااانا قولت لحضرتك اني مش هشتغل زي البنات في الاعلانات.

محسن: لا مش هتشتغلي معاهم. شوفي. احنا عندنا اعلان هيتصور بكرة في الغردقة وكلنا هنسافر وانا ببقي محتاج حد يظبطلي المواعيد والاوراق وحاجاتي ويفكرني بكل حاجة وطبعا سالي كانت هي اللي بتعمل كدة. بس هي كمان هتكون شغولة علشان هيبقي عندها تصوير. وانا مش بثق في اي حد. ايه رئيك تيجي معانا وتعملي نفس شغلك هنا وهتاخدي او؟ر تايم. هاه قولتي ايه.

فتون قلبها انقبض: ايه سفر لا لا ااانا ما اقدرش اسافر واسيب امي واختي.
محسن بجدية: خلاص انتي حرة بس سلفة اسف مافيش. وبعدين انتي مالك خايفة ليه انتي هتعملي نفس شغلك وهتاخدي فلوس كمان.
فتون بتفكير هي محتاجة الفلوس واقنعت نفسها انها فعلا هعمل نفس اللي بتعمله هنا. فوافقت.
فتون: طيب انا موافقة.
محسن ابتسم: ايوة كدة. اعملي حسابك ماتروحيش كلنا هنمشي مع بعض بالليل.

فتون: ببس انا مش عاملة حسابي لازم اروح البيت اجيب حاجات ليا كمان لازم ابلغ امي.
محسن: لا ماتقلقيش انا هجبلك كل حاجة تحتاجيها وبعدين هما يومين مش حاجة. ولو علي امك كلميها في الفون وبلغيها. المهم مش هتمشي الليلة. انا هروح اخلص شوية مشاوير واجي اخدك انتي والبنات.
فتون اتنهدت بقلة حيلة: حاضر عن اذنك.

خرجت فتون وبلغت امها انها هتسافر تبع الشغل بس رفضت وهي اقنعتها وفضلت منتظرة مع البنات لحد ما محسن يرجع ليهم.
في فيلا مهاب عز الدين
نغم بتزعق مع تمارا وصوتها عالي. نغم كان في ايديها فستان سوارية شيك جدااا ومتغاظة من تمارا.
نغم بغيظ: يا بنتي اسمعي الكلام حراااام عليكي. ريحي قلبي.
تمارا قاعدة علي الكنبة وفي ايديها طبق في بيتزا وبتاكل بمنتهي اللامبالاه. وهي بتتفرج علي Tv.

تمارا: يا دكتورة ريحي نفسك انا مش هلبس الفستان ده.
نغم بعصبية: انتي بنت عنيدة وايه رئيك بقي هتلبسيه غصب عنك.
مهاب خرج من اوضته وهو لسة ماكملش لبس وقميصة لسة ازراره مفتوحة.
مهاب: في ايه بس. هو انتم ماتتكلموش غير لما تتخانقوا.
تمارا بصت لمهاب وغمزته: ايوة يا كبير يخربيت كدة وربنا انت ما بتكبر هو فيه كدة يا جدعان اموت انا فيك. اااه لو ماكنتش ابويا عسسل اهوبا.

مهاب بعتلها بوسة: قلب هوبا. يابت ابوكي هيفضل مسيطر.
نغم بغضب: بس بس. حرااام عليكم حوار الشوارع ده. انتم ايه مابتفصلوش بين الشغل وبين البيت حررام هتجلط بسببكم. وانت ركز معايا عجبك اللي بنتك بتعمله ده.
مهاب بيكتم ضحكته: احمم. اهدي بس يا ناني مالها تيمو ماهي قاعدة في حالها اهي.
نغم: ماهي دي المشكلة الهانم مش عايزة تروح الحفلة معانا.
مهاب: ليه بس يا تيمو!

تمارا حطت طبق البيتزا ولفت لمهاب: بص يا Boss. انا هشهدك. الست الدكتورة عايزاني انا البس الفستان المشخلع ده طيب والله دي تبقي فضيحتي بجلاجل. انا بفهمها اني مش هلبس المسخرة دي. هي بقي مش مقتنعة اعملها ايه.
نغم بصدمة: فضيحة وجلاجل ومسخرة. ااه يا قليلة الادب. هو انا بردوا هلبسك مسخرة ده فستان راقي جداا وشيك. عجبك كدة يا استاذ. ادي اخرة الشرطة واللي خدناه منها. الهانم صدقت انها راجل بجد.

مهاب غمز تمارا: ايه يا تيمو ما الفستان حلو اهو مالك بس. وبعدين بطلي بقي تزعلي ناني حبيبتي علشان انا مابقدرش علي زعلها فاهمة.
تمارا: ههههههه. ايوة مابتضيعش وقت انت يا هوبا. بس انا مش عايزة اصلا اروح الحفلة ولو روحت مش هلبس الفستان ده.
نغم: اومال هتلبسي ايه!
تمارا رفعت كتفها: عادي اي حاجة من عندي.
نغم: وهو انتي عندك ايه غير شيمزات وتيشيرتات وچينز!

تمارا بتعب: بصي يا حاجة هو ده اللي عندي مش عجبكم انا هقعد اكمل حلقة المصارعة واضرب باقي البيتزا. وانام.
مهاب مش قادر يمسك نفسه من الضحك: ههههههههه. عسل.
نغم بغل: عسل؟ عجبك اوي اسلوبها ده. لا انا بجد ضغطي عليي.
جودي خرجت بعد مالبست فستان مو؟ جميل كان سنبل ورقيق جداا.
جودي برقة: في ايه بس هو البيت ده دايما منهااار كدة.

مهاب صفر بإعجاب: اوعي ايه الجمال ده. قمر يا حبيبة بابي يابختك يا مهاب الكلب. هتاخد مني الحلويات دي.
جودي بتمثل الكسوف: ميرسي يا بابي ماتكسفنيش بقي.
تمارا بسخرية: لا يابت وش كسوف اوي. ده انتي تموتي في النحنحة.
نغم: بس اسكتي انتي. شايفة اختك لبست ايه وشكلها ايه. وانتي هتفضلي كدة زيك زي الرجالة.
تمارا: عادي انا مبسوطة كدة.

مهاب حاسس ان الجو مشحون ونغم فعلا متعصبية نغم كانت بزعق لتمارا تاني ومهاب قرب منها.
نغم: طيب انتي هتروحي الحفلة وهتلبسي الفستان اللي انا اختارته.
مهاب حط ايده علي خصرها وقرصها من غير ما البنات تاخد بالها.
نغم اتفاجأت. ولفت ليه وابتسمت. وبصتله بتحزير.
مهاب غمزها: عجبك كدة يا تيمو مامي كدة ضغطها عليي ولازم تاخد الدواء. تعالي يا ناني ياقلبي اديكي ادواء بنفسي.

نغم بتحاول تخبي ضحكتها: لا شكرا انا مش هاخد حاجة كدة هنتأخر علي الحفلة.
مهاب: والله ابداااا. لازم تاخدي الدواء. انتي اعصابك تعبانة ولازم تهدي تعالي بس. مسك ايديها وشدها وراه.
يالا يابنات اجهزوا وشوفوا انس جهز ولا لسة علي بال مااهدي مامي.
نغم بتحاول تفلت منه ومن جنانه اللي مش هيتغير ابدااا مهما كبر. بالعكس ده كبر معاه.
نغم: مهاب انت بتعمل ايه هو ده وقته البنات ياخدوا بالهم.

مهاب واخدها من ايديها علي الاوضة ومش بيرد ودخلها الاوضة وقفل الباب بالمفتاح ولفلها وابتسم بمكر
مهاب: سيبك انتي من كل الهري ده وقوليلي ايه الحلاوة دي. بقي انتي عندك ولاد علي وش جواز. ده انتي اللي عروسة مش جودي بنتك.
نغم بتبتسم وترجع لبعيد عنه وبتحزير: انسي اللي في دماغك. احنا متاخرين وبعدين انت مش هتبطل شقاوة انت بقيت اب وولادك طولك.

مهاب قلع قميصة اللي كان لسة ماقفلهوش وقرب منها: لا لا عندك. انا لسة هوبا ولا تنكري.
نغم بحب: تؤتؤ مااقدرش انكر. انت كمان بقيت اشقي من الاول.
مهاب قربها ليه اكتر وضمها لحضنه: يبقي لازم تسلمي بالامر الواقع. والمفروض انك اتعودتي عليا. وبعدين انا بتكلم جد. انت جميلة اوي النهاردة وحقيقي وحشاني.
نغم بتتمنع عنه وهي اصلا دايبة فيه: وانت كمان وحشني. بس مش وقته الحفلة.

مهاب فتحلها الفستان بتاعها بهدوء وهو بيتنفس في خصل شعرها: مش مهم ايه يعني لما نتأخر. هما عارفين عازمين مين كويس. وغصب عنهم يستنوا.
نغم غمضت عنيها وحضنته: لسة بتحبني يا هوبا.
مهاب بعدها عنه بهدوء وبص في عنيها بخبث: حالا هجوبك، بس تجمدي بقي.
تمارا قامت لبست هدومها وجودي دخلتلها وانصدمت من شكلها.
جودي: يا نههههار كحلي. ايه اللي انتي مهبباه ده يخربيتك.

تمارا كانت لبست سالوبت چينز وتحتها تيشيرت ابيض وشوز رياضي ورفعت شعرها زيل حصان.
تمارا بتبص لنفسها: مالي في ايه فين الهباب ده؟!
جودي بزهق: يا بنتي دي حفلة المفروض تلبسي كلاسك مش كاچوال. هي حفلة علي البحر!
تمارا: بقولك ايه هو ده اللي عندي واوعي كدة لما نشوف الست الدكتورة هتقول ايه علشان نخلص ام الليلة دي بقي.
وخرجت تمارا لاوضة مهاب ونغم. وجودي جريت وراها توقفها.
جودي: استني بس يخربيتك ماتخبطيش.

تمارا عقدت حاجبها: ليه بقي. هما اصلا دخلوا كل ده بيعملوا ايه ماهم كانوا لابسين.
جودي بخجل وصوت واطي: احمم. عادي زي الناس. وخلي عندك دم وتعالي معايا الاوضة هما دلوقتي يخرجوا.
تمارا رفعت حاجبها: وليه الفيلم ده. وخبطت عليهم
تمارا: يا Boss انت فين يا ماما. انتم نمتوا ولا ايه.
جودي بتخبط راسها بيأس من تمارا اللي المفروض كبيرة كفاية: يارب صبرني. يا بنتي هو انتي مابتفهميش تعالي معايا.
ودخلوا الاوضة.

تمارا: هو فيه ايه ماتبطلي غلاسة بقي خليهم يخرجوا انا عايزة اروح شوية وارجع انام. انا بصحي بدري.
جودي: انتي محسساني انك طفلة عندك 7 سنين في ايه. ماتفهمي بابي ومامي مع بعض. انتي في غيبوبة.
تمارا للحظة حاست انها غبية وازاي مافكرتش في كدة. بس السبب هو انها عمرها ما اعتبرت نفسها بنت وانثي ممكن تفكر بالشكل ده.
تمارا بإحراج: ااانتي تقصدي انهم ااا. كدة.

جودي لوت شفايفها بخنقة: اه. اقصد كدة. وصلت حمد لله علي السلامة. مش مكسوفة من نفسك. ده الظباط اكتر ناس عندها سرعة بديهة.
تمارا عقدت حاجبها: ماخلاص خلصنا. انتي هتسوقي فيها. وبعدين هو انا زيك. ليل نهار بنحنح مع سي مهاب في الفون وفي النادي حتى في البيت.
جودي بإشتياق: اااااه هوبا. انا هموووت يا تيمو وابقي مراته انا بحبه اوي. وابتسمت اصله بصراحة كمان شقي بزيادة بيجنني.

تمارا بغيظ: ما تتلمي يابت انتي واقفي علي بعضك. ايه المياعة دي. وبعدين تعالي هنا. هو فيه حاجة بتحصل بينك وبين مهاب انطقي.
جودي بخجل: اايه حاجة زي ايه.
تمارا: انتي فاهمة. اياكي يا جودي تخليه يلمسك فاهمة.
جودي بإحراج: لا لا. هو بس يعني حاجات عادية زي اي اتنين مخطوبين.

تمارا بغضب: نعم يا حيلة امك. وهما المخطوبين ينفع يحصل بينهم حاجة. اسمعي انتي تتربي بقي شوية لحد ماتتنيلوا تتجوزا. ولو عرفت يا جودي ان حصل بينكم حاجة تاني اقسم بالله لقول لابوكي. شوفي بقي هيعمل فيكي وفي البأقف التاني ده ايه!

جودي: خلاص. خلاص. اسكتي بقي ووطي صوتك مافيش حاجة تاني هتحصل. بس عايزة اقولك انك بتتحمقي كدة علشان بس لسة مافيش راجل ولا حب في حياتك. لكن لما تحبي هتلاقي نفسك بتفكري فيه وبتتمني تلمسة ويقرب منك.

تمارا في لحظة افتكرت شهاب لما كان قريب منها. افتكرت لخبطتها وتوترها معاه. افتكرت ريحته اللي اكنها لسة بتتنفسها حالا. افتكرت خوفها عليه واشتياقها ليه طول فترة غيابه. وان خوفها من انها تروح الحفلة ده. علشان عارفة انها هتشوفه هناك.
جودي سقفت بصوابعها: ااايه روحتي فين.
تمارا فاقت وبعصبية: ههروح فين يعني. بقولك ايه بطلي رغي واوعي انا هستناكم في الجنينة يالا سلام.

خرجت تمارا وهي جواها احساس غريب بيكبر بس هي بتحاول تهرب منه وتتجاهله.
اما جودي فإبتسمت بمكر.
جودي: ياتري ايه حكايتك يا تيمو. شكلك وقعتي وبتخبي. بس علي مين هعرف يعني هعرف.
في فيلا عدي
حلا في اوضتها بتلبس ودخلت ليها هنا. ومعاها ك؟ر فيه فستان.
حلا بإستغراب: اهلا يا مامي تعالي. ايه الفستان ده.
هنا ابتسمت: ده فستانك اللي هتلبسيه في الحفلة.
حلا: بس انا جهزت فستاني خلاص.
هنا: تؤتؤ. ده اجمل ولونه اجمل شوفي.

حلا شافت الفستان لونه احمر وفعلا جميل.
حلا بتردد: بس ببس. ااا
هنا بنفاذ صبر: بس ايه؟
حلا ابتلعت ريقها بقلق: اااصل فادي يعني. يعني.
هنا بغيظ وعناد: مانعك تلبس الاحمر لحد غيره علشان بيجملك ويخليكي مثيرة مش كدة.
حلا هزت راسها: ايوة.
هنا بعناد: وعلشان كدة هتلبسيه. لازم يعرف انك اتغيرتي.
حبيبتي اوقات لبسنا بيدينا ثقة في نفسنا. كمان الميكب وشكله بيظهر جزء من شخصية كل ست فينا.

وصدقيني الفستان ده والميكب اللي هعملهولك. هيخلوا فادي زي المجنون مش مصدق انك انتي. بس المهم تسمعي كلامي وتباني قوية.
حلا بقلق: اانا خايفة من اللعبة دي خايفة فادي يضيع مني.
هنا: ماتقلقيش هيرجع. بس زي ماانتي بتتمني. المهم ماتستعجليش. في قاعة حفلااااات شهيرة. كانت حفلة عيد زواج همس ورعد واللي كانت حفلة كبيرة جداااا وفيها شخصيات عامة كتيير ورجال اعمال وناس كتيير.

فادي وشهاب الاتنين كل واحد جواه غضب من نفسه هو ليه متوتر وقلقان وعايزها تجي ومنتظرها.
فادي هيتجنن علي حلا شايف عدي وهنا واخواته البنات وامير وكريم حتى مايا وصلت. وهي الوحيدة اللي اتأخرت. ليه لحد دلوقتي ماجتش. وغضبان من نفسه ليه عايزها مش هي باعت خلاص. وهو قرر يعاقبها علي بعدها ليه وحشاااه وعايزها تيجي بسرعة وتنهي عذابه وحيرته دي.

شهاب واقف يدور بعنيه عليها هي فين معقول مش هتيجي مع ابوها. طيب هو انا ليه متلهف عليها دي اخر واحدة انا ممكن افكر فيها. بس حقيقي انا جرالي ايه ليه وحشاني ومستنيها ليه هي ياتري اتأخرت ليه.

بعد شوية فادي عنيه وسعت واتجمد مكانه لما شاف حلا داخلة القاعة وهي حاطة ايديها في ايد احمد. كمان شكلها الفستان الاحمر والميكب الجرئ اللي كانت حطاه. كانت مش بس جميلة لا دي كانت فاتنة بمعني الكلمة. مش بس كدة نظرتها حتى مشيتها كانت مختلفة كانت كلها بتضخ انوثة وثقة وقوة هو مش معتاد عليها منها. واللي زاد النار اللي جواه. التفات كل الناس عليها والاعجاب والاثارة اللي في عنيهم عليها. حس ان قلبه هيخرج من مكانه من سرعة دقاته وغضبه. مش ممكن دي حلا.

حلا واقفة مع احمد وبتبتسم.
حلا: احمد انا حقيقي بشكرك علي تفهمك لموقفي ومساعدتك ليا. انت بجد انسان جميل وحنين وتستاهل كل خير.

احمد ابتسم بحب: مافيش داعي تشكريني. الحب مش بإيدينا. انتي بتحبيه وهو جايز يكون بيحبك. بس مش عارف يظهرلك ده. و انا هكون سعيد علشانك لما تكوني سعيدة. وهساعدك وانا في منتهي السعادة. وماتنسيش اني هكون جنبك وده اقصي احلامي. حتى لو بالكدب مش مهم انا راضي. حلا انتي تستاهلي تكوني سعيدة مع راجل يحبك ويتمني رضاكي.

حلا بإمتنان: انت كمان انسان رقيق. ووقوفك جنبي ده عمري ماهنساه. انا بحب فادي وعمري ماهقدر احب غيره بس لازم يتغير ويكون انسان جديد. واتمني ليك انت كمان ربنا يهديلك مراتك وتعرف قيمة الراجل اللي معاها. وتعيش مبسوط.

احمد بحزن: انا اول مرة احس اني حبيت بجد كانت معاكي وعمري ما اتمنيت ست غيرك. هي ضيعت مني كل حاجة حلوة. حاولت معاها كتير بس هي خلاص مستحيل تتغير. وابتسم بحزن. سيبك مني بقي وخالينا فيكي انتي اهو يبقي حد فينا نجح في حياته وقدر ينقذها. احممم علي فكرة فادي جاي علينا وشكله كدة ناوي علي الشر.
فادي فعلا قرب منهم وهو بيغلي من الغضب.

فادي: اقدر اعرف ايه اللي انتي لابساه ده وجاية معاه ليه انتي ناسية انك لسة في العدة احترمي نفسك لحد ما تبقي حرة بعد كدة ابقي اعملي اللي يعجبك.
حلا التفتت ليه بكل هدوء وثقة: وانت ايه دخلك. البس ايه واجي مع مين. وبعدين هو انت شوفتنا عملنا ايه احمد جه معايا الحفلة عادي وبعدين قريب اوي تخلص العدة ونعلن خطوبتنا. واكيد هعزمك.

فادي وصل للقمة خلاص مش قادر يتحمل اكتر من كدة. مسكها من ايديها وشدها وراه احمد حاول يوقفه فادي كان لسة هيضربه لقي شهاب وقف احمد بإيده وبقوة.
شهاب بثبات وجدية: خاليك مكانك احسنلك هو ومراته حرين.
احمد بعصبية: بس هو خلاص طلقها. ومالوش حكم عاليها.
شهاب بص لفادي: خد مراتك وروحوا اتكلموا.
مشي فادي وهو بيجر حلا وراه بغضب وهي بتحاول تفلت منه.

شهاب التفت لأحمد بحزم وهدوء وحط ايده في جيبه: انا شايف انك مالكش مكان بينهم وافضلك تمشي علشان انا ما اضممنش فادي ممكن يعمل معاك ايه. ولا انا بصراحة. وياريت بلاش تصتاد في المياه العكرة.
أحمد ابتسم: حضرتك شهاب الحديدي مش كدة.
شهاب ابتسم بإستفزاز: بالظبط هو انا عرفتها لوحدك دي!
احمد: حلا كلمتني عنك كتير علي فكرة وهي بتثق فيك جدااا. وقالتلي انها هتفهمك علي كل حاجة.
شهاب عقد حاجبه: تفهمني ايه؟!

احمد: الافضل هي تقولك.
شهاب بدأ يتنرفز: بص يا ابني انا مش زي فادي ازعق واعمل ظيطة. انا ممكن ازرفك قلم يخليك تتكلم 300 كلمة في الدقيقة زي القرد ابو طبلة ده عارفه.
احمد بدأ يقلق من شهاب برغم شدة فادي لكن شهاب مختلف عنده حضور قوي وثقة في نفسه مالهاش حدود.
احمد: احممم. طيب انا هفهمك بس ارجوك بلاش فادي يعرف حاجة ده لمصلحتهم هما الاتنين.
شهاب رفع حاجبه: نخلص بقي ونقول المفيد.

احمد: اصلي انا وحلا وعدي بيه ومدام هنا اتفقني علي، فهمت حضرتك.
شهاب اتنهد براحة: احمم. اه تمام بس خالي بالك عقلك يوزك تاخد الموضوع جد ولا تستظرف معاها كدة ولا كدة. انا هخليك تتمني ترجع بطن امك تاني فاهم.
احمد بخوف: احممم لا لا ماتقلقش.
شهاب سابه ومشي قابل مؤمن بيقرب منه.
مؤمن: بوب حبيب قلبي. ايه ياعم الحفلات الجامدة دي هو فيه كدة. هي النسوان دي مالهاش رجالة تلمها الواحد اعصابه باظت ياجدع.

شهاب بأرف: نسوان! ماتتنيل تحسن مالفظك يا حيوان انت وسط ناس محترمة مش قاعد في حجز الاداب. كاتك الارف عليك وعلي لسانك.
مؤمن: ينفع كدة هو انا كل ما اصفالك تزعلني منك تاني. انا ماصدقت نسيت عملتك السوداء. قلبي لسة موجوع علي الغالية.
شهاب: طيب اتنيل اسكت بدل ما احرق قلبك غليها زيادة واخرج اولع فيها.
مؤمن برعب: لا لا ابوس ايدك حقك عليا. بص قطعني انا الا الغالية انا لو اتجوزت مش هحب مراتي زيها.

شهاب بتردد: احممم قولي ماشوفتش تمارا؟
مؤمن كان بيبص علي شيري صاحبة مايا وهي كانت بتعدي من جنبهم. وهو عنيه عليها وبيعاكسها.
مؤمن بصفارة شقية: اوعي الاسمراني اللي جاي علينا ده هو فيه كدة.
شيري ضحكت بدلع: هههههههه. ومشيت.
مؤمن ابتسم: العب جايلك يا وحش اموت انا في اللون البرونزي ده جاحد. ورايح وراها.

شهاب بغيظ شده من هدومه: انت يا متخلف بطل الاسلوب السافل ده احترم نفسك ماتعملناش مشاكل بقي واتهد حيوان. اتنيل رد عليا شوفت تمارا.
مؤمن مش مركز معاه وعنيه علي شيري: ياعم انا مال امي انا بتمارا انا خلاص توبت وصليت مع نفسك بقي دور عليها. انا بقيت اتشائم منها بسبب الغالية اللي تشدشت بسببها. واوعي بقي خاليني اشوف مصلحتي.
انت ياعم الاسمراني سايبني كدة تعالي بس هقولك.

شهاب بضيق: الله يحرقك غبي ومش هيتغير ابداااا. هتفضل خروف زي ما انت. وفضل يدور علي تمارا بين كل الموجودين.
مؤمن قرب من شيري وابتسم: ايه بس هتجريني وراكي طب ينفع كدة.
شيري ابتسمت: وحد قالك تيجي ورايا نعم عايز ايه.
مؤمن: كدة من اولها وش. قوليلي الاول انتي تبقي مين.
شيري: وانت عارف كل اللي في الحفلة!
مؤمن بثقة: طبعااااا. قوليلي انتي بس معزومة تبع مين بالظبط.
شيري: انا شيري صاحبة مايا بنت اونكل عدي.

مؤمن سلم عليها: مؤمن فخر. صاحب شهاب الحديدي.
شيري تنحت وهي فرحانة: مش ممكن يعني انت كمان ظابط. بجد قول والله.
مؤمن ابتسم بغرور: احممم. ايوة يا ستي ظابط ايه الغريب بس في كدة.
شيري: لا مش غريب ولا حاجة. انا والله شوفتك معاه قولت اكيد صاحبه الدرفة دي لازم تبقي ظابط.
مؤمن بيعض علي شفايفة من الغيظ: ضرفة انا ضرفة تصدقي عيب.
شيري ابتسمت: اسفة مش اقصد بس بجد انا بحب الظباط انتم اصلكم جامدين كدة وشغلكم جامد.

مؤمن غمزها: اااه وربنا جامدين مش قادر اقولك. ماتيجي نطلع اي اوضة في الفندق نكمل تعارف.
شيري انصدمت وبغضب: انت اتجننت انت ازاي تقولي كدة. تصدق ان انا غلطانة اني وقفت مع واحد زيك انت مش محترم عن اذنك.
مؤمن وقفها: استني بس هفهمك.
شيري: تفهمني ايه بعد اللي قولته.
مؤمن ابتسم: اسف والله ماتزعليش. انا بس لازم اعرف اللي قصادي سكته ايه.
شيري بغضب: وعرفت! عن اذنك بقي.

مؤمن وقفها تاني وابتسم بإعجاب: خلاص بقي مايبقاش قلبك اسود. تعالي بس نكمل كلامنا.
شيري بتحاول تفضل زعلانة وتداري ضحكتها: ولو لخبطت تاني؟
مؤمن: قطع لساني هو انا اقدر. تعالي بس بالفستان الاسود ده انا اعصابي بايظة اصلا.
شيري: هههههههه. باين عليك مصيبة ماشي تعالي لما اشوف اخرتها.

شهاب بيتلفت عليها مش لاقيها وشاف مهاب ونغم بس هي مش معاهم. حس انه اتخنق خرج برا في الجنينة برا القاعة وفضل واقف بيحاول يهدي نفسه. لحد ما شافها واقفة وحاطة ايديها في جيبها وساندة علي شجرة وعقدة حاجبها وشكلها متعصب. اتنهد براحة وابتسم بس ابتسم زيادة وهو يحرك راسه بيأس من دماغها الناشفة لما شاف لبسها. قرب منها بهدء وهو حاطت ايده في جيبه.
شهاب: كنت متأكد.

تمارا اتفاجأت من صوته وبصتله بتوتر. هي اصلا واقفة برا مش عايزة تشوفه بقت بتعمل حساب وجوده معاها لانها حاسة انها فيها حاجة بتتغير معاه هو بس.
تمارا بتحاول تداري توترها: احممم. متأكد من ايه بقي ان شاء الله؟!
شهاب بص علي لبسها وعقدة شعرها ووشها البرئ اللي تقريبا خالي من اي ميكب او تجميل.

شهاب ابتسم بإعجاب: متأكد ان نظرتي فيكي صح. انتي عنيدة ومش سهل تتغيري. كنت متأكد انك هتيجي الحفلة بنفس لبسك مش هتكوني غير نفسك.
تمارا بخجل: وووهو انت يعني كدة بتمدح ولا ناوي تعكها بعد كدة.
شهاب ضحك: هههههههه. لا ياستي مش هعكها. انا فعلا بمدحك. انتي دي شخصيتك راضية بيها وعجباكي مش مهم بقي الناس شايفة ايه. المهم انتي مرتاحة.

تمارا ابتسمت غصب عنها: هههههه. بصراحة مرتاحة بس امي مش مرتاحة دي كانت فاضلها تكة ونطلبلها الاسعاف وتدخل العناية المركزة. تصدق. كانت جايبالي انا فستان ازرق وبترتر. وعايزاني البسه نهههار الوااان. ههههههههههه.
شهاب ضحك: هههههههههههه. لا لا مالهاش حق مش جوك خالص بس هو لسة فيه ترتر اليومين دول.
تمارا: انا عارفة بقي بيسموه ايه. اهو بتاع بيلمع كدة وشكله يكسف.

شهاب قرب منها وهو بيبص في عنيها: بس مايمنعش من حاجات بسيطة ممكن تخليكي اجمل. زي شعرك مثلا لما بيكون مفرود بيبقي اجمل كتيير.
ومد ايده وفك ربطة شعرها ومرر ايده في خصل شعرها واتنهد. كدة اجمل كتيير.
تمارا كانت ساكتة ومش بتبعده وفي اللحظة دي افتكرت كلام جودي وبصت في عنيه ولاول مرة تتمني راجل يقرب منها.
شهاب قرب اكتر وهو عنيه علي ملامحها وشفايفها. بس فجأة سمع صوت وراه.

نور بغيظ: فينك شهاب عم درو عليك بكل مكان. ماكنت بعرف انك هون.
شهاب لف لنور بغيظ. وتمارا انكسفت واتحرجت من وضعها مع شهاب وانبت نفسها ازاي كانت غايبة عن وعيها بالشكل ده. بعدت عنه واخدت ربطة شعرها وربطته تاني بعصبية.
شهاب بيتأفف: اهلا يا دكتورة نور منورة الحفلة.
نور بتبص لتمارا وتكتم ضحكتها: هههه.
تمارا بغيظ: مالها الامورة بتضحك علي ايه. ماتضحكينا معاكي.

نور بثقة: عن جد انتي مو معقولة. في حدا بيروح عحفلة بهيك شي. انتي جاية علي مبارة. هاي حفلة بدك تيچي بفستان متل باقي العالم. مو هيك.
تمارا بتجز علي سنانها وتقرب منها. شهاب عارف تمارا ممكن تعمل فيها ايه. اتدخل ووقف بينهم ووشوش تمارا.
شهاب: تمارا اهدي. هتعملي عقلك بعقلها قدك دي.
تمارا بتعض علي شفايفها: سيبني اربيها المحسوكة دي قلبي جايد نار.
شهاب بيكتم ضحكته: معلش حقك عليا عيلة وغلطت. ولف لنور.

لو سامحتي خاليكي في حالك كل واحد حر هي تلبس اللي يعجبها زيك تمام. ماشي.
نور بغرور: لا لا ماتقولا. هاي زيي انا. انا وين وهي وين. لا هي تمام بتشبه لاعبي الكورة.
تمارا بتبعد شهاب بغيظ: اوعي ياعم عليا النعمة لاعمل منك صبارة وادفنك هنا. تعالي بقي.
وشدت نور من فستانها بقوة الفستان اتقطع.
نور بغضب: انت مچنونة شو عملتي كيف بدي كفي الحفلة هلا. وكيف راح ارجع عبيتي. الله يقصف عمرك.

تمارا مسكتها من شعرها بغيظ: يقصف عمرك انتي واللي خلفوكي. بت انتي اهرجي من ام المسلسل المدبلچ ده واتعدلي معايا احسن وحياة ابويا الغالي ارجع بلدكم في صاروخ.
نور بتتألم: اي. اي. شو بتسوي يا غبية.
شهاب بيحاول يخلص بينهم وهو مش متمالك نفسه من الضحك: خلاص يا تمارا البت بتفرفر في ايدك. وانتي يا نور اتفضلي استنيني في ريسبشن الاوتيل. وانا هتصرف. وهبعتلك حد يوصلك للبيت.

نور بدلع: لا بدي اياك انا ماراح اتطمن مع حدا غيرك. خصوصي وانا هيك. وهي بتوريله الجزء المقطوع ومعاه طبعاااا جسمها اللي انكشف. بتحاول تغريه.
شهاب فهمها: لا ماتقلقيش هبعتك مع حد مؤتمن ده مافيش اأمن منه. مؤمن
ده بيتكسف من خياله. اتفضلي.
مشيت نور وتمارا متغاظة: حلال عليها مؤمن.
شهاب رفع حاجبه: انت دايما كدة متحفزة ماتهدي شوية.

تمارا: يعني عجبك كدة. دي بت عبارة عن كتلة مياصة ونحنحة وانا بتختق. وتقولي يقصف عمرك.
شهاب ابتسم: تمارا. انتي ظابط مخابرات. لازم تتحكمي في ردود افعالك وتصرفاتك. ملتخليش اي شئ تافه يوترك. لازم تكوني هادية وواثقة من نفسك.
تمارا: احممم. حاضر ححاول.
شهاب ابتسم لانها اول مرة تسمع كلامه بهدوء: قوليلي اللواء عدلي كلمك.
تمارا: ايوة وبلغني بميعاد السفر بعد يومين.
شهاب: جاهزة؟!
تمارا: جاهزة.

شهاب: طيب انا هروح اشوف نور وابعت حد يوصلها وارجعلك ماشي.
تمارا بغيرة: ماشي. بس ياريت انت ماتوصلهاش.
شهاب ابتسم: امممم. وليه لا!
تمارا: ولا حاجة براحتك انت حر توصلها انت تبعتها مع حد ماليش فيه اتكل.
شهاب: هههههههه. مافيش فايدة.
مشي شهاب وبعد وهي عنيها عليه وافتكرته من دقايق قبل ماتطب عليهم نور. وابتسمت غصب عنها. بس فاقت علي صوت مايا. اللي واقفة جنبها ومربعة ايديها وبتبصلها بكره غريب.

مايا: انتي اللي اسمك تمارا. زميلة شهاب مش كدة. انا فاكراكي من يوم المستشفي.
تمارا لفتلها بنفاذ صبر: اوفففف. هي ليلة غبرة من اولها نعم يا ختي ماهي ناقصاكي. انا هبابة عايزة ايه انتي كمان.
مايا بعصبية: انتي مجنونة بتكلميني كدة ليه.
تمارا بتمسح وشها بغيظ: صبرني يارب احسن انا فاضلي تكة واولع في ام الحفلة دي. هو يوم الملزقين ده ولا ايه. اسمعي انا روحي هنا. مش ناقصاكي اوعي من قدامي.

مايا وقفتها: استني هنا بكلمك.
تمارا شدت ايديها بقوة: ايدك لتوحشك يا صغنونة. نعم ارغي!
مايا: عايزة اقولك ابعدي عن شهاب مالكيش دعوة بيه. هو اصلا عمره ماهيبصلك.
تمارا بغضب: وانتي مالك بتدخلي ليه. ثم مين قالك اني عايزاه هو ولا غيره. احنا زمايل مش اكتر.
مايا: مالي لاني في حكم خطيبته. وبعدين انا عارفة الاشكال اللي زيك. مابتصدق تقرب من حد زي شهاب. وهي اصلا ماحدش بيبصلها.

تمارا بجنون: انتي هبلة يابت اشكال مين. لا انتي ولا1000 زي شهاب بتاعك ده يهزني. وعندا فيكي بقي هفضل معاه وهتشوفينا دايما مع بعض. علشان بس انا مابحبش التحدي.
مايا: تراهنيني ان شهاب يحبك؟
تمارا بصدمة: اراهنك! للدرجة دي شايفاني ماانفعش اني اكون ست. وبتحدي. طيب وحياة فستان سنية شغلع اللي انتي لابساه ده. لهيحبني وهيتجوزني غصب عن اهلك. وهعزمك علي الفرح واقهرك. ايه رئيك بقي.

مايا بغيظ: وانا موافقة لو قدرتي تخلي شهاب يتجوزك. تبقي كسبتي الرهان.
تمارا بسخرية: وهترهنيني علي ايه!
مايا: شاليه في الساحل الشمالي.
تمارا: ههههههه. شكلك مستغنية عنه.
مايا بثقة: بالعكس. انا بحبه جدااا. ووقتي كله فيه. علشان كدة بابا كتبهولي بإسمي. وبراهنك عليه. علشان متأكدة انك اخر واحدة شهاب ممكن يبصلها.
تمارا قربت منها بتحدي: هنشوف يا مايا انا ولا انتي. وسابتها ومشيت. واخدت عربيتها ومشيت.

في مكان بعيد عن قاعة الحفلة فادي واقف في قمة غضبه من برود حلا وسكوتها.
فادي بعصبية: ماتتكلمي هتفضلي خرساء كدة كتيير. انطقي كنتي فين مع سي زفت ده. واتأخرتي ليه ابوكي ومامتك واخواتك هنا من بدري. كنتي فين؟

حلا اخيرا اتكلمت لفت ليه بهدوء: مع ان مايخصكش. بس هقولك. كنت بكلم ولادي اتطمن عليهم. اصلي لازم اكلمهم كل يوم اول ما اصحي وبالليل قبل ما انام. ولو خارجة لازم اكلمهم علشان بيناموا بدري. قولي يا فادي انت اخر مرة كلمت ولادك فيها امتي. تعرف هما بيعملوا ايه مبسوطين ولا لا فكرت تسافر تشوفهم.؟ اوبس. لالا انا نسيت صحيح. هما كفاية عليهم انت انت ابوهم. هما هينهبوا. بس انا مش زيك انا ولادي مابيغبوش عن بالي لحظة.

فادي افتكر انه فعلا مابيسألش عنهم من يوم ماسافروا الجونة. ولا حتى بفون.
فادي بمكابرة: لا ااانا بس كنت مشغول. وبعصبية. وانتي مش مشغولة عنهم بنفسك. قوليلي انتي فعلا نستيني فعلا عايزة احمد؟
حلا بثقة: والله انا واحمد في مرحلة تعارف. هنقرب من بعض ونعرف بعض. ادعيلي يكون نصيبي المرة دي احسن.

فادي شدها بقوة وقربها منه: اوعي تصدقي نفسك. انك ممكن تنسي فادي. انا مافيش ست تعرفني وتنساني. كابري ياحلا واعندي. هتلفي وترحعي تبكي قصادي علشان ارجعك. قبل ما عدتك تخلص. انت ماتقدريش تنسيني.
حلا شدت ايديها منه وابتسمت بسخرية: هههههههه. غلطان. انا نفسي العدة تخلص بفارغ الصبر. علشان ابقي خلصت منك ومن حياتي معاك. انا خلاص بقيت حرة.
فادي بغيظ: علي فكرة انا ممكن ارجعك حالا وغصب عنك.

حلا: تقدر. بس وقتها هخلعك يافادي واخلي فضيحتك بجلاجل. هتبقي فادي الحديدي المخلوع. واعمل حسابك ولادي هيرجعوا من الجونة يعيشوا معايا. ومؤقتا مش هيعرفوا بطلاقنا. هقولهم ابوكم بيسافر كتيير علشان شغله. وقسما بالله لو رفضت. لأفضحك وارفع قضية عليك وطلب ولادي انت حر.
فادي مصدوم مش دي حلا ابدا. فين حلا اللي عرفها وعمرها ماقدرت تبعد عنه معقول هي دي اللي بتتكلم كدة
فادي: انتي حلا؟ معقول اتغيرتي بالشكل ده!

حلا قربت منه وشاورت علي قلبه: اسأل ده. هو السبب قسوته وغروره. موتت حلا. وولدت حلا جديدة اتعلمت تتكلم وتدافع عن نفسها. انت اللي ضيعتني من ايدك.
ولفت علشان تمشي. بس فادي وقفها.
فادي: لسة ماضعتيش ياحلا. ممكن نرجع تاني وترجعي حلا بتاعة زمان.
حلا بعناد: مستحيل. انا خلاص خرجت برا سجنك انت بقيت وحيد. مممكن تملي الفراغ ده بواحدة تانية بس الاكيد انها مش انا.

فادي بحزن بيدايره: حلا انتي كدة بتقطعي كل الخيوط بينا. هتخسريني. فاهمة
حلا بتحدي: انت اللي هتخسر. انا مابقاش عندي اللي اخسره.

تمارا. في العربية حاست انها لاول مرة عايزة تبكي. اول مرة تنجرح بالشكل ده. معقول الكل شايفها مش ست ولا انثي. ليييه حتى هو بيقولها انك صاحبي. وقفت العربية في مكان هادي وبعيد. ونزلت وقفت في الهوا. وافتكرته لما كان قريب منها. اول مرة تحس انه هادي وكلامه رقيق. وابتسمت لما حطت ايدها علي شعرها وافتكرته وهو بيلمسه.
تمارا: هو انا ايه اللي بيحصلي ده. انا ازاي بقيت كدة وبفكر بالشكل ده. وليه شهاب بالاخص.

وازي ورت نفسي في رهان زي ده. انا غبية. غبية. انا عمري ماهقدر اخليه يحبني هو الحب بالعافية. وشهاب بالاخص. كل الستات دي حاوليه وهيبصلي انا! اول مرة تكوني غبية يا تمارا. هتروحي انتي فين وسط كل دول بس. وبعدين اااانا من امتي ليا في الحب والكلام ده. يانههار مش فايت. انا هعمل ايه بس.
في قاعة الحفلة. رعد واقف مع همس.
رعد: ملكة قلبي مبسوطة.

همس بتحاول تداري حزنها: اكيد حبيبي. بس كان نفسي اشوفهم واقفين سوا وايديهم في ايد بعض. وبصت علي حلا وفادي.
رعد ابتسم: كل شئ بأوان. انا في الاول كنت ضد فكرة هنا. بس بعد كدة لقيت ان ابنك مش هتغير غير كدة. سبيه يتربي. حلا دي جوهرة هو مش مقدرها. ولسة ده انا مجهزله مفاجأة هتخليه يطلع ناار من ودانه.
همس: حراااام بقي ابني بيتقطع.
رعد: لا مش حرام وانا مش هسيله غير لما يرجع لمراته واحد جديد.

مهاب واقف مع سامح بيتكلموا وقرب منهم شهاب ومؤمن.
شهاب ابتسم: اهلا بالكبار. الحفلة منورة.
مهاب ابتسم: منورة بيكم. هاه عاملين ايه.
شهاب: بخير ياباشا.
سامح: فينك ياواد انت وهو. خلاص نسته سامح باشا.
مؤمن: واحنا نقدر بردوا يا باشا. الا سيادتك ده انت مثلي الاعلي.
سامح: عامل ايه يا شهاب. عرفت انك هتشتغل مع تمارا. خالي بالك تمارا زي ابوها مش سهلة.

شهاب بص لمهاب بثقة: ولا انا سهل يا باشا. انا مهما كان شهاب الحديدي.
مهاب بص لسامح وابتسم: تعالي ياشهاب عايزك.
سامح: ولا يا مؤمن الحفلة ملغمة.
مؤمن: ههههههههه. اه والله ياباشا كل دي ستات ده الواحد بقي حالته صعب.
سامح: هههههههه. ياولا وانت ساكت كدة مافيش حاجة كدة ولا كدة.
مؤمن: سيبلي نفسك انت وانا هخليك الليلة عريس.
سامح: الله يحرفك يا فقري. مراتي في الحفلة هطربقها علي دماغنا.
مؤمن: هههههههههههه.

شهاب: اؤمرني حضرتك.
مهاب: بص يا شهاب. تمارا مش صغيرة وعارف انها مسؤلة عن نفسها. بس انا دلوقتي بكلمك بصفتي أب. خالي بالك من تمارا. لو جرالها حاجة انت المسؤل.
شهاب بغصة في قلبه: ماتقلقش. تمارا في عنيا. هترجعلك بخير.
مهاب: شهاب تمارا تبان قوية. بس جواها طفلة ماحدش بيشوفها غيري. اياك حد يأذيها حتى لو انت مش هرحمك وقتها.
شهاب استغرب ليه بيقول كدة: انا! انا عمري ماهأذيها.

مهاب: لو فكرت ياشهاب تنتقم منها وتوجعها هنسفك.
شهاب بقوة: انت ليه بتقولي كدة؟
مهاب: علشان انا عارفك مابتسبش طارك. ولو بنتي اتوجعت هتكون نهايتك.
شهاب استغرب هو ازاي بيعرف اللي جواه: مين قالك اني عايز انتقم منها. اللي حصل عدي خلاص.
مهاب: انا بس حبيت اعرفك مين هو مهاب عز الدين.
سابه ومشي وشهاب بيفكر في كلامه.
الكل واقف في الحفلة ومنظم الحفلة مسك المايك.

احممم ارجوكم يا جماعة جميع جميلات الحفلة تنتبه دقيقة. اولا بتمني تقضوا معانا سهرة سعيدة. ثانيا في طقس خاص بينا بينا دايما بنعمله. دلوقتي كل جميلة في الحفلة هتوصلها تيكت مكتوب فيها صفة من صفات الجمال. وانا هعلن هنا الصفة اللي اخترناها وكلكم هتشوفه التيكت بتاعكم. وصاحبة الصفة الفايزة هتتفضل معانا هنا علي الاستيدچ.
كل واحدة شافت التيكت اللي وصلها وهو قال الصفة الفايزة.

احمم جاهزين. صاحبة التيكت هي( اجمل عيون عيونك تسحر)
هاه مين صاحبتة اجمل عيون.
كلهم شافوا التيكت وحلا ابتسمت وبصت لفادي ورفعت التيكت بتاعها.
نزل من علي الاستيدچ وقرب منها وباس ايديها واخدها علي الاستيدچ.
دلوقتي حضرتك هتشاركي الحضور الرائع ده بأغنية تختاريها وتغنيها.
فادي واقف بيعصر نفسه من الغضب والغيرة: كمان هتغني يا بنت هنا وديني لاربيكي وارجعك تتحبسي في اوضتك وتنامي من العشاء. ماشي.

حلا ابتسمت وقالتله الاغنية وبدأت الاغنية.
عنده داء السيطرة واصل لحد الافتري. هو ده العيب اللي فيه ده اللي هيجبنا لوا.
كل حاجة بالخناق ولا اي حاجة بإتفاق.
وبصت لفادي وضحكت. وكملت.
واللي زاد وغطي بيهددني بالفرق.
قربت منها كارما وچوري ومايا. حتى جودي وبدااا. يلفوا حاوليها ويغنوا معاها ويرقصوا. وفادي هيتجننن من الغيرة.
فجأة ليه الحمل الوديع بيتحول انسان فظييييع بقي عنده استعداد يسبني. عنده استعداد يبيع.

رعد بيبص لهمس وبيبتسم. وهمس ابتسمت.
حلا بتتمايل وتغني.
لو عاملتله البدع لو ضربتله الودع اما كل كلامه يمشي. يااما بقي يعمل جدع.
فجأة ليه الحمل الوديع بيتحول انسان فظيييع. بقي عنده استعداد يسبني عنه استعداد يبيع.
خلصت الاغنية وحلا والبنات بيضحكوا. وفادي بيغلي. قرب منها بغيظ وشدها.
فادي: ماتتلمي بقي دانتي زودتيها اوي. تغني وترقصي يا حلا اتهبلتي.

حلا بدلع: الله وانت زعلان ليه. انا حرة خاليك في حالك. ومشيت وهي بتغني. عنده داء السيطرة.
فادي بيمسح شعره بغيظ: الله ينتقم من اللي كان السبب. منك لله ياهنا انتي اللي هربتيها. وابتسم بس بقت عسسل يخربيتها. وحشتني اوي. اااه لو اقدر اخدك في حضني تاني. بس وحياة حلاوتك اللي زادت وجننتيني دي. لهرجعك وغصب عنك.
چنا واقفة لوحدها بعيد عن الدوشة. ومروان بيقرب منها.
مروان مبتسم: واقفة لوحدك ليه.

چنا ابتسمت: مافيش. انا بس مش بحب الدوشة.
مروان: ولا انا. بس تعرفي انتي جميلة اوي النهاردة.
چنا بصت بعيد شافت ريما وحاست انها بتظلمها: ممتشكرة اوي. عن اذنك هروح اشوف مامي.
مروان حاسس انها بتتهرب: اتفضلي وماتنسيش. هنسافر يوم السبت.
چنا بحزن: ماتخفش مش هنسي.
مشيت وجواها حزن ووجع. اول مرة تحب. تحب واحد مش ليها.
شهاب خرج واخد عربيته وساب الحفلة وهو حزين وبيفتكر اول مرة شاف فيها حبيبته القديمة فيها.

في بااار شهير. كان قاعد محسن مع اصحابه وقام.
محسن: يالا يارجالة انا ماشي علشان الكراميل قرب يسيح.
اصحابه ضحكوا: عهههههههه. مين قدك الليلة يا باشا بس وعد هندوق الكراميل بعديك.
محسن: هههههههه. اكيد بس لما انا اشبع الاول.
مشي محسن وخرج. وبعد شوية دخل حمزة لاصحابة. وقعد وسلم عليهم. وسمع لما سمع الاتنين اللي جنبه بيتكلمه.
هههههههه. يابختك يا محسن هيقضي ليلة عنب.

ااااه دي حته بت تدوب الحجر انا شوفتها عنده في الشركة. كنت عايز اخطفها.
حمزة انتبه لكلامهم.
بقول ايه ماتيجي نطب عليه ونعمل حفلة.
لا لا كدة البت تخاف دي اول مرة. هو خيخلص ويكلمنا.
هي اسمها ايه.
فتون.
هنا حمزة ماقدرش يتمالك نفسه هجم عليه ومسكه من هدومه. انطق يا ابن الكلب محسن فين.
انت مين ياعم انت. ومالك بمحسن.
حمزة بغضب: انطق لقتلك محسن واخد فتون علي فين.
ططيب هقولك هو في شركته والبت معاه.

حمزة بعصبية: برضاها!
لا لا مخددرها.
حمزة زقه وخرج زي المجنون علي شركة محسن هيتجنن مرعوب عليها وبيتمني يلحقها قبل مايلمسها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة