قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل السابع والخمسون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل السابع والخمسون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل السابع والخمسون

السكريترة: يافندم بصراحه كده حصل حاجه غريبه ولازم تعرفها
سيف: خير
السكرتيرة: حضرتك لما نزلت وانا خرجت من المكتب نسيت مفاتيح عربيتى طلعت تانى لاقيت المهندسه ليلى خارجه من المكتب بتاع حضرتك ومعاها ملف ورق
سيف باستغراب: ملف ايه وليلى ايه اللى دخلها مكتبى
الشاب: بصراحه هي كل فترة كده تقعد فالمكتب بتاعها ومبتخرجش غير لشركه تفضى خالص
سيف: يعنى ايه مش فاهم
السكرتيرة: هو حضرتك طلبت منها تاخد ورق من مكتبك.

سيف: لا
السكرتيرة وهي تنظر للشاب: يبقى اللى اتوقعته صح ليلى هي اللى بتخفى الورق من مكتب حضرتك عشان كده بنخسر الصفقات
سيف بصدمه: ليه
السكرتيرة: معرفش بس اكيد عندهاسبب
سيف: طيب شكرا انا هتصرف
السكرتيرة: على ايه يافندم ده واجبى وبردو ده اكل عيشنا
سيف: ماشى
ترحل السكرتيرة وخطيبها لتاتى نور له بعد ان سمعت حديثهم وترى تعبه وتقف بجانبه وتضع يديها على كتفه
نور برقه: سيف
سيف بتعب: اممم.

نور: تعال ياحبيبى اطلع غير هدومك
سيف: مش قادر يانور تعبان انا هنام هنا
نور: هنا فالمكتب لا طبعا
سيف: معلش
تجلس فالارض امامه
نور: وهتسبنى انام لوحدى بلييييييز عشان خاطرى بخاف
وتمثل له بوجهه علامات طفوليه
نور: بلييييييز
سيف باستسلام لها: طيب
تقف بسعادة ليرى ابتسامتها لينسى كل اوجاعه ويصعد معاها.

تقف نور امام الدولاب وتخرج له تيشرت وبنطلون لتدخل الحمام وياخذ دوش يخرج ويراها تجلس مع انس الذي استيقظ ويلعب فوق سريره وهي تريدى قميص نوم طويل مفتوح من عند فخدها الايسر الى الاسفل وترتدى روب بكم
سيف: هو ايه اللى صحى الواد ده
نور بابتسامه: جعان
سيف: ادي لسناء تاكله
نور: خلاص بقا هينام اهو انا اكلته وخد الدواء وهينيمه
سيف: هو عيان
نور: شويه سخونيه بسيطه
سيف: ماشى.

نور: تعال وديه اوضته بقا عشان اقلعت ومش قادرة البس بقا واخوك جه
سيف: هو كان برا
نور: اه
يقترب منها ويحمله ويذهب به للغرفته وتضعه في سريره ويضع قبله على خديه ويقترب من ريتاج ويضع قبله على جبينتها وهي نائمه ويعود لجناح ليراها تقف امام الدولاب تعلق ملابسه يقترب منها ويحتضنها من الخلف
سيف: بتعملى ايه
نور: سناء جابت هدومك بعلقها عشان مكويين
سيف: وفتحتى لسناء كده
نور: ههههههههه هي سناء راجل.

سيف: لا بس انا محدش يشوف مراتى غيرى
تلف لتنظر له وهي يحوط خصرها بذراعيه وتلف يديها حول عنقه وهي تبتسم له
نور: ماهو محدش بيشوفها غيرك. واحشتنى على فكرة
سيف: واحشتك قد ايه
نور: قد عمرى كله
سيف: ههههههه بحبك
ويطبع قبله على خديها لتبتسم له ثم قبله على شفتيها بحنان وتبادله القبله وهو يجذبها نحوه بقوة لتلتصق به وهي تشد بيديها على عنقه...

تفتح عيونها وتجده يرتدى بدلته
نور: حبيبى انت نازل
سيف: اه ياقلبى
ويقترب منها ويطبع قبله على جبينتها
نور: طب هتعمل ايه
سيف: في ايه
نور: فالشركه
سيف: خليها على ربنا سلام
نور: خلى بالك من نفسك
سيف: حاضر
يفتح الباب ليرى اطفاله وا واقفين على الباب وخلفهم سناء
سيف: في ايه واقفين كده ليه
سناء: عايزين مامتهم
ريتاج: ما. ما
سيف بصدمه: هم اتكلموا
سناء: هههه لا هي ريتاج بس وبتقول ماما.

ينحنى ليجلس على ركبته لمستواهم ويضع قبله على خد ريتاج وانس
انس: اش اش
سيف: ايه
سناء: قرش
سيف: ههههه
ويخرج محفظته ويعطيهم اموال
سيف: خوش لماما
ويبتعد عن طريقهم ليدخلوا لها لتسمع صوت ريتاج يناديها لتفزع
نور: ايه
ريتاج: ما، ما
نور بسعادة: ههه انتى قولتى ماما صح
تعانقها ريتاج ليضربها انس ويتخانقوا على من يجلس على قدمها
نور: هههه بس خلاص تعالوا انتوا الاتنين، وانت عيب تضرب اختك كخ.

وتجلسهم الاتنين على قدمها فوق السرير ليعطيها انس الاموال
نور: جبتها منين
سناء: من استاذ سيف
نور: ماشى.

يصل للشركه ويجلس يفكر ويقرر بان يعلم لماذا ليلى تدمر شركته وهي تعمل بها تاتى السكرتيرة لتخبره بان ليلى خرجت من الشركه ليذهب بسرعه خلفها ويقود خلفها ليراقبها بنفسه ليراها تدخل مطعم شيك يذهب خلفها ولم ينتبه لسيارة اخوه الموجوده امام باب المطعم
وقبل ان يدخل يلمحها من الزجاج تجلس مع يوسف وتعطيه الاوراق ليصدم ويعود لسيارته ويفكر لما اخوه يفعل ذلك به.

يقود بسرعه وهو يفكر وشارد ويرى اضاءة سيارة قادمه امامه وقبل ان يتفادها تصدمه وتنقلب السيارة...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة