قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الحادي والأربعون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الحادي والأربعون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الحادي والأربعون

وتصدم بنغم امامها ويسقط هاتفها تنحنى نور لتحضره وترى الرسايل التي ترسل لها
نور بصدمه: انتى
نغم ببرود: اه انا
نور: طب ليه
نغم: ليه دى بتاعتى بس حاولى تحافظى على جوزك واستمتعى معه على قد متقدر يمكن بكرة ميكونش معاكى
نور بغضب: انا مش هرد على اشكالك ومش هبوظ رحلتى عشان خاطر حقيرة وخاينه ورخيصه زيك
نغم بغضب: والله لاوريكى الرخيصه دى هتحرمك منه ازاى وهحسرقلبك عليه لما يجيلك ميت وسايح فدمه.

نور: ربنا يحميهولى اصل ربنا بيقف مع الخير مش الشر
نغم: هتشوفى يانور هانم هندمك على كل كلمه قولتلى
نور: وانا هحمى سيف بعمرى وقبل متاذيه لازم تخلصى منى عشان طول مانا عايشه مش هتقدرى تبصيله اصلا
نغم: انا هو وانتى هو وهوريكى انا هعمل ايه
تتركه نور وتذهب لكرسيها
سيف: اتاخرتى ليه
نور: مفيش ياقلبى
سيف: هتنامى
نور: لا هكمل الروايه اللى معايا
سيف: طيب انا هنام لو عوزتى حاجه صحينى
نور: ماشى ياقلبى تصبح على الف خير.

سيف: وانتى من اهله ياروحى
ويسند راسه على كتفتها تمد يديها لتغلق له الزجاج حتى لا تزعجه اشعه الشمس تشعر براسه تتقل على كتفها لتعلم انه غاص فنومه لتغلق الكتاب وتنظر له تتامل
نور لنفسها: وعد منى ياسيف ماهخلى الحيوانه دى تدخل حياتك تانى ولا تاذيكى حتى لو كانت حياتى التمن والله هضحى بيها عشان سعادتك وعد هعمل كل اللى اقدر عليه عشان احميك منها.

نور بصوت مسموع: بحبك يااجمل واحن راجل فالدنيا دى كلها شافته عينيا
وتسند راسها فوق راسه وتشبك اصابعها فاصابعه وتشد عليهم وتظل تفكر طول الطريق حتى يصلوا لكوريا وبالتحديد فجزيرة جيجو
نور بحنان: سيف حبيبى يلا اصحى احنا وصلنا
سيف وهو يفرك عيونه: ايه ده انا نمت كل ده
نور: اه ياقلبى يلا
تمسك يديه وتنزل معه وامامهم محمد ومريم لترى نغم بجانبهم وهي تبتسم بسخريه ولم يراها سيف ويركبوا السيارة ويذهبوا للفندق.

سيف: طبعا هتنامى عشان منمتيش طول الطريق
نور بدلع: لا انا حايزة اتفسح
سيف: وانا هفسحك ياقلبى
نور: هييييييه ثوانى اغير هدومى
ترتدى ملابسها عبارة عن فستان ابيض بورود حمرة وتلف حجابها وتخرج معه
نور: احنا هنفطر ولا هنستنى بابا وماما
سيف: لا بابا وماما ايه دى شهر عسل جديد لينا وليهم
نور: ههههههه ماشى
سيف: تعالى نفطر
نور: لا انا عايزة اتمشى على البحر مع حبيبى ممكن
سيف: بس كده تعالى.

تمشى بجانبه وهو يضع يديه فوق كتفها
نور: هنقعد قد ايه
سيف: هم 3 ايام عشان الشغل
نور: طب حلوين 3 ايام مع حبيبى من غير اى ازعاج دى حاجه كويسه خالص
سيف: هههههههه ايوة طبعا
نور: سيف اقعد
وتجلس على الرمل وهو بجانبها
نور: عارف ياسيف انا عمرى متخيلت انى هحبك اووى كده
سيف: عشان بشرب
نور: قصدك كنت بتشرب
سيف: حاضر
نور: انا بحبك اوووووى ياسيف لدرجة انا ممكن اضحى بحياتى عشان انت تعيش
سيف: هششش احنا هنعيش مع بعض
نور: اكيد.

سيف: اكيد ياقلبى
لتعانقه بشدة ويبادلها العناق بحب وتراهم نغم وتراها نور ولم تعريها اى اهتمام
نور: سيف
سيف: امممم
تبتعد عنه ويصدم عندما يجدها تطبع قبله على شفتيه بحب ويبادلها القبله بحنان تمسك وجهه بيديها تبتعد لتفصل القبله
سيف: اول مرة تعمليها قدام الناس
نور بخجل: سيف انت لو بصت هتلاقيهم بيعملوا اكتر من كده انا بس حسيت انك واحشنى
سيف: طيب ياقلبى.

نور لنفسها: انا مش حسيت انك واحشنى قد احساسى بالخوف عليك دلوقتى ربنا يحميك ليا لان معنديش حاجه اعملها غير ان ادعي ربنا
سيف: يلا نفطر
نور: يلا
تراهم نغم وهي تشتعل من الغضب
تذهب معه ويجلسوا بالمطعم سوا
سيف: فطرتى
نور: اه الحمد لله يلا نروح نتفرج على المكان
سيف: حاضر
وتذهب معه للخارج ويتمشوا سوا وهي ماسكه فيديه
نور: سيف
سيف: ايه ياقلبى
نور....

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة