قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل التاسع والعشرون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل التاسع والعشرون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل التاسع والعشرون

تنزل نور معاه ويدخل محلات كتير ويشتروا هدايا لمحمد وزوجته وملك ووالدتها حتى سناء لم ينسوها
نور: فاضل هديه اسر
سيف بغضب وغيرة: ليه
نور: من باب الذوق الراجل جارى ياسيف وجبلى هديه وهو جاى من السفر رد جمايلى يعنى
سيف بغضب: ماشى
نور: براحه على نفسك انا شامه ريحه شياط قلبك من هنا ههههه
سيف لنفسه: انتى بتتريق والله شايط
نور: يلا.

وتسحبه معاها وتشترى جرافته وتقسها على سيف وتلفها حول عنقه وهو غاضب منها ويتجنب النظر لها
نور: انا هخد دى وعايزة اى واحده كمان
سيف بغضب: كمان
نور ببراءة: ماهى دى طلعت حلوة عليك فهشتريها لك انت وبعدان انا مقسش هدية حد على جوزى هو منيكال
سيف بحب: لا طبعا ياقلب جوزك
نور: بس ياسيف الناس تسمعك
سيف: محدش فيهم بيفهم عربى
نور: طب بس
وتاخذ الشنطه من البائع
نور: ادفع الحساب
سيف: حاضر.

ويدفعوا الحساب ويعودوا للفندق بعد7 ساعات
نور: اااااااه رجلى مش قادرة هاتلى الطيارة هنا
يقترب منها
سيف: ودى اجيبها ازاى
تلاحظ نور نظراته المنحرفه لتقف بسرعه رغم تعب قدمها
نور: صح تعالى شويه الجاكيت ده
سيف باستغراب: ده لمين
نور: ليك شوفته وانت بتشترى بدله باباك وعجبنى فجبته ليك
يقف ويمسك يديها ويضع قبله عليها
سيف: ربنا يخليكى ليا وميحرمنيش منك
نور: ويخليك وتصرف عليا هههههه
سيف بغيظ: كده
نور: اه.

وتركض منه ويركض خلفها ليمسكها من خصرها
نور: ههههههههههه خلاص خلاص مش هرخم تانى هههههه
سيف: لازم اعاقبك
نور: لا والنبى وبعدان في فيلم جه انت وعدتنى نتفرج عليه سوا
سيف: ماشى
نور: هغير هدومى واجيلك
وينزلها على الارض تدخل ترتدى بيجامه بيتى على هيئه شورت قصير وتيشرت بكم واحد والكتف الايسر عارى وتلف نفسها باللحاف وتخرج له تجده يجلس على الاريكه
سيف: ايه اللى عامله ده الجو مش برد انا قفلت الشباك وشغلت الدفاية.

نور بخجل: انا سقعانه
سيف: طب تعالى اقعد
تجلس بجانبه ليسحب اللحاف ليتغطى معاها ويندهش من البيجامه وتخجل وتتورد خدودها من الخجل
سيف بحنان: قولى انك مكسوفه مش سقعانه
نور: تؤ تؤ سقعان انا
سيف بحب: يالههههوى على سقعان دى ده انا ادفيكى بقلبى
لتخجل اكتر
نور بتذمر وخجل: بس بقا
ليجذبها لحضنه ويلف يديه حول جسدها.

سيف: والله زى القمر انا بحمد ربنا انك محجبه وان محدش هشوف جمالك ده غيرى والا كنت كل يوم هعمل خناقه على اللى بيصلك بس وساعاتها هيكون حقه عشان زى القمر
نور: متجاملش اوووى كده
سيف: والله مش بجاملك انا مستحمله عيناك الملونه دى ومش قادر اخبيها من الناس بالعافيه وغصب عنى
نور: احم اول مرة اعرف انى حلوة كده
سيف: عشان مش شايفكى بعينى او بعين اى راجل عموما يعرف جمال الست
نور: قصدك بتاع ستات.

سيف: لا على فكرة انا معرفش ستات ولا عمرى بصت لبنت غير نغم وطبعاعرفت حقيقتها واعتبرت نفسى مشوفتهاش ولا قابلتها اصلا وطبعا حبيبة قلبى من جوا نور عينيا
نور بنرفزة: ودى مين
سيف: بقول نووووور نور عينيا انتى يانور
نور بخجل: بجد
سيف: طبعا
نور: ماشى
سيف: ماشى ايه مفيش ربنا يخليك ليا بحبك اى حاجه في قلب جوا دايب وهيموت ويسمع
نور: لا مفيش عجبك ولالا
سيف: عجبنى ياخرة صبرى اتفرجى احسن.

نور: مانت ضيعت نص الفيلم رغى اتفرج ايه بقا
سيف: على رايك تعالى نرغى جوا انا اصلا عاجبنى البيجامه دى
نور بخجل: بس ياسيف سيبنى اركز فالفيلم
سيف: جبيتها منين البيجامه دى كانت فين مايوم متجوزنا
نور باحراج: اشتريتها النهاردة
سيف: طب متكسفيش كده
لتصمت نور بخجل وتتابع الفيلم ليسحب اللحاف ويغطيها جيدا ويشاهد معاها الفيلم.

محمد: جهزتى العشاء ياسناء بتاع سيف
سناء: لسه يابيه كده هيبرد هجهزوا على العصر
محمد: انت تعرفى اكتر منى المهم يوصل يكون كل حاجه جاهز والجناح اطلعى شوفى لو ناقص حاجه
سناء: جاهز من مجاميعه وكل حاجه استاذ سيف نقلتها فيه
محمد: ماشى امال فين المدام
سناء: مدام مريم (والدة سيف) راحه تشترى حاجات
محمد: ماشى انا رايح الشركه
سناء: مع السلامه يابيه
محمد: اه متنسيش دواء السكر بتاع سيف حطى فالجناح
سناء: حطيته.

محمد: ماشى سلام.

يستقيظ صباحا على اشعه الشمس ويجد نفسه نام على الاريكه وهي فحضنه وعليهم اللحاف يقبل راسها ويحملها ويضعها على السرير ويدخل ياخد دوش ويطلب الفطار ويدخل ليقظها
سيف: نور، حبيبتى اصحى بقا
يبعد بيديه خصلات شعرها عن وجهها
سيف: يلا بقا بلاش كسل
نور بصوت نايم: سيف شويه
سيف: شويه ايه الفطار جه والطيارة هنتاخر كده
نور: طيب ياسيف اهو
وتجلس على السرير وتبعثر شعرها بيديها وتفرك عيونها.

سيف: يلا انا هجهز الشنط عشان اتاخرنا وخدى دوش
نور: لا انا هجهزها متتعبش نفسك
يمسك وجهه بيديه
سيف بحب: ده مش تعب انا بساعد مراتى حبيبتى ومش عيب يلا عشان تاخدى دوش بقا بسرعه ها
ويضع قبله فوق راسها ويخرج لتبتسم وقلبها يدق بخفه
نور: شكله فعلا الحب
تقف وتدخل الحمام وتاخذ دوش وتخرج تجفف شعرها وتسرحه وترتدى بنطلون جينز و قميص بكم وعليه جاكيت جلد يصل لخصر ويظهر منه القميص من الاسفل وتلف حجابها
نور: خلصت ياسيف.

سيف: اه
تغلق معه الشنط ويجلسوا يفطروا سوا وتاخذ الجاكيت الفور وترتديه على ملابس ويرتدى هو الاخر بلطو على قميص وبنطلون الجينز وترتدى شنطه كروس كبيرة الحجم يعطى الشنط للعامل وينزل معاها بالاسنسير ويلاحظ ملامحها وتعبير خوفها ليمسك كفيها بين يديه لتنظر له ويتبادلوا النظرات لتبتسم له بمعنى ان لاتخاف وهو معاها ويصلوا للمطار ويركبوا الطيارة لتخلع الجاكيت الفور وتضعه على قدمها.

سيف: يانور هتبردى استنى لما نوصل
نور: لا
سيف: بطلى عناد
تسند راسها على كتفه وكانها ترشيه حتى يصمت
نور: ممكن انام
سيف بحنان: ممكن
ينتظرها حتى تنام وتغفو في نومها ويسحب الجاكيت وتضعه عليها حتى لا تبرد ويسند راسه فوق راسها ويسرح فهى وفحبه.

ملك: يااسر قولتلك مش هرد على عمر غير لما نور ترجع واكلمها
اسر بغضب: انتى مالك ومال نور هو مين اللى هيقعد معاه انتى ولا هي
ملك: انا بس لازم اخد رايها استشارة ده الرسول قال استشيروا
اسر: عليه افضل الصلاة والسلام
ملك: وبعدان هي جاى النهاردة بكرة ارد عليك
اسر: يامسهل
ويخرج من غرفتها وهو يشعر بسعادة لانه سيراها بعد غياب فهو اذا اخبى عن الجميع تفكيره المستمر بيها لم يستطيع ان ينكر ذلك على قلبه.

نغم: طيارته وصلت، حلو اووووى كده، تجبلى كل الاخبار اى خبر تافه بالنسبه ليك مهم بالنسبه لبا، ماشى سلام...
وتغلق الخط
سلمى(صديقه نغم ): يابنتى متسيبه فحاله بقا
نغم: انا مش عايزه ياماما ما يتحرق انا عايزة فلوس عشان ادفع ديون اللى عليا
سلمى: تقومى تخربي بيته اللى هتعملى احتمال يطلقها فيه
نغم: وهو ده المطلوب
سلمى: طب ولما يطلقها
نغم: هيكون مكسور وساعتها هظهرله ونرجع حبايب واخد اللى عايزة فهمتى.

سلمى: فهمتى ياشيطانه
نغم: هههههههههههه...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة