قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل التاسع والأربعون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل التاسع والأربعون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل التاسع والأربعون

وتصدم بيوسف امامها تعود خطوة للخلف وهو يبتسم لها
تسمع صوت مريم
مريم: تعالى ياحبيبتى
تتجاهله وتذهب لمريم تجلس بجانبها على الاريكه
مريم: عامله ايه دلوقتى
نور بهدوء ورقه: الحمد لله احسن
مريم: طب الحمد لله فطرتى
نور: اه
مريم: جيهان، ياجيهان
تاتى لها جيهان
جيهان: نعم ياهانم
مريم: اعمليلنا اتنين عصير
نور: لا ماليش نفس والله
مريم: عشان صحتك
نور: والله ماليش نفس
مريم: خلاص روحى انتى
تذهب جيهان.

تجلس ملك فالكوافير ويرن هاتفها
ملك: الو
عمر: حبيبى خلصت ولا لسه
ملك: لسه
عمر: طب بسرعه عشان مستنى
ملك: حاضر اقفل بقا
عمر: ماشى خلى بالك من نفسك ياقلبى
ملك: حاضر
وتغلق معه.

يتنهى سيف من عمله ويعود للقصر بسرعه فقد اشتاق لها تفتح له سناء لتراه وهي جالسه مع مريم لتبتسم له وتركض له.

سيف بسعادة: براحه ياحبيبى عشان متتعبش
تعانقه كالطفله الصغيرة التي تعانق والدها ليطبع قبله على راسها
سيف: عامله ايه
نور برقه: الحمد لله وانت
سيف: انا بخير طول مانتى بخير ياقلبى
يمسكها من يديها ويذهب ليجلس على الاريكه
سيف: مساء الخير ياماما
مريم: مساء النور ياحبيبى
سيف: بابا جه
مريم: اه بس فالاوضه
سيف: ماشى انا هطلع اغير هدومى خلى سناء تحضر الغدا
مريم: احنا اتغدنا بس مراتك لا.

ينظر لها ثم لامه طب خليها تبعته على الجناح
مريم: ماشى
يصعد وهي معاه
يوسف: انتى مدلعه اوووى كده ليه لمريم
مريم: اتادب ياواد. ايه مريم دى وبعدان انا حرة هو انت شايفنى معلقلك حبل المشنقه
يوسف: الله يامرمر انتى عصبيه ليه
مريم: مش عصبيه وسيبنى بقا اتفرج على المسلسل.

يصل للجناح ويدخل ياخذ دوش ويغير ملابسه ويخرج يجد نور تجلس على الاريكه وامامها صنينه الغدا يجلس بجانبها على نفس الاريكه ويمسك كفيها ويقبلهم.

سيف برومانسيه: واحشتنى
نور: انت اكتر ياحبيبى
سيف: انا اكتر ايه
نور بخجل: واحشتنى كل بقا عشان هنخرج
سيف: نخرج فين
نور: النهاردة فرح ملك
سيف: اه
تطعمه بيديها
سيف: وانتى مش هتاكلنى
نور: مش عايزة ماليش...
وقبل ان تكمل جملتها يطعمها هو بيديه
وتاكل معه
نور: خلاص كفايه كده
سيف: ماشى عندى ليكى خبران احلى من بعض
نور بسعادة: ايه
سيف: اتحايلى عليا شويه
نور: متبقش رخم بقا قول
يشير: بلا
نور بوجه طفولى: بليييييز بليييييز.

سيف: اولا انتى خدتى براءة خالص
نور بسعادة: بجد طب الحمد لله يعنى مش هروح السجن تاتى
يمسك وجهها بين يديه ويرجع شعرها للخلف
سيف: استحاله تخشيه تانى طول مانا عايش
نور: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك
سيف: ويخليكى ليا يااقلبى
يقترب ويضع قبله على شفتيها بحنان وهي تبادله القبله وتلف يديها حول خصره لتجذبه نحوها ويتلصق جسدهم معا يبتعد عنها ويفصل القبله للهواء ويسند جبينته على جبينتها.

سيف: انا، بحبك اووووى
نور: وانا، بموت، فيك
وتعانقه بقوة كأنه سيبتعد عنها وهو يبادل العناق
نور: ايه الخبر التانى
يبعدها عنه لينظر لعيونها
سيف: فيلاتك جاهزة
نور بدهشه: فيلاتى
سيف: اه
نور: انا مرتاحه هنا حتى ماما بتسلينى وانت برا
سيف: ده اخر كلام
نور: اه
سيف: عموما هي موجوده فاى وقت تحبى تروحى هناك قوليلى
نور: طيب
سيف: انا ميهمنيش غير راحتك
نور: انا راحتى فاى مكان مع حبيبى حتى لو عشه انا راضيه ومرتاحه.

سيف: يالهههههوى ماتيجى.
ويغمز لها تفهم قصده
نور: بطل قلة ادب وقوم البس عشان نروح الفرح يلا
وتذهب من امامه وتدخل غرفه النوم ويدخل خلفها ويجدها تقف امام الدولاب وتختار بدلة له ياتى خلفها ويحضنها من الخلف ويسند راسه على كتفها.

نور: ايه رايك فدى
سيف: اللى تشوفه ياقلبى
نور: لالالا دى احلى
وتخرجها له تلف وهو يقف امامها
نور: يلا ياسيف البس دى بقا
سيف: طب واحده بس
نور: ولا نص واحده بطل بقا
سيف: ولا نص واحده طب مفيش افراح
نور: لا بليز عشان خاطرى
سيف: لا
نور: عشان خاطرى
وتطبع قبله على خده يحملها عن الارض على ذراعيه
نور: لالالالا هنتاخر ياسيف والله
سيف: يعنى الفرح اهم منى
نور: لالا والله هعوضك بليل لما نيجى خلاص
سيف: خلاص.

وينزلها على الارض لتركض للحمام تاخذ دوشها ويقف يرتدى بدلته وينزل تخرج ولم تجده تقف تجفف شعرها وتخرج فستانها.

مريم: يابنى زمان العروسه وصلت استعجال مراتك هتروحوا اخر الناس
سيف: اعمل ايه مانتى عارف لبس الستات ياختى
محمد: هههههه الله الله متقوم تضربها قدامى ياواد
سيف: مقدرش يابرنس
يوسف: برنس وياختى انت جاى منين يابنى
يسمع دقات حذاءها على درجات السلم
سيف: انا ماشى وسيبك ومتستنونيش انا هتاخر
محمد: طب خلى بالك من مراتك
سيف: اكيد.

يصل امام السلم ليتجمد جسده من جمالها ليراها ترتدى فستان سماوى ومن الاعلى لونه ذهبى لون الجسد بكم وترتدى صندل كعب ذهبى وتضع القليل جدا من الميكاج وتلف جحابها الذهبى يبلع ريقه بصعوبه من جمالها تصل امامه ليرى الجميع ويصدم يوسف من جمالها.

نور برقه وخجل من نظراته: انا جاهزة
سيف: هو انتى مراتى
نور بخجل: بس ياسيف بقا بتكثف
سيف: بتكثفى يابقى مراتى
ويضع قبله على يديها والاخرى على جبينتها
محمد: بس ياواد احنا قاعدين عشان ملاحظ انك داخل اوووى
سيف: هههه حاضر سلام
تقابلها لوجى
لوجى: اجى محاك
سيف: لمى الحاجات اللى بتقع منكوا والنبى
ودفع لوجى بخفه للخلف
سيف: الا اجى معاكوا الا
ويخرج بها وهي تضحك عليه
سيف: بس بس متضحكيش يابت انا ماسكه نفسى بالعافيه.

نور: ههههههه حاضر
سيف: بردو بتضحكى
نور: الله
يفتح لها باب السيارة وتركب ويلف ليركب بجانبها ويقود بها بيد ويده الاخرى تمسك يديها.

تجلس حنان فنادى ليلى وترى معتز
حنان: معتز بتعمل ايه هنا
معتز: انا طول عمرى هنا
حنان: اممم تيجى تقعد معايا
معتز: ماشى
يجلسوا معا على ترابيزة
حنان: واخبار سيف ايه
معتز: ده واطى من يوم ماتلم على نور ولا بسال ولا بيكلمنى اصلا عايش دور الشريف
حنان: هههههه معلش كلها يومين ويزهق
معتز: معتقدش ده ناوى يقضيها شكله
حنان: هههه لسه عايز تاخد حقك منها
معتز: طب اما القلم والتهزيق ده هعديهم كده.

حنان: عندك حق بس انا برا اللعب ده
معتز: ههههههههه جبانه خايفه
حنان: ياعم انت راجل انا سيف ممكن يودينى فداهيها
معتز: ماشى
حنان: بس ناوى تعمل ايه
معتز: هعمل اللى محدش قدر يعملوا
حنان: اللى هو
معتز: هتعرفى بعدان اقعدى بس اتفرجى
حنان: ههههه طيب تشرب ايه
معتز: بيرة.

تصل للقاعه معه
نور: عجبك كده ياسيف اتاخرنا بسببك
سيف: ههه بسببى ليه وايه اتاخرنا دى ما العروسه موجودة ممشيتش يعنى
نور: طب بس عشان اسر جاى علينا
يصل امامهم
اسر: نورتوا ازيك يانور
سيف بغيرة وغضب: بنورك
نور: مبروك يااسر عقبالك
اسر: لا عقبالى ايه خلاص راحت عليا
سيف بغضب: مش نسلم على العروسه
نور: اه عن اذنك يااسر
وتذهب معه
نور: مبروك ياملوكه
وتحتضنها بقوة
ملك: الله يبارك فيكى ياقلبى عقبال ماتقومى بالسلامه.

نور: يارب مبروك ياعمر
عمر: الله يبارك فيك
سيف بغضب: مبروك
عمر: الله يبارك فيك
يذهبوا ليجلسوا معا
نور: هتفضل مكشر كده
سيف: هو انا مكشر
نور: لا خالص
سيف: متهزريش دلوقتى
نور: هو انا عملت حاجه ياسيف
سيف: كيس جوافه انا
نور: ليه بقا بتقول كده ها
سيف: مفيش
نور: طب اضحك
سيف: مش ضاحك
نور: طب لو مضحكتش هقوم اضربك بوسه وانت زى القمر كده قدام الناس وماليش دعوة
سيف: اسكتى يابت
نور: والله هقوم انا مجنونه
سيف: ههه خلاص ههه اقعد.

نور: والله زى القمر وانت متعصب طب والله بحبك
سيف: وانا بموت فيكى
لياتى اسر لهم ويغضب سيف مرة اخرى
اسر: بقولك يانور
نور: نعم
اسر: هو ينفع تيجى بكرة لماما عشان هكون فشغلى تساعديها فصباحيه ملك
وقبل ان تجيب ينطق هو بغضب
سيف بغضب: مش هينفع والله الدكتور مانع نور من الحركه خالص انا جايبه النهاردة بالعافيه.

اسر: لا الف سلامه
سيف: الف سلامه ايه هو انا بقولك عيانه دى حامل فابنى
ويضغط على كلمه ابنى
اسر بحزن: اه ربنا يقومك بالسلامه عن اذنكم
ويذهب
نور: لازم يعنى الحته الزيادة
سيف: نعم حضرتك
نور: ياسيف مبحبش حد. يزعل منك
سيف: محدش هيزعل قومى يلا نمشى
نور: دلوقتى
سيف: مش عمالنا الواجب يلا
تخرج معه ويعود للقصر
نور: هم ناموا ولا ايه
سيف: احسن عشان ميحسوش بينا
نور: انت عايز ياجدع انت.

لينفجر ضاحكا عليها ويحوط خصرها بيديه
نور باحراج وخجل: سيف استن لما نطلع...
ليقطعها بقبله على شفتيها بحنان لتذوب بها وتبادله القبله ويبعد عندما يسمع خطوات احد ينظر ليرى يوسف نازل على السلم يراهم يوسف وينظر بدهشه من علامات روجها على شفتيه ياخذها ويصعد للجناحهم.

نور: عجبك كده اخوك يقول علينا ايه
سيف: يقول اللى يقول واحد ومراته
ويخلع جاكيت بدلته ويرمى به على الاريكه
نور: سيف استن بجد انا جعانه
سيف: انا هخليكى تشبعى
نور: لا جعانه اكل عايزة اكل
يمسكها من خصرها ويجذبها له وهي تضحك عليه ليتحسس وجهها باطراف اصابعه لتقف عن الضحك وتنظر له بحب ليطبع قبله على شفتيها بحنان وتبادله القبله...

وبعد ساعتين ينام على السرير وهو يضمها لصدره العارى
نور: انت اتعصبت ليه من اسر
سيف: مينفعش حد يعاكسك قدامى
نور: هو عاكسنى
سيف: لا بس عارف انه بيحبك ومينفعش حد يحب مراتى غيرى
نور: مانا مبحبش غيرك ومبشوفش غيرك وانت الراجل الوحيد بالنسبه ليا فالعالم كله
سيف: وانا بحبك والله.
يرفع راسها ليطبع قبله على شفتيها وقبل ان يقترب منها يسمع صوت صرخات...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة