قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية دعني أحطم غرورك للكاتبة منال سالم الفصل الثالث والأربعون

رواية دعني أحطم غرورك للكاتبة منال سالم الفصل الثالث والأربعون

رواية دعني أحطم غرورك للكاتبة منال سالم الفصل الثالث والأربعون

ثم لمح ياسين الطفل كريم وهو يلهو مع أصحابه،
-ياسين لعز: بسسسس، انا لاقيت اللي هيساعدني اخلص مالغتيت ده
-عز بعدم فهم: ناوي على ايه؟
-ياسين وهو يبتعد عنه: اصبر وهتشوووف...
تحرك ياسين بخطوات سريعة ناحية الطفل كريم، وما لإن اقترب منه حتى نادى عليه و...
-ياسين بصوت عالي: آكررررررريم، يا كرميلا، أكيمووووووووو
-كريم باستغراب: نعم؟
-ياسين وقد جثى على ركبته: ايه يا كيمو، مش فاكر عمو ياسين؟

-كريم بقرف: لأ مش فاكر
-ياسين مبتسماً: ده انا اللي كنت معاكو في الساحل الشمالي، البحر، الرملة، المياه، الهوا، وبحب اتنين سوا، ها افتكرتني؟
صمت الطفل كريم قليلاً ليفكر فيما قاله، ثم...
-كريم وهو يمط شفتيه: ممممم، لأ مش فاكرك
زفر ياسين في ضيق، ثم حاول مجدداً ان يذكره به و...
-ياسين وهو يربت على كتفه: طب فاكر صباح اللي بتغني، وسعاد مكاوي، وجو الألش الرخيص ده.

-كريم مبتسماً: ايوه، ايوه، افتكرتك، انت اللي كنت بتشتغلني عشان دودي تضحك!
-ياسين بنظرات إعجاب: ماشاء الله نبيه
دفع الطفل كريم ياسين بيده، ثم سار مبتعداً وهو يرمقه بنظرات استعلاء و...
-كريم وهو يبتعد عنه: عاوز حاجة بقى؟ سلام
تعجب ياسين من اسلوب ذاك الطفل الفظ معه، فنادى عليه مجدداً بعد أن اعتدل في وقفته وأسرع خلفه و...
-ياسين بحدة: وله، استنى ياض! مش انا بكلمك بتسيبني وتمشي..!

-كريم وهو يشيح بيده: يوووه، خلص معايا ف يومك
-ياسين وهو يزم شفتيه: أد كده بس جبااااااااار، انا عرفت الوقتي انت طالع شبه مين
-كريم بنبرة اشمئزاز: هاااه
أخذ ياسين نفساً عميقاً حتى يستطيع أن يتحكم في أعصابه ولا يثور على ذاك الطفل الفظ، زفر ياسين نفسه في بطء ثم...
-ياسين بنبرة هادئة وهو يشير بيده: بص يا حبيبي، شايف الغتيت اللي واقف هناك ده
-كريم وهو يبحث بعينيه: فين؟

-ياسين وهو يشير بيده: اللي لازق لدينا ده
-كريم وهو يوميء برأسه: أه، ماله؟
-ياسين غامزاً: عاوزك تظبطه وتعلم عليه
-كريم بنبرة جادة: وانا هستفاد ايه؟
-ياسين بصوت خافت: مصلحجي حقير
-كريم متسائلاً: بتقول حاجة أعمو؟
-ياسين مبتسماً: بقول وطني شريف
-كريم وهو يمط شفتيه بقرف: أها بحسب
-ياسين غامزاً وبنبرة جادة: بص الواد ده مغلس ع دينا من بدري وهي مش عارفة تخلع منه، انت بقى دورك يا حليوة يا مقطط تعمل الآآآآآ...

شرح ياسين للطفل كريم المطلوب عمله مع ذلك الشاب، فهم كريم الدور المطلوب منه و...
-كريم غامزاً: ماشي آهندزة!
-ياسين بنبرة جادة: خلص المصلحة دي وهروق عليك
-كريم وهو يمد يده: اشطااا كفك يا برنس
-ياسين وهو يصافحه: كفك يا برنجي
ابتعد الطفل كريم عن ياسين الذي وقف في مكانه يتابعه ببصره وهو يتحرك ناحية دينا و...
-ياسين بصوت خافت: عيل رزل صحيح بس انت اللي هتخلص ع الغتت الملزق ده، واهو كله يهون عشانك آعسلية.

اقترب كريم من دينا وجاسر الذي كان ملاصقاً لها و، ،
-كريم بنبرة طفولية: دودي، دودي، اجيلك Juice؟
-دينا مبتسمة: اوك، ثانكس كيمو
-جاسر بتأفف: أنا لأ يا شاطر
-كريم وهو يرمقه بنظرات احتقار: بس انا مكلمتكش يا، اسمك ايه؟
-جاسر: I m Gasser
-كريم وهو يوميء برأسه: اها، طيب يا انكل باسل
-جاسر بحدة وهو ينهره: اسمي جاسر، ايه مش بتفهم؟
-كريم في نفسه وهو يرمقه بنظرات مغلولة: بقى انا مش بفهم، طيب!

-دينا متسائلة: مالك يا كيمو؟
-كريم بنبرة شبه جادة ومتوعدة: هاجيب ال juiceوجايلك
ثم انصرف كريم ليحضر العصير بسرعة من على الطاولة، وما هي إلا لحظات حتى عاد مرة اخرى وعيناه توحيان بكارثة على وشك الوقوع
ركض كريم ناحية دينا وجاسر وهوممسك بالعصير في يده و، ،
-كريم وهو يركض: اتفضلي يا دودي، اكسبريسو
-دينا بضحكة: هههههه ثانكس كيمو
-كريم محذراً: حاسبي يا دودي
ابتعدت دينا على الفور من أمام كريم الذي أشار لها بيده.

ثم انزلق بخفة ليسقط كأس العصير بالكامل على جاسر الذي انتفض فزعاً مما حدث و...
-جاسر بحدة: اووووه، ماااااامي، Are you stupid or blind؟
-دينا بنبرة منزعجة: جاسر الله، كيمو مكنش يقصد!
-جاسر بنظرات غاضبة: لأ يقصد، شوفتي يا دودا، الولد اللي مش متربي ده بوظ ال look بتاعي!
وقف كريم في مكانه، ثم إدعى انه يبكي وصرخ بصوت عالي و...
-كريم مدعياً البكاء: والله لأقول لمامي عليك
-جاسر وهو ينهره: Go to hell.

-دينا بضيق: عيب كده يا جاسر، ده طفل مش تكلم معاه كده
-جاسر بنبرة حادة: ده غبي
-كريم وهو ينظر إليه بغل: أهوو انت!
كان جاسر على وشك أن صفع كريم، ولكن تدخل ياسين في الوقت المناسب، وامسكه من معصمه وظل قابضاً على يده و، ،
-ياسين وهو يرمقه باحتقار: في ايه ياض انت، بتزعق لكريم ليه؟
-جاسر متآلماً: Ouch، يا انت، Leave my hand!
-ياسين وهو يشير برأسه: أدك ده عشان تضربه؟
-جاسر بحدة: He s stupid.

-دينا بضيق: مش تشتمه جاسر
أرخى ياسين قبضة يده عن جاسر، ثم وقف ينظر إليه بغل، في حين أمسك كريم بسترة ياسين، ثم جذبه منها و...
-كريم لياسين: عمو، عمو، هاتلي حقي منه!
-جاسر بنبرة منزعجة: المفروض تعتذر عن غباءك
-ياسين محذراً: متكلمش بالطريقة دي معاه
-جاسر وهو يشيح في وجهه بيده: انت مالك انت؟ وانا أتكلم زي ما أنا عاوز
-ياسين بنبرة غاضبة: بس كريم ده يخصني
-جاسر بقرف: اهااا، عشان كده انتو زي بعض dump..

-دينا بخضة: OMG، بطل بقى تشتم
نظر ياسين إلى دينا، ثم أشار بيده على نفسه و...
-ياسين لدينا: هو شتمني؟
-دينا وهي توميء برأسها: ييس
أشار ياسين بيده لدينا لكي تتراجع قليلاً للخلف و...
-ياسين: طب حاسبي لأحسن الدم هيبقى للركب
-دينا بتوجس: هتعمل ايه؟ بليز احنا في فرح ومش عاوزين فضايح!
نظر ياسين إلى دينا بنظرات والهة وعاشقة، ظل يرمش بعينيه أمامها و...
-ياسين بتنهيدة: خايفة عليا؟

اكتست وجنتي دينا بحمرة الخجل، خاصة وأن ياسين يحملق بها بنظرات رومانسية حالمة..
-دينا بخجل: بليز...!
-ياسين بثقة: اطمني، انا بس هعدله الشاسيه لأحسن معووج
-دينا بعدم فهم: شاسيه؟ مش فاهمة
-كريم متدخلاً في الحوار: هيظبطه يعني يا دودي
-دينا وهي توميء برأسها: أها..
أمسك ياسين جاسر من ياقته، وأحكم قبضته عليه، ظل جاسر يحاول التملص منه، ولكن كان ياسين متشبساً به و...

-ياسين وهو قابض على جاسر بشدة: قدامي يا، يا مزز
-جاسر وهو يحاول التخلص منه: Get off me
-ياسين بتهكم: ولا ياكل معايا جو space toon ده، تعالى بقى أما أفرجك ع جو mbc action، قدامي يا طري
-دينا لكريم بنبرة قلقة: هو هيعمل فيه ايه؟
-كريم مبتسماً: هيروقه
-دينا بقلق: ربنا يستر، روح يا كيمو وراهم وشوف اللي هيحصل
-كريم وهو يشير بيده: تدفعي كام؟
-دينا وهي تمط شفتيها: مافيش حاجة بلوشي خالص.

-كريم بغمزة: خلاص هأيدلك ع النوتة
-دينا وهي تهز رأسها في الاتجاهين: ربنا يسامحك يا جانا، بوظتي كيمو
أسرع كريم خلف ياسين ليلحق به، ثم صاح بصوت عالي في دينا ب...
-كريم وهو يسرع خلف ياسين وجاسر: ده هي اللي فتحت مخي
في مكان أخر بالقاعة، وتحديداً على الطاولة التي تجلس عليها دارين وأصدقائها...
أراد حازم أن ينصرف من القاعة، خاصة وأن الأجواء باتت كئيبة بالنسبة له، ولكن، ،.

-حازم وهو يشير لدارين: يالا يا دونا، مافيش داعي اننا نقعد للأخر
-دارين بنبرة غاضبة: لأ مش قبل ما أعمل حاجة تبوظ الفرح
-حازم متسائلاً: ناوية ع ايه رسيني؟
-دارين بنظرات حاقدة: عاوزاك تفصل ال power
-حازم بنبرة هادئة: يا دونا، افكارك بقت old-fashion، مافيش داعي منها
-دارين وهي تكور قبضتها في غل: هموت وأبوظلها الفرح
-حازم بعدم اكتراث: فكك بقى منها، خليكي معايا أنا.

-دارين وهي تزفر في ضيق: يوووه، حازم، أنا مافيش حد أخد مني حاجة بتاعتي أبدااااا، البت اللوكال دي اتجرأت وخدت أهم حاجة في حياتي..
-حازم بضيق: مش هنخلص م الموضوع ده يعني
-دارين بنرفزة: مش هخلص منه إلا لما ادمرهم الاتنين
عادت لوجي إلى الطاولة وهي ممسكة بصحن مليء بالأطعمة و...
-لوجي وهي تتناول الطعام: مممم، البوفيه فيه حبة اكل تحفة
-دارين بحنق: شوف انا بقول ايه، ودي همها ع ايه.

-حازم في نفسه: ع الأقل مش فلقاني بعز من الصبحية
شعر عز الدين بالضجر لأن الحفل لم ينتهي بعد، فهو أراد أن يمضي وقته بصحبة عروسه الجميلة، وليس فقط لمتابعة المدعوين للحفل..
-عز بضيق: هو احنا هنفضل اعدين كده كتير، انا تعبت
-جانا بنبرة عادية: لسه فاضل كام فقرة
-عز مازحاً: وهتجي فقرة الساحر امتى؟
-جانا باستغراب: ساحر! ليه؟
-عز مبتسماً وهو يغمز بعينيه: عشان يفور الناس دي كلها وفي تكة نكون في بيتنا.

-جانا بصوت ناعم: أها، قولتلي بقى
-عز مبتسماً وتنهيدة حارة: يا مثبت العقل في النافوخ
-جانا وهي ترفع حاجبيها في استغراب: مالك؟
-عز وهو يلوي فمه: انا بقول نخلع احنا ومحدش داري بينا واهو الكل ملهي في الأكل
-جانا محذرة بيدها: هاااا!
-عز وهو يشير بيده: خلاص أديني هسكت...
ظل عز الدين ينظر إلى جانا بأعين مشتاقة، هو يريد أن ينعم بقربها، وأن تكون في أحضانه يتذوق معها طعم السعادة...

-عز في نفسه: مافيش إلا ابا الحاج يوسف هو اللي هيلملناالليلة دي في كلمة ونص
حضر ياسين بعد فترة إلى الكوشة وهو يرتب في هندامه، استغرب عز الدين من هيئة ياسين، فمال عليه قليلاً و...
-عز باستغراب: ايه اللي بهدلك كده؟
-ياسين وهو يعدل ياقته: لأجل الورد ينضرب العليق
-جانا بعدم فهم: مش فاهمة
-ياسين بثقة: الواد الملزق، خلاااااص بقى بخخخ
-عز وهو يعقد جبينه: موته؟

-ياسين مبتسماً: لأ سلمتله تسليم أهالي للواد كريم وأصحابه
-عز باستغراب: كريم..! يا جبروتك ياخي
-جانا بلهفة: بس ده ممكن يضربهم
-ياسين ضاحكاً: هههههههههههههههه يضرب مين؟ ده تقروا عليه الفاتحة، ده انا كنت بحوش عنه
-جانا متسائلة: بس ليه عملتوا فيه كده؟
-ياسين بنبرة جادة: أصله كان بيعاكس الحتة بتاعتي، وانا مسمحش بالتسيب ده يحصل قدامي، انا أعاكسها اه، غيري لأ
-عز غامزاً: حمش ياض.

-ياسين بخجل مصطنع وهو يتنحنح: احم، من بعض ما عندكم يا أخ عز
في مكان أخر بالقاعة
مالت سهير قليلاً على زوجها لتتحدث معه و...
-سهير مبتسمة: شايف يا حسين العيال شكلهم ماشاء الله يجنن
-حسين بنبرة فرحة: ربنا يحميهم
-سهير وهي ترفع يديها بالدعاء: عقبال دينا يا رب
-يوسف مقاطعاً: عن قريب ان شاء الله، وعريسها هيكونعندي
-حسين بضحكة: هههههههههههههه طالما هيكون من طرفك يبقى انا خلاص موافق.

-سهير مبتسمة: ربنا يرزقها بابن الحلال اللي يستاهلها
-يوسف بنبرة جادة: ان شاء الله، هو ابن حلال مصفي
-حسين متسائلاً: ايييه يا جوو، في دماغك حد معين؟
-يوسف بتردد: يعني، هنبقى نتكلم بعدين، بس المهم الوقتي، العرايس هيفضلوا متذنبين كده كتير؟
-سهير بعدم فهم: قصدك ايه يا بشهندس؟
-يوسف ضاحكاً: ههههههههههههههه قصدي يا سهير هانم ان العروسة للعريس هههههههههه
-حسين مكملاً: والجري للعواجيز اللي زينا هههههههههههه.

-سهير مبتسمة: لأ اسمها متاعيس
-حسين وهو يشير بيده: فرقت يعني يا سهير
-يوسف: هههههههههههههه، طب يالا عشان العرايس يتهنو سوا...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة